سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

نراق شهر گمنامان دفاع مقدس ؛ حسین احمدی گمنام ارتش

چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۳ ب.ظ

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛   سال ها از رشادت و فداکاری های جوانان شجاع وطن خصوصا سربازان ایثارگر ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس می گذرد و لیکن افراد پُر تلاشی وجود دارند که همچنان بین مردم گمنامند . 

 آقای حسین احمدی فرزند احمد سال 1334 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد گردید .
 پدربزرگ ایشان مرد فهیم و مومن مرحوم محمدحسین احمدی فرزند حاج میرزا کوچک کارمند بازنشسته اداره آمار بود که به همین دلیل به احمدی آمار مشهور است و سال 1339 که شهرداری راه اندازی شد به عنوان اولین شهردار نراق معرفی گردید . 


مرحوم احمد احمدی فرزند محمد حسین

 حسین پس از اخذ دفترچه به خدمت سربازی در ارتش معرفی گردید . در دانشکده زرهی شیراز دوره آموزشی خود را با موفقیت سپری نمود و در لشکر 21 حمزه – تیپ 4 زرهی – گردان 242 تانک به عنوان افسر زرهی سازماندهی گردید .

به دلیل نیاز به نیرو در جنگ تحمیلی بلافاصله راهی شهرستان اندیمشک استان خوزستان گردید و در مناطق مختلف عملیاتی جنوب خدمتگزاری به دین و مملکت را ادامه داد .

خرمشهر در تصرف رژیم متجاوز بعث عراق بود فلذا غیرت ایرانی در وجود سلحشوران به اوج رسید تا وجود چکمه های دشمن از خاک پاک دلیرمردان ایران را بیرون برانند .
اشتباه است که الی بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را به شخص یا سرداری نسبت دهند چون تک تک نیروهای دلاور بسیج ؛ سپاه ؛ ارتش در صفوف به هم پیوسته شکست و پیروزی های جنگ را رقم زدند و آن زمان درجه و سرداری وجود نداشت و حتی اکثر فرماندهان لباس خاکی به تَن داشتند .

جوشش عدالت و آزادیخواهی حسین ابن علی(ع) در خون حسین احمدی جاری است و خود را برای جنگ نابرابر آماده نمود . مرحله دوم عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان تاریخ 16 اردیبهشت 1361 آغاز شد و مرتب دشمن در حال بیرون راندن از سرحدات خوزستان بود .
باران سرزمین شلمچه را خیس نموده بود و شب هنگام تاریخ 18 اردیبهشت 1361 حسین احمدی از شیرمردان نراق در حال نگهبانی از مناطق آزاد شده بود که خمپاره ای در کنار آنان فرود آمده و حسین از ناحیه مچ دست چپ و پای چپ و گوش مجروح و دو سرباز دیگر نیز زخمی می شوند . 

 قبل از اینکه مرحله سوم عملیات شروع شود حسین آقا با کمک نیروهای امدادی از خطوط مقدم جبهه به عقبه منتقل و نهایتا در بیمارستان بقایی  اهواز بستری و مورد عمل جراحی قرار گرفت .
سپس با هواپیما به تهران منتقل و در بیمارستان شهدای تجریش بستری و درمان توسط کادر پزشکی ادامه و دستان وی مجددا تحت عمل جراحی قرار گرفت . در ادامه درمان مدتی بعد در بیمارستان مصطفی خمینی(ره) تهران نیز سه بار عمل جراحی تکرار و سوختگی گوش وی هم عمل گردید . درمان های پی در پی باعث معافیت بقیه سربازی او شد .

 پس از 36 سال آثار زیانبار جنگ در دست وی مشهود است و آقای احمدی به 25 %  افتخار جانبازی نائل گردیده و از ارتش جمهوری اسلامی نیز کارت رشادت دریافت نموده است .
  قدر حسین های گمنام و سلحشور شهرمان و کشور عزیزمان را بدانیم و به آنان احترام بگذاریم .

۹۷/۰۵/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook