سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ سال های دور فردی در نراق زیبا زندگی عاشقانه ای داشت که نام او مشهدی کریم نراقی بود .

مشهدی کریم مرد مومن و متقی در زادگاهش به شغل نانواگری اشتغال داشت . کریم نراقی چهار فرزند ذکور و سه فرزند اناث داشت که فرزند دوم ذکور آن به نام عباس نراقی نام داشت و زمان رضاشاه که مردم شناسنامه دار شدند نام خانوادگی توسلی را برای خود انتخاب نمودند .

مشهدی کریم نراقی از نراق به محلات که 40 کیلومتر فاصله دارد مهاجرت نمود و شغل خبّازی را به همراه فرزندش عباس توسلی و محمود و سلطانعلی توسلی ادامه داد .
حاج عباس توسلی در اواخر عمر به جهت انتقال یکی از فرزندانش حاج علی‌اصغر توسلی که جوان متدین و از انقلابیون دوران نهضت حضرت سید روح الله(ره) بود از شهر محلات به تهران هجرت نمود و مغازه فرش فروشی در خیابان ارجمندی نیروی هوایی را اداره می کرد . عباس بعد از فوت ناگهانی فرزندش در اثر غصه و ناراحتی سال 1354 به رحمت ایزدی پیوست .

مرحوم آیت الله حاج محمدرضا توسلی

یکی از فرزندان شایسته حاج عباس به نام حاج شیخ محمدرضا توسلی است که سال 1309 در شهر محلات تولد یافت .
حاج محمدرضا فقیه و سیاست‌مدار ایرانی، رئیس دفتر رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله سید روح‌الله خمینی(ره) ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شورای بازنگری قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری بود روز یکشنبه 28 بهمن 1386 دارفانی را وداع گفت .

مراسم تشییع پیکر نوه مشهدی کریم نراقی مرحوم آیت الله حاج محمدرضا توسلی از حسینیه ۲ جماران بسوی حرم آیت الله خمینی(ره) با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد و سپس در آرامگاه حضرت سید روح‌الله در بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

۹۷/۰۷/۲۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook