سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

غرض اصلی و باعث کلی از ... این کلمات ...... و قصور آنکه والسلام علی ...... حاضر گردید عالیحضرت آقا منصور بیک ابن جنت مکان ابراهیم بیک نراقی و بیع نمود و بفروخت .... و نجابت پناهان آقا ربیع و آقا حاتم ولدان کهف الحاج خان میرزا من القریه همگی و تمامی سه جریب تخمینا اطراف در آسیاب حاجی حیدر از درک سفلی که قدری از آن حسب الارث پدری به وی رسیده بود و قدری دیگر به عوض زمین میرشاه قوام الدین از برادرش عالیحضرت آقاعلی به بایع منتقل شده بود و زمین مذکور حدّی به درک علیاست و حدّی به زمین حاجی عبدالرزاق و حدّی به شارع و حدّی به صحرا بموازی پانزده دانه فروش باسقاط غبن مبایعه صحیحه شرعیه مشمله بر صحه عربیه اسلامی و ثمن تمام و کمال واصل و عاید بایع مذبور گردید و به وصول آن اقرار و اعتراف شرعی آورد و بیع مرقوم از تصرف خود اخراج نمود و به تصرف مشتریان واگذاشت و ایشان بالمناصفه تصرف در آن نمودند ....... فی ...... و ذوالحقوق فی احقاقهم و .... درک و عهده گردید بایع که چنانچه احدی ادعا بر بیع مرقوم نماید تعهد و جواب بر بایع بوده باشد .

... عزه شهر جمادی الاول سنه 1280 هجری قمری (برابر آبان 1242 هجری شمسی)

28 سال بعد در حاشیه این سند توضیحی با تاریخ متفاوت مربوط به 186 سال قبل وجود دارد و نوشته شده :

توضیح آنکه حاضر گردید آقا عبدالمبین ابن المرحوم حاجی ربیع و منتقل کرد سهم و حقوقی که از حسب الارث پدری که در این متن می برد بیع نمود و بفروخت به حاجی الحرمین حاجی محمد مهدی به موازی چهار عدد روپیه صاحب قران به صیغه مبایعه صحیحیه شرعیه .

تحریریه فی شهر ذی القعده الحرام سنه 1252 هجری قمری(برابر بهمن 1215 هجری شمسی)

مدیر سایت سلحشوران شهر نراق از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی این سند معتبر و تاریخی قدردانی می نماید .

۹۶/۰۳/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۰ مرداد ۹۹ ، ۰۲:۱۰ سلحشوران شهر نراق

فروش زمین اطراف آسیاب حاج حیدر در محله سفلی نراق توسط منصور بیک فرزند ابراهیم بیک نراقی به ربیع و حاتم فرزندان حاجی خان میرزا و 28 سال بعد عبدالمبین فرزند ربیع ارث پدری را به حاج محمد مهدی نراقی فروخت



غرض اصلی و باعث کلی از ... این کلمات بلا ریب(بی گمان) و قصور آنکه در سلامت ... حاضر گردید عالیحضرت آقا منصور بیک ابن جنت مکان ابراهیم بیک نراقی و بیع نمود و بفروخت .... و نجابت پناهان آقا ربیع و آقا حاتم ولدان کهف الحاج خان میرزا من القریه همگی و تمامی سه جریب تخمینا اطراف در آسیاب حاجی حیدر از درک سفلی که قدری از آن حسب الارث پدری به وی رسیده بود و قدری دیگر به عوض زمین میرشاه قوام الدین از برادرش عالیحضرت آقاعلی به بایع منتقل شده بود و زمین مذکور
حدّی به درک علیاست و
حدّی به زمین حاجی عبدالرزاق و
حدّی به شارع و
حدّی به صحرا
بموازی پانزده دانه فروش باسقاط غبن مبایعه صحیحه شرعیه مشمله بر صحه عربیه اسلامی و ثمن تمام و کمال واصل و عاید بایع مذبور گردید و به وصول آن اقرار و اعتراف شرعی آورد و بیع مرقوم از تصرف خود اخراج نمود و به تصرف مشتریان واگذاشت و ایشان بالمناصفه تصرف در آن نمودند کتصرف الاملاک فی املاکهم و ذوی الحقوق فی احقاقهم و در ضمن درک و عهده گردید بایع که چنانچه احدی ادعا بر بیع مرقوم نماید تعهد و جواب بر بایع بوده باشد .
غره(اوّل) شهر جمادی الاول سنه 1280 هجری قمری (برابر 22 مهر 1242 )

28 سال بعد در حاشیه این سند توضیحی با تاریخ متفاوت نوشته شده :

توضیح آنکه حاضر گردید آقا عبدالمبین ابن المرحوم حاجی ربیع و منتقل کرد سهم و حقوقی که از حسب الارث پدری که در این متن می بُرد بیع نمود و بفروخت به حاجی الحرمین حاجی محمد مهدی به موازی چهار عدد روپیه صاحب قران به صیغه مبایعه صحیحیه شرعیه .

تحریریه فی شهر ذی القعده الحرام سنه 1252 هجری قمری(برابر بهمن 1215 هجری شمسی)


سایت سلحشوران شهر نراق از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی این سند معتبر و تاریخی قدردانی می نماید .


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook