سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مادرم یاس‌ها عطرشان را از بوی تن تو به عاریت می‌گیرند
شبنم گل واژه اشک‌های توست
ای شقایق دشتستان صبوری
ای هم آغوش پروانه‌ها
ای صفای گل سرخ
ای نرگس عشق
تو از همه گل‌ها زیباتر و از همه آن‌ها خوشبوتری
عطر همه گل‌های شگفته را نثارت می‌کنیم

  

                                                      مرحوم حاج حسین پیشه ور

جنگ تحمیلی که آغاز شد انبوه خانواده های ایرانی دفاع مقدس را برای خود تکلیف دانستند . از نمونه های درخشان این لشکر خانواده ها حاج حسین پیشه ور فرزند فتح الله و مهری اوضایی بودند که با تحمل مشقت های پیش آمده کنار آمدند و معمار کبیر انقلاب حضرت سید روح الله را پشتیبانی نمودند .

حاجیه خانم مهری(نقلی) اوضایی فرزند خانواده ای است که مردم نراق و منطقه ایشان را به صداقت و پاکی می شناسند .


مرحومه بهجت یوسفی و مرحوم حاج محمد اوضایی

مرحوم حاج محمد اوضایی فرزند شیرعلی ابن حسین از فعالان طب سنتی در نیم الی یک قرن پیش بود . همسرش مرحومه بهجت یوسفی فرزند حسین ابن حاج ابوالقاسم نام داشت . حاج محمد خدمات عام المنفعه ای در زمانی که امکانات ضعیف بود برای مردم انجام داد . کسب درآمد از نان حلال زندگی باعث شد فرزندان سالم و دلسوز به جامعه تحویل دهند . یکی از این فرزندان شیر زنی به نام مهری(نقلی) اوضایی بود که به همراه همسرش حاج حسین پیشه ور سه فرزندشان را راهی جبهه های حق علیه ظلمت نمودند .

 

* عباس(غلامعباس) پیشه ور از نیروهای جهاد سازندگی بود و علاوه بر پشتیبانی از دفاع مقدس خود جهادگری بود که در خطوط جبهه حضور فعال داشت .

 

* مظاهر پیشه ور از نیروهای اولیه در راه اندازی بسیج نراق هست که بعد به سبزپوشان سپاه پیوست . خدمات موثری در دفاع مقدس داشت که از جمله آن حضور و سلحشوری درعملیات غرورآفرین بیت المقدس و بازپس گیری خرمشهر از دشمن بعث عراق بود که طی درگیری به شدت مجروح گردید و مدتی در بیمارستان بستری بود . ایشان از جانبازان جنگ تحمیلی می باشد .

 

* علی محمد پیشه ور از فعالین بسیج بود و از زمستان 1360 تا مدتی مسئولیت کتابخانه ولیعصر(عج) شهر نراق جنب مسجد جامع را عهده دار بود . این کتابخانه بعد به دلیل تعریض خیابان تخریب شد . ایشان به جمع سلحشوران برای دفع تجاوز ارتش عراق پیوست و طی عملیات حیرت آور کربلای 5 از ناحیه چشم به شدت آسیب دید تا جایی که یکی از چشمانش را از دست داد و اکنون از زمره جانبازان دفاع مقدس می باشد .

 

* مهدی پیشه ور از فعالین بسیج یود و زحمات قابل شایانی را برای حوزه مقاومت ثارالله شهر نراق و نیز پایگاه شهدای شهر نراق متحمل گردید.

    http://bayanbox.ir/view/5731355555271621695/%D8%AD%D8%AD.jpg

                                         علی اشرف یوسفی                          علی رضایی

* دو داماد این خانواده معزز نیز به اسامی علی اشرف یوسفی فرزند نوروز و علی رضایی فرزند رضا از مدافعین و رزمنده های دفاع مقدس می باشند .

پنج شنبه 13 آبان 1395 حاجیه خانم مهری(نقلی) اوضایی در سن 75 سالگی بدرود حیات گفت و صبح جمعه 14 آبان 1395 پیکر پاکش در زادگاهش نراق تشییع و خاکسپاری گردید.

بدترین حادثه متوجه جانباز فداکار علی محمد پیشه ور اتفاق افتاد که در یک روز مادرهمسر و مادر خودش فوت شدند . حاجیه خانم بهجت ابراهیمی فرزند ابراهیم و مهری اوضایی همزمان با هم دار دنیا را ترک و به رحمت خداوند پیوستند .

سلحشوران شهر نراق مصیبت وارده را به هر دو خاندان تسلیت می گوید .

 
۹۵/۰۸/۱۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۹)

۱۴ آبان ۹۵ ، ۱۵:۴۰ ابوالحسنی محمد
خانواده محترم و اخوان گرامی پیشه ور غروب غریبانه خورشید دلهایتان مادر گرامیتان را تسلیت عرض نموده و برای عزیزتان از خداوند منان طلب رحمت و مغفرت می نماییم و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.







خانواده محترم پیشه و ر .رضائی ویوسفی
درگذشت نابه هنگام مادر گرامیتان مرحومه اوضاعی رابه شما وخانواده محترمتان تسلیت عرض نموده وبرای بازماندگان شکیبائی را خواستارم .
۱۴ آبان ۹۵ ، ۲۲:۱۲ علیمحمد میرشکاری
خاندان محترم پیشه ور
اخوان محترم اقایان عباس و مظاهر وعلی و مهدی پیشه ور
درگذشت و فقدان مادر گرامیتان را تسلیت و از جانب حق برای ان مرحومه علو درجات و برای شما و سایر بازماندگان صبر و اجر از درگاه احدیت خواستاریم.
خدایش بیامرزد
دوست عزیز وگرامی حاج مهدی پیشه ور
مصیبیت درگذشت مادر گرامیتان را به شما تسلیت عرض نموده ان شا...همنشین فاطمه زهرا باشند
۱۵ آبان ۹۵ ، ۱۵:۵۲ ماشاءاله بیابان گرد
انالله و انا الیه راجعون
خانواده محترم پیشه ور ؛
مصیبت وارده را صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداون سبحان برای بازماندگان صبر و طول عمر مسئلت دارم . روحش شاد و یادش گرامی باد
۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۲:۴۲ عباس حیدری
خداوند روح این بانوی مومنه را با بی بی دو عالم محشور فرماید
۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۲:۲۰ سید موسی موسویان
درگذشت این مادر بزرگوار و مهربان را به فرزندان بستگان و همه اهل نراق تسلیت عرض میکنم. مادر مهربان و خوش بیانی بود. دلمان برای شوخی های محبت امیز صادقانه و مادرانه اش تنگ خواهد شد. خدا رحمتش کند
۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۲:۵۸ اسماعیل عضایی
اخوان محترم پیشه ور
درگذشت مادر گرامیتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض میکنم و آرزوی صبر و سلامتی برایتان دارم
از خداوند منان خواستاریم که به شما صبرعطا نماید
۱۹ آبان ۹۵ ، ۱۹:۵۸ علی محمد پیشه ور
حال که مشیعت الهی بر این قرار گرفته بود که در یک روز مادرعزیزم که در طول عمر علی الخصوص در طول هشت سال دفاع مقدس 3 جانباز و 1 بسیجی جهت حفظ و صیانت از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت نمودند و مادر همسرم که سختی های فراوان در طول مدت عمر متحمل گردیدند ، لذا از کلیه عزیزانی که در مراسم تشعیع ، تدفین و مراسم های ختم ابراز همدردی نمودند تا مرهمی بر دل داغ دیده این خاندان باشد کمال تقدیر و تشکر را دارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook