سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

گرامی ..... رقیمه شریفه محتوی بر سلامت مزاج شریف موجب مسرت گردید . اینکه تاخیر در جواب رقیمه اولی افتاد علت این بود که بنده نظام آباد(نام روستا یا منطقه ای در ایران) بودم امروز مراجعت نمودم .
اما در خصوص باب ؛ نوشته بودید ماشاءالله آتش روشن می کنید آسوده می نشینید ؛ دیگر نمی دانید در این مدت چقدر جواب و سوال چقدر تلگراف .
روزنامه عراق عجم(این روزنامه از سال ۱۳۲۵ قمری در تهران به صورت هفتگی با سردبیری ادیب الممالک گازرانی چاپ می شد) را بَردار ببین از این ها هیچ دَردَم نیامد که در هرزگی حاجی اسدالله بلکه والله از بابی ها بی حیاتر است .

امسال از کاشان منزل بنده ... همراهی ... ... کردم عملش را و اصلاح نمودم رفت نراق عریضه از دست بابی ها نوشت آتش فتنه روشن کرد او آنطرف محرک معاون الممالک(میرزا غلامحسین خان نراقی فرزند حاج میرزامحمدخان نراقی) رفت تهران تابع حالات او شد اگر می گذاشت او را ببینند جرئت می کنید که چگونه جرئت کرد حضور مبارک ... اما هم بیست نفر علما و طلاب و تجار نراق اینطور تلگراف کند و روز ... ... که نصراله وارد خانه حاجی صدر(حاجی صدر راونجی) شد و نراقی ها هم به همراه آقا ضیاء(آقا ضیاءالسلطان فرزند حاج صدر راونجی حاکم نراق) بطرف نراق می آیند .
حالا اگر مَردید و غیرت دارید اتفاق کنید نگذارید داخل نراق شوند ؛ اگر این کار را کردید آنوقت حق دارید از ما هم توقع داشته باشید و اگر این جرئت را ندارید ؛ این غیرت را ندارید ؛ از دیگران هم توقع نداشته باشید بروند ؛ بعد از آن حرکت بابی ها و هرزگی های حاجی اسدالله شما نراقی ها باید از جا کَنده شوید طرف قم یا کاشان و جواب ........ ..... .... که اگر راه داده اید این دو سر نفر را دیگر پا من نراق نخواهم گذاشت ؛ اما در خصوص محصول فرمودید بروند ضبط کنند .
خود آقایان به شما مرقوم فرمود حرف ..... محصول ....... را روانه کنید مساعده هم که نزد رعیت هست دریافت کنید آقای میرزا حسن در مشهد مطالبه فرموده اند ......... را دریافت کردم علی ملا ابوالقاسم (ملا محمدعلی فروغی(1245 ش- 1330 ش) فرزند ملا ابوالقاسم) تاکنون سه چهار کاغذ نوشته اظهار برائت کرده است اگر می گوئید ........ باید کاشان را ترک کند بطرف نراق برود .
یک مَن صابون خوب برای بنده روانه کنید بیست زرع چیت اعلی اعلی برای رویه دوشک فورا مرحمت کنید .

نویسنده یا دریافت کننده این نامه : معاون التجار میرزا فضل الله نراقی فرزند محمد جواد می باشد .



توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق :
بیش از یک قرن پیش نایب حسین خان نراقی فرزند یوسف خان حاکم نراق بود و یکی از اقدام های او مخالفت با فعالیت محفل بهاییت در نراق بود که در زمان ایشان با پشتیبانی عده ای از علمای بومی نراق و نراقی های ساکن کاشان از جمله آیت الله میرزا فخرالدین نراقی فشار بر بابی ها زیاد بود .

تنی چند به دین قبلی بازگشته و مسلمان شدند و چند نفری هم مدتی در مناطق کاشان ؛ قم و تهران سرگردان بودند تا اینکه نایب حسین خان نراقی عزل و جایگزین وی آقا ضیاءالسلطان فرزند حاجی صدر راونجی اهل راونج دلیجان به حکومت نراق منصوب گردید .

۹۶/۱۲/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook