سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

همدان الی نراق
26 شهر ربیع الثانی1339(برابر 17 دی 1299)


حضور مبارک جناب مستطاب عمده التجار قبله گاهی آقا محمدعلی تاجر نراقی (ملا محمدعلی فروغی فرزند ملا ابوالقاسم) زیاده مجده العالی

قربانت شوم     دستخط مبارک که به سرافرازی مخلص مرقوم فرموده بودید رسید از صحت مندی مزاج مبارک مسرور و از مطالب مرقومه مستحضر شدم اینکه جان نثار را مقصر فرموده بودید که چرا کمتر عریضه نگاری می شود خود این بنده تصدیق دارد که حضرتعالی حق دارید گله بفرمائید جان نثار از هر جهت مقصر است علت غائی اینکه کمتر عریضه نگار می شود خدا شاهد است از باب این است که از حضرتعالی خجالت مند می باشم زیرا که همه ساله این بنده را با ارسال نخود رهین منت و قرین خجلت می فرمایید با اینکه از جان نثار اکنون خدمتی نسبت به حضرتعالی به ظهور نرسیده و گمان هم نمی رود خدمتی از دستم برآید آنچه تصور می شود غیر از اینکه بنده به حضرتعالی همه وقت زحمت افزا بوده است دیگر چرا بر خجالت بنده می افزایید .

همدان هم که ارمغانی قابل ندارد که در عوض تقدیم شود اگر بخواهید رفع خجالت از بنده بفرمایید به اندازه ای که همواره مزاحمت داده شود این است که این بنده را منبعد معاف فرمایید و دیگر ...... نفرستید بسا می شود سر بچه هم می رود بنده که ممکن نیست در ..... بسته در حجره بردارم می رود خانه ........ می شود و....... نمی رسد فندق مرحمتی امساله هم رسیده استدعا دارم مرا بیش از این قرین خجالت نفرمایید ....... حقیر ....... فرمایید مبلغ بیست و شش تومان که موقت برات حواله فرموده بودید قبولی و اطاعت گردید اینکه دو تومان کسری بقیه حساب ......... حواله فرموده بودید احتراما اوامر حضرتعالی اطاعت شد ولیکن دیگر به حضرتعالی حواله نخواهد شد و حضرتعالی هم اگر بدون حواله وجهی یا چیزی بدهید این بنده قبول نخواهد گردید همان مقرری سالیانه که قبلا حواله شده که سالیانه ......

امضاء اقل ابوالقاسم(ابوالقاسم دفتری فرزند علی بابا نراقی شریک تجاری حاج محمد نراقی معین التجار فرزند حاج محمدرضا نراقی رئیس التجار)


سایت سلحشوران شهر از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی نامه ابوالقاسم منشی حاج محمد نراقی معین التجار فرزند محمدرضا از همدان با ملا محمدعلی فروغی فرزند ملا ابوالقاسم عمده التجار در نراق در یک قرن پیش سپاسگزار می باشد .

۹۷/۰۲/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook