سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بسم اله وله الحمد قد صدرالعتراف عنها دامت شوکتها و عفتها بما فضل فی الورقه
فبعد. به اجاره صحیحه شرعیه ملیه اسلامیه دادند گماشتکان صدر نشین مسند عفت و عصمت و قدرافزای محفل نجابت و اصالت حضرت علیه عالیه متعالیه فی بیت الشریفه فاطمه بیگم خانم دامت برکاتهامتعلقه مرحوم علیین مکان حجت الاسلام آقای آقامیرزامحمد باقرصدر العلماء طاب الثراه یحل الجنت الماواء به عالیجاه فخامت اکتناه مقرب الخاقان آقامیرزاتقی خان خلف مرحمت پناه حاجی محمدولی تاجر نراقی طاب الثراه .
مقرنا بقبوله همگی و تمامی چهاردانگ مفروز از ششدانگ قریه گل زرد (از توابع الیگودرز استان لرستان) من محال کرار عراق مع کافه ملحقات و منضمات و متعلقات چهار دانگ مرقوم ابتدا و از تاریخ ذیل لغایت مدت یکسال تمام هلالی به مال الاجاره مبلغ پانصد تومان وجه نقدی فضل رایج خزانه عامره و موازی یکصد خروار گندم بی عیب که انشااله تعالی گندم مرقوم را به هر کس حضرت علیه موجره مسطوره حواله بفرمایند بعد از رفع محصول کارسازی نمایند و قبض الواصل دریافت نموده که در عین محاسبه محسوب دارند .

و پانصد تومان نقدی را ابتدا از اول ماه سرطان که ماه اول تابستان است الی ده ماه از قرارقسط الشهور متساوی در هر ماهی پنجاه تومان موصوف به تاجر مرقوم حواله نمایند در طهران تسلیم گماشتگان حضرت علیه نمایند و قبض الوصول دریافت دارند و شروط فی ضمن العقد آنکه مالیات و عوارضات و پول سرباز و غیره ........در عهده مستاجر مزبور است .

که از خود بدهد مدخلیت ......علیه ندارد و شرط دیگر آنچه پول سرانه و مالیات باغ ذکور و سایر وجوهات به هر اسم و رسم و به هر عنوانی از عناوین از هر قبیل که مرسوم و متداول و معمول سنواتی است که از رعیت دریافت و وصول می شود تماما متعلق به خود مستاجر معزی الیه است و مدخلیتی به حضرات علیه ندارد .
صیغه شرعیه مراتب مسطوره بینهما جاری شد .
و کان وقوع ذالک فی تاریخ ....شهر جمادی الاول 1327 ( ... اردیبهشت 1288 )

سایت سلحشوران شهر نراق ؛ از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از جهت بازخوانی قرارداد بین خانم فاطمه بیگم زوجه مرحوم حجت الاسلام آقا میرزا محمد باقر صدرالعلماء با آقا میرزا تقی خان فرزند حاج محمد ولی تاجر بزرگ نراق  مربوط به 112 سال پیش  قدردانی می نماید .

۹۷/۰۷/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۱۵ مهر ۹۷ ، ۰۱:۵۰ حسین عابدینی
با سلام محضر تمامی عزیزان از گردانندگان سایت تا خوانندگان این سایت وزین
آنچه که در این قرارداد ها قولنامه ها ویا هرنوع سند که فی مابین گذشتگان ما نگاشته شده از نوع دقت در نوشتن و نگاه به همه جوانب یک معامله آنچه به نظر حقیر بیشتر خودنمایی وجلب توجه میکند نوع بکار بردن کلماتی سراسر احترام با پسوند و پیشوند افراد است که میتواند درس بزرگی باشد از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی اجداد ما
باشد که توفیق دست دهد تا بتوانیم آنگونه باشیم و آنگونه بیاموزانیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook