سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب
تولد

کاظم محمودی تاریخ 1 فروردین 1338 برابر 12 رمضان 1378 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی در خانواده ای مذهبی متولد و شماره 10 برای شناسنامه اش در نظر گرفته اند .

  
سردار شهید کاظم محمودی
در نوجوانی
نراق زادگاه 100 نفر از مشاهیر و دانشمندان و عالمان از جمله علامه ملا احمد و ملا محمد مهدی نراقی به شهر مشاهیر خیز علم و فرهنگ لقب یافته است .

والدین

پدرش حاج علی محمودی فرزند حسین و مادرش حاجیه فاطمه رضایی فرزند علی نام داشتند . والدینش انسان های با ایمانی بودند و به لقمه حلال بسیار اهمیت می دانند .

  
                               مرحوم حاج علی محمودی                     مرحومه حاجیه فاطمه رضایی
به نماز اول وقت و نماز جماعت اهتمام داشتند ، پدر همیشه می گفت : اگر مَرد لقمه حلال برای خانواده اش فراهم کند بزرگترین خدمت را به آنان نموده است و مادرش هم انسانی مقید و از خانواده سرشناس و فرهنگی بود که این امتیازات بی تاثیر در شخصیت ممتاز و اخلاق و رفتار و ظلم ستیزی و یاور مظلوم بودن کاظم نبود.


سردار شهید کاظم محمودی
کاظم عاشق امام حسین (ع) و ماه محرم بود و در ماه محرم و در عملیات محرم نیز جاودانه شد و این محبت و علاقه را از خانواده به یادگار داشت .


مزرعه کندقه حومه شهر نراق در فصل برداشت محصولات- 1359
پدرش کشاورز بود و مادرش قالی بافی می کرد. این فرزند از بچگی در مزرعه کندقه حومه شهر بخصوص در فصل تابستان که اوج کار کشاورزی است کمک حال پدر بود. پدر سخت تلاش می کرد تا فرزندانش در آرامش به تحصیل بپردازند .

تحصیلات

کاظم دوره دبستان را در مدرسه فاضل نراقی و دوره متوسطه را در دبیرستان حاج عباس معصومی در شهر نراق سپری و خرداد 1357 دیپلم خود را دریافت نمود .

سردار شهید کاظم محمودی در جوانی

مختصری از سجایای اخلاقی

علاوه بر اینکه تحصیلات شایسته داشت از اخلاق خوبی نیز برخوردار بود . بی اغراق همه او را دوست داشتند بطوریکه از دور که مشاهده می شد آثار لبخند بر چهره همه آشکار می گشت.


سردار شهید کاظم محمودی
فرد متواضع و بسیار نرم خو و در مسائل دینی و اعتقادی انسانی نسبتا کامل بود . وی خود را شاگرد مکتب امام خمینی(ره) می دانست، همیشه می گفت همه داشته های ما از انقلاب اسلامی و به برکت وجود امام و روشنگری ایشان است ، منشاء همه اینها نیز اسلام است ، و این اسلام بود که موجب هدایت ما شد .

تلاقی شهادت سردار کاظم محمودی و تعدادی شهیدان دیگر در محرم سال 1361 شمسی و شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش در محرم سال 61 قمری فلسفه ای دارد که شهدا و جنس هایی از آنان آگاه هستند .


فعالیت های سیاسی کاظم محمودی

شروع فعالیت جدی سیاسی و اجتماعی کاظم از تابستان های سال 1356 و 1357 در تهران آغاز شد که برای گذران سه ماه تابستان در طلا فروشی دریای نور در خیابان ولیعصرعج(پهلوی سابق) مشغول گردید.

وی با مطالعه کتاب های روشنگر و با شرکت در مجالس وگوش دادن به خطابه ها و سخنرانی های روحانیت متعهد پیرو خط امام خمینی(ره) به فاسد و ظالم بودن دستگاه حاکم پهلوی پی برد. از هر فرصتی استفاده می کرد و در تظاهرات علیه استبداد پهلوی شرکت می نمود.



13 شهریور 1357 در مراسم با شکوه عید فطر در قیطریه شرکت داشت که پس از اقامه نماز تظاهرات عظیمی بر پا گردید .
16 شهریور 1357 در راهپیمایی بزرگ تا میدان آزادی با موتورسیکلت شرکت داشت .
17 شهریور 1357 در واقعه کشتار خونین جمعه سیاه با چند نفر از اقوام از جمله آقای غلام محمد ابوالحسنی شرکت داشتند.


سردار شهید کاظم محمودی
چند روزی از پیروزی انقلاب گذشته بود، نیروی نظامی و انتظامی وجود نداشت و کاظم هم همراه دیگر افراد انقلابی به ایجاد نظم و گشت زنی می پرداخت .
12 بهمن ورود معمار کبیر انقلاب امام سید روح الله خمینی(ره) وارد ایران شد و 22 بهمن انقلاب مردمی به پیروزی کامل رسید و کاظم در این مدت در نراق به سر می برد و به سهم خود فعالیت انقلابی داشت .


دوران خدمت سربازی

تاریخ 30 اردی بهشت 1358 به خدمت سربازی رفت و پس از طی دوره آموزشی در پادگان لشکرک تهران در لشکر 92 زرهی – گردان دژ -گروهان 151 در خرمشهر استان خوزستان سازماندهی گردید . بیشترین زمان سربازی را در جزیره مینو آبادان سپری نمود.

30 تیر 1359 کارت پایان خدمت را دریافت و به زادگاهش نراق بازگشت .

عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محلات

پس از خدمت دو ماه و نیم گذشته بود که روز 31 شهریور 1359 فرودگاهای کشور از جمله فرودگاه مهر آباد تهران مورد تجاوز و حمله هواپیماهای ارتش عراق قرار گرفت و جنگ تحمیلی علیه ایران شروع شد.


در جریان این تجاوز ناجوانمردانه کاظم آرام و قرار نداشت، با بصیرتی که داشت کار و زندگی را رها و در روزهای اولیه جنگ تاریخ 15 مهر 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات درآمد.
دوره آموزش مخصوص سپاه را به مدت 45 روز به همراه عده ای دیگر از سبز پوشان در پادگان منظریه قم با موفقیت سپری نمود .

اولین اعزام به جبهه

کاظم آذر ماه 1359 از سپاه محلات به جبهه اعزام شد و نامه ای از جبهه دارخوین برای خانواده اش در نراق موجود است که تاریخ آن 6 دی 1359 می باشد و نوشته ماموریت ما دو ماهه می باشد .


دومین اعزام به جبهه
دومین حضور در جبهه اول اردیبهشت 1360 بود و در یکی از اولین عملیات های موفق ایران بنام عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا تاریخ 21/3/1360 شرکت داشت .


سردار شهید کاظم محمودی
 کاظم این چریک جوان مثل شیر جنگید وعراقی ها غافلگیر شده بودند ولی در این عملیات پس از رزمی قهرمانه ، بر اثر تیر اسلحه کلاشینگف از ناحیه سر مجروح شد .

در بهداری مستقر در روستای محمدیه دارخوین که در فاصله سه الی چهار کیلومتری محل معرکه منتل می شود و سپس مدتی را برای درمان کامل در بیمارستان شهید مصطفی خمینی تهران بستری می گردد.

سومین اعزام به جبهه

سومین اعزام به جبهه در اوایل آبان 1360 جهت حضور در پدافندی عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه و شکست حصر آبادان بود که ایشان حدود سه ماه در جبهه های حومه دارخوین استان خوزستان حضور داشت و به عنوان مسئول قبضه خمپاره‌انداز فعالیت داشت . در همین ایّام برادر بسیجی اش عبدالله نیز در جبهه محمدیه حضور داشت .


جبهه جنوب - سال 1361

ایستاده از راست : سردار کاظم محمودی فرزند علی - محمد(غلام) ابوالحسنی فرزند عزت الله - مظاهر لطفی فرزند محمد(شهید)
نشسته از راست : سید اکبر کاظمی فرزند سید محمد - حسن ترابی فرزند فتح الله

در این اثنا عملیات طریق‌القدس در منطقه سوسنگرد در 8 آذر 1360 آغاز شد و در این هنگام به دلیل نیاز به نیروهای کمکی یک گروهان آر پی جی زن که کاظم جزء آنان بود وارد صحنه شدید کارزار شد و نهایتا به آزادسازی مناطقی از جمله شهر بستان می گردند .

مربی گری در چهارمین اعزام به جبهه و شرکت در عملیات فتح المبین

چهارمین حضور بهمن 1360 به اهواز می باشد و در دانشگاه جندی شاهپور به عنوان مربی مشغول آموزش دادن به نیروهایی شد که هر روز از اقصی نقاط کشور به جبهه می امدند .



در پادگان های پشت خط بخصوص پادگان نمونه اهواز مشغول آموزش نیروهایی از جمله برادرش عبدالله می گردد که از شهرهای مختلف برای دفاع به خوزستان اعزام می شدند .


جبهه جنوب - سال 1361
از راست : سردار شهید قدرت الله کمره ای فرزند رمضان - حسن ترابی فرزند فتح الله - سردار شهید کاظم محمودی فرزند علی - سید مظفر موسویان فرزند سید غضنفر

کاظم با نیروهای آموزش دیده تاریخ 2 فروردین 1361 در عملیات بزرگ فتح المبین شرکت می کنند و پیروزی عظیمی را برای ملت ایران به ارمغان می آورند.


شرکت در تشییع پیکر مطهر برادرش و شهدای محلات و دلیجان

کاظم پس از پایان عملیات پیروزمند فتح المبین و اتمام ماموریتش برای تشییع پیکر مطهر برادرش عبدالله و سه تن دیگر از شهدای نراق (سید غلامرضا باشی – ابوالفضل بیابانگرد – مهدی عباسی ) و دوستانش در شهرهای دلیجان(شهید محمدرضا پاینده)و محلات(30 نفر) به نراق بازگشت .


تشییع پیکر مطهر شهید عبدالله محمودی تاریخ 12 فروردین 1361 در شهر نراق و حضور برادرش سردار کاظم محمودی 

در مراسم هایی که برای شهادت برادر دلبندش عبدالله برگزار گردید روحیه آور بود و با صلابت به اعضای خانواده بخصوص مادرش دلداری می داد . بعد از برگزاری هفتم برادرش بدون اینکه از مرخصی استحقاقی ناشی از برگشت ماموریت استفاده کند به سپاه پاسداران محلات مراجعه و به فعالیت های محوله ادامه داد .


پاسداران انقلاب سپاه پاسداران شهرستان محلات - سال 1360

علی رعیتی راد فرزند حسین - ... رجبی اهل محلات -سردار شهید کاظم محمودی فرزند علی - حسن ؛ محمد کریمی فرزند علی اهل مشهد اردهال - علی اکبر دلاوری فرزند حسین اهل دلیجان
 

کاظم تمایلی به ماندن در پشت جبهه را نداشت، همیشه درخواست و تقاضای رفتن به جبهه را داشت .


پنجمین و آخرین اعزام به جبهه

پنجمین حضور کاظم در جبهه شهریور 1361 می باشد که به تیپ 17علی ابن ابیطالب(ع) ملحق می گردد . بعد از چند روز سردار مهدی شیخ زین الدین(شهید) به او می گوید شما هدایت یک گردان را بر عهده بگیرد .



 ولی با تواضعی که داشت فرماندهی آن را نپذیرفت و اخرالامر با پیشنهاد کاظم دوستش حسین انصاری که از درایت خوبی برخوردار بود فرمانده گردان محمد رسول الله (ص)را بر عهده می گیرد .


داخل قطار به سمت جبهه های خوزستان - سال 1361

از راست : سید مظفر موسویان فرزند سید غضنفر - سردار شهید مظاهر لطفی فرزند محمد - حسن ترابی فرزند فتح الله - محسن عبدلی فرزند حسین - سرار شهید کاظم محمودی فرزند علی

نامبرده معاونت فرماندهی گردان را پذیرفت ولی با بزرگواری که پاسدار حسین انصاری داشت اغلب کارها را به او محول می کرد . انصاری علاقه زیادی به کاظم داشت و همیشه دوست داشتند با هم کار کنند.متقابلا" کاظم هم برای وی خیلی ارزش قائل بود .


شهادت طی عملیات محرم در عین خوش موسیان استان ایلام

مرحله اول عملیات محرم در تاریخ 10/8/1361 با رمز یا زینب (س) آغاز شد، با استفاده از تکنیک غافلگیری با سرعت خط عراقی ها شکسته شد در مرحله ی اول فرمانده گردان محمد رسول الله (ص) آقای حسین انصاری مجروح و جهت مداوا به عقبه خط منتقل و سردار کاظم محمودی به عنوان جانشین عملا فرماندهی گردان را برعهده گرفت و با توکل بر خدا و با درایت و قابلیت و ایمان و شجاعت ضربه کاری به نیروهای عراقی وارد ساخت.


مرحله دوم عملیات ایشان در نزدیکی های جاده آسفالت پاسگاه شرهانی عراق زیر آتش سنگین دشمن متجاوز قرار گرفته و تاریخ 16 آبان 1361 یک گلوله خمپاره در کنارش منفجر می شود که از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرارگرفته و به آرزویش شهادت نائل می گردد .


پیکر مطهر
سردار شهید کاظم محمودی
 همه ی نیروهای گردان محمد رسول الله (ص) عزیزترین یار و فرمانده دلسوز خود را از دست داده بودند و چشمان همه گریان بود . او تا آخر لحظه حسین وار جنگید و عاشقانه به دیدار حق شتافت . همیشه به برادر شهیدش عبدالله که هفت ماه زودتر آسمانی شده بود غبطه می خورد و زود هم به او ملحق گردید .



تشییع پیکر مطهر سردار کاظم محمودی در شهر نراق

مردم متدین و دینمدار شهرهای دلیجان ؛ محلات ؛ نراق و روستاهای حومه در زیر بارش رحمت الهی باران بر سر و سینه کوبیدند .


تشییع پیکر مطهر سردار شهید کاظم محمودی در زیر بارش رحمت الهی باران و حضور با شکوه و حماسی مردم منطقه - 16 آبان 1361

غنچه های هفتگانه عروسی به رسم آیین کُهن و تاریخی غنچه گردانی ازدواج در نراق بر روی دستان اقوام و دوستاران شهدا در مراسم شب هفتم سردار محمودی به حرکت در آمد و زنان با صدای کِل(لیلی کردن) در کنار غنچه های عروسی صحنه های ایثار را به نمایش گذاشتند .

  
مراسم شب هفتم سردار کاظم محمودی در شهر نراق- احتمالا 20 آبان 1361
غنچه های دامادی حکایت عجیبی است که تاریخ باید پاسخگوی ایثارگری خانواده ای باشد که طی هشت ماه دو فرزند داماد نشده اش را تقدیم ارزش ها نمود

والدین و چهار خواهر و دو برادر آخرین بوسه را بر گونه های زیبای کاظم می زنند و لحظاتی بعد در جوار برادرش عبدالله در گلزار شهیدان شهر شیران نراق آرام می گیرد .

  
سید احمد جوادی در عنفوان جوانی دو تن از دایی هایش را ظرف مدت هشت ماه از دست داده و اینگونه فغان سر می دهد. در کنارش حاج علی محمودی پدر بزرگوار با نگاه به تابوت فرزندش شکرگزار خداوند است .


شهیدان و آزاده منتسب به سردار شهید کاظم محمودی

http://bayanbox.ir/view/6746710496209297676/007.jpg
برادرش عبدالله محمودی تاریخ 2 فروردین 1361 طی عملیات فتح المبین در جبهه شِلِش شوش به شهادت رسید.

پسر عمویش نصرت الله محمودی فرزند یوسف تاریخ 22 آذر 1359 در جبهه سر پل ذهاب استان کرمانشاه به شهادت رسید .
http://bayanbox.ir/view/6400831714543754351/0044.jpg
پسر عمویش احمدرضا محمودی فرزند یوسف تاریخ 13 تیر 1361 طی عملیات رمضان در جبهه پاسگاه زیدعراق به شهادت رسید .

خواهر زاده اش سید محمد جوادی فرزند سید رضا تاریخ 18 اسفند 1362 طی عملیات خیبر در جبهه جزیره مجنون عراق به شهادت رسید .
http://www.8pic.ir/images/34736051100602869703.jpg
پسر عمه اش احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله تاریخ 2 فروردین 1361 طی عملیات فتح المبین به اسارت ارتش عراق در آمد و مدت هشت سال و نیم تحمل اسارت نمود .


برگزاری کنگره بزرگداشت کاظم محمودی شهید شاخص استان مرکزی 1394

به همت فرماندهی پایگاه بسیج شهر نراق جناب سرگرد محمد شریفی و سایر بسیجیان روز یک شنبه 18 بهمن 1394 از ساعت 14 همزمان با سی و هفتمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی کنگره سردار شهید در سالن شهید رجایی شهر نراق با حضور خانواده شهید و امت همیشه در صحنه برگزار می گردد .


سخنران کنگره سردار سرتیپ حاج علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور و ذاکر اهل بیت حاج حسین هوشیار و مجری برنامه جانباز حاج محمدرحمان نظام اسلامی می باشد .

متن وصیتنامه سردار شهید کاظم محمودی فرزند علی اهل شهر نراق

بسم الله الرحمن الرحیم

وَما هٰذِهِ الحَیاةُ الدُّنیا إِلّا لَهوٌ وَلَعِبٌ ۚ وَإِنَّ الدّارَ الآخِرَةَ لَهِیَ الحَیَوانُ ۚ لَو کانوا یَعلَمونَ﴿سوره العنکبوت آیه 64﴾
این زندگی دنیا چیزی جز سرگرمی و بازی نیست؛ و زندگی واقعی سرای آخرت است، اگر می‌دانستند!


آری مردم آنچه که قرآن می فرماید بدین صورت است دورانی را که در این دنیا بسر می بریم هم زودگذر و هم بی وفا است و آنچه که برای هر انسانی پسندیده است و اندوخته است برای روزی که حساب بکار می آید عمل نیک می باشد .

 
روایت داریم برای روز قیامت زمانی که از قبرها بیرون می آییم و به یاد زندگانی دنیا می افتیم این زندگی با آن همه برق و جلا برای افراد مومن و کسانیکه عمل نیک داشته اند به اندازه یک روز روشن گذشته و برای افراد فاسد یک شب تاریک.


جبهه جنوب - سال 1360
از راست : شهید کاظم محمودی فرزند علی - ناشناس - شهید سید عباس حسینی فرزند سید علی اهل مشهد اردهال - ناشناس - جانباز مرحوم محمد جواد مهدیزاده اهل محلات - ناشناس اهل محلات

پس زندگی که به اندازه یک شب و یا یک روز است خود را به زحمت انداختی برای دنیا ثمر ندارد و باید در این مدت کوتاه کاری انجام دهیم که برای باقی اندوخته ای داشته باشیم .

و در جایی که قرآن کریم اینگونه می فرماید که زندگانی جز هزل و بازی نیست چرا شیفته و فریفته آن شویم ؟ آری باید خود را فدای حقیقت کنیم .


حضور پاسداران انقلاب اسلامی محلات منزل حاج علی محمودی پس از شهادت فرزندش عبدالله - سال 1361
از راست : ... صفری - ... صفری - مرحوم حاج علی محمودی فرزند حسین - ولی الله قربانی - ناشناس - ولی الله قربانی - علی اکبر دلاوری فرزند حسین اهل دلیجان - شهید کاظم محمودی فرزند علی - شهید مظاهر لطفی فرزند محمد

بله اینجانب راه یافته نبودم که بدنبال راه می گشتم و زمانی که راه حقیقی را یافتم سخت شیفته آن گشتم که هیچ نیرویی نتوانست مرا منصرف سازد .
و آنچه از خدا خواسته ام اینکه مرا در همین راه بپذیرد از خدا شهادت در این راه را خواسته ام . اگر چه شهادت کشته شدن نیست که شرایطی دارد و من خودم را به هیچ وجه لایق آن نمی دانم .


سردار شهید کاظم محمودی و برادرش حاج مرتضی محمودی
از کسانیکه این پیام را می شنوید می خواهم برایم دعا کنید تا شهید درگاه الهی محسوب شوم ؛ بخصوص پدر و مادر گرامیّم؛ چرا که دعای شما مورد استجابت درگاه الهی می باشد چونکه پدر و مادر هستید .

مقر سپنتا اهواز قبل از عملیات محرم - مهر 1361
ایستاده از راست : مرحوم سید مرتضی باشی فرزند سید عباس - شهید قدرت الله کمره ای فرزند رمضان - علی محمد قجری فرزند احمد
نشسته از راست : ناشناس - شهید کاظم محمودی فرزند علی - شهید مظاهر لطفی فرزند محمد - غلام محمد ابوالحسنی فرزند عزت الله
آری ملت ایران راهی دور و دراز در پیش داریم چرا که باید آنگونه امام امت به ما روح و معنویت بخشید و آنهم نه در مدتی کوتاه که در عرض چند سال به همین نسبت هم باید رنج کشیده شود تا محرومین جهان آگاه شوند وحرکت آغاز کنند و آن موقع هست که باید با همکاری همدیگر دنیایی آماده کنیم تا حکومت حقیقی که آن هم بدست مهدی موعود(عج) باید پیاده شود بر زمین حاکم شود.

از راست :  شهید کاظم محمودی فرزند علی - شهید علی خوشبخت فرزند مهدی اهل شهرستان محلات - شهید حسین انصاری فرزند رضا اهل شهرستان محلات - محمد(غلام) ابوالحسنی فرزند عزت الله
شما ای ملت صبور همانطور که تا کنون استقامت نموده اید باید محکم و استوار بمانید و به فرمایشات پدر و سرور عزیز که در جماران نشسته و دنیا را می بیند گوش فرا دهید و سپس آنگونه که خواسته ایشان است عمل نمایید که صلاح شما و جامعه شما همین است و اگر این منشا معنویت تنها بماند آنروز است که همه فدا شده اند.

کاری کنید که اسلام عالمگیر شود و اگر در این راه جان خود را هم فدا کنید بدانید که ضرر نکرده اید . و شما ای بستگان من ؛ از مال و جان خود دریغ ندارید .
و امّا پدر و مادرم ؛ همانگونه که در شهادت برادرم عبدالله صبور و خدا را سپاسگزار بودید بر مرگ من هم راضی باشید .


پاسداران انقلاب سپاه شهرستان محلات -سال 1360
از راست : حسن محمدکریمی فرزند علی - شهید کاظم محمودی فرزند علی - علی رعیتی راد فرزند حسین - ناشناس
از شما می خواهم برای من گریه نکنید و اگر گریه کردید برای آمرزش گناهان من گریه کنید ؛ چرا که نزد خدای منّان روسیاهم . برایم دعا کنید تا مورد تایید خدای کریم قرار گیرم .


برادران و خواهرانم به وصیت نامه عبدالله عمل کنید و خلاصه شما همه افرادی که این پیام را می شنوید امام را – امام را – امام را تنها نگذارید . این روح الهی می فرماید وحدت کلمه .
رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ ( سوره البقرة آیه 250)
"ای پروردگار ما ، بر ماشکیبایی ببار و ما را ثابت قدم گردان و بر کافران پیروز ساز"


سردار شهید کاظم محمودی
 پدرم و مادرم شما را به خدا مرا حلال کنید و برایم دعا کنید چرا که بسیار برایم زحمت کشیده اید . مرا در جوار برادرم عبدالله به خاک بسپارید .


روحش شاد و یادش گرامی

۹۴/۱۱/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲۵)

۱۷ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۴۶ محمد شریفی
با عرض سلام و خسته نباشید از زحمات شما بزرگواران تقدیر نموده و از خداوند متعال برای خالصان درگاهش آرزوی سلامتی و طول عمر دارم. ان شاالله با همکاری شما عزیزان و همچنین بسیجیان عزیز و مخلص حوزه مقاومت بسیج ثارالله و عموم همشهریان نراقی برنامه ای هم در خور شان و جایگاه شهیدان بخصوص سردار شهید کاظم محمودی داشته و هم باعث افتخار و سربلندی شهر عزیزمان نراق باشیم

ومن الله التوفیق
برادر کوچک شما محمد شریفی
سلام . و هزاران سلام . بسیار عالی .
سلام و درود بر سردار شهید کاظم محمودی شهید شاخص استان مرکزی .
بحق بعد از 34 سال جوانان مؤمن و انقلابی شهر نراق که نه دوران جنگ را مشاهده و نه شخص شهید را دیده این روزها شبانه روز در سرمای زمستان 1394 تلاش و کوشش می کنند تا هر چه با شکوه تر این کنگره شهید والامقام برگزار گردد . موفق باشید .
از راه دور دست یکایکتان را می بوسم و اجر همگی با خود شهید و خدای شهید .
سلام و درود بی پایان نثار تمامی شهیدان بالاخص شهیدان شهر شهید پرور نراق و شهید شاخص سردار کاظم محمودی
عرض تشکر و سپاس و خدا قوت به تمامی بزرگواران و عوامل و زحمت کشان برگزاری این کنگره .
امیدوارم با برگزاری این گونه مراسم شاهد افتخار و سربلندی شهر عزیزمان نراق و معرفی هر چه بیشتر شخصیت و اهداف والای شهیدان گرانقدر این منطقه بخصوص سردار کاظم محمودی باشیم.
روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد
سلام
روح تمام شهدا شهر نراق شاد .
کلیه همشهریان عزیز توجه کنندکه این فریضه مهم (انتخابات نمایندگان مجلس ) که درراه است باحضور پرشور برگزار شود فقط این مورد راباید بیشتر مورد اهمیت قرار دهیم که به نماینده اصلح رای دهیم انشاا...این فرد مورد اطمینان یکی ازمردم شریف شهرستان دلیجان ،نراق باشد تادر هرچه بهتر شدن منطقه اعم از رفاهی ،تفریحی ،کسب وکار ،تجارت در منطقه به خصوص شهر نراق رونق بیشتری پیدا کند تادوشهر نراق ودلیجان به حق قانونی خودشان که مالکیت غار چالنخجیر می باشد برسند ودرآمد حاصله ازاین مکان گردشگری تفریحی به هردو شهر منفعت رساند ..................
۱۷ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۲۳ سلحشوران شهر نراق
دوست عالی مقدار آقای میثم کاظمی

فوت پدر بزرگ تان مرحوم محمود کاظمی را به جناب عالی و صاحبان عزا تسلیت می گوییم .
علوّ درجات بهشت برین برای متوفی و صبوری برای بازماندگان را از خداوند قادر خواستاریم .
کل من علیها فان
فوت مرحوم مغفور شادروان محمود کاظمی را به خانواده آن مرحوم و تمامی خانواده های وابسته تسلیت عرض نموده برای آن مرحوم علو درجات وبرای بازماندگان صبر آرزو دارم
۱۷ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۱۹ مرتضی علی آقایی
به نام خدا
از خون کشتگان وطن آید این سرود
بر پاسدار جبهه قرآن ز ما درود

نازم به جاهشان که امام فقید ما
فرمود:اگر سپاه نبود کشور هم نبود

سلام علیکم جناب عضایی خسته بباشید

واقعا که این بار سنگ تمام گذاشتی و یک بار دیگر رشادت ها و فداکاری های شهید عزیز شهرمان آقای کاظم محمودی فرمانده گردان محمد رسول الله ( ص )لشکر 17 علی بن ابیطالب ( ع)و شهید شاخص استان مرکزی شهرستان نراق را به تصویر کشیدی. واقعا لذت بردم. جمع آوری این همه مطالب و تصاویر یکی بهتر از دیگری و چیدمان مطالب همه وهمه نشانه عشق و علاقه شدید شما به این سهیدان بزرگوار است واقعا دست مریزاد. به نوبه خود از زحمات شما برادر گرامی در رابطه با سردار رشید اسلام کاظم محمودی که تا حدودی نسبت خویشی با حقیر دارند کمال تشکر و سپاسگزاری می نمایم.خدا یار و یاورتان باد.
(
۱۷ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۴۸ سلحشوران شهر نراق
دوست بزرگوارم جناب آقای سعید امینیان

فوت مادر همسر گرامیتان را تسلیت می گویم . روح این مادر مکرمه از سفره اکرام حضرت زهرا(س) متنعم گردد .
از اینکه دیر مطلع شدم عذرخواهی می کنم .

عاقبت به خیر باشید .
۱۷ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۵۲ علیمحمد. م
بنام خدا قبل از هرچیز از سا یت سلحشوران به پاس تدوین زندگینامه شهدا و کرامات و وصایا و خاطرات انها در جهت شناساندن به نسل حال و اتی که زنده نگه داشتن یاد و راه انها است بی قیاس سپاسگذاری میشود.
و بعد همت و تلاش طاقت فرسای کلیه فعالان و دست اندرکاران برگزاری گنگره بزرگداشت سردار شهید کاظم محمودی این شهید شاخص استان مرکزی را تحسین و تقدیر و خدا قوت عرض مینماییم، هرچند شهدا به برگزاری گنگره و بزرگداشت نیازی ندارند زیرا انها در جایگاه والا قرار دارند.
لذا این نسل جوان ما است که نیاز به الگو و شناخت شهدا دارند و لازم است با این کنگره ها با ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب مانوس و با فرهنگ ایثار و شهادت اشنا شوند.
اینشاالله این کنگره باعث شود تا از شخصیت والای شهید کاظم محمودی و سایر شهدا الگو سازی کنیم و پاسدار خوا انها باشیم.
درود و رحمت خدا بر ارواح طیبه شهیدان محمودی
۱۸ بهمن ۹۴ ، ۰۱:۵۵ غلام محمد ابوالحسنی
خانواده محترم کاظمی غروب غریبانه خورشید دلهایتان مرحوم مغفور شادروان محمود کاظمی را تسلیت عرض نموده و برای عزیزتان از خداوند منان طلب رحمت و مغفرت می نماییم و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.
اگر به جای این یادواره ها معنی عفاف وحجاب را برای خانواده شهدا مطرح میکردید دیگر تلگرام مکانی برا به نمایش گذاشتن عکسهای دخترهایی که به خانواده شهدا نسبت دارند نبود میدانم که برای نمایش این حرف حق را نخواهید گذاشت ولی بهتر هم هست در اخر بگویم که جایگاه همه شهدا در درگاه خدا یکی است وشاخص نداریم فقط بودجه که باید خرج بشود برای کار جوانان با عنوان شهید شاخص اینگونه خرج میشود
یاحق
پاسخ:
حرف حق سلام

کسی که وجود ندارد حرف حق را به نام اصلی اش بنویسد حرف حقی نزده و حق خواه نیست .

کنکاش در امورات شخصی مردم اعم از خانواده های معزز شهدا و سایر مردم شریف جرم و فعلی کاملا حرام و در آموزه های دینی تاکید شده که سَرَک در زندگی مردم نداشته باشید حتی اگر دارای لغزش باشند .

تشخیص شهید شاخص را عقلای مراکز فرهنگی گرفته اند و اگر هر روز کنگره داشته باشیم و صد برابر هزینه شود باز بزرگداشت شهدا را نتوانسته ایم پاس بداریم .


خدا را شکر به برکت خون های شهیدان عبدالله و کاظم محمودی کنگره آنقدر کم اشکال و نقاط قوتش مثمر ثمرتر بوده که چیزی پیدا نکردی و چراغ قوه در تاریکی انداختی بلکه مطلبی بسازی که طبق معمول یه چیزی گفته باشی .


دختران و پسران و زنان و مردان شهرمان همه با هم نسبت نسبی و سببی داریم و اگر نقطه ضعفی وجود دارد به همه دلالت دارد و انشاالله نقاط مثبت که فراوان یافت می شود نیز از افتخارات یکدیگر داریم .

مثبت و سالم بیندیش تا خانواده ات و جامعه از زبان و افکارت آرامش داشته باشند .

هیچ حقی مثل یا حق از زبان های گزنده و نیش دار و آسیب رسان محافظ نمی کند و به نام حق حقخواهی وجود ندارد .
خانواده محترم کاظمی درگذشت پدربزرگوارتان رابه شما وخانواده محترمتان تلیت عرض می نماییم وازدرگاه خداوند متعال برای ان مرحوم رحمت ومغفرت راخواستارم.
سلام حرف حق با بخش اول حرفاتموافقم ولی بخش دوم انرا کاملا تکذیب میکنم
بازهم سلام اگر شما یه کم بیرون از محیط یادواره بودی ودوربین را کنار میزاشتی حرف ها را میشنیدی ولی منتها فکر کنم اگر عده ای در زمان امام حسین هم بودند فقط دوربین به دست میگرفتند تا فقط عکسهایش را برای دیگران میگذاشتند و دیگر اینکه اونکه شما میگی سرک کشیدن به زندگی دیگران نیست میخوام بگم عده ای دارن با خون شهدا بازی میکنن، سرکار میرن وفقط فیلم خانواده شهید بودن را بازی میکنن شما تحمل حرف حق را ندارید حیف که نمیتوانم زبان باز کنم وبگویم که چه عکسهایی همین افراد به ظاهر شهدایی از خودشان در تلگرام میگذارند، اینا میگم که برن اول خودشان را درست کنن تا مردم نگن این هم از خانواده شهدا
پاسخ:
سلام
باز هم محترمانه به شما جوان و بی تجربه و فاصله دار از جامعه سفارش می کنم برای مردم به ویژه جامعه زنان محترمه و مومنه دردسر آفرین نباش .
حتی نیروهای زحمتکش انتظامی و نظامی هم وقعی به گزارشات آب دوغ خیالی تو قائل نیست .
تا میتوانی به زیبایی ها نظر بیفکن و از فال گوش ایستادن خلق الله خصوصا زنان اجتناب بورز .

زمانیکه همه همشهریان و مهمانان گرانقدر میخکوب در سالن صحبت های ایثار و فداکاری جوانان مرز و بوم را گوش فرا می دادند شما بیرون سالن چکار داشتی که رفتی برای جمع آوری نقاط ضعف از مخفی کاری مردم.
سَرَک کشیدن در امورات شخصی دیگران حرام ؛ حرام و حرام و جرم محسوب می شود . .
اگر از عکاسی بنده ناراحتی و حس می کنی برای خودنمایی و دو روز دنیاست متذکر می شوم که اینجانب عشق می ورزم که جلوی کارگران زحمتکش شهرداری در روی خاک زانو زدم تا از زحمت هایشان در مقابل سالن اجرای کنگره عکس و فیلم بگیرم .
خوشنود می شوم از خانواده های شهدا و منتسبین به آنها بر خاک بنشینم تا فقط یک قطعه عکس از زوایای ایثارگری های آنان بیاندازم .
عشق می ورزم تا یک قطعه عکس از دلاور مرد عرصه های نبرد دکتر هادی فدایی فرماندار رزمنده و بسیجی شهرستان دلیجان برای ثبت در تاریخ داشته باشم .
افتخار می کنم از جانباز مشهور کشورم آقای نظام اسلامی عکس بگیرم که قدم رنجه فرموده به زادگاهم آمده تا هر جا صحبت نراق را شنید بگوید به به عجب مردم با صفایی داشت .
از همه مردم زادگاهم که محبت به بنده دارند ممنون می شوم که در ثبت وقایع مختلف شهرم کمک حالم هستند .
آری عقده های هشت سال دفاع مقدس که نتوانستیم از جانفشانی های سلحشوران شهر نراق در جبهه ها عکس و فیلم بگیریم را جبران خواهم کرد . عقلمان نمی رسید و امکانات نداشتیم ولی حالا به گونه ای دیگر جبران می کنم .

اگر روزی آمدند و از شما خواستند صد قطعه عکس را شما در آرشیوت نگه داری کن ؛ فغان سر بده که من را چه به این کارها و یا بگو توان و شایستگی این کار را ندارم .

جوان به اصطلاح حق جو :
شما از نسل سوم طایفه یتان هم کسی شهید نشده ؛ پس دلسوز خانواده های شهدا نباش که آزمایشاتشان را از ابتدا تا انتها پس داده و خواهند داد .




پای درخت منزل مردم را بیل نزنیم تا کِرم هایش هویدا شود و شمارش نماییم . دقایقی خاک پای درخت منزل خودمان را بر هم زنیم تا صد ها و هزاران کِرم را در حال لولیدن مشاهده کنیم .

عاقبت به خیر شوی اگر آگاه کردی
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۴۲ سلحشوران شهر نراق
محققین و نویسندگان و کاربران گرامی

همانگونه که در پاراگراف اولیه تحقیق و مستند سردار مرقوم گردیده است :

کاظم محمودی تاریخ 1 فروردین 1338 شمسی برابر 12 رمضان 1378 قمری در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی در خانواده ای مذهبی متولد و شماره 10 برای شناسنامه اش در نظر گرفته اند .



همچنان تاکید می کنیم بر اساس تصویر شناسنامه که در اختیار سلحشوران شهر نراق است و بارها در فضای مجازی نمایش گردیده سردار شهید کاظم محمودی در ماه رمضان متولد گردیده و هیچ دخل و ارتباطی با ماه محرم ندارد .
طی صحبتی که روز برگزاری کنگره با برادر شهید حاج مرتضی محمودی داشتیم ایشان نیز اظهار داشتند که مادر محترمه ام بارها در جمع خانواده فرمودند که فرزندم کاظم در ماه مبارک رمضان متولد گردید .

علتی وجود ندارد که تاریخ شروع زندگی و حیات شهیدی تحریف شود .





منتها ما نوشتیم و باز می گوییم که سرداران شهید مظاهر لطفی تاریخ 11 آبان 1361 برابر 15 محرم 1403 و کاظم محمودی تاریخ 16 آبان 1361 برابر 20 محرم 1403 در جبهه عین خوش موسیان استان ایلام به شهادت رسیدند و سال 1361 شمسی به تاسی از سال 61 قمری سالار شهیدان حسین بم علی(ع) و یارانش می باشد .
اگر شهدا بر حق هستند و اگر شهدای کرب بلا بر حق هستند و اگر خون گلوی اصغر امام حسین ع بر حق است اگر خون علی ابن ابطالب ع بر حق است حال گیرم که 8 میلیارد جمعیت روی کره زمین مخالف آن باشند هیچ تاثیری بر حق بودن آنها ندارد
اگر عدم مدیریتی در جامعه است که هست ربطی به شهدا ندارد .
به امید خدا بنا داریم با کمک رزمندگان برای تک تک شهدای نراق کتاب بنویسیم و یاد و خاطرات آنان را مکتوب کنیم .

قطعا" می دانیم اگر امروز تمام شهدای نراق سر از خاک بردارند و روح ملکوتی آنان در جسم آنها دمیده شود و تصمیم بگیرند که فرمانده ای برای جمع خود انتخاب کنند یقین داریم که سردار شهید کاظم محمودی و سردار شهید محمد قجری را انتخاب خواهند کرد و بر این انتخاب خود افتخار می کنند .
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۱۸ محمود زاده
سلام
خسته نباشید
در کنگره و بزرگداشت شهدای زیادی حضور داشته ام ولی اذعان دارم که کنگره سردار شهید کاظم محمودی از ویژگیهای خاصی برخوردار بود .

موفق باشید ان شاالله با شهادت وبا چشمی بینا پیش خداوند برویم
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۳۱ یکی از حضار در کنگره سردارشهید محمودی
سلام
این را می توانم بگویم که این تجلیل را خداوند از سردار شهید کاظم محمودی انجام داد تا ما بفکر فرو رویم و بدانیم که چه دسته گلهایی در گلزار شهدا آرامیده اند و جان خود را فدای ما کردند باید قدردان یکایک این عزیزان باشیم .
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۲۵ مهدی جعفری
باعرض سلام
لذا به ذکر است تشکری از مدیران سایت سلحشوران دراین فضای مجازی داشته باشیم جهت برگزاری کنگره با شکوه سردار شهید کاظم محمودی شهید شاخص استان مرکزی-شهر نراق و معرفی این شهیدو شناخت حقیقی اشان درآن محفل معنوی که با همکاری کلیه افراد اعم از عام و خاص صورت گرفت .کمال تشکروقدردانی را دارم.
خداوند به همه شما خیر دهد .
بدینوسیله از زحمات عزیز ان دلبندم در ستاد یادواره خصوصا برادر بازمانده از شهدا محمد اقا عضایی تقدیر و تشکر مینمایم امیدوارم با سرور شهیدان امام حسین ع محشور شوید
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۱۲ سلحشوران شهر نراق
همرهان نیکو گفتار سلام

درود بر شما


در پی سوال عده ای از علاقمندان به اطلاع می رساند بر اساس مطالعه پرونده 32 شهید مدفون در شهر نراق تعداد پنج شهید جزء سرداران محسوب می گردند .
منهای شاخصه های مختلف که در نظر گرفته شده است اکثر رزمندگان شهرهای دلیجان ؛ محلات و نراق سِمَت فرماندهی این پنج شهید در جبهه را تائید و تاکید می نمایند :

1- سردار شهید محمدعلی قجری فرزند یوسف

2- سردار شهید مظاهر لطفی فرزند محمد

3- سردار شهید کاظم محمودی فرزند علی

4- سردار شهید قاسم جعفری فرزند ابراهیم

5- سردار شهید قدرت الله کمره ای فرزند رمضان

۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۳۰ ابوالحسنی

آری مردم آنچه که قرآن می فرماید بدین صورت است دورانی را که در این دنیا بسر می بریم هم زودگذر و هم بی وفا است و آنچه که برای هر انسانی پسندیده است و اندوخته است برای روزی که حساب بکار می آید عمل نیک می باشد .


روایت داریم برای روز قیامت زمانی که از قبرها بیرون می آییم و به یاد زندگانی دنیا می افتیم این زندگی با آن همه برق و جلا برای افراد مومن و کسانیکه عمل نیک داشته اند به اندازه یک روز روشن گذشته و برای افراد فاسد یک شب تاریک.

پس زندگی که به اندازه یک شب و یا یک روز است خود را به زحمت انداختی برای دنیا ثمر ندارد و باید در این مدت کوتاه کاری انجام دهیم که برای باقی اندوخته ای داشته باشیم .

پدرم و مادرم شما را به خدا مرا حلال کنید و برایم دعا کنید چرا که بسیار برایم زحمت کشیده اید .
قسمتی از وصیت نامه سردار شهید کاظم محمودی


ان شاالله پاسدار خون و راه شهدا باشیم

مهم نیست منسوب به نام خانواده شهید هستیم یا نه، مهم انجام تکلیف الهی و عمل کردن به وصیت های این بزرگواران...

ادب کردن نسبت به پدر و مادر که این روزها خیلی کمرنگ شده و جا داره برای شادی روح پدرو مادر شهیدان کاظم و عبدالله فاتحه ای نثار کنیم که اگر تربیت صالح و جانفشانی های این عزیزان نبود ،شهیدکاظم هم نبود که امروز به خودمان ببالیم و افتخار کنیم..


،ان شاالله همه ما جز افرادی باشیم که فردای قیامت شرمسار شهدا نباشیم...

از متولیان این سایت پربار کمال سپاس و تشکر دارم

ان شاالله هم نشین شهدا و سالار شهیدان باشید
ومن الله توفیق


۱۳ آذر ۹۹ ، ۱۲:۱۷ سلحشوران شهر نراق
🖌نامه پاسدار شهید کاظم محمودی از جبهه دارخوین به خانواده اش در شهر نراق

06/10/1359

حضور محترم پدر و مادر عزیزم سلام

امیدوارم که حالتان خوب باشد و کسالتی نداشته باشید، و اگر جویای حال فرزند خود کاظم باشید خوبم و هیچگونه نگرانی در بین نیست.
و جهت رفع نگرانی شما لازم دانستم چند کلمه از حالم را برایتان بنویسم که حالم خیلی خوب است و به اتفاق بقیه برادران مشغول هستیم و جبهه ما خسارات زیادی ندارد ، چون دشمن مسلط نیست .
و میدانم که این گفته من برای مادر نا باور است که انشاءالله ناراحت نباشد و برنامه ما همان داخل آتش بودن و بیرون بودن آن می باشد که شما در آنجا هستید.
وقتی به اخبار گوش می دهید ناراحت هستید و لیکن ما چون خودمان در جریان هستیم نگرانی چندانی نیست و خلاصه ناراحت نباشید
و همانطور هم که اخبار شما را در جریان می گذارد جبهه دارخوین همه روزه خسارات جانی و مالی زیادی به دشمن می رساند ولی به لطف خدای یکتا که « یاور مسلمین هست » ایران تلفات جانی که اصلاً ندارد و خسارات مالی هم کم می باشد.
اقوام و دوستان را سلام می رسانم.
برادران و خواهرانم را سلام می رسانم.
و دیگر منتظر نامه نباشید و این نامه هم جهت اطلاع شما نوشتم و مدت ماموریت ما دو ماه است که احتمالاً من از این مدت بیشتر خواهم ماند! خلاصه نگران نباشید.
دیگر عرضی نیست.
خداحافظ
کاظم
🌸🌱🌸🌱🌸🌱
توضیحات :
کاظم محمودی تاریخ 1 فروردین 1338 برابر 12 رمضان 1378 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان تولد یافت .
خرداد 1357 دیپلم خود را دریافت نمود . تاریخ 30 اردیبهشت 1358 به خدمت سربازی رفت و پس از طی دوره آموزشی در پادگان لشکرک تهران در لشکر 92 زرهی – گردان دژ -گروهان 151 در خرمشهر استان خوزستان سازماندهی گردید . بیشترین زمان سربازی را در جزیره مینو آبادان سپری نمود و تاریخ 30 تیر 1359 کارت پایان خدمت را دریافت و به زادگاهش نراق بازگشت .
در جریان تجاوز ناجوانمردانه ارتش بعث عراق به ایران کاظم با بصیرتی که داشت کار و زندگی را رها و در روزهای اولیه جنگ تاریخ 15 مهر 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات درآمد و دوره آموزش مخصوص سپاه را به مدت 45 روز به همراه عده ای دیگر از سبز پوشان در پادگان منظریه قم با موفقیت سپری نمود .
اواخر آذر یا اوایل 1359 به سرحدات مناطق عملیاتی استان خوزستان اعزام و در جبهه دارخوین در محور اهواز - آبادان مقابل دشمن صف آرایی داشت . کاظم در پدافندی یا عملیات های فرمانده کل قوا ، طریق القدس ، ثامن الائمه و شکست حصر آبادان ، فتح المبین و محرم شرکت داشت .
سردار پاسدار کاظم محمودی فرمانده گردان محمد رسول اله(ص) از تیپ(لشکر) 17 علی ابن ابیطالب(ع) در عملیات محرم تاریخ 16 آبان 1361 برابر 20 محرم 1403 به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر نراق جنب مزار برادر شهیدش عبدالله محمودی خاکسپاری گردید .

🌹از آقای حمید سلطانی شایان فرزند اکبر خواهر زاده سردار شهید کاظم محمودی بابت تایپ و تنظیم نامه و نگهداری سند تاریخ شفاهی دفاع مقدس سپاس گزاریم .

💐شادی روح مطهر شهیدان محمودی صلوات


اولین اعزام به جبهه پاسدار سپاه محلات کاظم محمودی به جبهه حدود اوایل دی 1359 بود و طبقنامه و نوشته ای که برای والدینش در نراق ارسال کرده نوشته ماموریت دو ماهه داره

لطفا یک بند به سوابق جبهه شهید در زندگینامه اضافه کنید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook