سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مخفی نماناد(نماند) که هر ادعائی و حق که عالیجاه مجدت همراه آقا محمد یوسف خان خلف صدق جناب آقای مشهدی طوقان نراقی به عالیقدر استاد جواد حجار خلف مرحوم‌ آقا محمد اسماعیل نراقی داشت بابت قنات یوسف آباد خودش تمام و کمال ساقط گردید و به هیچ وجه من الوجوه دیگر حقی به استاد جواد مزبور ندارد جز مبلغ سی تومان بموجب سند علیحده که از ۲۹ ماه محرم الی پنجاه ماه قمری باید بدهد و سند خود را دریافت نماید به جز آن سند دیگر حقی به هیچ وجه به استاد جواد ندارد تا واضح بوده باشد .
مُحَرر(نگارننده – آزادشده) نراقی بیستم محرم سنه ۱۳۲۹

20 محرم 1329(برابر 30 دی 1289)
مُهر یوسف ابن طغان

حاشیه سند :
توضیح اینکه استاد فضل الله مُقنی که شریک استاد جواد مزبور متن بود آنهم حاضر شد و تمام حقوق و ادعائی که داشت مصالحه شد به استاد جواد به همین مبلغ سی تومان که حواله به آقا محمدیوسف شد و سند گرفت الی پنجاه ماه دیگر به هیچ وجه حقی نه آقا محمدیوسف و نه استاد فضل الله شرعا به استاد جواد مزبور ندارند .
 تحریرا فی التاریخ المتن سنه ۱۳۲۹

مُهر یوسف ابن طغان(طوقان – طوغان)
مُهر الراجی فضل الله
شاهد : مُهر عبده الراجی محمد جعفر
شاهد : مُهر طوغان

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی سند مصالحه حساب محمد یوسف خان فرزند مشهدی طوقان نراقی نسبت به استاد جواد حَجار فرزند محمد اسماعیل نراقی در قنات یوسف آباد در 111 سال قبل سپاسگزار می باشد .

۹۷/۰۶/۰۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

سلام استاد عضائی
این اسناد را از کجاهابدست میاوری؟خیلی جالبه ! و استاد غفاری هم خیلی ماهرانه بازخوانی میکنه . خداوند به همه شما که انعکاس دهنده متون اصلی و بازخوانی آنها هستید سلامتی بدهد.
پاسخ:
سلام نراقی عزیز

قسمتی از اسناد یکی دو قرن پیش را مردم فرهنگ دوست و علاقمند به تاریخ در اختیار سایت قرار می دهند و همانگونه که مشاهده می فرمایید از آنان تقدیر و تشکر می شود .
عده ای معدود هم تصاویر اسناد را به ارسال می کنند و علاقه ندارند نامی از آنها قید گردد .
ریشخند و التماس کردن برای دریافت سند کار آسانی نیست ولی در عین حال سخترین کار بازخوانی سند است که استاد حاج سید مجتبی غفاری با عشق و علاقه و در کمال تواضع به سرانجام می رساند و از بابت این همه تلاش از ایشان سپاسگزاریم . ایشان باعث مباهات هستند .

خوشحال هستیم که این بخش مهم از فعالیت های ما مورد توجه کاربران و جناب عالی قرار می گیرد .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook