سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مرداد 1397 که در حال پژوهش از برجسته ترین خیاط ایران و اهل نراق به نام مرحوم استاد علی محمد میرزامحمدعلی نراقی فرزند حسین بودم به خیاط دیگر نراقی به نام استاد منصور حبیبی مواجه شدم و دو سه نوبت با مشارالیه ارتباط تلفنی برقرار گردید . استاد منصور همولایتی اش استاد علی محمد نراقی را می شناخت و در زمان حیات با او ملاقات داشته است .

استاد منصور حبیبی

استاد حبیبی با لهجه نراقی و خودمانی اظهار داشت : سال 1312 در نراق متولد شدم . پدرم نامش در شناسنامه محمد است لیکن به عظیم آقا پسر استاد رضا مشهور بود . شش ساله بودم که همزمان مقرر بود نراق را مقصد اراک ترک کنیم و از طرفی ورود به مدرسه ام با مشکل مواجه شد .

پس از اراک راهی تهران شدیم و من به شغل دوزندگی روی آوردم . اکنون با 85 سال سن در منطقه یوسف آباد - خیابان سید جمال الدین اسدآبادی – پایین تر از میدان کلانتری – پلاک 354 خیاطی نراقی فعالیت دارم و چندین شاگرد نزدم اشتغال دارند .

قسمتی از اقوام ما متعلق به حاج عبدالله و حاج فتح الله محمدی هستند . مرد بزرگی به نام ماشاءالله اوضایی را می شناختم که در بازار شمس السلطنه کسابت می کرد . پدرم در نراق به محمد عظیم مشهور بود . پدرم موقعی که برادرم در کرمانشاه زندگی می کرد فوت نمود و در قبرستان کرمانشاه خاکسپاری گردید .

زمان جنگ جهانی که انگلیسی ها تا نراق آمده بودند و تا قحطسالی و خوردن گیاه ایشلنگ که در بیابان می روید توسط مردم تا خربزه های شیرین محمد ابوالحسن در مزرعه قنات را به خاطر دارد .

وی گفت در محله چاله ماه جَبین(چاله ماماجی) در کوچه شربتی های شهر نراق اتاق دارم و هر موقع به زادگاهم می آیم در آنجا سکونت می یابم .

۹۷/۰۷/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

یکی از پسران استاد منصور حبیبی در خارج از کشور سکونت دارد .
درود بر این نراقی که به زادگاهش عشق می ورزد .


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook