سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛   سیّد قوام حسینی چهره ی شناخته شده ای می باشد چرا که ایشان یکی از خادمین مشهور و چندین ساله بقعه شاه سلیمان در شهر نراق بود .

 در مقطع برپایی آیین های عاشورایی ماه محرم شهر نراق در کنار سُنت های حسنه دیگر آیین توغ گردانی به اجرا در می آمد که سیّد قوام یکی از طوغ گردانان بود و آخرین فردی که پرچم و کتیبه های طوغ را می بست این سیّد بزرگوار بود تا اینکه اواسط دهه 50 این آیین منسوخ شد .

 سیّد قوام عصر پنج شنبه ها به هنگام مراسم اهل قبور کنار درب زنجیر(سال هاست زنجیر برداشته شده) و پای پله های بقعه شاه سلیمان می نشست و قرآن می خواند . بیشترین آوای قرآنش قرائت سوره الرحمن و آیه فَبِأَیِّ آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ بود "پس کدام یک از نعمت های پروردگارتان را منکرید؟"


مرحومه سیده صدیقه حسینی

مشارالیه مرد مومن و متقی و مورد احترام قاطبه مردم بود . همسر مکرمه اش دختر عمویش سیده صدیقه حسینی فرزند سید باقر بود .سیّد قوام حسینی پس از عمری با عزت تاریخ 16 آذر 1362 بدرود حیات گفت و در صحن بقعه شاه سلیمان خاکسپاری گردید .

  

مرحوم سید حسین حسینی           مرحوم سید حسن حسینی

دو پسر سید قوام و صدیقه خانم به اسامی سید حسن حسینی و سید حسین حسینی از چهره های دوست داشتنی و مومن به رحمت الهی پیوسته اند .

۹۷/۰۸/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

روحشان شاد و یادشان گرامی مرحومان سیدقوام و همسرش.خدایشان بیامرزد که بر گردن ما حق دارند زحماتشان در بقعه شاه سلیمان بر کسی پوشیده نیست و اثار خدماتشان هنوز مشهود بنظر میرسد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook