سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ فشار نایب حسین خان نراقی بر بابی های نراق افزایش یافت و عده ای از محرکین محفل آنان را از نراق کوچاند . شکایت بابی ها که صاحب جاه و مقام بودند به سید عبدالله بهبهانی رئیس مجلس شورای ملی برده شد و به عالم برجسته حاجی میرزا فخرالدین نراقی نیز متوسل شدند که این قضایا در روزنامه شماره 83 مجلس درج گردید .

القصه با تلاش های میرزا فضل الله نراقی(معاون التجار) و میرزاغلامحسین خان امینیان(معاون الممالک) آقای نایب حسین خان نراقی به عنوان نایب الحکومه نراق عزل گردید و به جای ایشان ضیاءالسلطان فرزند صدر راونجی به حکومت نراق منصوب گردید .
نایب حسین خان نراقی فرزند یوسف خان فرمانده قشون دولتی تاریخ 3 دی 1287 توسط نایب علی فرزند نایب حسین خان کاشی در جوشقان استرک به هنگام آبلمبو کردن انار به ضرب گلوله کشته شد و پس از تشییع پیکرش توسط مردم نراق به قم منتقل و از طرف دولت به عنوان شهید میهن پرست در صحن اصلی مرقد حضرت معصومه(س) خاکسپاری گردید.

هرج و مرج منطقه و کشور فزونی یافت و سال 1337 قمری(1297 شمسی) در مقطع جنایات نایب حسین خان کاشی همدست وی رجبعلی خان بهرامسری آسترکی فرزند آرستم مناطقی از جمله نراق که دارای انبارهای غنی و جواهرات زیاد بود را مورد تاخت و تاز قرار داد . گرچه مبارزه و مقاومت هایی در مقابل چپاول و غارتگری های رجب صورت گرفت لیکن اوضاع کشور نابسامان و قوای دولت توان حل مشکلات و برقراری امنیت را نداشتند .
رجبعلی در سال 1337 قمری فضل الله نراقی معاون التجار را به جرم بابی بودن و عدم پرداخت جریمه نقدی در روستای سینقان دلیجان به ضرب گلوله کشت و در همانجا خاکسپاری شد .

بعد از طرف دولت عده ای از ژاندارمری مأمور قلع و قمع رجب شده با سوارهای شاه سوند و ضیاء السلطان راونجی و سلطان سید حسن خان دلیجانی با یک عراده توپ نراق را محاصره نموده ولی سپاهیان رجب از نراق فرار کردند و قشون دولتی ناگزیر تا ورزنه گلپایگان آنها را تعقیب نمود و در ورزنه 80 نفر از آنها را کشته بقیه به طرف کاشان متواری و جزء سوارهای نایب حسین کاشی شدند. دولت بقیه سوارهای رجب را از نایب حسین کاشی خواست و به طهران برد و اقدام به اعدامشان نمود.

خود رجبعلی هم که فرار کرده بود به دست یکی از ملازمینش به نام حسنعلی برگله ای اهل برگله خمین و به حکم حسین خان قراکهریزی در مزرعه ای بین فرج آباد و قریه گهریز(بعضا جاپلق هم عنوان می شود) در خواب به قتل رسید.

نایب حسین خان کاشی رهبر یاغیان منطقه کاشان که به نایبیان مشهور هستند تاریخ 21 ذیحجه 1337 برابر 25 شهریور 1298 در تهران اعدام گردید .

۹۶/۰۹/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook