سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

عدم شناخت کافی از مفاخر و مشاهیر و نخبگان در سطح استان مرکزی آزار دهنده و باعث تاسف می باشد .  نراق شهری است که بالغ بر یکصد نخبه و مشاهیر بزرگ در رشته های مختلف در آن رشد و نمو یافته اند و عده ای از آنان وجهه جهانی دارند .

یکی از این مفاخر دکتر هدایت الله نیّرسینا نراقی است که در مجموع استان مرکزی و شهرستان دلیجان هیچ نامی تا کنون از ایشان در تاریخ این مرز و بوم مرقوم نشده است . گمنامی به قدری است که در کتاب : اسناد تاریخ دانشگاه تهران نام خانوادگی نیّرسینا به اشتباه نیّرسیلا یاداشت گردیده است .
یادآوری می گردد هدایت الله نیّرسینا تاریخ 1 مهر 1294  در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان واقع در استان مرکزی متولد گردید . پدرش ملا محمد نراقی و مادرش منور رزاقی فرزند آقا رضا ابن عبدالرزاق هر دو اهل شهر نراق هستند .

دکترهدایت‌الله نیّرسینا استاد دانشگاه و ترانه‌سرای ایرانی بود. او زمانی ریاست شورای شعر رادیو ایران را بر عهده داشت. این شورا وظیفهٔ بررسی درستی اوزان و عروض و قافیه، پاکی کلام و تمیزی زبان و روشنی پیام شعرهایی را داشت که از رادیو خوانده می‌شد. ایشان استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بود. او مؤلف شماری از کتاب‌های درسی مدارس ایران از جمله قرائت فارسی و جغرافیا بود .

مفاخر ؛ مشاهیر و نخبگان فعلی و گذشته زادگاه زیبای شهرمان نراق را بشناسیم و به تاریخ معرفی نماییم .

۹۷/۰۲/۱۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۲۴ علیمحمد میرشکاری
چه زیبا و ستودنی با تدقیق و تبیین و همیت فراوان یکی پس از دیگری مفاخر و مشاهیر شهرمان از لابلای اسناد و کتب گوناگون در شرف متروکه شدن شناسایی و بازیابی و توسط فرهیخته محبوب جناب عضایی معظم معرفی میشوند.
درود بیکران بر او و رحمت واسعه الهی بدرقه این بزرگانی که بی شک بنوعی مدیون انهاییم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook