سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ آقای رضا یوسفی دارای شناسنامه شماره 48486 تاریخ 1 اسفند 1343 در محله وحدت اسلامی شهر تهران متولد گردید .


شهید رضا یوسفی

پدرش مرحوم علی اکبر یوسفی فرزند فتح الله اهل شهر نراق و مادرش حاجیه خانم معصومه(شمسی) علی اکبری فرزند حسین اهل تهران می باشند .

            

حاجیه خانم معصومه(شمسی) علی اکبری        مرحوم علی اکبر یوسفی

حاصل این ازدواج سه دختر به اسامی : فاطمه(روشنک) – فرشته – فروغ و دو پسر به اسامی : مجتبی و حسین یوسفی می باشند .

رضا سال 1350 تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه کیهان محله وحدت اسلامی ( شاهپور سابق) تهران آغاز نمود و سپس تا سوم متوسطه ادامه تحصیل داد ولیکن دیپلم دریافت ننمود .

ایشان فرزند پنجم خانواده و فردی مهربانی و عاشق خانواده بود . بین دوستان و فامیل به جهت احترام به والدین زبانزد است . با وجود سن کم دوست داشت هر کاری از دستش بر می آید برای سایرین انجام دهد .

انسان دلسوز و عاشق خانواده اش بود و با تمام خواهر و برادرانش با مهربانی رفتار می کرد . هیچ وقت باعث اذیت و رنجش کسی نمی شد . نسبت به اعضای خانواده اش احساس مسئولیت می کرد .

مشارالیه به زادگاه پدری اش شهر نراق در استان مرکزی علاقه وافر داشت و تابستان ها عموما به نراق که به شهر فضلا و مشاهیر مشهور است تردد می کردد تا ضمن استفاده از آب و هوای و مناطق زیبایش با اقوامش از جمله مادر بزرگش مرحومه صنعت یوسفی فرزند غلامحسین(1275 – 1362) هم ملاقات داشته باشد .

  

مرحومه صنعت یوسفی

دو سال از جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران گذشته بود که رضا دفترچه آماده خدمت دریافت و 15 شهریور 1362 راهی انجام وظیفه شد تا بتواند سهمی در ادای دین و مملکت داشته باشد . دوران سه ماهه آموزش همگانی را پادگان شهر کرمان گذراند و بعد در لشکر 64 پیاده ارومیه سازماندهی گردید .

یکی از مکان هایی که رضا یوسفی عاشقانه و شجاعانه فعالیت داشت منطقه مرزی سردشت استان آذربایجانغربی بود که عموم رزمندگان در دو جبهه با ارتش متجاوز بعث عراق و دیگری مزدوران تجزیه طلب کُردی مثل کومله و دمکرات دفاع حق طلبانه داشتند .

سنگ مزار قدیمی شهید رضا یوسفی

تاریخ 20 اسفند 1362 و در آستانه عید نوروز رضا و عده ای از سربازان ارتش که در حال تامین امنیت منطقه بودند در کمین ناجوانمردانه عناصر گروهک الحادی کومله در یکی از پایگاه های محور سردشت قرار گرفته و اسیر می شود . او و دیگر سربازان مظلوم در بدترین شرایط و فشارهای روحی زندان گروهک کومله را تحمل نمود و خانواده او کاملا از آنها بی اطلاع بودند تا اینکه سه ماه بعد تاریخ 20 خرداد 1363 به دلیل موفقیت رزمندگان اسلام و شکست های پی در پی مزدوران داخلی از اسارت کومله نجات یافت .

پس از آزادی به تهران عزیمت و یک ماهی نزد خانواده به بیان غم و غصه ها و تلخ و شیرین اسارت پرداخت و به خیانت های بیشمار گروه های ضد انقلاب از جمله کومله که از رژیم بعث عراق تامین می شدند پرده برداشت . پس از آن برای نشان دادن شجاعت خود به همان پایگاه ارتش در محور سردشت بازگشت و به سبک سابق خدمت سربازی اش را صادقانه ادامه داد .

در این اثنا پدر وی آقای علی اکبر یوسفی متولد 1312 تاریخ 24 آذر 1363 به علت ابتلا به سرطان به طور زودهنگام در سن 51 سالگی دارفانی را وداع گفت و در مقبره خانوادگی شماره 44 در بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .
مرگ پدر به خاطر شرایط جنگ و دفاع مقدس از پسر که در منطقه عملیاتی بود پنهان ماند تا اینکه ده روز بعد اتفاق دیگر پیکره این خانواده را لرزاند.

  

                                                        حسین یوسفی                     مجتبی یوسفی

تاریخ 3 دی 1363 در زمانی که رضا یوسفی نراقی و چند نفر از سربازان از پایگاه خود که از ارتفاع برای تامین آذوقه به پایین آمده بود در محور سردشت استان آذربایجانغربی به کمین گروهک کومله گرفتار و مظلومانه به شهادت رسید . متاسفانه از شهید وصیتنامه ای موجود نمی باشد .

پیکر مطهرش به تهران منتقل گردید و سه روز بعد در مرکز پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفت و در جواز دفن شماره 7938 تاریخ 6 دی 1363 علت مرگ(شهادت) را اصابت تیر به شکم و گردن مرقوم و جواز دفن صادر گردید .

هنوز داغ پدر در سینه ها بود که پیکر نازنین این سرباز شجاع و گلگون کفن با شکوه فراوان توسط خانواده و مردم شهید دوست و قدرشناس تشییع و نهایتا در قطعه 27 ردیف 101 شماره 6 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران در خاک ماوی گرفت .
سخترین و شکننده ترین واقعه ای که برای این خانواده رخ داد فوت و شهادت پدر و پسر در فاصله 10 روز بود که خداوند طبق وعده اش صبر و شکیبایی برای این مصیبت به اعضای خانواده عنایت بخشید .

همه ساله سالگرد فوت و شهادت پدر و پسر توسط خانواده همزمان با همدیگر برگزار می گردد . متولیان بنیاد شهید تهران سالی یکبار به منزل مادری شهید یوسفی سَرکشی و نسبت به مادر بزرگوار و اعضای خانواده او ادای احترام می کنند .

خانواده شهید رضا یوسفی از دست اندرکاران سایت سلحشوران شهر نراق بابت معرفی شهید برای اولین بار در فضای اینترنتی و همسویی با آنان قدردانی می نماید .

🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁

شهید رضا یوسفی نراقی در یک نگاه :

15 شهریور 1362 اعزام به خدمت سربازی
20 اسفند 1362 اسیر شدن به دست گروهک کومله
20 خرداد 1363 آزادی از چنگال کومله و ادامه خدمت
3 دی 1363 شهادت به دست عناصر گروهک جنایتکار کومله

۹۵/۱۱/۰۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۵)

سلام و عرض ادب
روح همه شهیدان شاد مخصوصا شهیدوالامقام رضا یوسفی با خواندن فاتحه و صلوات

اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل الفرجهم

هر روز که از رشادت های مردان این مرز و بوم مطلبی عکسی منتشر می شود به خود می بالم که یک ایرانی هستم مردانی که با شهامت و ایثارگری خود دنیا را متحول کردن و با جان خود درخت پر بار این نظام را ابیاری کردن ...و این را می گویم ان شاءالله بتونیم راهشون را ادامه بدهیم تا لیاقت سربازی اقا را پیدا کنیم .....
خوشا به حال شما به آن مناجات های عارفانه در دل نیمه شب که فقط خداوند سبحان و صاحب الزمان صدای شما را می شنیدند . چه عاشقانه بود لحظه ی پر کشیدن شما به اوج آسمان خوشا به سعادت شما ، به لیاقت شما ، به اشک های خالصانه شما.
۰۹ بهمن ۹۵ ، ۱۷:۲۷ اعظم السادات میر سلطانی
سلام
تقدیر و تشکر از همه کسانی که زحمت کشیده اند و این اسناد را جمع اوری کرده اند اجرتون با سید الشهدا

امروز چقدر نگرانم که مبادا صدای شما در میان این هیاهو‌ها گم شود؛ امروز چقدر دلشوره دارم که مبادا فراموش کنیم نان و نمک شما را خورده‌ایم و در جمهوری اسلامی زندگی میکنیم مبادا فراموش کنیم رویش دوباره نخل‌های خم شده جنوب، سرافرازی دوباره کوه‌های غرب، خروش زیبای خلیج فارس و امنیت مرزهای شرقی و غربی همه از فداکاری و ایثار شماست. یقین دارم که همواره راه روشنتان را زنان و مردانی ادامه خواهند داد و جوانان این نسل هستند که بی‌اعتنا به همه تهدید‌ها و تطمیع‌های فرهنگی راهتان را می‌پیمایند و با شناخت مسیری که برای آن از هستی خویش گذشتید، به آرما‌‌ن‌هایتان وفادار خواهند بود.

به لطف خداوند و برکت خون شهدا این انقلاب ماندگار خواهد ماند .
از مدیریت سایت کمال تشکر را داریم
۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۰۵ همرزم و دوست عزیزم منم امیر
روحت شاد یادت گرامی همسنگر و همرزم عزیز رضا جان هنوز خاطرات و خنده های دلنشین تو درقلب و یاد من هست هرگز ان غروب شوم رو یادم نرفته که ۲دوست و همرزم خوبم رو از دست دادم فرمانده پایگاه شهید ستوان محمدرضا جواد زاده و شهید رضا یوسفی من ماندم خاطرات ان دوران و شما رضا و محمدرضا در کنارهم درگلزارشهدا و من بی وفا جدا ازشما ان ماموریت و رفتن من به یک پایگاه دیگه باعث جدایی ما شد نزد خدا برام دعا کنید رضا و محمدرضا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook