سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله الذی احل البیع و حرم الربوا و صل اله علی محمد و آله اجمعین
و بعد علت غائی از ترقیم(نوشتن) و تسطیر(سطربندی کردن) این ارقام خجسته فرجام آنکه در احسن زمان و ابرک اوان در عالی محفل شرع مطاع اسلام ................. حاضر گردیدند عالی شانان سعادت نشانان سلاله اعیان آقا محمد حسین خلف مرحمت شان حاجی میرزا کوچک و آقا میرزا آقا خان ابن عالی تجار آقا میرزاآقا نراقیان در حالتی که ممضی(امضا کرده) و نافذ بود از جمیع اقاریر شرعیه و کافه خیارات(قوام و ثبات قرارداد) لاکارها(فنا رفته) و لاجابرا و با مدلسا بالاختیار و بلا شاَییه الاکراه والاجبار به مبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه قطعیه بیع نمودند و بفروختند به عالیقدر........................ ابن مرحمت و غفران پناه ملا ابوالقاسم من القصه همگی و تمامی چهار 
قفیز(واحدی برای اندازه گیری زمین) از جمله شش  قفیز(واحدی برای اندازه گیری زمین) مشترکی بایعان مرقومان و مشتری ................................. مشهدی محمد رضا شهره که در دشت ورطیران شهره واقع است در قصبه نراق با کافه ملحقات شرعیه و منضمات عرفیه به نحویکه هر یک از بایعان را در دو  قفیز(واحدی برای اندازه گیری زمین) ............به هیچ وجه من الوجوه حقی برای آنها باقی نباشد و محدود است زمین مزبور به حدود اربعه ؛ حدّی به زمین عالیشان آقا علی ابن مرحوم آقا محمد تقی ؛ حدّی به زمین جناب عالیجناب حضرت اجل آقای معاون الممالک ؛ حدّی به زمین مرحوم کربلایی عبدالرحیم ؛ حدّی به کوچه .

به ثمن مبلغ سی و چهار تومان و پنج قران بیست و چهار نخود وزن رواج خزینه مظفرالدین شاهی و پنجهزار دینار عددی یک مثقال و صیقه جاری شد و شرائط صحت به عمل آمد و بایعان مسطوران بیع مرقوم را هریک دو  قفیز(واحدی برای اندازه گیری زمین) خود را از ید تصرف خود خارج و به تصرف مشتری معلوم دادند او نیز در ملک خود تصرف مالکانه مستحقانه نمود که تصرف الملوک فی املاکهم و ذوی الحقوق فی حقوقهم آلبوم و به مقتضای ما رقم و مازبر و ماسطر باقی چهار  قفیز(واحدی برای اندازه گیری زمین)بیع مزبور حق و ملک طلق مشتری مرقوم است .
و احدی را به هیچ وجه من الوجوه در بیع حقی و بهره ای باقی نمانده و بین الجانبین قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف به عمل آمد و عقد مبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه قطعیه مشتمله جمیع شرائط و ارکان و خالیه از کافه نواقص و بطلان با اسقاط جمیع خیارات موجبه فسخ سیما خیارالغبن ولو کان فاحشا فیما بینهم واقع و جاری شد و در ضمن عقد خارج لازم بایعان مزبوران ملتزم شرعی گردیدند که چنانچه از تاریخ ذیل الی انقضای مدت پنجاه سال شمسی در بیع موصوف فسادی ظاهر شود کلاهم بعضا عین او منفعته به ثبوت شرعی برسد بنحوی که از ید مشتری انتزاع یابد بایعان مرقومان از عهده غرامات شرعیه آن به نحوی بر آیند که رجوعی به هیچ وجه من الوجوه رجوعی به مشتری نداشته باشد و صیغه التزام بر وجه لزوم فیما بینهم جاری و واقع شد .
و کان ذالک تحریر فی یوم جمعه بیست و هشتم شهر جمادی الثانی مطابق هفده سنه هزاروسیصد و بیست و دو

حاضر گردید علیا جاه خدارت پناه صبیه مرحمت شان حاجی میرزا ابوتراب متعلقه عالیحضرت پناه میرزا آقاخان که یکی از بایعان متن است و تجویز و تنفیذ امضای مبایعه مرقومه در متن را نمود که مرا به هیچ وجه من الوجوه سخنی و حرفی و ادعائی نیست .

تحریر فی بیست و هفتم جمادی الثانی سنه ۱۳۲۲
27 جمادی الثانی 1322 (برابر 17 شهریور 1283)

  

از جناب مهندس محمود فروغی پور فرزند حبیب الله از بابت ارائه سند 116 ساله و از جناب حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی این سند قدردانی می نماییم .

۹۶/۰۶/۲۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook