سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

گرامی شفیعا مکرما .... تعالی   به جهت اطلاع بر سلامت و استعانت حالات زحمت می دهد همواره قرین عنایات الهیّه و فیوضات امامیّه بوده و ضمنا زحمت می دهد موسای یهودی *  که در نراق جنس بزازی می خرد و می فروشد آمده است که می خواهند از من هم مبلغی به اسم مالیات صنف بگیرند و حال اینکه من در نراق حجره و دکانی ندارم مگر اینکه از تجار نراق می خرم و میفروشم .
اینجانب چندی قبل از این هم به عالیجاه نایب حسینخان(نایب حسین خان نراقی فرزند یوسف خان) نوشتم که مُطالبه مالی از او نمایند ؛ حال دوباره آمده است .  ان شاءالله جناب شما رفع این تحمیل را از او خواهید نمود و کسی معترض او نخواهد شد .
مطلب دیگر اینکه مبلغ چهارده تومان .... به من دادند موعد سه ماهه چندی قبل محض اجناس بزازی فرستاده بودند و نوشته بودند آنچه ما از این جنس ها برداشتیم از بابت چهارده تومان پول آن را محسوب داریم یازده تومان و کسری از آن اجناس برداشتند به توسط فرزند نظام الدین * پول آن را از این باب محسوب داشتم .
 زیاده زحمتی ندارم . والسلام


توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق :

* موسای یهودی : موسی هیّمیّان
عموی فرج الله هیّمیان(رحیمیان) فرزند داود از حکیم های یهودی قدیم شهر نراق و منطقه بودند و علاوه بر تجویز داروهای گیاهی و طبی اموال و اشیاء قیمتی و عتیقه جات مردم را نیز خریداری می کردند . موسی یهودی در نراق و منطقه به بزاری می پرداخت و دوست و اقوام دیگرشان به نام هارون یهودی نیز در دلیجان به حکیمی گری می پرداخت . در گذشته در هر شهر و منطقه ای یکی دونفر از یهودیان فعالیت داشتند .

* روزنامه صور اسرافیل 114 سال قبل در شماره ی 14 (10 شعبان 1325 برابر با 30 شهریور 1286) نامه ای از معاون التجار فضل الله نراقی فرزند محمد جواد چاپ نمود که جایش در میان اسناد مربوط به ظلم و جنایات نایبیان نباید خالی بماند . در خطی از نامه نوشته شده :  حسین مباشر به امر و اجازه ی حاج نظام الدین کاشی از بست قم در آمده ؛ وارد نراق شد .
 
* نویسنده یا دریافت کننده این نامه معاون التجار میرزا فضل الله نراقی فرزند محمد جواد یا منتسبین به ایشان می باشد و قدمت آن با توجه به اینکه تاریخ قید نگردیده به بیش از 110 سال تعلق دارد که حاکم نراق نایب حسین خان نراقی بوده است .

 

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب آقای فرامرز رحیمی فرزند ماشاءالله جهت ارائه سند و از جناب حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی سند اخذ مالیات از تجار توسط موسی هیّمیان یهودی در نراق صمیمانه سپاسگزار می باشد .

۹۶/۱۱/۲۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook