سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


 3 برج سرطان 1336(برابر 20 تیر 1297)
نمره 177
آقای فضل الله خان آسپران(فضل الله نراقی فرزند محمدجواد مشهور به معاون التجار)
1-  بموجب مکتوب وارده در تحت نمره ۱۶۵ از طرف ریاست محترم گروهان اوّل و ولایات ثَلاث( سه شهر ملایر، نهاوند و تویسرکان) رسیده نظر به شکایات متواتری که از اهالی محلات( شهر محلات استان مرکزی) و حکومت از تعدیّات و حرکات خودسرانه شما رسیده به قم ؛ اینَک جوابا به شما می نویسم :
 مبلغ هفت تومان قبض بدون وجه از میرزا محمدعلی خان نایب الحکومه نراق(به نایب محمد هم مشهور و برادر نایب حسین خان نراقی بود که نسل بعد از آنان نام خانوادگی یوسفی را برگزیدند) گرفته اید ؛ لازم است در این خصوص آنچه را که واقع شده و شاید خود منهم به خوبی اطلاع داشته باشم توضیح داده و قبض را به مُعزی الیه(مشارالیه) رد کنید و جواب کتبی داده تا به مرکز باطالیان(گردان) راپورت (گزارش) شود .

2-  از قرار مکتوب وارده در تحت نمره ۱۷۴ از مرکز باطالیان(گردان) عایدات متفرقه محلات که مرحوم نایب ابراهیم خان سابقا اظهار می کرد بالغ بر یکصد تومان است به رسیدن این حکم باید مبلغ مزبور را که حتما مسبوق هستید بطور آوانس(امتیاز) نوشته تا به مرکز باطالیان ارسال شود .

3-  در خصوص دَه تیر یوسف خان نراقی(محمدیوسف خان  یوسفی فرزند مشهدی طوقان ابن محمد یوسف) البته مبلغ سی تومان که در عوض دَه تیر گرفته بودید به مشارالیه داده و ده تیر را به ایشان رَد کنید به شما حضورا در محلات راجع به ده تیر گفتگو شد رسید ده تیر را از یوسف خان گرفته به محلات بفرستید که باید به مرکز باطالیان در این خصوص راپورت شود و بنویسید که به چه ملاحظه این ده تیر توسط فتح الله خان نیموَری گرفته بودید .

4- توضیح دهید که در تاریخ ۳ برج به چه ملاحظه نوشته کتبی به مُصوّرالسلطان(میرزا علی اکبر خان شایان محلاتی فرزند میرزانصرالله خان ملقب به مصورالسلطان نقاش مخصوص ناصرالدین شاه و استاد مدرسه دارالفنون)  داده که برای حفظ کوه عنبر تفنگچی نگاهدارد ؟ از روی چه مدرکی بوده ؟ کتبا جواب فوری مطالب فوق را می نمایم .
حسین آقاخان
رئیس اداره ژاندارمری محلات

سایت سلحشوران شهر نراق از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه حسین آقاخان رئیس اداره ژاندارمری محلات به آقای فضل الله خان آسپران در 104 سال قبل در خصوص چند مشکل از اهالی محلات و نراق سپاسگزار می باشد .

۹۷/۰۹/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۰۷ آذر ۹۷ ، ۱۵:۲۱ هومن مهرابی
با درود و مهر فراوان
سند تاریخی ارزشمند و خوبی ست بیانگر نامهای شخصیتهای آن دوران و وقایع گذشته در زمان خود است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook