سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تاریخ ... شهر جمادی الاول 1327 (... اردی بهشت 1288)

بسم اله وله الحمد قد صدرالعتراف عنها دامت شوکتها و عفتها بما فضل فی الورقه

فبعد. به اجاره صحیحه شرعیه ملیه اسلامیه دادند گماشتکان صدر نشین مسند عفت و عصمت و قدرافزای محفل نجابت و اصالت حضرت علیه عالیه متعالیه فی بیت الشریفه فاطمه بیگم خانم دامت برکاتهامتعلقه مرحوم علیین مکان حجت الاسلام آقای آقامیرزامحمد باقرصدر العلماء طاب الثراه یحل الجنت الماواء به عالیجاه فخامت اکتناه مقرب الخاقان آقامیرزاتقی خان خلف مرحمت پناه حاجی محمدولی تاجر نراقی طاب الثراه .

مقرنا بقبوله همگی و تمامی چهاردانگ مفروز از ششدانگ قریه گل زرد (از توابع الیگودرز استان لرستان) من محال کرار عراق مع کافه ملحقات و منضمات و متعلقات چهار دانگ مرقوم ابتدا و از تاریخ ذیل لغایت مدت یکسال تمام هلالی به مال الاجاره مبلغ پانصد تومان وجه نقدی فضل رایج خزانه عامره و موازی یکصد خروار گندم بی عیب که انشااله تعالی گندم مرقوم را به هر کس حضرت علیه موجره مسطوره حواله بفرمایند بعد از رفع محصول کارسازی نمایند و قبض الواصل دریافت نموده که در عین محاسبه محسوب دارند .

و پانصد تومان نقدی را ابتدا از اول ماه سرطان که ماه اول تابستان است الی ده ماه از قرارقسط الشهور متساوی در هر ماهی پنجاه تومان موصوف به تاجر مرقوم حواله نمایند در طهران تسلیم گماشتگان حضرت علیه نمایند و قبض الوصول دریافت دارند و شروط فی ضمن العقد آنکه مالیات و عوارضات و پول سرباز و غیره ........در عهده مستاجر مزبور است .

که از خود بدهد مدخلیت ......علیه ندارد و شرط دیگر آنچه پول سرانه و مالیات باغ ذکور و سایر وجوهات به هر اسم و رسم و به هر عنوانی از عناوین از هر قبیل که مرسوم و متداول و معمول سنواتی است که از رعیت دریافت و وصول می شود تماما متعلق به خود مستاجر معزی الیه است و مدخلیتی به حضرات علیه ندارد .
صیغه شرعیه مراتب مسطوره بینهما جاری شد .
و کان وقوع ذالک فی تاریخ ....شهر جمادی الاول 1327 ( ... اردی بهشت 1288 )

 

                                                           سید مجتبی غفاری                                 عزت الله طبیب زاده غفاری

سلحشوران شهر نراق از جناب آقای عزت الله طبیب زاده غفاری فرزند ابراهیم از بابت ارائه سند 110 ساله سپاسگزار است و از حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی این سند ارزشمند قدردانی می نماید .

۹۵/۰۶/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

در این سند اجارنامه قدیمی کلیه اصول ماهوی و شکلی رعایت شده .
حتی به جزئیات هم توجه شده . مطلب مهم محل کارسازی اجاره بهاء می باشد که در تهران بوده .

از جناب آقای غفاری تشکر ویژه داریم .
با اهدای سلام
ضمن تشکر ویژه از آقایان عضائی از عموم عزیزانی که با حسن نیت کامل و به منظورمعرفی فرهنگ و تاریخچه پر افتخار شهرمان اقدام به در اختیار قراردادن این اسناد مهم همت می نمایند و با دیگر عزیزان به اشتراک می گذارند قدردانی می نمایم .
نمایش و به اشتراک گذاری این قبیل اسناد محکم و مهم توسط سلحشوران نراق و ترجمه وبازخوانی شیوا و بلیغ توسط جناب غفاری عزیز جای بسی تشکر و امتنان فراوان دارد .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook