سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

دو بانوی شهیده عفاف و حجاب شهر نراق

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲ ب.ظ

نراق بخشی از شهرستان دلیجان در استان مرکزی دو نفر از زنان مومنه اش در ارتباط با حفظ حجاب و عفاف به درجه رفیع شهادت نایل گردیده اند :


1- خانم مومنه و خداترسی به نام نازنین غفاری فرزند آقا فتح الله همسر میرزا جواد غفاری فرزند عبدالباقی سال 1297 شمسی در قشون کِشی رجبعلی بهرامسری آسترکی فرزند آرستم ( تولد 1270 زَزُم الیگودرز – فوت 1306 وَرزَنه گلپایگان) برای حفظ حجاب و عفاف و مقابله و فرار از چنکال ظلم آنها مورد تیراندازی یاغی ها قرار گرفت و مظلومانه به شهادت رسید و در قبرستان چهارطاقی که اکنون به پارک تبدیل شده خاکسپاری گردید .

http://nahad.qiau.ac.ir/files/form/FI13911018-094332.jpg

تنها دختر پاکدامن و مومنه ی شهیده حجاب نازنین خانم به نام کوکب خانم غفاری همسر یکی از خیّرین نیکوکار نراق به نام مرحوم حاج سید محمود غفاری فرزند سید جعفر بود .
شهیده نازنین خانم خواهر مومنه ای به نام
بهجت غفاری(همسر آقا علی خان ابوالحسنی نایب الحکومه نراق) داشت که در مسافرت عتبات عالیات عراق در کربلا جان به جان آفرین تسلیم نمود و در قبرستان شهر کربلا خاکسپاری گردید .

**********************************************


2- مقاومت خانم های نراقی در مقابله با کشف حجاب اجباری در 80 سال پیش منجر به شهادت یکی از زنان مومنه گردید :

خانمی به نام طاووس مداح فرزند کربلایی کاظم متولد 1314 هجری قمری
(1276 شمسی) در کوچه ای که به نام حاج شیخ عباس مشهور است مورد تعقیب مامورین حکومت رضا شاه پهلوی قرار می گیرد . طاوس دخترش به نام نصرت مداه(مداح) را در آغوش گرفته و با چادر و حجاب فرار می کند .

مامورین به شتاب خود می افزایند و طاووس خانم مسیر خود را به سمت منزل آقای حسین خان یوسفی فرزند محمد یوسف تغییر می دهد و لیکن دم درگاه او را متوقف می کنند .
مامورین به طرز وحشتناک چادر از سر او می کشند که مشارالیها نقش بر زمین می شود . دخترش نصرت که وحشت زده شده بود روی بدن مادر افتاده و گریه کنان فریاد می زند ننه ؛ ننه ولی هیچ جوابی نمی شنود .

محل شهادت شهیده حجاب نراق خانم طاوس مداح

خانم طاووس مداح از ترس و وحشت دِق کرده و به تعبیری سنکوب یا سکته می کند و مامورین هراسان پیکر بی جان شهیده حجاب طاووس را رها کرده و به زنان همسایه اجازه می دهند جنازه متوفی را انتقال دهند . پیکر نامبرده پس از ادای احترام و تشییع در قبرستان که اکنون به نام پارک بسیج نام گذاری گردیده خاکسپاری می گردد .

همسر طاووس خانم به نام درویش شِکَرعلی مداح فرزند درویش اسماعیل و نام مادرش صاحب جان اهل روستای جوشقان قالی از توابع بخش قمصر کاشان بود .

۹۵/۰۴/۲۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook