سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بتاریخ 23 محرم 1336(برابر 17 آبان(عقرب) 1296)
قربانت شوم 

 ان شاالله مزاج(سِرشت) مبارک را ملالی نیست . ضمنا معروض می دارم سَر رشته کاری را دراز کردید و کاری نکردید . غرض این است که آدم اگر کاری می کند باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد .
آنجا هم که فرموده بودید فرستادم امروز ۲۲برج عقرب (22 محرم 1336) است اینجانب با مباشر مالیات درب دکان آهنگری (در دلیجان یا نراق) نشسته بودم به یک مرتبه قریب بیست نفر ریختند به سَر مَن و خیلی صدمه به بنده زدند تا جمعیت جمع شد فرار کردند .

در هر صورت برادر جان آنها قابل نیستند ؛ اگر اطمینان از حکومت(حاکم منطقه) نداشته باشند اینگونه شرارت نمی کنند که هم بنده را صدمه بزنند و هم مباشر مالیات را .
در هر صورت آب را از سَرچشمه باید بَست . بنده همیشه که تنها بودم به اختیار کارهم پیشرفت می شد ولی امسال بی اجازه سَرکار(فضل الله نراقی) خواستم کاری نکنم و به هر کار هم اقدامی نفرمودید .
غرض بنده این است که اگر چنانچه حال هم این حکومت بگوید همراه هستم باز هم دروغ می گوید ؛ در هر صورت حال موقع دارد باید همتی کرد منتظر دستور الهی هستم ؛ البته جواب را زود مرقوم فرمائید  . اینها اگر به تحریک این حکومت نباشد نمی توانند اینگونه حرکت ها را بِکُنَند مقصود این است که حال موقع دارد زیاده زیاده است .
جوانمردی چیز خوبی است و یک مختاریّت دارید ؛ البته هرنوع صلاح باشد  مرقوم دارید.
 نویسنده نامه : اقل عباس دلیجانی

 نوشته روی پاک نامه :
نراق - حضور مبارک جناب جلاله المآب اجل اکرم آقای معاون التجار(فضل الله نراقی فرزند محمد جواد) دام اجلاله العالی
۸۶۳۱
22 محرم 1336(برابر 16 آبان(عقرب) 1296)

 نوشته پشت نامه :
وصول 29 محرم 1336(برابر 23 آبان 1296)

 سایت سلحشوران شهر نراق ؛ از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از جهت بازخوانی نامه عباس دلیجانی به فضل الله نراقی معاون التجار در خصوص کتک کاری او و حمایت حاکم وقت از افراد شرور در 105 سال قبل قدردانی می نماید .

۹۷/۰۹/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook