سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

راه اندازی و عبور جاده انترپوز در شهر نراق

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶ ب.ظ

انترپوز نام یک شرکت فرانسوی است که در خصوص انتقال لوله گاز در ایران و مشخصا شهر نراق فعالیت داشت . مردم به آن آنترپوز خطاب می کنند و مرکز آن در جاده دلیجان - قم مابین دودهک و سلفچگان واقع شده است.

این شرکت حدود چهل سال پیش کار لوله کشی گاز شهر کاشان را که از مسیر شهر نراق و از امتداد جاده کمربندی می گذرد به عهده داشت. همچنین در مسیر لوله گذاری یک جاده خاکی نیز احداث کرد که کمتر مورد استفاده بود و ترددی در آن انجام نمی گرفت و بیشتر به خاطر مشخص نمودن حریم محل لوله گذاری راه اندازی شد به همین خاطر به جاده انترپوز مشهور گشت .

بعد از گذشت سال ها هنوز این اسم زبانزد خاص و عام است. زمانی که کار لوله کشی به اتمام رسید ، شرکت برای تست نهایی آب را با فشار از طریق کاشان به داخل لوله پمپاژ کردند . در آن روز من و مرحوم پدرم آقای علی اکبر علی آقایی به مزرعه پودنا می رفتیم . حوالی ساعت 11 بود که به محل "حصار چهار دیوار" رسیدیم ناگهان مشاهده کردیم که یک نقطه از مسیر لوله گذاری شکافته شد و آب از عمق خاک به طرف آسمان با فشار زیاد فوران کرد.

مردم که در مسیر جاده در تردد بودند ، مشغول تماشای این صحنه عجیب شدند .    بعد از چندی کارشناسان شرکت به محل حادثه رسیدند و از طریق بی سیم با کاشان تماس گرفتند و جریان آب را متوقف کردند و روز بعد لوله را بازسازی و ترمیم نمودند .

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب آقای مرتضی علی آقایی از بابت تهیه این پست سپاسمند است .

۹۶/۰۷/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۱۴ مهر ۹۶ ، ۰۴:۰۳ حمیدرضا شایان
❤♥❤

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook