سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مبلغ هشت تومان رایج سلطان از بابت غنائی(قنات) و لایروبی(جابجایی خاک یا سنگ در بستر رودخانه) مزرعه زرغانین(دلیجان استان مرکزی) توسط جناب آقا حبیب الله رئیس التجار(حاج حبیب الله نراقی فرزند حاج محمد مهدی تاجر نراقی) واصل و عاید عالیجاه کدخدا عباس گردید و به غناها(کاریزگر – چاه کَن) داده شده .

بتاریخ شهر ربیع الثانی ۱۳۲۴

ربیع الثانی 1324(برابر خرداد 1285)

از جناب آقای فرامرز رحیمی فرزند ماشاءالله  اهل شهر نراق از بابت ارائه این سند سپاسگزاریم.

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی سند پرداخت وجه لایروبی قنات
مزرعه زرغانین(زرغان) دلیجان توسط رئیس التجار حاج حبیب الله نراقی فرزند حاج محمد مهدی تاجر نراقی در 115 سال قبل سپاسگزار است .

۹۶/۱۲/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

درود بر دوستان گرامی
سال نو بر همگی خوبان مبارک. مزرعه زرغانین در حاشیه رودخانه لعل بار قرار داشت.قلعه گبری که در نزدیک این روستا قرار دارد از قدمت بسیار بالایی برخوردار است.این روستا در آبگیری سد پانزده خرداد از سکنه خالی و در آب فرو رفت. در سند نام برده از لایروبی نام برده شده ولی نامی از قنات برده نشده، زیرا قنات به معنی رایج در این روستا وجود نداشته است. این روستا در کنار رودخانه قرار داشت. ایرانیان هوشمند از چند کیلومتر بالاتر آب رودخانه را باحفر تونل(کوره) به پایین دست هدایت می کردند تا آب زمینهای روستا را که بالا تر از سطح رودخانه قرار داشت سیراب کند. حفر این تونل ها دقیقا مانند حفر قنات در دشت است. به این کار سفت کنی می گویند.(قنات رودخانه ای)هر ساله یا هر چند سال یک بار مقنیان در این کوره ها رقته و آن ها را از گل و لای پاک می کردند. این سند نیز به این نکته اشاره دارد.
عزیز گرانقدر جناب آقای اصغری
ضمن عرض سلام و ارادت و تبریک سال نو و میلاد مولای متقیان از توضیحات جامع و مفید و تکمیلی جنابعالی در رابطه بامزرعه زرغان بسیار ممنون و استفاده نمودم برای جنابعالی و خانواده محترم سلامتی و شادکامی و توفیق روز افزون آرزومندم .
ارادتمند غفاری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook