سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق در هفته دفاع مقدس هستیم . لابد اطلاع دارید مردم ایثارگر شهر نراق علاوه بر اینکه سلحشوران دلاوری را به جبهه های غرب و خصوصا جنوب اعزام می کردند افرادی را نیز که سن بالاتری داشتند و توان رزم آنها پایین بود به پادگان منظریه شهر قم گسیل می داشتند .

این عده که در گروه های 10 تا 15 نفری از مردمان خونگرم دلیجان و نراق بودند به صورت نوبه ای از طریق فرمانداری به منظریه حوالی دریاچه نمک حوض سلطان شهر قم ماموریت محرمانه داشتند تا مهمات مورد نیاز جبهه ها را روی تریلی و کامیون بارگیری کرده تا به سرحدات روانه کنند . 

 آبان 1359  در اولین ماموریت نیروها حاج رضا رضایی فرزند نظر که در نراق به ایمان و پاکی و صداقت شهره بود به هنگام فعالیت از روی ماشین سقوط نموده و باعث شکستگی پا می گردد . حاج رضا دو سه ماهی با هزینه شخصی تحت مراقبت بود تا اینکه بهبودی حاصل گردید .

سال 1366 نیز جهت ساخت مخابرات لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) به مدت 20 روز به پادگان شهید زین الدین در شهرک بدر حومه اندیمشک استان خوزستان ماموریت یافت . همسر و فرزندان پاکسرشت حاج رضا نیز در پشتیبانی از سلحشوران دفاع مقدس کوشا بودند .  

 فرزندش علی رضایی در لباس های بسیج و سربازی در جبهه های جنوب و غرب جانفشانی ها نمود تا اینکه در یکی از درگیری ها مجروح گردید . آنان هیچگاه جهت تشکیل پرونده به مراکز مربوطه مراجعه نکرده و ادعایی نداشتند .
 نیکو خصال دیگرش حاج احمد رضایی از چهره های مومن و یکی از خیّرین نیکوکار می باشد.

 حاج رضا رضایی مرد نیکوسرشت متولد 1309 و تاریخ 1 خرداد 1393 دارفانی را وداع گفت و در وادی السلام زادگاهش شهر نراق خاکسپاری گردید . به روح پاکش درود و صلوات نثار می کنیم .

۹۷/۰۷/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

روح این بزرگ مرد شاد . واقعا از شریفترین مرد نراق بودند
۱۵ مهر ۹۷ ، ۰۰:۱۱ حسین عابدینی
خداوند روح این عزیز را قرین رحمت گرداند
براستی که ایشون در آن برهه در شهر باعث ایجاد شور وهیجان و همچنین انگیزه مضاعفی برای جوانان بودند روحشان شاد و خداوند با صلاح محشورشان فرماید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook