سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب
همدان
حاج محمد نراقی
عنوان تلگرافی نراقی
بتاریخ 8 شهر ذی الحجه سنه 1351
۱۰/۱/۱۳۱۲
همدان الی قصبه نراق

خدمت ذیرفعت جناب مستطاب عمده التجار آقا محمدعلی آقا فروغی(فرزند ملا ابوالقاسم نراقی) تاجر نراقی زیده مجده العالی


عرض می شود مشروحات از قراری است که غره شهر جاری عرض شد حال التحریر نیز مُصدع می گردد گواهی مراسله شریفه مورخه اول فروردین ۱۳۱۲ از سلامتی وجود مشعوف نهایت مسرت و ابتهاج رخ نمود صورت محاسبه فیمابین را الی آخر سنه ۱۳۱۱ را که مرقوم‌ و ارسال داشته بودید رسید ملاحظه شد ؛ بدیهی است در نهایت صحت خواهد بود حسب المرقومه در دفتر همدان هم مفروق خواهد شد اینکه نوشته اید مبلغ هشتاد و شش تومان در شهر ..... ۵۱ نوشته اند از کاشان هم فرستاده اند در این خصوص هنوز از قم اطلاعی نرسیده امروز به تجارتخانه ...... اظهار شد صحت و سقم را بنویسید سایر مطالب را هر اوقات حضرت آقای نراقی(حاج محمد نراقی فرزند حاج محمدرضا) از طهران تشریف بیاورند جواب می نویسند .



 زیاده ایّام به کام اقل ابوالقاسم(ابوالقاسم دفتری فرزند علی بابا نراقی شریک تجاری حاج محمد نراقی معین التجار فرزند حاج محمدرضا نراقی رئیس التجار)


Image result for ‫سید مجتبی غفاری نراق‬‎
سایت سلحشوران شهر از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی تلگراف از همدان بابت گواهی مراسله و صورت محاسبه تجارتخانه حاج محمد نراقی به نماینده اش محمدعلی فروغی در نراق 88 سال قبل سپاسگزار می باشد .
۹۷/۰۲/۲۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

۰۳ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۶ مرتضی علی آقایی
درود بر شما واین همه همت و پشتکار شما.به شما جناب حاج محمد و حاج حسین عزیز وهمچنین استاد غفاری گرامی که با صبر و تحمل این نوشتار را بر گردان می کند خدا قوت می گویم.تجار نراقی هم برای خود دنیایی داشته اند وبه هر کجا که رفته اند از یاد زادگاه خود لحظه ای غافل نشده اند.این که بعضی دوستان می گویند همدان هم یک شهر نراق دارد این درست نیست بلکه تجار نراقی بوده اند که نام شهر نراق را در همدان زنده کرده اند که هنوز هم از کهن کسوتان و وابستگان این تجار صفا بخش استان همان هستند که در چند روز پیش شاهد مهمان نوازی آنها از عزیزان نراقی بودیم و به وضوح مشاهده کردیم که آقای دفتری و عیالشان که نزدیک به یک قرن عمر دارند چطور به زاد گاه خود عشق می ورزند.درود خدا بر آنان باد.در پایان برای شما و بویژه استاد غفاری عزیز که صبر وحوصله به نگارش ویرگردان این مرقومه ها همت می گمارید کمال تشکر و قدردانی می نمایم خداوند والدین شما عزیزان را که به حق چشم و چراغ نراق هستید غریق رحمت خویش بگرداند.
عزیز گرانقدر جناب آقای علی آقائی
با اهدای سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
از حسن نظر و لطف و محبت سرکار بینهایت ممنونم .خداوند لطفی کرده و آقایان عضائی هم بستری را فراهم نموده اند تا از این راه و با بضاعت اندک در خدمت عزیزان و همشهریان باشم .کاستی ها در این باز خوانی ها را بر بنده ببخشائید .
سلامت و پاینده باشید.التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook