سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ نراق بخشی از شهرستان دلیجان استان مرکزی قریب سه هزار نفر جمعیت دارد لیکن این دیار به ظاهر کوچک در سطح جهان بیش از یکصد هزار نفر جمعیت پراکنده دارد که هر نراقی در مکانی که زندگی می کند منشاء خیر می باشند . بالغ بر 250 نام خانوادگی در این شهر وجود دارد که بعضی از آنان خاندان بزرگی هستند که تا ده هزار نفر را شامل می شود .

یکی از نام های فامیلی که در نراق حضور ندارند ولی در شهرهای کرج ؛ تهران و اراک پراکنده اند امین نراقی می باشد . اجداد طایفه امین نراقی به نام حاج روح الله 94 سال قبل به سال 1303 از نراق به اراک و سپس به تهران و کرج مهاجرت نمود .

خاندان معزز امین نراقی مفتخر به شهیدی به نام مجید  امین نراقی می باشند و در شهرستان فردیس استان البرز عموم خانواده ها و اهل مسجد شهید نراقی را می شناسند .

پدر شهید به نام حاج محمد  امین نراقی فرزند روح الله ابن محمدحسین ابن محمد مهدی ابن حاج کریم نراقی نام دارد که محمد سال 1378 بدرود حیات گفت . حاج کریم نراقی از چهره های مورد اطمینان مردم و از قپان دارهای مشهور نراق در زمان حیات بود .
مادر شهید حاجیه ربابه ایتوک فرزند علی اهل ورامین در فردیس کرج سکونت دارد و به خانواده شهید نراقی مشهور هستند . 

این زوج با ایمان دارای یک دختر به نام فاطمه و هفت پسر به اسامی : رضا ؛ حمید ؛ سعید ؛ مجید(شهید) ؛ محسن ؛ مسعود و مصطفی امین نراقی می باشند . برادر شهید به نام حاج محسن نراقی از ذاکرین اهل بیت و از چهره های دارای محبوبیت می باشد .

 

مجید امین نراقی تاریخ 7 فروردین 1349 در تهران متولد گردید و تاریخ 7 بهمن 1365 در سن 17 سالگی طی عملیات غرورآفرین کربلای 5 در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان به شهادت رسید . پیکر گلگون کفن و مطهر مجید نراقی پس از تشییع با شکوه در قطعه 29 ردیف 26 شماره 4 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

از جناب آقای جلال  امین نراقی فرزند نصرت الله به جهت معرفی پسر عموی شهیدش سپاسگزاریم .

۹۷/۱۰/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

خدا مرا با مجید محشور کند سال 64دبیرستان ابوذر غفاری همکلاس بودیم صف نماز جماعت گفت دو روز نبودی شنیدم مریض بودی دعا کردم خدا سلامتی بهت بده هروقت اسم یه شهید میاد چهره ی ملکوتی شهید میاد جلو چشمام خیلی دوست دارم یه شب خواب ببینم وکلی باهاش صحبت کنم خدا پدر گرامی شهید رو بیامرزه
۱۴ تیر ۰۱ ، ۲۲:۵۷ مهدی زارع
واقعا شهادت برازنده او بود هر چه از معرفت او بگویم کم است حالا ما ماندیم و حسرت چنین دوستانی که قدرشان را ندانستیم تنها ارزومان شفاعت انها نزد ارباب بی کفن در روز جزاست
۰۷ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۲۷ حمید علاپور
من عموی همسرم را ندیدم ولی ازخانواده همسرم از خوبی ها و مهربونی و اخلاق خوبش زیاد شنیدم عموجان روحت شاد انشالله در آن دنیا شفاعت ماروهم بکن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook