سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب
به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ استاد خیرالله کریمی سال ۱۳۳۷ در روستای زیبا و دلپسند سینقان از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی به دنیا آمد .


شرح حال مختصری از فعالیت های این استاد زبردست که خود نگاشته است را مرور می کنیم :
اینجانب خیرالله کریمی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهم سینقان گذراندم و اوقات فراغت خود را در مزرعه پدرم مرحوم جعفرقلی کار می کردم .
از دوران کودکی زیبایی چشمه سارها و تنوع رنگ ها وآهنگ دلنشین طبیعت همواره من رامجذوب و تاعمق جانم نفوذ کرده و عاشق و دلباخته خود می ساخت .
آنگاه که می رفت این زیبائی ها ازافق دیدگانم محوشود قلم را به یاری طلبیده آنها را به تصویر می کشیدم . بعد از آن برحسب مقتضای زندگی چند سالی درشهرهای گوناگون به امورات مختلفی مشغول تا اینکه به خدمت سربازی اعزام شدم .

بعد از پایان سربازی به تهران عزیمت و تحصیلات خود را در مدارس شبانه ادامه داده و روزها به گالری ها رفته و به آموزش نقاشی مشغول می شدم . چند بار هم تابلوهای نقاشی کشیدم وآنها را کنارخیابان بفروش رساندم. سپس بعلت کارهای طراحی واشتیاقی که به خلاقیت و نوآوری درخود احساس کردم به سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران رفته وبا ارائه طرح پمپ خورشیدی و پذیرفته شدن آن به ساخت آن مشعول شدم لیکن به علت مسایل مالی موفق به تولید آن نشدم .
مدتی به کارهای هنری درمنطقه ۴ تهران ومربی گری مشغول وسپس در اوج جنگ عراق بر علیه ایران در سال ۱۳۶۲به شهر هنرمندان کاشان هجرت کردم و درمحل باشگاه پرورشی (کانون جوانه های فعلی) دربخش طراحی و نقاشی مشغول بکارشدم.


عکس های زیادی ازشخصیت های مذهبی وشهدای گرانقدر درآنجا کشیدم و چون آثارم درسطح شهر کاشان مورد استفاده قرارمی گرفت از طرف جهاد دانشگاهی و از طریق آموزش وپرورش درخواست همکاری نمودند و درسال ۱۳۶۶بعنوان مسئول تبلیغات و امورهنری به جهاد دانشگاهی مدرسه عالی کاشان منتقل شدم . بعدا مدرسه عالی به دانشگاه کاشان ارتقاء یافت و تا پایان اشتغالم درآنجا به فعالیت های هنری وهمچنین آموزش خط ونقاشی رنگ و روغن به دانشجویان ادامه دادم ودرکنارآن با ارگان های دولتی در زمینه های هنری نیز همکاری داشتم .

تندیس محتشم نراقی کاشانی در دانشگاه کاشان- اثر خیرالله کریمی سینقانی
همچنین در نمایشگاه های مختلفی درکاشان و تهران و شهرهای دیگرشرکت کردم . نمایشگاه کلاژ باغ فین ؛ نمایشگاه نقاشی ؛ نقاشی خط کاشان وفرهنگ سراهای تهران از زمره آنان هست . در نمایشگاه نقاشی شامل ۵۰ تابلو در کنگره نماز ارومیه و منتخب اثر برگزیده آن نمایشگاه شدم و جایزه لوح و سکه از حجت الاسلام محسن قرائتی دریافت نمودم .

خوشنویسی را از سال 1360 شروع کردم و نزد استادانی چون حسین زاده تهران ؛ آهنگران درکاشان و استاد محمودی و استاد عبدالرضایی درقم فرا گرفتم . تعداد تابلوهای نقاشی و خط دارم و خیلی از چهرهای شهدای دفاع مقدس را کار کرده ام .
در زمینه طراحی هم کارهای متعدد انجام داده ام و تندیس های زیادی نیز درست کرده ام که اهم آنها عبارت است :
تندیس رشد ، شمع سوزان، عروج ، پرواز ، تندیس جدال( ورزشگاه بدر تهران) تندیس وداع مقابل شهرداری کاشان ، تندیس گلابپاش ورودی شهر قمصر ، مجسمه قطب الدین راوندی میدان راوند ، غیاث الدین جمشید کاشانی ، کمال الملک ، محتشم نراقی کاشانی ،شیخ ابوالرضا راوندی ، کلیم کاشانی ، بابا افضل الدین محمد مرقی وارباب تفضلی دردانشگاه کاشان ؛ تندیس دکتر سعیدی از خیرین نیکوکار ؛ شرکت دراولین سمپوزیم مجسمه سازی کاشان وساخت دو اثر از فرماندهان شهید و تعداد زیادی پرتره وتندیس های کوچک دیگر را ساخته ام .



توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق :
 از جمله آرزوهای استاد خیرالله کریمی ساخت تندیس علامه حاج ملا احمد نراقی و پدر بزرگوارش علامه حاج ملا محمد مهدی نراقی است که امیدواریم این خواسته با همت مسئولین شهر عالم پرور نراق میسّر گردد .
۹۵/۱۰/۰۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

۰۶ دی ۹۵ ، ۲۲:۲۷ سلحشوران شهر نراق
استادخیرالله کریمی فرزندجعفرقلی


هنرکارکاشان، نزدیک به چهل سال سابقه وتجربه درفعالیت های هنری همچون طراحی،نقاشی،خوشنویسی وآثارحجمی، طراح ، مشاور ومجری انواع تندیس، پیکره ومجسمه ها یی ازمشاهیر ومفاخر ایران،اجرای طرحهای انتزاعی، سه بعدی سازی موتیف های هنری ، مدل سازی تولیدات هنری وصنعتی ، زیبا سازی نما وفضا در معماری، طراحی واجرای دکوراسیون داخلی، طراحی نمادهای میادین وفضاهای شهری ونقوش برجسته با اجرای متریال وسبک های مختلف میباشد
با اهدای سلام
از اینکه با یکی از چهره های هنری منطقه که خوشبختانه فعالیت و هنر نمائی خود را در حوزه جغرافیائی کاشان و نراق به نمایش میگذارند آشنا می شوم خوشحالم و از سایت سلحشوران که موجب این شناخت شده اند متشکرم .
برای استاد کریمی سلامتی و موفقیت آرزومندم و از برادر بزرگوار م حاج محمد عضائی تقاضا دارم تادر صورت امکان این چهره هنری را به مدیریت شهری نراق معرفی تا با هماهنگی و برنامه ریزی بتوانند با خلق تندیس بزرکان و نام آوران شهرمان و نصب در مکانهای مناسب توجه بیشتر گردشگران را به شهرمان (نراق) معطوف دارند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook