سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

باز استعدادی دیگر از جناب سرگرد پاسدار محمد شریفی و یارانش از جمله حجت الاسلام علی آعلی در حوزه مقاومت بسیج ثارالله شهر نراق شکوفا شد و مراسم با شکوه و قابل تحسین را در شهر شهیدان به مورد اجرا گذاشتند .

طی دو سال و نیم فرماندهی سرگرد شریفی انسجام شایسته ای بین بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس و مردم شهید دوست از طریق جلسات ؛ مراسم ؛ همایش ؛ کنگره ؛ طرح صالحین و جمع های خودمانی در شهر مذهبی نراق ایجاد گردیده که این فعالیت ها قابل ستایش است .

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق : 22 مهر 1395 کنگره سیّد شهیدان شهر نراق سید غلامرضا باشی به همت حوزه مقاومت بسیج ثارالله و تلاش وافر جوان شایسته آقای علی آعلی تحت نام آبروی محله ؛ افتخار کوچه در سالن شهدای شهر نراق به طرز با شکوه برگزار گردید .

 

علاوه بر مردم مومن نراق از شهرستان های محلات و دلیجان نیز مومنانی تشریف فرما شده بودند که از جمله آنان رزمنده دفاع مقدس دکتر هادی فدایی فرماندار ولایتمدار شهرستان دلیجان و هیئت همراه بود .

مجری توانمند آقای مجتبی عابدی فرزند شهید غیاث با قوت الهی با اجرای جذابش مسلط بر فضای معنوی سالن بود . به دعوت ایشان مدعوین به پا خواسته و سرود زیبای جمهوری اسلامی ایران را قرائت نمودند تا شروع قشنگی استارت بخورد .

تلاوت با حلاوت قرآن مجید توسط آقای مجتبی رمضانی برادر شهید محمدرضا فضای سالن کنگره را عطرآگین نمود و دقایقی آیات الهی طنین افکن شد .

استاد حاج عزیز فروغی که یکی از معلمین شهید سید غلامرضا باشی بود مطالب حائز اهمیتی از سجایای اخلاقی وی گوشزد کرد که همراه با حزن بود . استاد به نوعی عنوان فرمود : زمانی شهید باشی ها شاگردان ما بودند ولی اکنون که شهید شده اند ما شاگردان آنها هستیم .

سخنرانی حجت الاسلام حسن حاج رضایی اهل شهرستان محلات آنقدر دلچسب و تاثیرگزار بود که پس از پایان کنگره در نظرسنجی عموما علاقمندی نشان دادند که برای همایش های آینده رزمندگان و شهدا از ایشان دعوت به عمل آید .

اثرگذاری صحبت های آقای حاج رضایی به واسطه بزرگ شدن در خانواده سه شهید خانواده شان(مهدی – محسن – علی) مطالبش بر دل و جان مردم نشست و مهم تر اینکه وی در حین سخنرانی به دلیل مطالعات شایسته به تعریف کردن خواب و خرافه گرایی متوسل نشد .

دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی سرکار خانم رضوانه ایزدی فرزند عباس که در مسابقه بزرگ نامه ای به شهید محله ام حائز رتبه شده بود نامه خود را در جایگاه قرائت نمود که شجاعت و اجرای زیبایش بهت مدعوین را به دنبال داشت .

شرح زندگی بسیجی شهید سید غلامرضا باشی در قالب دکلمه خوانی مورد توجه مدعوین قرار گرفت .مراحل سه بار اعزام به جبهه و مجروحیت شهید طی یکی از عملیات ها و ترک کلاس درس و مشق و تبعیت از فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت سید روح الله فضای حزن و اندوه معنوی در سالن کنگره ایجاد نمود .

دو جوان طلبه در لباس و قامت شهیدان سید غلامرضا باشی و دوست شفیقش پاسدار شهید مهدی حاج رضایی محلاتی تاتر دلپسندی را به مورد اجرا گذاشتند که حال و هوای ملکوتی بین مردم ایجاد گردید . زیباترین قسمت تاتر زمان نوشتن وصیت نامه های شهیدان باشی و حاج رضایی بود که به زیبایی وصیت نامه شهید باشی قرائت گردید .

گروه سرود پایگاه شهید محمدعلی قجری شهر نراق به سرپرستی طلبه نیکوکار امیرحسین کمره ای فرزند محمدرضا سرود قابل ستایشی را اجرا کردند که در پایان اجرایشان فرماندار دلیجان به تقدیر از تلاششان از جلوی پایشان بلند شد و نسبت به فعالیت های قشنگشان کرنش نمود .

ذاکر اهل بیت حاج مسعود پیرایش با مدیحه سرایی اش از شهدا و ظلم و مصیبت هایی که بر امام حسین علیه السلام و خاندانش روا داشتند مجلس را در ایام محرم به نام آنها زینت بخشید .

در پایان کنگره جوایز نفرات برتر مسابقه بزرگ نامه ای به شهید محله ام ویژه دانش آموزان(رضوانه ایزدی فرزند عباس – فاطمه السادات موسوی فرزند سید داود – زهرا قجری فرزند رضا– فاطمه آعلی فرزند تقی – مریم السادات موسویان فرزند سید حسن – رضوانه عابدی فرزند مرتضی) و همچنین هدایای به رسم یادبود به خانواده معزز و مکرم شهید سید غلامرضا باشی از دستان حجت الاسلام حسن حاج رضایی - حجت الاسلام سید مجتبی میرکریمی - مهندس محمود مرادی شهردار – سید مسعود موسوی رئیس شورای اسلامی – سرهنگ مهدی نباتی جانشین سپاه ناحیه دلیجان دریافت نمودند .

مدعوین نیز هر کدام یک پلاک و زنجیر و قاب عکس چوبی منقش به تمثال شهید باشی و تنقلات دریافت نمودند .

پس از پایان کنگره حاضرین در فاصله 50 متری به گلزار شهدا تشریف فرما شدند و همزمان با خانواده محترم دور قبر شهید حلقه زده و عهد کردند راه شهدا را همچنان مورد احترام قرار دهند .

یاور همیشگی سلحشوران شهر نراق آقای ابوالفضل جعفری بردار سردار شهید قاسم جعفری با خوراک عدسی خوشمزه ای که پخته بود از عموم زنان و مردان در گلزار شهدای شهر نراق پذیرایی به عمل آورد که از ایشان قدردانی می کنیم .


فرازی کوتاه از زندگینامه بسیجی شهید سید غلامرضا باشی


سید غلامرضا باشی
اسوه اخلاق ناب محمدی(ص) بود.خنده هایش آرام و متین بود.خیلی با قرآن و نهج البلاغه مانوس بود.

در زمان حضور در جبهه و مقرهای پشت خط علاوه بر رزمندگان نراق خیلی از رزمندگان سایر شهرها علاقه به مصاحبت با سیّد را داشتند. ذاکر اهل بیت بود و در حد توانش شعر می سرود .

دعا های مختلف از جمله کمیل و توسل را به زیبایی در مراسم های عمومی قرائت می کرد. صدا و صوت دلنشینش هنوز در گوش خیلی از رزمندگان طنین انداز است.

  

مادر مکرمه اش برایش مقدس و پدرش مورد احترام ویژه اش بود و به بقیه اعضای خانواده مساعدت داشت. در مقطع تحصیلات راهنمایی در امر قالی بافی و نظافت منزل به مادرش کمک می کرد.این ویژگی کمتر در بین جوانان رایج بود.

عاشق ولایت مداری امام خمینی(ره) بود .به تهذیب نفس و خود سازی اهمیت ویژه ای قایل بود.حتی در جبهه نیز با مطالعه کتاب های اخلاقی از نفس خودش حساب کشی می کرد.

یادآوری می گردد بسیجی دانش آموز سید غلامرضا باشی فرزند سید علی پس از سه نوبت ماموریت به جبهه نهایتا تاریخ 2 فروردین 1361 طی عملیات فتح المبین در جبهه شوش استان خوزستان در مصاف با ارتش بعث عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمد .

پیکر مطهرش به همراه سه همرزمش(عبدالله محمودی – ابوالفضل بیابانگرد – مهدی عباسی) در گلزار شهدای زادگاهش شهر نراق آرام گرفت .


http://roozgozar.com/piczibasazi/matlab/01/roozgozar.com-0019.gif










 









۹۵/۰۷/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱۳)

۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۱:۴۰ احمد علی اکبری نراقی
سلام و عرض خسته نباشی

خدمت سایت سلحشوران شهر نراق

برادران عزیزم
سردار محمد عضایی و
حسین عضایی

که در این راه زحماتشان بر کسی پوشیده نیست

خدا قوت عاشقان حسینی که در جمع آوری و حفظ

آثار شهدا و همچنین تاریخ کهن شهر عزیزمان نراق

کمر همت بسته اید خدا یار و یاورتان که

آیندگان بخاطر اینهمه از خودگذشتگی و

ایثار شما عزیزان

تمام قد به احترامتان می ایستند


و من هم از طرف گروه تلگرام رویال

به احترامتان سر تعظیم فرود می آورم

خدا قوت شیران شهر نراق
سلام بر دوستداران شهدا و همرزمان شهدا .
حضرت امیر ع
ای مالک مهربانی بامردم را پوشش دل خویش قرارده و باهمه دوست و مهربان باش .مبادا هرگز چونان حیوان شکاری باشی ک خوردن انان راغنیمت دانی زیرا مردم دو دسته اند
دسته ای برادر دینی تو و دسته ی دیگر همانند تو درافرینش میباشند اگر گناهی ازانان سر میزند یاعلت هایی برانان عارض میشود خواسته اشتباهی مرتکب میگردند انان راببخشای و برانان اسان گیر انگونه ک دوست داری خدا تورا ببخشاید و برتو اسان گیرد
نامه ی 53 نهج البلاغه.
شهید غلامرضاباشی یکی از شهدای شاخص استان مرکزی هستند .
البته همه شهدا شاخص هستند .
اجرهمه عزیزانی که برای این کنگره بزرگ قبول زحمت کردند با خداوند متعال .
۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۰:۲۷ محمد شریفی

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله):
من تشکر میکنم از کسانی که یادواره‌های شهدا، کنگره‌های بزرگداشت شهدا را با محتواها و مضمونهای قوی و عالی در سراسر کشور برگزار کردند و همچنین از آن کسانی که یاد و خاطره‌ی شهیدان را در کتابها تدوین و پخش کردند.
بیانات در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران
با عرض سلام
خدا را شکر که در مدت خدمت گزاری بنده در شهر عزیزم نراق خداوند بر من منت فراوان گذاشت و جمعی از جوانان خدا جوی ، با اخلاص و هنرمند که تعدادشان کم نیست (و از آوردن اسامی این بزرگواران شاید اسمی از قلم بیافتد)و تعدادی از یاران و همرزمان مخلص شهدا را یار و یاور همیشگی قرار داد . عزیزانی که از وقت ، هزینه شخصی و امکانات خودشان در جهت اجرای برنامه ها استفاده می کنند تا کار به بهترین شکل ممکن انجام گردد.
شرمنده این عزیزان هستم که در طول این مدت نتوانسته ام در خور شایسته از ایشان قدردانی نمایم اما خداوند تمامی این تلاش ها و مجاهدت های رزمندگان جبهه نرم را بی پاسخ نخواهد گذاشت .
یا علی
برادر کوچک شما محمد شریفی
بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران:
از نام شهید و از افتخار به شهید هرگز غفلت نکنید. تبلیغات عنادآمیز دشمنان سعی کرده‌اند که ارزشهای شهید را بتدریج کم کنند و در مواردی به ضد ارزش تبدیل کنند! این در کشور ما اتفاق افتاد؛ این سعی انجام گرفت؛ البته خنثی شد. اما عده‌ای این قدر وقاحت ورزیدند که نام شهدا و اصل شهادت را زیر سئوال ببرند. شما ببینید توطئه‌های دشمن تا کجا از لحاظ فرهنگی و سیاسی نفوذ میکند و چقدر من و شما باید هشیار باشیم که جلو این توطئه‌ها را بگیریم. معیار اسلامی، «شهید» را از زمره‌ی مردم معمولی بیرون میبَرد و در کنار اولیا و صدیقین قرار میدهد؛ آن یک نگاه والائی است که به عقل ما هم درست نمیگنجد. حتّی با نگاه‌های مادی معمولی، شهید آن کسی است که جان خود را برای نجات شرف و استقلال ملتش فدا کرده. هیچ وجدان و شرفی، هیچ دل بیدار و غیر بیماری میتواند این را انکار کند؟ در کشور ما، در ایران اسلامىِ ما در یک برهه‌ای از زمان سعی کردند این را انکار کنند.
سلام دست شمادردنکند
حجت الاسلام؟؟؟؟؟
۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۸:۲۱ هادی عابدی
سلام و درود بر برادر عضایی و همه زحمتکشان کنگره نکوداشت سیدالشهدای شهر تاریخی نراق؛ شهید سید غلامرضا باشی.
مراسم بسیار باشکوهی بود.از تک تک دوستان و مجریان مراسم کمال تشکر و قدردانی را داریم.اجرکم عندالله ان شاءالله.
سلام برروح بلند شهید سید غلامرضا باشی .
شهید آوینی'
هر شهیدی کربلائی دارد که آن خاک تشنه خون اوست و محل شهادت او کربلای اوست .
شهیدان بهترین ها هستند و باید بهترین برنامه ها را برای آنها برگزار کرد .
یکی از دغدغه های رهبری (امام خامنه ای ) نقل وقایع جنگ است .
از قبل انقلاب تا بحال هر چی مطالب است باید ذکر شود .
انقلاب تمام نشده .
رهبر 30 سال است فریاد می زند رمان جنگ ،خاطرات جنگ را بنویسید .
مقتل خوانی جنگ ، دوستانی که در جنگ بودند باید خاطرات را بیان کنند و بنویسند .
این خاطرات مواد خام است برای کسانی که در آینده بخواهند کتاب برای جنگ بنویسند .
باید حرکت کرد به تحرک نیاز داریم . تجربیات 8سال دفاع مقدس هست با دست خالی بدون طمع رفتند توی آتش .
عربی ها هنوز در جنگ جهانی دوم دارند قهرمان پروری می کنند ،کتاب می نویسند .
در این میان نباید به متحجرین مفت خور بی درد توجه کرد چون دست خودشان خالی است .
در حال حاضر نزاع ملت ها نیست ،نزاع اندیشه است .
اندیشه امام خامنه ای عبن صحبت و اندیشه های امام رحمت اله علیه است .
همه عزیزانی که در برگزاری کنگره شهید سید غلامرضا باشی شبانه روز بدون هیچ چشم داشتی زحمت کشیدند قطعا بدانند و می دانند که خود شهید به این عزیزان لطف داشته و خوشا به سعادتی که خداوند به آنان مرحمت داشته که در این راه قدم بردارند .
ان شاالله این حرکت و این رویه مستمر و ادامه دار باشد .
ان شاالله بزودی شاهد برگزاری کنگره بزرگداشت برای یکی از شهدای شهرمان باشیم .
یکی از برنامه هایی که در کنگره شهید سید غلامرضا باشی مورد توجه همگان بود و در اذهان ماندگار خواهد ماند مقتل خوانی آقای حاج محمد عضائی همرزم شهید بود .
برای شادی روح شهید سید غلامرضا باشی 5صلوات
آقای عضایی سلام میگم مگه روحانی های دیگر شهرمان به خرافه گویی مشغولند فکرکنم منظورت داشتید؟ درسته
فکرکنم واقعا بی انصافی باشه اگه منظورتان روحانی های شهرمان باشد
۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۷:۳۶ اعظم سادات میرسلطانی
سلام .کنگره شهید سید غلامرضا باشی سید شهیدان نراق مورخ 22 مهرماه ۱۳۹۵ درسالن شهدا برگزارشد نظرسنجی که شد ، از نظر مجری، سخنران ،خاطرات حاج محمد عضایی با همرزمان شهیدش که همه حاضران که در سالن حضور داشتن را متاثر کرد.
مداحی ..همه عالی ورضایت بخش بود یک تشکر ویژه از آقای عضایی که از یک ماه جلوتر برا بزرگداشت کنگره خودش را آماده پذیرایی از مهمانان عزیز کرده بود؛ حوزه 2ثارالله؛ بسیجیان غیور از جمله آقای علی آعلی که زحمت آذین بندی سالن را کرده بود. عکاسان وفیلمبرداران اونای که تو پذیرای کمک کردن همگی دستتون درد نکنه واقعا خسته نباشید اجر کم عندالله. .ودرپایان از مردم شهید پرور نراق که با حضور گرم خود زینت بخش محفل شهدا شدن تشکر و قدر دانی میکنیم اجرتون با سید شهیدان نراق سید غلامرضا باشی .
سلام و عرض ادب
مراسم کنگره شهید سید غلامرضا باشی در سالن شهدا ی نراق بسیار باشکوه برگزار شد صمیمانه از فعالان این مراسم تشکر میکنم ...حق نگهدارتون

...شهید زین الدین.....
🌹هر گاه شب جمعه شهدا را یاد کردید
آنها شما را نزد اباعبدالله (علیه السلام) یاد میکنند🌹
باز آینه و آب و سینی چای و نبات
باز شب جمعه و یاد شهیدان
🌺💐شادی روح پاک شهیدان صلوات💐 🌺
با سلام خدمت برادر گرامی آقا محمد نراقی و برادرزاده با صفا شما عشق معرفت آقا محمد دورد به روح مطهر پدر و مادر دست شما پر قدرت توانا موفق باشید قف
فیلم کنگره را از تلویزیون دیدم خواهشا اگر متنی نوشتید که مقتل خوانی شود خواهشا وخواهشا قبلش یه دور بدید طرف بخونه که اینقد غلط املایی نداشته باشد
خواهشا خواهشا
باتشکر
همشهری نراقی
عیب هایتان را قبول کنید اگر نمیگی تو همشهری رانده شده از جامعه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook