سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

با شهیدان عبدالله محمودی و محمد رضا رمضانی و آزاده عباس باقری و دوستان دیگر همکلاس بودیم .
ارتباط نزدیک و اکثر اوقات برای درس خواندن و تفریح باتفاق به مزرعه کَندقه حومه شهر نراق می رفتیم .

یکی از ویژگی های بارز شهید عبدالله این بود که در برابر پدر و مادرش حق شناس بود . او با موتورسیکلت تریلش جهت کمک به پدرش به مزرعه می شتافت . وی همواره در انجام کارهای سخت و طاقت فرسا مانند دِرو محصولات در مزرعه کمک حال پدرش حاج علی بود و همچنین یاری گر مادرش در خانه بود .

یکی از پاتوغ های عبدالله در روزهای تعطیل و بعد از ظهرها مزرعه کَندقه و در شب ها تختگاه آب انبار پایین مقابل منزلشان بود که تا پاسی از شب با سایر همکلاسی ها درس می خواندیم .
در بعضی اوقات پسر عمویش نصرت الله محمودی (شهید دفاع مقدس) که در الیگودرز ساکن بودند نیز در جمع ما حاضر بود که از خلق و خوی شایسته و ولایت پذیری او بهره می جستیم .

در نهایت جنگ توسط ارتش متجاوز عراق بر ایران اسلامی تحمیل شد و عبدالله و برادرش کاظم محمودی به فاصله هفت ماه و نیم در سال 1361 به شهادت رسیدند .
پسر عموهایش نصرت الله و احمدرضا محمودی با فاصله یکسال و نیم از هم به شهادت رسیدند . خواهر زاده اش سید محمد جوادی در جزیره مجنون شهید شد .
شهیدان محمودی و جوادی و سایر شهدا بر یزیدیان نفس خویش غلبه کرده و به مبارزه با یزیدیان دون فطرت زمان خویش رفتند.

قلم های شکسته و بیان های نارسای ما در وصف شهیدان عاجز و ناتوان است پس آرزوی رحمت خاص الهی برای شهیدان محمودی و جوادی و مرحوم حاج علی محمودی و مرحومه فاطمه رضایی را از درگاه خداوند متعال خواستاریم .

https://bayanbox.ir/view/1251055879773501669/IMG-20160524-000531.jpg

راوی : آقای علی محمد میرشکاری فرزند علی اهل شهر نراق تاریخ 26 دی 1393

۹۶/۱۰/۲۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۴)

۲۵ دی ۹۶ ، ۰۲:۰۷ حمید شایان
جناب میرشکاری عزیز.خدا نگهدار شما باشد.اگر بازگویی خاطرات شما ودوستانتان و ثبت انها در این سایت نبود امثال من اطلاعات ناچیزی در مورد این دیار زیبا و مردم باصفایش داشتیم.سپاس فراوان
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۲:۰۶ محمد ابوالحسنی
درود و سلام بر شما جناب آقای میرشکاری
درود بر کلام و تحریر شما .
شهدا شمع‌های محفل بشریت هستند،
زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و اگر انسان‌ها با پیروی از راه شهدا دنبال اهداف راه شهدا پیش بروند به درجه شهادت می‌رسند.
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۴:۲۷ مرتضی علی آقایی
سلام جناب مهندس میر شکاری الهی خیر ببینی که این خاطره از شهید عبدالله محمودی را بازگو نمودی.امید است دوستان دیگری هم که از شهدا خاطره ای دارند در اختیار آقایان عضایی قرار داده تا همه بتوانند از ٱن بهره مند شوند.اجرت با شهدا
۲۶ دی ۹۶ ، ۲۰:۴۹ علیمحمد میرشکاری
سلام
از ابراز محبت جناب شایان و اقای ابوالحسنی واقای علب اقایی و همچنین زحمات مدیر محبوب و عوامل زحمتکش سایت صمیمانه تشکر میشود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook