سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

اینجانب ابوالقاسم کاظمی فرزند حسن با آقای غلامرضا حمزه ای* در زادگاهمان شهر نراق ارتباط دوستی داشتیم . هر دو بعد از اتمام تحصیل به تهران عزیمت و به استخدام نیروی هوایی درآمدیم و بعد از گذراندن آموزش های مقدماتی و تدریس زبان و دوره های تخصصی ، به تیپ شکاری نیروی هوایی منتقل شدیم .

ابوالقاسم کاظمی

بعد از اینکه سازمان ما را پایگاه های مورد نیاز تقسیم نمود من به پایگاه یکم شکاری و غلامرضا به پایگاه هشتم اصفهان منتقل شدیم و هر دو با تخصص اسلحه هواپیمایی شکاری اف چهار و اف چهارده خدمت نمودیم . زمانی که انقلاب به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) در جریان بود هر دو با هم در تماس بودیم و کارهای لازم برای تظاهرات و اعتصابات را با هم درمیان می گذاشتیم .

به همراه پرسنل انقلابی با هوشیاری وضعیت پایگاه هواپیمایی شکاری در مهرآباد و اصفهان را زیر نظر داشتیم تا اینکه بهمن 1357 انقلاب به پیروزی رسید .
سرلشکر امیربهمن باقری از تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۵۸ به جای سرتیپ اصغر ایمانیان فرمانده نیروی هوایی معرفی گردید و تا تیر ۱۳۵۹ در این سّمَت بود تا اینکه به اتهام اقدام علیه امنیت کشور دستگیر و چند سال بعد از زندان آزاد گردید و به دلیل ابتلا به سرطان فوت نمود .

اردیبهشت یا تیر 1359 غلامرضا حمزه ای نراقی از اصفهان با بنده تماس گرفت و گفت قرار است کبوترها در آسمان پرواز کنند ؛ حواست را جمع کن و به خانه نرو . گفتم از چه نظر ؟
گفت اینجا زمزمه هایی به گوش می رسد که مخالفین قصد دارند لانه کبوترها را بکوبند (واقعه عملیات آمریکایی ها به طبس یا کودتای نوژه) شما اگر شهامتش را دارید از پرواز کبوترها جلوگیری کنید و با انداختن کوکتل مولوتف جلوگیری کنید و تلفن را قطع کرد .

 

من مُردد بودم ولی در عین حال رفتم پنج عدد شیشه نوشابه تهیه کردم و با بنزین هواپیما که در شعبه داشتیم مخفیانه کوکتل ها را درست کردم و آنها را جلوی شیلترآلرت در مکانی پنهان نمودم که در حین کار یکی از افراد من را زیر نظر گرفت و به من مشکوک شد و گفت چه کاری میکنی ؟ مجبور شدم مخفیانه آنها را به محل دیگری انتقال نمایم .

در همین اثنا مشاهده کردم از طرف شعبه ی موشک و مهمات بمب چندین پوندی را به سَمت اف چهار انتقال می دهند . من دست و پایم را گم کردم و گفتم خدایا چه وضعی می خواهد پیش بیاید؟

باعجله به سمت شیلترآلرت حرکت کردم که یکی از نیروها به من گفت شما اینجا چه کار می کنید بروید خانه . گفتم ما با کسی جنگ نداریم شما برای چه بمب جنگی می خواهید سوار کنید ؟

گفت دستور از فرمانده عملیات شکاری است . گفتم شما اگر انقلاب را دوست دارید از حمل آن بمب ها خوداری کنید . من زود تلفنی با آقای غلامرضا حمزه ای در اصفهان جریان را گفتم چون افراد در شعبه جمع شده بودند نتوانستم خوب حرف هایم را بزنم . ایشان گفت برای حفظ نظام و انقلاب از جانت مایه بگذار و تلفن را قطع کرد .

 

مزار مطهر شهید حمزه ای در گلزار شهدای شیخان شهر قم

بنده آمدم پیش دوستم باقر ابرازه * که به او اعتماد داشتم جریان کوکتل ها را گفتم . وی موافقت نمود و با هم رفتیم روی شیلترها و آنها را آماده کردیم که اگر خلبان ها آمدند و خواستند پرواز کنند مانع آنها بشویم که اقدامی مقدور نگردید .

بعد سرلشکر امیربهمن باقری فرمانده نیروی هوایی دستگیر شد(تاریخ 22 شهریور 1358 در فرودگاه مهرآباد در حال خروج از کشور) و وقایع دیگری رخ داد که در تاریخ ثبت شده است .

راوی : آقای ابوالقاسم کاظمی فرزند حسن اهل شهر نراق 14/1/1394

خاطره نگار : آقای احسان عبدالله زاده فرزند عبدالعلی اهل شهر نراق


توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق

1- غلامرضا حمزه ای فرزند محمدعلی سال 1334 در شهر نراق تولد یافت . تاریخ 29 فروردین 1361 در جبهه تنگه حاجیان گیلانغرب استان کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به دلیل اینکه خانواده نراقی اش آن مقطع در شهر قم سکونت داشتند پیکر مطهرش در گلزار شهدای شیخان قم خاکسپاری گردید .

تصویر شهید باقر ابرازه

2- باقر ابرازه فرزند اسماعیل سال 1331 در شهر زنجان تولد یافت . تاریخ 10 اسفند 1362 طی عملیات خیبر در جبهه جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه 27 ردیف 17 شماره 7 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

۹۷/۰۳/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook