سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

استشهاد(تاییدیه - شهادت نامه) و استخبار(خبر پرسیدن از کسی) و استعلام (آگاهی خواستن) می رود از حضرات مصلحین و خیراندیشان و اهالی خبره از معمار و نجّار اهل نراق و هرکه مطلع و مستحضر است بر اینکه زمانی که جناب حاجی محمد مهدی آقا میرزا محمد همان حصار آقامیرزا محمد شهره را به این اقل خلیقه(آفریده – مردم) مهدی ابن مرحوم آقاصادق نراقی بمصالحه شرعیه منتقل نمود بمبلغ هشت تومان همان زمان علاوه بر مبلغ مزبور ارزش نداشت و دیگران هم به قیمت مزبور نمی خریدند و امروز الی حال هم این اقل خلیقه مبالغی اخراجات تعمیرات آن حصار نموده ام و آن زمان مخروبه ای بوده .
استدعا آنکه هرکه از مراتب مزبور مطلع و با خبر می باشد دو کلمه شهادت خود را در هامش(حاشیه نامه) این عریضه نگاشته و مزیّن به مُهر خود نماید . عندالله و عندالرسول باعث اجر عظیم و موجب ثواب جزیل خواهد بود .
تحریر ا فی هفتم شهر جمادی الثانیه ۱۳۱۲

7 جمادی الثانی 1312(برابر با 15 آذر 1273)

حاشیه اوّل استشهادیه:
حقیر محمد ولد مرحوم آقاجعفر آقا غلامحسین شهادت می دهم که همین حصار را چند یوم قبل از اینکه بدهند به سائل متن خود حاجی محمد مهدی به حقیر می داد بمبلغ هفت تومان وحقیر محمد قبول نکردم و آن روز در هفت تومان هم ارزش نداشت که حقیر قبول نکردم.

حاشیه دوّم استشهادیه:
اقل عبدالوهاب حمّامی شاهد می باشم که همین حصار را یکدرب تمامی حاجی مهدی باینجانب می داد به مبلغ هشت تومان برنداشتم بعد آمد گفت هفت تومان بردار بنده راضی نشدم واله اعلم.

حاشیه سوّم استشهادیه:
اقل استادحسن پاره دوز شاهدم که یک وقت همین حصار را حاجی مهدی داد بمبلغ هشت تومان بنده قبول نکردم.


حاشیه چهارم استشهادیه:
اقل السادات آقا سیدحسین خلف مرحمت شان آقاسیّد شاهدم که همین حصار را یکدرب حاجی مهدی به اینجانب می داد بمبلغ هشت تومان برنداشتم خدائی به این مبلغ راضی بود زیادتر ارزش نداشت الله اعلم.

 

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب آقای محمدرضا علی آقایی فرزند نوروز از بابت ارائه تصویر سند 127 ساله و از جناب آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی سند اختلاف در خرید و فروش حصار توسط حاج محمد مهدی ابن آقامیرزا محمد و خرید توسط مهدی ابن آقاصادق نراقی در 127 سال قبل سپاسمند می باشد . 

۹۶/۱۱/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۷:۱۸ احمد رضایی نراقی
درود بر جناب غفاری عزیز که چنین ماهرانه باز خوانی میکنند

واقعا بعد از ترجمه اوراق از بابت ایین نگارش بسیار زیبای مردم

قدیم نراق لذت میبرم و گاهی چندین بار خواندن این اوراق زیبا را تکرار می کنم

خدا سید محمود غفاری را رحمت کند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook