سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شهید محسن عابدینی به امام خمینی عشق می ورزید

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷ ب.ظ

محسن عابدینی سال 1346 در روستای واران جاسب از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد گردید .

پدرش آقای علی اکبر عابدینی فرزند عباس ابن عابدین اهل واران جاسب و مادرش خانم شمسی حیدری فرزند علی ابن عباس ابن نادعلی ابن حیدر اهل شهر نراق می باشند .

   

                   مرحوم علی اکبر عابدینی               حاجیه شمسی حیدری                   مرحوم علی حیدری

محسن علاقه وافری به مادر بزرگ هایش مرحومه عصمت حیدری فرزند یدالله اهل نراق و عزت حیدری فرزند عباس اهل جاسب داشت .
محسن دوران کودکی را سپری و در نوجوانی خودش را پیدا کرد و کم کم با افزایش سن نسبت به دین اسلام شناخت پیدا نمود و راهش روشن گردید .

در راستای اهداف دین اسلام حرکت کرد طوری که اکثرا نماز اول وقتش ترک نشد و مرتب قرآن می خواند .
گاهی اوقات که با دوستانش به دامداری مشغول بودند هنگام اذان به نماز می ایستاد و همراه با دوستانش نمازشان را در بیابان به جا می آوردند . اغلب دوستان یا نزدیکان به اومیگفتن صبر کن تا مکان امنی را برای دام ها ( گوسفندان)پیدا کنیم بعدا نماز را اقامه کنیم لیکن محسن می گفت خدایی که او راعبادت می کنم تا آن لحظه که مشغول عبادتم مراقب دام هایم هست.

از راست : شهید محسن عابدینی - ناشناس

ایشان قرائت قرآن و زیارت عاشورا در شب سه شنبه و دعای توسل شب چهارشنبه و دعای کمیل شب های جمعه اش ترک نمی شد و همیشه در نمازهای یومیه وعلی الخصوص نماز های شبش و مناجات شبانگاهش همیشه از خداوند آرزوی فرج امام زمان(عج) و همچنین آرزوی شهادت خودش را طلب می کرد .

نفر اول از راست : شهید محسن عابدینی

محسن از علاقمندان به نهضت امام بود و مقطع پیروزی انقلاب اسلامی رساله آیت الله خمینی (ره)همراهش بود و به آیت الله خمینی عشق می ورزید .
نامبرده سرانجام به خدمت سربازی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان مشغول و به دلیل علاقمندی به دفاع مقدس و یاری دین خدا و فرمان حضرت سید روح الله راهی خطوط مقدم جبهه گردید .

محسن عابدینی فرزند علی اکبر سرانجام تاریخ 31 تیر 1364 در سن 18 سالگی در جبهه روستای شیخ صَله شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه در اثر انفجار مین های ضد نفرات داخل ماشین نیروهای خودی به همراه اصغر شجاعتی ، سعیدالله امیدی و مرتضی شیرزاد درجه رفیع شهادت نایل آمد .

                                

                  مزار شهید در گلزار شهدای واران جاسب                              سنگ یادبود برای شهید در گلزار شهدای نراق
پیکر مطهر شهید عابدینی پس از تشییع باشکوه در زادگاهش روستای واران جاسب خاکسپاری گردید . به حرمت مادر مکرمه و احترام به خاندان معزز حیدری سنگ یادبودی نیز در گلزار شهدای شهر نراق مد نظر قرار گرفته شد تا نام و یاد او گرامی داشته شود .

در شهر دلیجان حومه کلانتری یک و آژانس مهاجر نیز کوچه ای به نام شهید محسن عابدینی نام گذاری گردیده است .

سلحشوران شهر نراق از خانواده محترم شهید به ویژه از برادرش آقای مصطفی عابدینی در مساعدت این پست قدردانی می نماید .

فرازی از وصیت نامه شهید محسن عابدینی فرزند علی اکبر

بسم رب الشهداء والصدیقین

به نام آنکسی که معبودی جز او نیست . بخشنده ومهربان است . صاحب روز جزاست . اوست که به ما جان داد و اعضاء او را عبادت کنند و در دنیا برای او و برای رضای او کار کنند .
پس وای به انسان های نادانی که نه تنها او را شکر نمی کنند بلکه با این نعمت ها مشرک او می شوند . حال که ما در این برهه از زمان زندگی می کنیم پس واجب شده است که این امانتی که خدا به ما داده به او پس بدهیم و همانند ابوالفضل دست ها را بدهیم و همانند سرور آزادگان سرها بدهیم تا در روز قیامت اگر از ما پرسیدند در این دنیای فانی از این اعضایی که خدا به تو امانت داده بود چه استفاده هایی کردی بگوییم من اعضایی که داده بود به خدا پس دادیم ودر امانت خیانت نکردیم .

    

حال که دشمنان اسلام دست به براندازی اسلام برداشته اند من هم به دستور خدا و به وظیفه عمل کرده و می خواهم سهم کوچکی در این جهاد فی سبیل الله داشته باشم و اگر هم در انجام این وظیفه شهادت نصیبمان شد ( البته اگر ارج شهید را داشته باشم ولیاقت اینکه به ما شهید بگویند ). بهتر چون خدا در قران می فرماید :

  

بسم الله الرحمن الرحیم ، ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون ( به نام خداوند بخشنده مهربان ، گمان نبرید آنهایی که در راه خدا کشته می شوند مرده اند بلکه زنده اند ونزد خدای خود روزی می خورند ).

از پدر و مادرم می خواهم که برای شهید شدن من گریه و زاری نکنید زیرا دشمنان همین را می خواهند . اگر من نافرمانی کرده ام از ما راضی شوید . و از برادرانم می خواهم که راه مرا ادامه دهند و اسلحه مرا زمین نگذارند .
از قول من به ملت ایران ، مخصوصاً آن کسانی که چشم و گوششان را بسته اند تا نبینند چه می گذرد در دنیا بگویید چرا از آمدن فرزندانشان به جبهه جلوگیری می کنن ؛ چرا از مالشان نمی گذرند .
ای بیچارگان ؛ در دنیا خواب هستید و وقتی بیدار خواهید شد که نامه اعمالتان را در دست چپتان داده اند.


به روح پاک و مطهرش صلوات نثار می کنیم :

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


۹۵/۰۳/۱۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱۱)

انسان های زیادی از دنیا می روند اما فقط برخی از آنها رفتنی با عزت دارند.

شهادت معنای واقعی زندگی یک فرد است و هر کسی نمی تواند لایق چنین افتخاری شود. امید است ما لیاقت رهروی راه شهدای را داشته باشیم.

درست است که خانواده معظم شهدا در غیبت آنها سختی های زیادی را متحمل شدند و می شوند اما خداوند به آنها قدرت و تحمل و لیاقت این انتظار داده و می دهد تا آنها هم از برکت شهادت این عزیزان بهره مند شوند.

یاد و خاطر شهید محسن عابدینی بخیر .

خداوند خیر به شما بدهد که از شهدا یاد می کنید و راه را از بیراهه نشان می دهید .
۲۵ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۳۱ مرتضی علی آقایی نراقی
مبادا خویشتن را وا گذاریم
امام خویش را تنها گذاریم

زخون هر شهیدی لاله روید
مبادا روی لاله پا گذاریم

جناب عضایی سلام. اجر شما باسید الشهدا که همواره یاد و خاطره شهدای گرانقدر را زنده می کنی.دست مریزاد.
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۲۹ احمد صالحی
درود وسلام بر شهیدان,از هر شهر و دیاری که بودندمایه افتخار ایران واسلام شدند,سر تعظیم
را به نشانه احترام به تما می بازماندگانشان پایین میاوریم,





در ضمن جناب اقای عضایی یادااوری کنید تاریخ تولد شهید عزیز یکی از سنگها اشتباه میباشد
۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۰۶ فاطمه مولودی
این شهید توی خواب من بود ن حالا اسمش روشنیده بود ون عکسی ازش دیده بودم صبح خوبی باعکس این شهید شروع کردم وباخودم قرارگذاشتم این شهیدعزیزبشه شهید زندگی من ودرهمه حال به یادش باشم
۰۸ فروردين ۹۹ ، ۱۱:۴۹ محمدتقی عابدی
یادش بخیر .راهش گرامی 🌹
یادش بخیر .طریقه شهادت چون تخریب چی بود. .
درحال بارگیری یا تخلیه ماشین پر از مین .بر اثر انفجار ماشین که علت آن نامشخص است این بزرگوار به همراه سه نفر تکه تکه شدند که جنازه هایشان شناخته نشد. دو بار تشیع و دو بار خاکسپاری شد .ابتدا بهشت زهرا تهران و سپس جاسب. .
فقط با حس پدری توسط مرحوم پدر عزیزش شناسایی شد.
خوشا به سعادتشون .و وای به حال افرادی که به خون و راه این شهدا خیانت کردند و میکنند .مخصوصا بعضی مسئولین نالایق کثیف .


التماس دعا .محمدتقی عابدی
۱۹ فروردين ۰۰ ، ۲۱:۵۵ دختر داداش شهید
عمو جونم خیلی دوست دارمممم♥♥😍😘💕


هانیه عابدی 💝
۱۷ آذر ۰۰ ، ۲۰:۵۷ سید مصطفی نورالدین
سلام،
من همرزم شهید محسن عابدینی بودم.
شهید عزیز ما به همراه سه عزیز دیگر، شهیدان اصغر شجاعتی، سعیدالله امیدی و مرتضی شیرزاد در زاغه مهمات و هنگام آماده کردن تعدادی مین ضد نفرات که باید در برابر دشمن بعثی کارگذاشته می شد، به شهادت رسیدند.
روح آسمونی این شهید، شهدای همراه ایشان، سایر شهدا و امام شهدا شاد باشد، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)
۱۹ آذر ۰۰ ، ۱۳:۳۵ سلحشوران شهر نراق


🔻سرکار خانم شمسی حیدری فرزند علی اهل شهر نراق و مرحوم حاج علی اکبر عابدینی فرزند عباس اهل روستای واران جاسب والدین شهید محسن عابدینی هستند .

🔹سال ۱۳۴۶ محسن در روستای واران پا به عرصه گیتی نهاد و رشد و نمو یافت . وی سال ۱۳۶۴ دفترچه آماده به خدمت دریافت و از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان روانه جبهه شد .
🔸تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۶۴ محسن و چند سرباز در جبهه روستای صفر مرزی شیخ صله شهرستان ثَلاث باباجانی استان کرمانشاه در اثر برخورد با مین نیروهای خودی به شهادت رسید . پیکر اِربا اِربای ایشان پس از تشییع در شهر دلیجان و زادگاهش نهایتا در گلزار شهدای واران خاکسپاری گردید .

🌹شادی روح مطهر شهید محسن عابدینی و پدرش صلوات
۱۹ آذر ۰۰ ، ۱۳:۵۵ سلحشوران شهرستان دلیجان
✅شهیدی اهل جاسب و نراق در منطقه دلیجان که دوبار تشییع و دو بار خاکسپاری شد

🔹بانوی مکرمه ای از اهالی شهر تاریخی نراق به نام خانم شمسی حیدری فرزند علی ابن عباس ابن نادعلی ابن حیدر جهت ایجاد زندگی آرام بخش وارد روستای واران جاسبِ دلیجان گردید .
همسرش آقای علی اکبر عابدینی فرزند عباس ابن عابدین از اهالی نیکو صفت روستای واران جاسب بود که بعدا در شهر دلیجان سکونت یافتند .

✅سال ۱۳۴۶ خداوند متعال فرزندی به این زوج خوشبخت نصیب کرد که نامش را محسن عابدینی نهادند . اوج شرایط جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران بود که سال ۱۳۶۴ محسن دفترچه آماده به خدمت دریافت و از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان وارد دفاع مقدس گردید .

🔹تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۶۴ محسن و سربازان : اصغر شجاعتی ، سعیدالله امیدی و مرتضی شیرزاد در جبهه روستای صفر مرزی شیخ صله شهرستان ثَلاث باباجانی استان کرمانشاه در اثر انفجار مین های در حال انتقال نیروهای خودی به شهادت رسیدند . پیکر اربا اربای آنان به تهران منتقل و به خانواده های معززشان تحویل داده شد .
پیکر سرباز وطن محسن عابدینی به شهر قهرمان پرور دلیجان وارد شد ولی پدرش آقا علی اکبر با اینکه جنازه جگر گوشه اش سَر در بدن نداشت و بالا تنه اش در اثر انفجار مین آسیب دیده بود ولی بوی فرزند را استشمام نمی کند و برایش قابل قبول نمی شود . عموی شهید حاج غلامرضا عابدینی مدیر شیرینی سرای بُن بُن چمن دلیجان هر کاری می کند دل برادرش علی اکبر آرام و قرار نمی گیرد .
🔻آیت الله سید محمد رضا موسوی گلپایگانی به جهت گذراندن تابستان از قم به منطقه زیبا و مفرح جاسب عزیمت نموده بود و در منزل آقای ناصری مدیر شرکت حلوای عقاب به سر می بُرد . آقای علی اکبر عابدینی خود را نزد آیت الله گلپایگانی رسانده و موضوع را با ایشان مطرح کرد و از وی درخواست نمود تا اجازه دهد مزاری که فرزندش محسن در بهشت زهراء(س) تهران به اشتباه خاکسپاری نمودند را نبش قبر نموده و اجازه دهند طبق وصیتنامه شهید پیکر به زادگاهش واران جاسب منتقل و کنار دوستش شهیدش محسن ابوالقاسمی دفن گردد .

🔸راهنمایی های آیت الله گلپایگانی موثر واقع نشد تا اینکه دست نوشته ای از ایشان دریافت و و برادران علی اکبر و غلامرضا با پیکر شهید راهی ستاد معراج شهدای تهران می شوند .
✅پاسداران و مسئولین امر وارد شور شده و نهایتا برادرِ سرباز شهیدی که یکی دو روز قبل پس از تشییع در گلزار بهشت زهرا خاکسپاری شده بود را دعوت و شرح ماجرا برایش توضیح و نبش قبر انجام می گیرد . علی اکبر با نشانه هایی که مطرح کرد اذعان می دارد این پیکر مثله شده جوان رعنای من محسن عابدینی است .

🔹پیکر مطهر به دلیجان انتقال و مردم دین مدار و شهید دوست دلیجان در تشییع جنازه سنگ تمام گذاشته و نهایتا جاسبی های پاک سرشت و آرمان طلب همراهی می کنند تا پیکر فرزند سرکار خانم شمسی حیدری نراقی در زادگاهش واران جاسب آرام گیرد .

🔻دو ماه از شهادت سرباز وظیفه سپاه دلیجان نگذشته بود که پدرش علی اکبر عابدینی بدرود حیات گفت و به فرزندش محسن پیوست .

🔸سه خواهر شهید و برادرانش مهدی و مصطفی عابدینی از رهروان راه برادر هستند و از اینکه مردم به خون و آرمان های شهدا احترام می گذارند خوشحال هستند .

🙏🌹شادی روح مطهر شهید محسن عابدینی و پدرش صلوات


سلحشوران شهرستان دلیجان
🆔 @Salahshoran_delijan
شهید مرتضی‌ شیرزاد
شهید مرتضی‌ شیرزاد فرزند بشیر به‌ سال‌ 1346 در روستای‌ کمامردخ شهرستان فومن‌ به‌ دنیا آمد. تحصیلات‌ دوره‌ابتدایی‌ و راهنمایی‌ را در زادگاه‌ خود گذراند و سپس‌ دوره‌ متوسطه‌ را تا پایه‌ی‌ سوم‌ نظری‌ در رشته‌ی‌برق‌، در هنرستان‌ فنی‌ فومن‌ به‌ پایان‌ برد.
همزمان‌ با آغاز تحصیلات‌ دانشگاهی‌ در تهران‌، از طریق‌ دفتر حزب‌ نیروهای‌ متخصص‌، عازم‌ جبهه‌ شد تا از میهن‌ عزیز و حریم‌ مملکت‌ اسلامی‌ دفاع‌ کند. این‌ شهید، در جبهه‌ مسئول‌ گروه ‌تخریب‌ در میادین‌ جنگ‌ بود که‌ در یکی‌ از ماموریت‌ها به‌ هنگام‌ خنثی‌ کردن‌ مین‌، به‌ تاریخ‌ سی‌ویکم‌ تیر 1364 در منطقه‌ی‌ جوانرود ـ شیخ‌ صالح‌ بر اثر انفجار آن‌ به‌ شهادت‌ رسید.مزار این شهید درزادگاهش درکناربرادر شهیدش محسن قراردارد.
.در قسمتی‌ از وصایایش‌ می‌خوانیم‌: «...بارالها، معبودا، تو را به‌ حق‌ محمد و آل‌ محمد، مرا به‌ عنوان‌کسانیکه‌ آماده‌ شرکت‌ در معامله‌ با تو است‌ بپذیر...».

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook