سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سه شنبه 2 خرداد 1396 در سالگرد آزادسازی خرمشهر و جهت مراسم تجلیل از معلمان نمونه و شایسته مدارس غیر دولتی استان مرکزی به اراک رفتم . از تمام این مراسم باشکوه خاطره ای از یکی از معلمان بزرگوار به قدری جالب بود و توجهم را جلب کرد که گمان می کنم شنیدن آن برای همه تازه و جالب و آموزنده باشد و ارزش ماندگار شدن در اذهان را دارد .

یکی از معلمان نمونه سرکار خانم منیژه بهمنی فرزند منوچهر اهل شهر نیمور محلات اظهار داشت :
دهه 50 به همراه همسرم آقای رضا شیخ الاسلام (فرزند محمد اهل روستای قالهر دلیجان) در شهر مذهبی نراق معلم بودیم . سال 1352 کلاس اول ابتدایی را تدریس می کردم . دانش آموزی داشتم که تُپُلو و لب های نسبتا بزرگی داشت و آرام بود . یک روز همینطور که روی میز کلاس نشسته بود لُپَش را گرفتم و گفتم: چطوری تُپُلو ؟

ناگهان صورتم از سیلی این پسر دانش آموز اول ابتدایی داغ شد و گفت :
مگه نمیدونی با من نامحرم هستی؟
برا چی دست به من میزنی؟
دست و پایم را گم کرده و حیران بودم که چکار کنم . با وجود گذشت 44 سال از این واقعه هنوز گرمی و صدای دست او را روی صورتم احساس می کنم . خیلی دوست داشتم آینده او را ببینم . با خود می گفتم که او آینده قشنگی دارد. انقلاب مردمی پیروز شد و جنگ عراق بر علیه ایران تحمیل گردید و سال 1365 مطلع شدم که دانش آموزم سعادتمند و به شهادت رسیده است .

 

شهید غلامرضا حسینی

آقای مجتبی عابدی فرزند شهید غیاث که در این مراسم شکوهمند در اراک حضور داشت در ادامه اظهار نمود :
مطالب خانم منیژه بهمنی برایم حیرت انگیز و جالب بود و علاقمند شدم نام این شهید نراقی را بدانم . بعد از مراسم به مشارالیها مراجعه کردم و با معرفی خودم گفتم اهل شهر نراقم و خواهش می کنم اسم اون دانش آموز که در هفت سالگی نسبت به شرع مقدس اسلام پایبند و دارای حساسیت بوده را بفرمایید ؟

خانم بهمنی بعد از ابراز خوشحالی فرمود او " غلامرضا حسینی " نام داشت که شهید شد.
بغض گلویم را گرفت و عرض کردم بله ایشان به افتخار شهادت نائل آمدند و اولین شهیدی بود که در زمان خاکسپاری اش توفیق داشتم صورتش را ببینم .
خانم بهمنی از عزیزان دیگر نراقی نیز نام برد و خلاصه با این خاطره و خاطرات دیگر روز خوبی برایم رقم خورد و بار دیگر خاص بودن شهدای عزیزم برایم به اثبات رسید .

درمسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
گر عاشق صادقی ز مردن مهراس
مردار بود هر آنکه او را نکشند

* یادآوری می گردد سرباز وظیفه غلامرضا حسینی فرزند محمد متولد 1345 تاریخ 22 بهمن 1365 در جبهه سومار استان کرمانشاه پس از خلق حماسه جاودان به شهادت رسید و در گلزار شهدای شهر نراق به خاک عاشقی خُفت و در ایوان عرش منزل گرفت .

سلحشوران شهر نراق از سرکار خانم منیژه بهمنی معلم ارزشمند دهه 50 شهر نراق سپاسمند است و از راوی این خاطره آقای حاج مجتبی عابدی فرزند شهید غیاث نیز قدردانی می نماید .

۹۶/۰۳/۰۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

ممنون از سایت خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook