سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ بهرام یوسفی تاریخ 14 خرداد 1338 متولد گردید . پدرش مرحوم علی اصغر یوسفی فرزند فتح الله اصالتا زاده شهر نراق و مادرش خانم پری حیدری اهل اصفهان می باشد .

   

                                   بهرام یوسفی                            مرحوم علی اصغر یوسفی

پدربزرگ ایشان مرحوم فتح الله یوسفی و مادر بزرگش مرحومه صنعت یوسفی (خانم بزرگ) از خیرین شهر نراق و خانم بزرگ زمانی خیاط لباس های مردم نراق بود و پس از فوت در قطعه 97 بهشت زهرا تهران خاکسپاری گردید.
همسر بهرام به نام خانم فرانک ... شاغل در سازمان هواپیمایی و دارای دو فرزند می باشند .

مرحومه صنعت یوسفی (خانم بزرگ)

تاریخ 20 خرداد 1375 هواپیمای 727 ایران ایر در فرودگاه رشت استان گیلان هنگام انجام پرواز آموزشی ، سقوط کرد .
در پانزدهمین فرود ، چرخ ها بسته بود ، قسمت انتهایی هواپیما روی باند کشیده می شود کاپیتان اوقاتیان تصمیم به اوج گیری و باز کردن چرخ ها می کند ، ارتفاع می گیرد ، وارد دوره ترافیک فرودگاه شده و مجددا در راستای باند قرار می گیرد اما متاسفانه بعلت شدت آسیب وارده و آتش سوزی در قسمت موتورهای هواپیما ، در نزدیک باند سقوط می کنند و 4 نفر از 7 سرنشین هواپیما کشته می شوند.

در این روز هواپیمای بوئینگ 727 که با 7 تن سرنشین متشکل از خلبان، کمک خلبان، مهندس پرواز و گارد درحال پرواز آموزشی و تمرین بودند، در فرودگاه رشت به زمین خورد.
یکی از خلبانان زبده و جوان هما که دراین سانحه دلخراش جان خود را از دست داد کاپیتان بهرام یوسفی اهل شهر نراق بود.
بهرام یوسفی در روز 14 خرداد 1338 (5 ژوئن 1959) زاده شد و پس از پایان تحصیلات و گذراندن چندین آزمون دشوار از میان متقاضیان خلبانی انتخاب و به هواپیمائی ملی ایران «هما» پیوست.

بهرام یوسفی نراقی پس از پایان آموزشهای مقدماتی در مرکز آموزش هما در ایران در سال 1978 میلادی (1356 شمسی) همراه با 10 تن دیگر از دانشجویان خلبانی هما که گروه های شماره 20 و21 را تشکیل می دادند برای ادامه آموزش و گذراندن دوره کامل و نهائی خلبانی به ایالت متحده امریکا اعزام گردید.

سلحشوران شهر نراق افزود ؛ در آن سال ها، هرچند همه دانشجویان خلبانی هما که از میان صدها متقاضی برگزیده می شدند از هوش، دانش و تندرستی برجسته ای بهره برده بودند، اما بهرام یوسفی به گواهی بسیاری از همکارانش، درضمن خدمت استعداد وافری از خود نشان داد که موجب پیشرفت سریع او در حرفه مورد علاقه اش گردید و بخاطر صفات برجسته و پسندیده اش مورد ستایش فراوان دوستان و همکارانش بود.

هراچ کایزاکیان از مدیران با سابقه عملیات پرواز هما بدلیل ارتباط نزدیکش با دانشجویان خلبانی هما، با بیشتر این جوانان آشنا بود. او میگوید: "بهرام یوسفی و هم دوره هایش دراواخر 1979میلادی زمانی که به ایران برگشتند، با وصف اینکه برنامه مشخصی وجود نداشت، این گروه موفق شد با گذراندن آموزش و آزمون های لازم گواهی نامه معادل ایرانی خلبانی بازرگانی خود را روی هواپیماهای چند موتوره بگیرند.
بهرام پیشرفت چشمگیری داشت و همزمان که خلبان ارباس بود، آموزگار بوئینگ 727 نیز گردید. اوجوانی بسیار برازنده، مهربان، پخته و درتصمیم گیری هایش پایبند مقررات بود. دریک کلام او بسیار جوانمرد و نمونه کامل اخلاق والای انسانی بود."

خانم فرانک ، همسر بهرام درباره او گفت : بهرام انسان به تمام معنا خوبی بود ودر نخستین لحظه رویاروئی با دیگران روی آنها تاثیر می گذاشت. او با دانشی که داشت نخست در برابر کشور و هم میهنانش و سپس سازمانی که برای آن کار می کرد احساس مسئولیت می نمود. او تنها مرد زندگی من بود و تا دم مرگ اورا دوست داشتم و پس از آن نیز بقیه عمر خود را با خاطرات شیرین او زندگی می کنم. همکاران او نیز معتقدند که او نه فقط یک پدر و شوهر نمونه، بلکه درکارش نیزاز بهترین ها بود. او ستاره ای بود که در آسمان «هما» درخشید اما متاسفانه خیلی زود خاموش شد.

http://jamejamonline.ir/Media/images/1387/07/20/100951431902.jpg

انسان ها به این جهان می آیند و می روند و فقط خاطره انسانیت، خوبی ها و نام نیکشان برای همیشه بجا می ماند.

- خواهر کاپیتان به نام پروین(مریم) یوسفی فرزند علی اصغر متولد 1336 تاریخ 12 شهریور 1395 در سن 59 سالگی بدرود حیات گفت . مشارالیها کارمند بازنشسته اداره استاندارد (کارشناس تغذیه) بود و بارها مصاحبه اش از تلویزیون پخش گردید .

شهیدرضا یوسفی

- پسر عموی بهرام به نام رضا یوسفی فرزند علی اکبر متولد 1343 تاریخ 3 دی 1363 در مقطع سربازی در شهرستان مرزی سردشت استان آذربایجانغربی در مصاف با تجزیه طلبان گروهک الحادی کومله مظلومانه به شهادت رسید و در قطعه 27 ردیف 101 شماره 6 در گلزار شهدای بهشت زهراء(س) تهران خاکسپاری گردید .

بهرام یوسفی فرزند علی اصغر تاریخ 20 خرداد 1375 با داشتن همسر و دو فرزند به اسامی بهادر و بهاره در سن 37 سالگی جان باخت و پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه توسط خانواده و مردم در قطعه 50 ردیف 7 شماره 12 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

خلبان فرامرز فرهاد و یکی دیگر از جانباختگان حادثه سقوط هواپیما استاد خلبان عقیل نقی خانی متولد سال 1332 بود که سمت چپ بهرام خاکسپاری گردید . سمت راست مقبره بهرام یوسفی قبر بسیجی شهید محمد اسفندیاری فرزند قاسم قرار دارد که تاریخ 18 اسفند 1362 به شهادت رسیده و پیکرش 31 خرداد 1375 مورد تفحص قرار گرفت . قسمت اعظم قبور قطعه 50 مربوط به شهدای دفاع مقدس می باشد .

روی سنگ قبر این نراقی نوشته :

استاد خلبان زنده یاد بهرام یوسفی
فراموشم نکن هرکز
فراموشت نخواهم کرد
تو در من آتشی هستی
که خاموشت نخواهم کرد

سلحشوران شهر نراق بیستمین سالگرد فقدان خلبان شجاع ایران بهرام یوسفی نراقی را گرامی می دارد .


۹۵/۰۹/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۸)

کاپیتان مرحوم بهرام یوسفی روحت شاد
امیدوارم در بهشت برین همنشین اولیاء الله باشی
باذکر صلوات برمحمد وآل محمد.
۱۶ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۵ زهرا رصایی
از سایت سلحشوران نراق واقعا ممنون و متشکرم که به یاد عزیزانی از خطه نراق است که شاید اگر این یاداوری نباشه به فراموشی سپرده شوند که حق آنها بیشتر از اینهاست خدا قوت به همه زحمتکشان این سایت
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان
بنده بعنوان یک نراقی به خود افتخار میکنم که در شهر شهید پرور نراق هستم و به وجود شیر مردانی مثل کاپیتان بهرام یوسفی به خود می بالم ...روحش شاد و یادش گرامی اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
۱۷ آذر ۹۵ ، ۲۳:۰۲ سید موسی موسویان
بسیار مطلب جالبی بود. خدا رحمت کند ایشان را حیف که زود پرواز کرد. امثال ایشان کمتر پیدا میشن و ای کاش تا هستن تکریم بشن و قدرشونا بهتر و بیشتر بدونیم. از سلحشوران نیز بدلیل همت و دقت و تلاش خستگی ناپذیر کمال تشکد دارم. خداوند به خانواده کاپیتان یوسفی نیز اجر صبر و استقامت عطا فرماید.
باسلام...مطلب بسیارجالب وقابل تاملی بود روح این شهیدوالامقام شادومتعالی.. مطمئنم کمترکسی درنراق اسم ایشون راشنیده باشن واطلاعاتی درموردشون داشته باشن ..باعث افتخاراست که چنین افرادبالیاقت،شجاع ووارسته ای مستقیم یاغیرمستقیم برخاسته ازشهرشهیدپرورنراق میباشند..ازگردآورندگان این مطلب هم کمال تشکروقدردانی رادارم.
۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۲:۲۸ اعظم السادات میرسلطانی
سلام. خسته نباشید

یاد و خاطره کاپیتان خلبان بهرام یوسفی نراقی را گرامی می داریم که با جان گذشتگی خود جان افراد دیگر را نجات داد و با بسته شدن چرخ هواپیما متاسفانه بعلت شدت آسیب وارده و آتش سوزی در قسمت موتورهای هواپیما در نزدیک باند فرودگاه سقوط می کنند و 4 نفر از 7 نفر سرنشین هواپیما کشته می شوند
بیستمین سالگرد خلبان شجاع پسر دائی عزیزم بهرام یوسفی نراقی را گرامی می داریم و افتخار می کنیم به نراق ونراقی که چندین خلبان داره و فراوان علما ومشاهیر از جمله فا ضلین نراقی در آنجا رشد و نمو یافته اند.

روحش شاد یادش گرامی و قرین رحمت الهی باد .

اللهم صل علی محمد آل محمد وعجل فرجهم


یک تشکر ویژه از آقایان حاج حسین عضایی و جاج محمد عضایی داریم دستتون درد نکنه بابت تهیه مطالب استاد خلبان بهرام یوسفی و شهید آقا رضا یوسفی

اجرکم عندالله
۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۰:۱۵ مهرداد ترابی
روحش شاد خداوند رحمت کند ایشان را و ممنون از همه دست اندرکاران این سایت
۱۵ آذر ۹۷ ، ۱۰:۵۸ مرضیه مراتی شیرازی
باسلام خدمت مهربانترین مردم که ساکن شهر نراق هستند از اینکه باعث زنده شدن یاد و خاطره دو پسر دایی عزیزم (بهرام و رضا یوسفی )شدید سپاسگزارم روح مادر بزرگ عزیزم صنعت یوسفی شادکه چنین فرزندانی رو تربیت کرد
پاسخ:
سلام و عرض ادب محضر شما .
انجام وظیفه کرده ایم . سپاس از شما که از سایت ما دیدن فرموده و نظر خوپر محبت خود را ابراز نموده اید . ممنونیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook