سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

چون برادرم مظاهر لطفی طی عملیات محرم به شهادت رسید پدرم برای رفتن جبهه کمی سختگیری می کرد و علاقه داشت خودش برود . در عین حال برای چهارمین بار به جبهه اعزام شدم .

عبدالله لطفی

دی ماه 1365 به همراه رزمندگان شهر قم در گردان روح الله جمعی لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) سازماندهی شدم و مستقیم در عملیات غرور آفرین کربلای 5 در شلمچه خرمشهر استان خوزستان حضور داشتم .

    

بعد از عقب نشینی که صورت گرفت در شرایط جدید در گردان علی بن ابیطالب(ع) به عنوان تک تیرانداز سازماندهی و در خط پدافندی جاده شلمچه مشغول فعالیت گردیدم .

تاریخ 0/11/1365 در اثر شلیک گلوله توپ ارتش متجاوز عراق مجروح شیمیایی شدم . همرزمم آقای حسن شفیعی فرزند بشیر اهل شهر نراق که مسئولیت حمل مجروح در جبهه را بر عهده داشت به من کمک کرد تا سوار آمبولانس شوم تا به عقبه خط مقدم منتقل گردم .

معالجه اولیه صورت گرفت و به بیمارستان شهید بقایی اهواز انتقال یافتم . آنجا درمان ادامه یافت و من را سَر و تَه کردن تا حالم بهم بخورد تا بلکه میزانی از مواد سَمی شیمیایی دفع گردد و بعد هم در آب خیلی سرد انداختند .
سپس به بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در استان مرکزی اعزام گردیدم . صبح روز بعد فرار کردم و به زادگاهم شهر نراق آمدم تا در عزاداری و تعزیت دوستان شهیدم شرکت کنم :

غلامرضا یوسفی فرزند عباس – غیاث عابدی فرزند آقا کمال – قاسم جعفری فرزند ابراهیم – غلامرضا یوسفی فرزند نوروز


تا کنون به کسی نگفته ام شیمیایی هستم و به هیچ عنوان به بنیاد جانبازان مراجعه نکرده ام . در حال حاضر عوارض شیمیایی اذیتم می کند و در شرایط خاص دچار خونریزی معده می شوم که دکترها آن را ناشی از عوارض شیمیایی دانسته اند .

رزمنده جانباز حاج عبدالله لطفی فرزند محمد اهل شهر نراق تاریخ 7/6/1392

۹۴/۱۱/۲۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۵)

۲۴ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۴۵ سلحشوران شهر نراق
همرهان نیکو گفتار سلام

درود بر شما


در پی سوال عده ای از علاقمندان به اطلاع می رساند بر اساس مطالعه پرونده 32 شهید مدفون در شهر نراق تعداد پنج شهید جزء سرداران محسوب می گردند .
منهای شاخصه های مختلف که در نظر گرفته شده است اکثر رزمندگان شهرهای دلیجان ؛ محلات و نراق سِمَت فرماندهی این پنج شهید در جبهه را تائید و تاکید می نمایند :

1- سردار شهید محمدعلی قجری فرزند یوسف

2- سردار شهید مظاهر لطفی فرزند محمد

3- سردار شهید کاظم محمودی فرزند علی

4- سردار شهید قاسم جعفری فرزند ابراهیم

5- سردار شهید قدرت الله کمره ای فرزند رمضان
سلام بر رزمندگان گمنام دفاع مقدس
خوشا به سعادت این رزمنده بی ادعا که همچنان به ارزش های واقعی انقلاب اسلامی و امام رحمته الله علیه پایبند و استوار مانده و نان را به نرخ روز نخورده است
خداحفظ کنه اقا عبدا...روح سردار شهید لطفی وحاج محمد شاد باشه ایشان خیلی به مالطف دارن هروقت که داخل پمپ بنزین مارامیدید ارادت خاصی داشت .
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۳۴ میرشکاری - تهران
به نام خداوند بخشنده مهربان
بادرود و سلام به پیشگاه سرور کائنات و مفخر موجودات خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی (ص) و عرض خسته نباشید به حضور محترم شما زحمت کشان سایت سلحشوران شهر نراق امیدوارم خداوند متعال به خانواده محترم شهید والامقام مظاهر لطفی از جمله مادر مکرمه و زحمت کشیده شهید و برادر ساده دل و بدون تکبر و بی ریا و شیمیایی شهید آقا عبدا... لطفی سلامتی عاجل و صبر جمیل عنایت فرماید و روح پدر گرامی شهید حاج محمد لطفی و روح پر فتوح شهید پاسدار مظاهر لطفی را قرین لطف و مرحمت خود قرار دهد و اجر جزیل عطا فرماید و بر سر سفره سرور و سالار شهیدان حضرت عبا عبدا... الحسین (ع) میهمان و با انبیا و اولیا محشور گرداند. آمین یا رب العالمین
چقدر خوبه که اطلاعاتی از گمنامان دفاع مقدس در اختیار دیگران قرا ر می دهید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook