سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است


 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/kjkpkp.jpg

 

مهر ماه 1356 با علاقه ای که به شغل معلمی داشتم به استخدام اداره آموزش و پرورش شهرستان دلیجان در آمدم . در ادامه قیام و نهضت امام خمینی(ره) بر علیه رژیم دست نشانده و ستم شاهی محمدرضا پهلوی در حد توان در پخش اعلامیه ، راهپیمایی و تشویق همکاران به اعتصاب ، ارادتمندی خود را به انقلاب اسلامی امام خمینی آغاز نمودم . بهمن ماه 1357 انقلاب به پیروزی رسید . 31 شهریور 1359 کفر جهانی در مقابل انقلاب اسلامی آرایش نظامی گرفتند و جنگ را بر ایران تحمیل کردند . بر این اساس سربازان منقضی خدمت سال 1356 برای معرفی به ارتش فراخوانده شدند و 7/7/1359 به پادگان آموزشی قوچان و سپس به آبادان در حال محاصره اعزام شدم . شش ماه ماموریت ما به پایان رسید و اردی بهشت 1360 برای ادامه فعالیت فرهنگی به شهر نراق بازگشتم .

یکسال بعد در اردیبهشت 1361 در اداره آموزش و پرورش شهرستان دلیجان جلسه ای برقرار گردید . اعلام شد به دلیل فشار گروهک های ضد انقلاب در کردستان و آسیب به حکومت جمهوری اسلامی علاقمندان به صورت داوطلب برای اعزام به منطقه ثبت نام کنند . تعدادی مجرد و دو یا سه زوج که یکی ما بودیم آمادگی خودمان را برای تحمل شداید و سختی ها را اعلام و ثبت نام نمودیم . تابستان 1361 همزمان با ماه مبارک رمضان با همسرم خانم صدیقه سیدین در یک مجتمع فرهنگی واقع در یاخچی آباد تهران آمده تا در کلاس های آموزشی شرکت نمائیم . آموزش را سپری و مقرر شد به طور دو ماهه به کردستان ماموریت داشته باشیم . با همسرم خانم صدیقه سیدین و دو فرزندم الهام عظیمی سه ساله و فاطمه شش ماهه راهی سنندج مرکز استان کردستان شدیم . و بقیه زوج ها از ماموریت پرهیز کردند و مجردها هم فقط چهار نفر باقی ماندند . عزیمت دو ماهه ما هم به دو سال تبدیل شد که به دیده منت پذیرفتیم . در مجتمع فرهنگی متاهلین مستقر شدیم . در و دیوار نوشته شده بود " این منطقه به خون هزاران شهید آغشته است و بدون وضو وارد نشوید ". در جایی دیگر از قول شهید دستغیب نوشته است " زیر این آسمان کبود هیچ خدمتی بالاتر از خدمت در کردستان نیست " . کردستان معراج انسانیت بود . آنجا قدم جای پای شهدایی می گذاشتیم که به عرش سفر کرده بودند . سنندج محل شهادت اولین شهید نراق و منطقه به نام محمدعلی قجری است . سرزمینی است که به حرمت خون شهدا مورد احترام خاص است. همه روستاها و شهرهای دور دست ایران اسلامی در کردستان شهید دارند . چون عده ای مزدور و وطن فروش برای تجزیه کردستان از میهن مبارزه پوچی را تعقیب می کردند که خودشان نیز به باطل بودن راهشان اعتقاد داشتند .

شرایط دشواری بود. ناامنی از یک طرف و سختی زندگی در غربت و دوری از خانواده خود و همسرم در نظرمان مجسم می شد . خدایا آیا ثابت قدم خواهیم ماند؟ آیا پاسدارای از خون شهیدان بزرگوارمان در سنگر فرهنگی را داریم ؟ آیا ندای حسین زمان رهبر عظیم الشان امام خمینی(ره) را می توانیم پاسخگو باشیم ؟ و از خداوند درخواست استعانت کردیم تا از این آزمایش سربلند بیرون بیائیم . الحق کرم نمود و دغدغه هایمان را مرتفع نمود و هدایتمان نمود تا پیروز شدیم .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ghipbjop.jpg

هنوز گرم کار نشده بودیم که از اداره کل آموزش و پرورش سنندج تماس گرفتند و گفتند به شما و خانواده در شهرستان مرزی مریوان احتیاج مبرم است . آیا حاضرید از سنندج به مریوان بروید . با کمال میل با همسرم موافقت کردیم و گروه چهار نفره ما راهی مریوان شدیم . وسط راه پر پیچ جاده ، روستایی هست به نام نگل و قرآنی در مسجد نگل نگهداری می شود که مربوط به قرن ها سال پیش است و حکایت های فراوان دارد . روز بعد با مسئول اداره آموزش و پرورش شهرستان به مریوان رسیدیم . همانجا خداوند متعال را شاکر شدم که خانواده ایثارگری نصیبم کرد که در کوران سختی و مشکلات در کنارم به مقاومت می پردازد . ما این سفر را مهاجرت تلقی کردیم . در خانه های سازمانی سکونت یافتیم . راستی سادگی چقدر زیباست . قناعت چه دلپذیر است . و تحمل سختی ها چقدر شیرین است . با این وصف ما زندگی را شروع کردیم . مریوان با زریبارش و رزمندگان سلحشورش و خون گلگون کفنانی که بر سرزمینش ریخت رشته زیبایی تا بهشت است . آنجا سرزمین نور بود . آنجا در قربت و غربت بود . میز و صندلی ملاک سنجش نبود . بالاترین مقام خدمتگزاری بود . بر این اساس احساس مثبت بودن و نزدیکی به خدا را حس می کردی .

من بهترین زندگی ام را همان ایام می دانم ،چون خلوص حاکم بود . من مدیر مدرسه راهنمایی مولوی کرد و همسرم مدیر دبستان اسلامی مریوان بود . برای نگهداری دو فرزندمان نیز تقسیم بندی زمان کرده بودیم . مشکلات زیاد بود ولی چون هدف مقدسی داشتیم دغدغه ها را به زیبائی تبدیل می کردیم و فقط رضایت حق تعالی ملاک کار و زندگی بود .

 

علی اکبر عظیمی فرزند امیدعلی اهل شهر نراق 28/11/1390

 

۰ نظر ۳۰ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۱۶
سلحشوران شهر نراق


 

در تقویم رسمی کشور روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی نام گذاری شده است .

عده ای از درجه داران مومن ارتش و همچنین تعداد زیادی از جوانان غیور نراق در لباس مقدس سربازی در طول جنگ تحمیلی در جبهه های جنوب و غرب کشور از کیان نظام و خاک میهن اسلامی مان دفاع داشته اند و علاوه بر چند شهید تعدادی از این دلاور مردان مجروح گردیده و اکنون در صف جانبازان می باشند .

به پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره عزیزان اسامی شهدای ارتش جمهوری اسلامی که در گلزار شهدای شهر نراق سر بر خاک نهاده اند ذکر می گردد :

 

1- سرباز وظیفه احمد ابراهیمی فرزند عباس تاریخ شهادت 5/10/1359 سومار قصرشیرین



http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/chkcvjkjkkk.jpg

 



http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/cgkjkbjjj.jpg

2- سرباز وظیفه محمدرضا پورصادقی فرزند علی اکبر تاریخ شهادت 27/6/1360 بستان اهواز

 

3- سرباز وظیفه علی اصغر مهدوی فرزند حسین شهادت 20/10/1360شیاکوه گیلانغرب



http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fgkcvnmk.jpg
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4- درجه دارغلامعباس علی آقایی فرزند یوسف تاریخ شهادت 9/7/1361 سومار قصرشیرین



http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ar.jpg

 

 

5-سرباز وظیفه مصطفی طالبی فرزند حسین شهادت 16/1/1362 زبیدات عراق



http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hjhjoojj.jpg

 

 



http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hosini5.jpg

6- سرباز وظیفه غلامرضا حسینی فرزندمحمد شهادت 22/11/1365 سومار قصر شیرین

 

۰ نظر ۲۸ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۱۳
سلحشوران شهر نراق


 

حال که قول مساعد برای بازسازی و تکمیل طرح گلزار شهدای شهر نراق در دستور کار قرار گرفته ؛ اشکالات ذیل را نیز برطرف نمائید تا چهره آراسته تری را از امامزادگان عشق دریابیم .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zxchzgh.jpg

 

1- سنگ های یادبود شهدا از اصل قبوری که مدفون هستند مجزا گردد و با فاصله کمی از شهدا مشخص گردد .

2- نیازضروری است که گلزار شهدای نراق به صورت مسقف باشد تا در چهار فصل برای همگان قابل بهره برداری معنوی باشد .

3- نیاز مبرم به چراغ های پر نور بر روی میله بلند در وسط گلزار احساس می شود تا نور به پیرامون تقسیم شود .

4- تاریخ شهادت مهدی عباسی 2/1/1362 نوشته شده که صحیح آن 2/1/1361 می باشد .

5- تاریخ شهادت سید غلامرضا باشی 2/1/1362 نوشته شده که صحیح آن 02/01/1361 می باشد

6- محل شهادت شهید محمدرضا بخشی پاسگاه زید است که نوشته شده شلمچه

7- محل شهادت عباس رمضانی پاسگاه زید است که نوشته شده شلمچه

8-غلامرضا یوسفی فرزند نوروز صحیح است که نوشته شده نوروزعلی

9- غلامرضا یوسفی فرزند عباس صحیح است که نوشته شده عباسعلی

10-سنگ یادبود: علی اصغر مهدوی 20/9/1360 شهید شده که نوشته شده 02/09/1360 همچنین محل شهادتش شیاکوه گیلانغرب است .

11- روی سنگ شهید محمد شوری نوشته نشده یادبود و بعضا تصور می شود در نراق خاکسپاری شده و ایشان در روستای کشکو تنکابن مدفون است .

12- محل شهادت مندعلی نباتی پاسگاه شرهانی عراق است که نوشته عین خوش

13- محل شهادت علیرضا رزاقی پاسگاه شرهانی عراق شهید شده که نوشته عین خوش

 

14-سنگ یادبود: نام پدر محسن کمره ای رضاعلی است که نوشته علی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1399.jpghttp://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1400.jpghttp://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1406.jpg

 

15- سنگ یادبود : تاریخ و محل شهادت جهانگیر خسروی 3/12/1361 جبهه فکه و عملیات والفجر مقدماتی صحیح است .

16- سنگ یادبود : سید محسن هاشمی محل شهادت ارتفاع سورکوه بانه و عملیات والفجر 4 صحیح است که نوشته صورکوه و والفجر 6 و سورکوه توابع ندارد

17- سنگ یادبود : رضا مهرانی جانباز عملیات حصر آبادان است که نوشته شده شهادت حصر آبادان . محل شهادت ایشان بیمارستان آراد تهران در اثر مجروحیت شدید جنگ صحیح است

18- سنگ یادبود : شهادت غلامحسین کریمی پور داخل کمیته انقلاب اسلامی خیابان نبرد صورت گرفته که نوشته شده توسط منافقین و صحیح نمی باشد .

19- سنگ یادبود : علی اصغر آقازمانی صحیح است که نوشته شده اصغر

20- سنگ یادبود : حمیدرضا رزاقی محل شهادت کوزران کرمانشاه که نوشته باختران

22- سنگ یادبود : حسین مهدیزاده محل شهادت پایگاه نوزه همدان که نوشته همدان

23- سنگ یادبود :بهرام قاسمی در رزمایش بیعت شهید شده

24- سنگ یادبود : علیرضا صادقی فرد روز 17 شهریور در خیابان سبلان شمالی شهید شده که نوشته شده میدان زاله(شهدا) تهران

25- سنگ یادبود : حمیدرضا ابراهیمی در والفجر 4 در پنجوین شهید شده که نوشته شده والفجر مقدماتی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1402.jpghttp://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1401.jpghttp://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1405.jpg 25 - سنگ یادبود : مهدی اکبری فرزند اکبر تاریخ 22/1/1362 در شمال فکه طی عملیات والفجر یک شهید شده و رجعت پیکر مطهرش 3/5/1374 و در قطعه 26 بهشت زهرا(ع) تهران خاکسپاری شده ولی در سنگ یادبود به اشتباه نوشته شهادت 24/2/1361 در زبیدات عراق


26- سنگ یاد بود : علی مهدیزاده نراقی تاریخ 22/01/1362شهید شده که نوشته 21/02/1361و محل شهادت فکه است که نوشته زبیدات عراق


27-سنگ یادبود : علی اصغر فروغی صحیح است که نوشته اصغر


28- سنگ یادبود : محمد کاظمی کربلای هشت در شلمچه شهید شده که نوشته کربلای پنج


29- هیچ سنگ یادبودی از ستوان یکم شهید احمدرضا مهدوی نراقی فرزند کاظم متولد 1341 در گلزار شهدا نیست . ایشان تاریخ 20/1/1365 در حاجی عمران پیرانشهر به شهادت رسیده است پدر ایشان کاظم محمودی نیز در قبرستان پائین نراق مدفون شده است .

 

30- روی سنگ یادبود مفقود الجسد علی اصغر مهدوی نوشته نشده این یادمان شهید است . شیاکوه گیلانغرب صحیح است .

 

31- حسن کرباسی نوشته نشده عملیات والفجر هشت شهید شده

 

32- سنگ یادبود شهید محمدرضا پورصادقی نوشته نشده این یادمان است . پیکر مطهر شهید در امامزاده سلیمان دفن است .

 

33- سنگ یادبود شهید اسدالله خسروی نوشته نشده این یادمان است . پیکر مطهر شهید در امامزاده سلیمان دفن است .

 

34- سنگ یادبود شهید محمدعلی قجری نوشته نشده این یادمان است . پیکر مطهر شهید در امامزاده سلیمان دفن است .

 

35- سنگ یادبود شهید احمد ابراهیمی نوشته نشده این یادمان است . پیکر مطهر شهید در امامزاده سلیمان دفن است .

محل شهادت سومار قصر شیرین است که نوشته شده سر پل ذهاب

 

36- سنگ یادبود شهید سید محمد جوادی نوشته نشده این یادمان است .

 

37- مصطفی طالبی در عملیات والفجر یک شهید شده که اشتباه نوشته شده جبهه غرب

 

38- هیچ توضیحی در خصوص علل دفن شهید گمنام در گلزار شهدا وجود ندارد و نسل سوم به بعد دارند فراموش می کنند که آقای علی اکبر حیدری فرزند رضا تشیع جنازه شد و در گلزار دفن گردید و پس از مراسم های مختلف و پس از چهلم نامه ای از عراق به نراق واصل می شود که من اسیر شده ام. از آن به بعد این قبر گمنام معرفی شد و مورد احترام همه .

همچنین در دانشگاه آزاد نیز تابلویی وجود ندارد که این پنج شهید گمنام در چه تاریخی در نراق تشیع و در ورودی بلوار دانشگاه آزاد به خاک سپرده شده اند .

 

39- جعفرعلی کمره ای که نوشته شده جعفر محل شهادت کوره شیر سردشت عملیات پاکسازی و شهادت توسط حزب دمکرات

 

 

خانواده معزز شهیدان و هموطنان عزیز شهر نراق نیز هر گونه اشکالی از گلزار شهدا برایشان متصور است نظراتشان را اعلام نمایند .

 

 

 

 

تهیه و تنظیم : سایت سلحشوران شهر نراق

 


۰ نظر ۲۷ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۱۶
سلحشوران شهر نراق

 

 

 

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.

بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را که همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند.

من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدامی خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیاافتخارم این است که خود بسیجی ام... (امام خمینی ره)

 

 

 

 

اسامی مسئولین بسیج شهر نراق از ابتدای تاسیس تاکنون

 

 

1- پاسدار علیرضا خراسانی فرزند علی اکبر اهل محلات 1360

2-پاسدار ولی الله قربانی فرزند رحمت الله اهل محلات 1360

3-پاسدار حسن محمد کریمی فرزند علی اهل مشهد اردهال به مدت یکماه در سال 1360

4-پاسدار امرالله احمد علی بیگ فرزند عزیزاله اهل محلات 1360

5-پاسدار امیر حسینی فرزند حسینجان اهل محلات(شهید) حدودا از آبان الی دی 1360

6-پاسدار احمد روحانی فرزندحسین اهل محلات

7-پاسدار نورالله رجبی فرزند ولی الله اهل محلات( به مدت سه چهار ماه در سال1361)

8-پاسدار حسن ایرانشاهی اهل خمین و ساکن محلات (شهید) دی و بهمن و...  1360

 9-پاسدار محمد هادی اهل محلات (شهید)حدود شهریور1361

10-پاسدار حمید رضا بهرامی ترابی فرزند محمدجواد اهل محلات

11--پاسدار محمد ابوالحسنی فرزند عزت الله مشهور به غلام (1361)

12-پاسدار ... کلهر (1361 )

13-بسیجی صادق رضی فرزند منصور(مرداد تا مهرسال 1361به مدت سه ماه)سند دی1361

14-پاسدار صفرعلی غضنفری اهل محلات( از مهر 1361الی...- بعدها فرمانده سپاه محلات شد)

15-پاسدار حسین یوسفی فرزند محمدعلی اهل جاسب(از  17/5/1363 الی 18/11/1363)

16-پاسدارمحمد رضا عابدینی فرزند علی ...الی 1363

17-پاسدارقاسم جعفری فرزند ابراهیم(شهید) ( از ./11/1363 الی./9/1365 )

18-پاسدارمحمد رضا(علی) قاسمی نراقی فرزند حسن(در مقطع آزادی اسرا 29/5/1369)

19-پاسدارحبیب الله شعبانی فرزند عباس اهل ریجان مشهد اردهال 1367

20-پاسدار علی محمد رجبی فرزند بخشعلی اهل ریجان مشهد اردهال سال 1368

21-پاسدارمحمدعلیخانی فرزنداحمداهل سینقان

22-پاسدارقدرت الله آقاصادقی فرزند علی محمد حدودا از تابستان 1371 الی 1373

23-پاسدارعباس حیدری فرزند حسن ( حدودا از سال 1373 الی 1379 )

24-پاسدارسید حسن باشی(حسینی نژاد) فرزند سید میرزاآقا(از 11/1/1382 لغایت 31/1/1386)

25-پاسدار مهدی نباتی فرزند مندعلی ازاردیبهشت 1386 تا بهمن 1386

26-پاسدارمصطفی فروغی فرزند حسین از اسفند 1386 تا اسفند 1389

27-پاسدار مهدی یوسفی فرزند عباس از فروردین 1390 الی فروردین 1391

28-پاسدار مهدی نباتی فرزند مندعلی از فروردین 1391 به بعد

 

 

از تعداد 28 نفر فرماندهان بسیج شهر نراق از ابتدای راه اندازی تا کنون ( سی و یک سال) چهار نفر به اسامی امیر حسینی - حسن ایرانشاهی - محمد هادی و قاسم جعفری در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده اند و تعدادی نیز به خیل جانبازان پیوسته اند .

 

 

از کلیه افرادی که در خصوص نوشته ها اطلاعات دارند برای تکمیل فرم همکاری داشته و نظر بدهند .

 

سایت سلحشوران شهر نراق 20/1/1391

 

۰ نظر ۲۴ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۰۹
سلحشوران شهر نراق


 

انتصاب شایسته و در خور تقدیر سروان پاسدار مهدی نباتی را به فرماندهی حوزه مقاومت بسیج 2 ثارالله نراق صمیمانه تبریک می گوئیم .

 

 

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/79289178639600967635_thumb.jpg

 

 

 مهدی نباتی فرزند شهید مندعلی نباتی و یکی از فعالان فرهنگی و مذهبی شهر نراق است که مسئولیت دفتر قضایی سپاه دلیجان ، فرماندهی قرارگاه سازندگی سپاه دلیجان و مدیر اجرایی هیئت رزمندگان و سرپرستی حوزه 2 ثاراله نراق در سالهای قبل را در کارنامه خود دارد.

همچنین در اینجا ضروری است از تلاش های صادقانه و پر ثمر سروان پاسدار مهدی یوسفی  فرزند عباس و برادر شهید غلامرضا یوسفی در طول سال 1390 تشکر نمائیم .

 

 

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/29207958232829099628_thumb.jpg

 

 

این سمت و جایگاه ها ماندنی نیستند و فقط مسئولیت های ما را در قبال وظیفه خطیرمان سنگین می کند .

 

 

سایت  سلحشوران شهر نراق  24/01/1391

 

 

۰ نظر ۲۴ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۰۹
سلحشوران شهر نراق


 

با ورود به سال جدید و غنچه کردن شکوفه ها جمعه مورخ 4/1/1391 تعدادی از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق با خانواده شهید محمدرضا رمضانی در منزلشان دیدار داشتند .

این دیدار همراه با مصاحبه و فیلمبرداری از خانواده شهید عظیم الشان بود.

پدر شهید به نام حاج غلامعلی رمضانی فرزند محمد تقی مدت یازده سال است به علت بیماری روی تخت قرار گرفته و تحت درمان می باشد . همسر مکرمه اش خانم نیره قجری در این مدت به مثابه پرستار از ایشان مواظبت می کند و التیام دهنده زخم های جسمی و روحی وی می باشد . این خانواده در عرض پنج سال داغ جدایی و فراق دو جوان دیده اند و سختی و مشکلات فراوانی را متحمل شده اند . تیر ماه 1356 یک جوانشان به نام حسن رمضانی در عنفوان جوانی به دلیل بیماری کلیوی بدرود حیات نمود .
تاریخ 2/3/1361 طی عملیات بیت المقدس در جبهه خرمشهر جوان رعنای دیگرشان به نام محمدرضا رمضانی جاودانه تاریخ شد و نزد خداوند میهمان گردید . این خانواده به علت ایمان و اعتقادی که به خداوند دارند و توجه شهیدشان ، صبر و مقاومت را پیشه خویش ساخته اند و اکنون که از حالشان سوال می شود دستانشان به نشانه شکر گزاری از باری تعالی به آسمان بلند می شود .
بیماری ها نشانه ای هستند تا بقیه مردم قدر عافیت و سلامتی خود را بدانند و تصور نکنیم نعمت سلامتی برای همه پایدار و همیشگی است .سرکار خانم نیره قجری  مادر شهید در این دیدار و مصاحبه ابراز داشت فرزندم و زندگی امان فدای راه پاک امام خمینی و خامنه ای باشد و ما برای دفاع از نظام ایستاده ایم .

برادر شهید سرهنگ بازنشسته حسین رمضانی اظهار نمود از سال 1354 الی 1356 از ناحیه نیروی هوایی ایران جهت فراگیری تخصص رادار در ایالت کالفرنیا ایالات متحده امریکا بودم . مهارت و تجربه ام در هشت سال دفاع مقدس مورد استفاده قرار داشت و در سایت راداری ایلام بارها شهید عباس بابایی را در حال فعالیت موثر مشاهده نموده ام.

 بسیجی احمد رمضانی برادر دیگر شهید اظهار نمود همسر و فرزندانم به دفعات نعمت وجود شهیدمان را در زندگی مشاهده نموده ایم .
برادران دیگر شهید به اسامی علی و مجتبی رمضانی که در این دیدار حضور نداشتند نیز از زمره مدافعان نظام جمهوری اسلامی و حافظان خون شهیدشان می باشند .

در حاشیه این دیدار سرکار خانم اقدس اصفهانی خاله شهید مصطفی طالبی در توصیف سجایا و اخلاقیات خواهر زاده اش مطالب ارزشمندی برای بسیجیان اظهار داشت .

 


http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc02605.jpg

 

 

۰ نظر ۲۳ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۱۳
سلحشوران شهر نراق



تاریخ 3/1/1391 در سی امین سالگرد عملیات فتح المبین و ورود مبارک به سال جدید تعدادی از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق با خانواده شهید ابوالفضل بیابانگرد یکی از شهدای این عملیات دیدار داشتند.

سرکار خانم نیره قاسمی مادر شهید ضمن خوش آمدگویی به مهمانان اظهار داشت 13/1/1361 روز سیزده بدر بود که جنازه شهدا را به نراق آوردند . گلزار شهدای نراق با شهدای فتح المبین راه اندازی شد . من چادر به کمرم بستم و بالای قبر فرزند دلبندم ابوالفضل ایستادم و با صدای بلند برای رهبرمان امام خمینی دعا می کردم و شعار می دادم . زنان که جنازه ها را بالای دست مردم می دیدند شیون سر دادند و بی تاب می شدند و مرتب به من سفارش می کردند که تو هم گریه کن و شیون بکش . ولی خداوند متعال چنان روحیه و قدرتی داده بود که بی مثال بود.

آقای حسینعلی بیابانگرد پدر شهید نیز از سجایای اخلاقی پسرش مطالبی ابراز نمود .

آقای ماشاءالله بیابانگرد برادر شهید عنوان کرد روزی که خبر رسید رزمندگان نراق در عملیات فتح المبین چهار شهید و سه اسیر و هفت مجروح داده اند بی تاب شدم و با دایی ام راهی شهرستان اندیمشک استان خوزستان شدم و در معراج شهدا در بین شهدا دنبال جنازه برادرم می گشتم و گریه می کردم . یک اصفهانی کنارم گفت چرا گریه می کنی من دومین جنازه فرزندم را پیدا کرده ام و خداوند این گونه صبرم داده است . شهدا( سید غلامرضا باشی ، عبدالله محمودی ، ابوالفضل بیابانگرد  مهدی عباسی) دومین روز عید نوروز شهید شده بودند و جنازه ها در معرکه بود تا پس از ده روز انتقال داده شد .

 

 


http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/e57e5.jpg

 

۰ نظر ۲۲ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۱۳
سلحشوران شهر نراق



در سی امین سالگرد عملیات فتح المبین و ورود مبارک به سال جدید تعدادی از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق جمعه تاریخ 4/1/1391 با خانواده شهید سید غلامرضا باشی یکی از شهدای این عملیات دیدار داشتند.

آقای سید علی باشی پدر شهید ضمن خوش آمدگویی به مهمانان اظهار داشت سید غلامرضا و دیگر شهدا با آرمان های مقدس برای دین و مملکت جانشان را فدا کردند و همگان موظفیم از این خون ها پاسداری کنیم .

سرکار خانم ام کلثوم مجیدی رضوانی از مجروح شدن فرزندش سه ماه قبل از شهادتش در جبهه محمدیه دارخوین و بستری شدنش در بیمارستان چمران شیراز مطالبی را گفت و اینکه علیرضا قجری فرزند سلطانعلی(شهید) در آذر ماه 1360 که در شیراز سرباز بوده به آنها خدمت می کرده است .

پاسدار سید تقی باشی برادر شهید از بسیجیان و و دست اندرکاران وبلاگ سلحشوران شهر نراق در ارائه سیره شهدا و خاطراتشان تشکر نمود .سید غلامرضا باشی از اولین سادات شهید و اسوه اخلاق بوده و به این جهت به سید شهیدان نراق لقب گرفته است .
شهید باشی به همراه سه جوان مومن و متدین شهر نراق به اسامی عبدالله محمودی - ابوالفضل بیابانگرد و مهدی عباسی تاریخ 2/1/1361 طی عملیات فتح المبین در جبهه شلش شهرستان شوش استان خوزستان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند .


http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc02546.jpg

 

 

۰ نظر ۲۱ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۱۳
سلحشوران شهر نراق


 

تاریخ 3/1/1391 پس از پایان یافتن مراسم معنوی چهاردهمین یادواره هشتاد شهید شهر نراق و شش شهید گمنام مدفون در این شهر ، آزاده جانباز احمد ابوالحسنی به نمایندگی از سوی خانواده شهیدان و رزمندگان در جمع کثیر امت خداجوی در گلزار شهدا از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان درخواست نمود تا وضعیت نابسامان گلزار شهدای نراق مرتفع گردد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc02499.jpgبرای پی گیری این موضوع و همچنین اهداء جوایز تعدادی از بسیجیان ممتاز مراسم ویژه ای از ساعت 17.30 در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه برگزار گردید .

طی تماس تلفنی فرماندار حاج احمد آزاد با مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دلیجان تضمین بیست میلیون تومان هزینه ترمیم و سر درب گلزار شهدا داده شد و آقای آزاد نیز قول مساعد داد تا بقیه هزینه های موجود نیز از بودجه جاری فرمانداری تامین گردیده و نهایتا هفته دفاع مقدس در اواخر شهریور ماه 1391 به بهره برداری برسد

در این جلسه حجت الاسلام دکتر علیرضا سلیمی نماینده مجلس ابراز نمود :تخریب گلزار شهدای محلات نیز در دستور کار بنیاد شهید بود که من و عده ای مخالفت کردیم و بعد طی سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه این مخالفت را به سمع مردم رساندم

مسئولیت گلزارهای شهیدان سراسر کشور به عهده مستقیم بنیاد شهید می باشد و برای اجرای پروزه ها طرح ها به پیمانکار سپرده می شود و نهاد دیگری مستقیما دخالتی در آن ندارد .

افراد و مسئولینی که در این جلسه حضور داشتند عبارتند از :
حجت الاسلام دکتر علیرضا سلیمی نماینده حوزه دلیجان و محلات در مجلس

حجت الاسلام علی اکبر حیدری امام جمعه شهرستان شازند

حجت الاسلام مهدی ایمانی امام جمعه شهر نراق

حجت الاسلام محمد فروغی مدیر حوزه علمیه الغدیر شهر نراق

آقای احمد آزاد فرماندار شهرستان دلیجان

آقای محمدحسین پاینده معاون فرمانداری دلیجان

آقای داود جلالی بخشدار دلیجان

آقای محمود مرادی شهردار نراق

آقای مرتضی محمودی عضو شورای شهر


آزادگان جانباز عباس باقری ، علی اکبر حیدری و احمد ابوالحسنی و تنی چنداز رزمندگان دفاع مقدس

در این جلسه آقای احمد ابوالحسنی برای مدعوین مختصری از فعالیت های اینترنتی وبلاگ سلحشوران شهر نراق و ارائه آمار و ارقام از جلسات رزمندگان و تعداد شهدا،آزادگان،جانبازان،اهدای کمک های مردمی ستاد جنگ و... را تشریح نمود . آنگاه از سوی لیتوگرافی آبرنگ و مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس لوح تقدیر و سپاس به چند نفر توسط دکتر سلیمی و حجج اسلام به شرح ذیل تقدیم گردید :
1- بسیجی سید قاسم حسینی نژاد فرزند جانباز سید حسن به دلیل تهیه کلیپ شهدا،آزادگان و رزمندگان نراق در هشت سال دفاع مقدس یک لوح یادبود و هدیه نقدی

2- بسیجی مهدی کمره ای فرزند جانباز محمد به دلیل تهیه کلیپ شهدا،آزادگان و رزمندگان نراق در هشت سال دفاع مقدس یک لوح یادبود و هدیه نقدی

3- بسیجی مهدی نباتی فرزند شهید مندعلی به دلیل تلاش و پشتیبانی در برپایی اولین و دومین نشست خاطره گیری رزمندگان دفاع مقدس در نراق یک لوح یادبود و هدیه نقدی

4- بسیجی حسین عضایی فرزند اسماعیل به دلیل تلاش و مساعدت در برپایی اولین و دومین نشست خاطره گیری رزمندگان دفاع مقدس در نراق یک لوح یادبود و هدیه نقدی

5- حجت الاسلام مهدی ایمانی امام جمعه نراق به دلیل همکاری و مساعدت برای ایجاد فضای مناسب در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه یک لوح یادبود و تقدیر و تشکر

در پایان جلسه از همه حاضرین دعوت به عمل آمد در سومین نشست خاطره گیری رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر شرکت نمایند .


۰ نظر ۱۹ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۰۹
سلحشوران شهر نراق

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdhdhzh.jpghttp://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zxghzdgh.jpghttp://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/setysdts.jpg                                      



   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علی عضایی فرزند عباس مشهور به اشرف یکی از رانندگان زحمتکش هشت سال دفاع مقدس در بستر بیماری روی تخت بیمارستان میلاد قرار گرفته است .

ایشان در جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران به دفعات مختلف رزمندگان کفر ستیز سپاه اسلام را با اتوبوس به جبهه ها انتقال داده و یا در جابجایی نیروهای خط مقدم و یا ستاد پشتیبانی جنگ فعالیت داشته است . یکبار نیز اهدائی های مردم فداکار شهر نراق شامل یک ماشین کامیون دام زنده را به جبهه غرب کشور انتقال و با بسیجیان و پاسداران نراقی مستقر در شهرستان مرزی سردشت ملاقات نمود .
نامبرده مانند دیگر رانندگان زحمتکش شهرمان ، بیشتر از ده بار در دفاع مقدس با اتوبوس در اختیار ستاد پشتیبانی جنگ در مناطق مورد نیاز جبهه قرار گرفت و هر بار دو یا سه هفته در ماموریت به سر می برد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ddhdh.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       نمونه یکی از احکام ماموریت علی اشرف عضایی در مقطع دفاع مقدس



علی اشرف و برادرش علیرضا عضایی به تاریخ 8/1/1391 در ایام نوروز نیروهای داوطلب مردمی تحت عنوان راهیان نور را در مناطق عملیاتی شوش و فتح المبین انتقال داده بود که دچار مشکل جسمی می گردد و پس از معاینه اولیه دکترهای مخصوص راهیان نور به بیمارستانی در اهواز انتقال و بستری می شود . پس از تشخیص سکته نهایتا مجبور به بازگشت می شود و پس از بستری در بیمارستان میلاد تهران مشخص می شود دچار دو سکته گردیده است. اکنون سمت راست بدن و تکلم وی دچار ضایعه است . از همه مردم خداجوی شهر نراق درخواست می شود برای شفای تمامی بیماران و این همولایتی دعا کنند .


۰ نظر ۱۸ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۱۶
سلحشوران شهر نراق


 

قبلا شش اعزام نیرو به طور گروهی  از سوی بسیج شهر نراق به جبهه ها انجام گرفته بود . یعنی ششمین اعزام تاریخ  5/10/1360 لغایت 5/1/1361 بود که  ده  نفر در ارتفاعات سومار استان کرمانشاه حضور و فعالیت داشتند . همزمان 29 نفر از نراقی های دیگر در عملیات فتح المبین شرکت نموده  و این افتخاری برای  شهر کوچک نراق است که همزمان سه گروه بسیجی به استعداد 39 نفر در جبهه بوده اند . ضمنا این آمار صرفا مربوط به بسیجیان اعزامی است و شامل ارتشیان سلحشور نمی شود . اسامی ده نفر عبارتند از :

 

1- هادی  ایزدی فرزند عباس

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dfrew.jpg

 

2- غلامرضا  قجری فرزند علی

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fgfd.jpg

 

3- غلامرضا  قجری فرزند حسین

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/117.jpg

 

4- قنبر عابدی فرزند کمال

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dthjsdthty.jpg

 

5- مجتبی  شریفی فرزند غلامعلی

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dgg.jpg

 

 

 

 

 

6- نصرالله  حیدری فرزند رضا

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dtyadtydt.jpg

 

7- مهدی  جعفری فرزند علی

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dfdfyjd.jpg

 

8- سید اکبر کاظمی فرزند سید محمد

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ryudfyu.jpg

 

9- سید ابوالفضل  بابایی فرزند سید رضا

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sfdtyustyu.jpg

 

10- سیف الله  اکبری فرزند شکرالله


http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/srytsrrrrrr.jpg
    
اعزام بسیجیان به جبهه و شرکت در عملیات پیروز فتح المبین
در مقطع عملیات بزرگ و پیروزمند فتح المبین دو گروه از بسیج شهر نراق به استعداد 29  نفر در عملیات شرکت داشتند و جزء حماسه آفرینان بودند .

 اعزام بسیجیان برای دفاع مقدس و شرکت درعملیات فتح المبین از جبهه رقابیه

هفتمین اعزام بسیجیان شهر نراق به صورت گروهی به جبهه های حق  علیه باطل از تاریخ 18/11/1360لغایت 18/1/1361 به مدت 60 روز و محل استقرار این عده در دشت عباس و جفیر و ارتفاعات زلیجان بوده و در عملیات فتح المبین با سایر نیروها از جبهه رقابیه برای بازپس گیری خاک میهن اسلامی به سمت نیروهای بعثی عراق حمله نمودند  .
در این مرحله بسیجیان هشت نفر بودند و اسامی آنها عبارتند از :

1- محمد رضا قاسمی نراقی فرزند حسن مشهور به علی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fhlfhjh.jpg

2- سید محمد باشی(موسویان) فرزند سید احمد

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sfgdfg.jpg

3- حسین کرباسی فرزند علی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdtysdgh.jpg
4- محمد رضا موسوی فرزند سید حسین

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zggdhhhhh.jpg

 

5- سید مجتبی میرکریمی فرزند سید علی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdthsdghsdtghs.jpg

6- سید مرتضی میرسلطانی فرزند سید جعفر

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dfyjdfyhjdfyd.jpg

7- شکرالله شریفی فرزند اسماعیل

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdthsdghhh.jpg

8- علی محمد  کمره ای فرزند تقی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/tgukfgjkfgh.jpg


این برادران بسیجی در زمان عملیات پیروز  فتح المبین از جبهه دیگراز جمله جفیر  بر علیه دشمن پیشروی نموده و موفقیت چشمگیری داشته اند . چند شهید نیز داشته اند که از جمله محمد رضا پاینده فرزند علی محمد اهل شهرستان دلیجان بوده است.

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hknknknk.jpg




   اعزام بسیجیان برای دفاع مقدس و شرکت درعملیات فتح المبین از جبهه شوش

 
هشتمین اعزام بسیجیان شهر نراق به صورت گروهی به جبهه های حق  علیه باطل از تاریخ 8/12/1360 تا اوایل و اواسط فروردین ماه سال 1361 به طول انجامید.

         
http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/clip_image002.jpghttp://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/clip_image0021.jpg

 

 

اکثر این عزیزان یک ماهی بود از جبهه محمدیه دارخوین بازگشته و دوباره در دبیرستان حاج عباس معصومی  شروع به تحصیل نموده بودند که از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات اعلام شد که داوطلبین اعزام به جبهه ثبت نام کنند چون عملیات بزرگی در پیش است.

 

بار دیگر کلاس درس تعطیل شد و رزمندگان به جبهه اعزام شدند.

شنبه هشت اسفند 1360 برای رزمندگان و خانواده ها و بدرقه کنندگان شهر نراق روز به یاد ماندنی است . تقریبا همه مردم نراق برای بدرقه مقابل بسیج اجتماع کرده بودند . بوی اسپند فضا را معطر کرده بود . مینی بوس سفید و نارنجی رنگ از سپاه پاسداران محلات سر رسید . جوانان رشید وطن در صفوف منظم از درب بزرگ بسیج خارج شدند . هلهله ، شادی ، گریه ، صلوات در هم آمیخته بود . برای آخرین بارفرزندان توسط خانواده ها و مردم دیده بوسی شدند . بیشترین گریه از آن خواهرانی بود که لباس برادر خجالتی را می کشیدند تا آخرین بوسه را بر گونه او نثار کنند

مادران همانگونه که دلبندشان را غرق در بوسه می کردند دست به دعا گرفته بودند و برای سلامتی فرزند و فرزندان میهن عاقبت به خیری طلب می کردند . برادران نقل بر سر برادر می پاشیدند  که عزیزم وقت دامادی توست ، نکند چند روز دیگر نعش تو را در آغوش بگیرم .

پدران از گریه علنی در بین جمع خودداری می کردند و با بغض برای جگر کوشه شان دست تکان می داند . شاید بعضی از آنان به دلیل اینکه اخبار جنگ را تحت نظر داشتند احساس می کردند که شاید این دیدار آخر باشد .در همه این احوالات تحویل آجیل و جوزقند محصول مشهور نراق که به بمب هسته ای در جبهه مشهور بود توسط خانواده ها برای فرزندانشان فراموش نمی شد

. آخرین لحظات زمانی بود که فرزندان داخل مینی بوس شده بودند و خانواده ها دور تا دور امامزادگان عشق حلقه زده بودند و فقط از پنجره های ماشین دستان همدیگر لمس می شد تا جائیکه ماشین زوزه کشان به حرکت در آمد و دستان از یکدیگر جدا شد و به تکان دادن بسنده گردید . آب سبزی ها هم پشت ماشین ریخته شد .

 

 

بسیجیان و پاسداران اعزامی 21 نفر بودند و اسامی آنان عبارت است از:

 

 

 

 

 

 




1- سید غلامرضا   باشی فرزند سید علی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/gjkcjkbj.jpg


2-عبدالله محمودی فرزند علی

 http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fghfgh.jpg
3- ابوالفضل  بیابانگرد فرزند حسینعلی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/se6rtfxfgj.jpg

4- مهدی عباسی فرزند غلام محمد

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/clip_age002.jpg

 

 

 

 

 



5- عباس  رمضانی فرزند حسن
http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/vbjvbjvj.jpg

6-محمد رضا  بخشی فرزند عباس

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ghjgg.jpg


7- محمد رضا  رمضانی فرزند غلامعلی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/index.jpg


8- احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hihkfghk.jpg

 

 

 

 

 

 

 

9- عباس  باقری فرزند حسینعلی

 http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/xcgxhcjcg.jpg


10- قدرت الله ایزدی فرزند عباس

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/cjjmbnm.jpg


11- اسماعیل حبیبی فرزند اکبر

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/guiofufoioo.jpg


12-قاسم جعفری فرزند ابراهیم

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ertrtrtr.jpg

 

13- محمد عضایی فرزند ابراهیم

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/vbjkvbjk.jpg


14-کاظم محمودی فرزند علی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/tytuyutyt.jpg


15- حسین عابدینی فرزند علیرضا

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/cvhjcvhjkfyu55.jpg

16- قاسم  آقاحسینی فرزند رضا

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/cgckkkhjcghj.jpg

 

 

17- محمد کاظمی فرزند یوسف

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fguiftui.jpg


18- قاسم عظیمی فرزند حسن (ادوات(

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/xfhjcfhkch.jpg


19- مظاهر پیشه ور فرزند حسین (ادوات)

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdtsdts.jpg


21- علی رضایی فرزند رضا (ادوات)

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/xcghxcghxcghhg.jpg

 

 

 

22-غلامحسین اکبری فرزند سیف الله


http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hiifyuiof.jpg

خانواده ها به منازل برگشتند تا 22 روز دیگر صبر پیشه کنند و بعد  فرشتگان ، پرواز مهاجران را در شهر نراق آوازه تاریخ کنند .
مینی بوس با صدای نوار ضبط صوت حاج صادق آهنگران که می خواند " سوی دیار عاشقان به کربلا می رویم " و صدای دیگر که گفت " پیش ای رزمنده شیر    خانه از دشمن بگیر " از نراق خارج شد و نهایتا در سپاه پاسدارن محلات پیاده شدند . انبوه نیروهای مخلص بسیجی و سپاهی شهرستان محلات نیز آماده حرکت بودند . تلفیق نیروها با اتوبوس و مینی بوس آنگاه به سمت پادگان امام حسن تهران واقع در اتوبان بسیج حرکت کردند و چهار پنج روزی نیز به آموزش های تکمیلی و مقدمات دریافت کارت تردد منطقه جنگی  و پلاک شناسایی و آمارگیری  گذشت .رزمندگان نراق با پادگان امام حسن(ع) که قبل از انقلاب به اسبدوانی فرح آباد مشهور بوده به خوبی آشنایی دارند. تا سال های حدود 1363 اکثر اعزام های استان مرکزی و قم به جبهه از این ناحیه صورت می گرفت . ساختمان چندین طبقه دارای محوطه بزرگ که از دو سمت وسعت مناسبی داشت خصوصا قسمتی که به کوه و قصر فیروزه منتهی می شود . صبحگاه های پادگان روحیه بخش و ملال آور بود . از هر گوشه ای صدای تکبیر و شعار و سرود و نوحه می آمد .
اقوام رزمنده های نراق که در تهران سکونت داشتند متناوبا به مقابل پادگان مراجعه می کردند و با آشنایان خود ملاقات می کردند و آجیل

 و جوزقند توزیع می کردند.

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdghcgh.jpghttp://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zxhxfhcgh.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

روز پنج شنبه 13/12/1360 نیروها از پادگان امام حسن با اتوبوس به راه آهن تهران منتقل و با قطار به اهواز عزیمت نموده  و روز  جمعه 14/12/1360 در دانشگاه جندی شاهپور مستقر شدند . برادران کاظم و عبدالله محمودی (شهید) به دلیل مسایل آموزشی در پایگاه نمونه استقرار یافتند .

سپس پنج شنبه تاریخ 27/12/1360 به سمت شهرستان شوش و استقرار در نزدیکی های محل عملیات اعزام شدند . ابتدا عده ای در مسجد الرسول (ص) و دسته و گروهی نیز در منازل تخریب شده و خالی از سکنه مردم شوش  تقسیم بندی نیرو انجام گرفت . نیروهای نراق و محلاتی ها همه در یک گروهان به فرماندهی پاسدار حسن یار محمدی (شهید) و جانشین گروهان عباس عرب(شهید) سازماندهی شدند .

گروهان محلاتی ها در گردان 7 تیپ 17 قم بودند .

مسئول یکی از دسته ها قدرت الله ایزدی(آزاده) اهل نراق و محمد احمدی بودند

28/12/1360 برادران با صفوف منظم به زیارت حضرت دانیال نبی در شهرستان شوش حرکت کردند و پس از دعا و راز و نیاز و قرائت دعای توسل به مقرهای خویش بازگشتند . در راه  با همان آرایش نظامی که به مسجدالرسول باز می گشتند ماشین تویوتایی به شانه منصور نیکوئی اهل شهرستان محلات برخورد می کند و ایشان آسیب می بیند و به اهواز و سپس تهران منتقل می گردد .

نیمه شب با غرش توپخانه نیروهای عراق هراسان از خواب پریده و به دستور فرمانده حسن یارمحمدی در جوی های کثیف  و نقاط امن پناه گرفته می شود تا خطر رفع گردد

شب عید نوروز که مردم پای سفره هفت سین در انتظار سال نو بودند رزمندگان به قصد عملیات به خطوط دشمن نزدیک شدند که از ناحیه فرماندهی خبر آمد عملیات با مشکل مواجه شده به عقب بر گردید . در بازگشت در روستایی نسبتا مخروبه دستور اطراق داده شد . طویله و گاه دان و ...محلی برای استراحت بود . با همان تجهیزات انفرادی خیلی رغبت به خوردن کنسرو عدسی در تاریکی شب نبود . رخصتی بود برای خوابیدن و رفع خستگی از چندین ساعت پیاده روی

نهایتا ساعت یک و نیم بامداد 2/1/1361 عملیات فتح المبین از چند ناحیه و از جمله جبهه شلش شوش آغاز گشت .
رزمندگان  همراه با خیل عظیم نیروهای داوطلب اعزام به جبهه در عملیات بزرگ فتح المبین شرکت کردند . مکان حضور آنها در این عملیات به عنوان نیروهای جان فدا در منطقه شلش و در حومه روستای زعن درغرب شهر شوش استان خوزستان بود.
دومین روز از نوروز 1361عملیات پیروزمندانه فتح المبین از چند محور از جمله شلش آغاز گردید و آنها مقرر بوده ، نیروهای عراقی را سرگرم کنند تا رزمندگان سلحشور دشمن را دور بزنند.

سحرگاه یکشنبه قریب ساعت چهار صبح شلش و زعن (دو نقطه عملیات ) به یکباره به خاک و خون کشیده شد.و صدای یا زهرا در زیر بارش توپ و تانک و خمپاره و گلوله به گوش شنیده شد. آن ساعت حماسه و ایثار بود. دلیری و شجاعت به چشم دیده می شد. خاک شلش و زعن با خون جوانان رنگارنگ گردید.

 
سرانجام پس از ساعت ها مبارزه بی امان و جنگ نابرابر تعداد 34  نفر از بسیجیان و پاسداران شامل بیست و هفت نفر ازشهرستان محلات - چهار نفر از شهر نراق یک نفر از شهرستان دلیجان یک نفر اهل روستای خاوه اردهال و یک نفر اهل روستای چنارستان دلیجان مظلومانه به شهادت رسیدند و تعدادی بالغ بر هجده نفر مجروح و 22 نفر نیز به اسارت دشمن گرفتار شدند.

سهم شهر کوچک نراق با جمعیت سه هزار نفردرحماسه عملیات فتح المبین  چهار شهید به اسامی سید غلامرضا باشی فرزند سید علی، عبدالله محمودی فرزند علی ، ابوالفضل بیابانگرد فرزند حسینعلی و مهدی عباسی فرزند غلام محمد  بود .

 

                       http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/7tttyyy.jpg           http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/jjljoh.jpg                                                     

                             شهید مهدی عباسی                                  شهید ابوالفضل بیابانگرد

 

                        http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hlghklkh.jpg                           http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/gkhgnklkkk.jpg

         
                           
شهید عبدالله محمودی                            شهید سید غلامرضا باشی
همچنین سه نفر نیز به اسامی عباس باقری فرزند حسینعلی - قدرت الله ایزدی فرزند عباس و احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله  پس از مجروحیت ؛ به اسارت دشمن درآمدند و تا آخر جنگ و اجرای قطعنامه 598  در اردوگاه های عراق به سر بردند . این سه نفر تاریخ 26/5/1369 فاتحانه به میهن اسلامی و شهر نراق بازگشتند و بر دوش امت حزب الله نراق مورد استقبال کم نظیر قرار گرفتند .
http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/clipimage002.jpg

 

 

 

 


اکثر نیروهای باقیمانده نیز مجروح گردیدند و تا مدت ها تحت معالجه قرار داشتند.اسامی مجروحین اهل شهر نراق عبارتند از :
-
قاسم  آقاحسینی بستری در بیمارستان عیسی ابن مریم اصفهان
-
محمد رضا رمضانی بستری در بیمارستان های شوش و دزفول
-
قاسم جعفری بستری در بیمارستان اراک
-
محمد عضایی بستری در بیمارستان شهید بهشتی اصفهان
-
عباس رمضانی بستری در یکی از بیمارستان های  تهران
-
اسماعیل حبیبی بستری در بیمارستان یزد
-
سید مجتبی  میرکریمی بستری در بیمارستان مولوی تهران
 
حدود یک هفته جنازه شهدا درجنگ  فی ما بین در گرمای جنوب درمنطقه شلش به جای می ماند و سرانجام پس از موفقیت کامل رزمندگان اسلام و دسترسی به تمام نقاط استراتژیک ؛ جنازه شهدا به شهر  منتقل می گردد و از این به بعد گلزار شهدا با وجود چهار شهید فتح المبین شکل می گیرد.
جنازه شهید عبدالله محمودی در روز دوازدهم فروردین و سه شهید دیگر (باشی-عباسی- بیابانگرد) در روز سیزدهم فروردین 1361 تشیع و خاک گلزار شهدا با وجود این چهار شهید معطر و راه اندازی می گردد .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/clip_image2.jpg

 

یادآوری می گردد پنج شهید قبلی نراق محمدعلی قجری احمد ابراهیمی محمدرضا پورصادقی اسدالله خسروی در جوار امامزاده سلیمان خاکسپاری گردید و جنازه شهید علی اصغر مهدوی پس از سی سال همچنان در ارتفاع شیاکوه گیلانغرب به جای مانده است .
   

مردم شهید پرور بر اساس سنت دیرینه به جای رفتن به گردش سیزده بدر در چشمه آصف آباد  به تشیع سه شهید دیگر عملیات فتح المبین پرداختند و با خانواده شهدا و اسرا و مجروحین همدردی نمودند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/clip_image02.jpg http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hophjo.jpg   
 
اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط هیبت الله نوروزی امام جمعه شهرنراق  1361/01/13
 

 
روز عجیب و تاریخی بود . همه اهالی در ماتم چهار شهید گریستند و برای  سه  اسیر غمگین شدند و برای سلامتی هفت  مجروح این عملیات دعا کردند.

 
هر خانه ای منتسب به خانواده یکی از این رزمندگان در التهاب بود . در واقع  از دومین روزعید نوروز تا ورود تدریجی مجروحین و جنازه شهدا به شهر اکثر مردم در تب و تاب اخبار دقیق بودند .
پدر چند رزمنده از جمله آقای محمد عباسی برای آگاهی از وضعیت فرزندش مهدی تا اهواز مسافرت نموده بود . آقای ماشاءالله بیابانگرد برای جستجوی برادر شهیدش ابوالفضل به اندیمشک مسافرت کرده بود .
اسامی بیست و دو نفر از رزمندگان شهرستان محلات و شهر نراق که در تاریخ 2/1/1361 در عملیات ظفرمند فتح المبین در روستای زعن و منطقه شلش از توابع شهرستان شوش استان خوزستان پس از نبردی سخت و مجروحیت به اسارت نیروهای  ارتش عراق در آمدند :

 

1- قدرت الله  ایزدی    2 عباس باقری    3 احمد ابوالحسنی    4 محمد رضا بنی اسد

  5- محمدهاشم حائری  6 حسین رضایی 7 مهدی حضوری 8 محمد حسن کاوه      
9- غلامرضا  معصومی فرد   10 محمد رجبی   11 غلامرضا توسلی   12 مرتضی رضایی

 13 علی اصغر خراسانی  14- مهدی (سعید) قدس   15 محمد علی  گنجعلی
16-غلامحسین رضایی  17 اسدالله احمد علی بیگ  18 نصرت الله بهرامبیگی               

19- ابوالفضل سروش  20 حمید رضایی   21 مهدی امیری   22- عباس کرمی

 


شهدای عملیات پیروز مندانه فتح المبین اهل شهرستان محلات تاریخ 2/1/1361



1-علی پور آغاسی        2- حسن یار محمدی فرزند محمدرضا    3-  عباس عرب
4- امیر(غلامعلی) رضایی   5- امیر(حمید) حسینی فرزند حسین جان    6- احمد اربابی       
7- محمد نادری فرزند غلامعباس      8- مهدی  حاج رضایی  9- حسین حبیبی    
10- قاسم اسماعیلی فرزند حسین   11- حسین مسیحی       12- علی اکبر فیروزی
 
13- مهدی ولیئی فرزند حسن   14- رضا گرانپایه       15- علی اصغر بنی اسد
16- مهدی آشوری  17- عطااله حسینی      18- عباس قدس فرزند احمد
19-محسن امیرخانی فرزند محمدرضا     20- رضا فیروزی  21- رضا میلادی فرزند حیدر
22-ابوتراب محمدی فرزند عباس      23- احمد کریمی   24- حسن   رضی               
25- سید حسین علوی    26- رضا افغانی      27- محمود صادقی (18/1/61)
 


شهیدان دلیجان نراق  و خاوه اردهال  در عملیات فتح المبین تاریخ 2/1/1361

محمدرضا پاینده فرزند علی محمد اهل شهرستان دلیجان
مهدی عسگری  فرزند حسن اهل چنارستان راونج دلیجان                          
سید غلامرضا باشی فرزند سید علی اهل شهر نراق
عبدالله محمودی فرزند علی اهل شهر نراق
ابوالفضل بیابانگرد فرزند حسینعلی اهل شهر نراق                  
مهدی عباسی فرزند غلام محمد اهل شهر نراق           
محمدرضا سبزه ای فرزند علی اهل روستای خاوه اردهال

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/clip_im.jpg

 

اسامی آزادگان عملیات بزرگ فتح المین در تاریخ 2/1/1361 از شهرستان محلات
 
1- غلامحسین رضایی          2- محمد هاشم حائری          3- علی اصغر خراسانی
4- اسداله  احمد علی بیگ    5- مهدی حضوری               6- حسین رضایی
7- مهدی امیری                8- محمد رجبی                     9- حمید رضایی
10- ابوالفضل سروش         11- مرتضی  رضایی                 12- مهدی(سعید)قدس
13- عباس کرمی            14- محمد حسن کاوه                15- رضا معصومی فر
16- غلامرضا توسلی       17-  محمد رضا بنی اسد            18- مرحوم محمد علی گنجعلی
19- مرحوم نصرت اله بهرامبیگی


(فتح المبین ) عملیات رزمندگان سلحشوری که با ایثار و جانفشانی های آنان سرنوشت جنگ تغییر یافت,کلیه معادلات نظامی دشمن را بر هم زد و پیروزی های درخشانی برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

۲ نظر ۱۶ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۰۹
سلحشوران شهر نراق

 

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dfyd.jpg                      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdrtd.jpg

 

 

درتاریخ 10/1/1358 به فرمان رهبر انقلاب آیه الله روح الله خمینی(ره) همه پرسی تغییر نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت .شیرین ترین خاطره انقلابیون نراق شرکت در اولین رای گیری بود که سن اکثر آنها شانزده سال و با قانونی که شورای انقلاب مصوب نمود ، مطابقت داشت و توانستند آرا مثبت خود را به رفراندوم جمهوری اسلامی بدهند . ۹۸٫۲ شرکت‌کنندگان همه‌پرسی در ایران با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند. این روز " روز جمهوری اسلامی" نام نهاده شد .
محل رای گیری در نراق مدرسه ابتدایی بامداد بود که بعدا به فاضل نراقی تغییر نام یافت . یکی از محافظان صندوق که جلوی درب ورودی با اسلحه ژ 3 نگهبانی می داد حسین مرادی فرزند علیرضا بود .

صف رای دهندگان خیره کننده بود و انتهای صف با احتساب پله های مدرسه تا مغازه حاج قاسم اصفهانی امتداد داشت . تاریخ تولد اکثریت شهیدان نراق را که نگاه می کنی نشان از حضور مصمم آنها پای صندوق آرا بوده است. امروز در 33 سالگی جمهوری اسلامی شهیدان ناظر هستند که ثمره خون آنها در انقلاب و دفاع مقدس به بار نشسته است و مردم قدردان زحمات آنها می باشند .
12
فروردین 1358 یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.

درود و سلام خداوند بر امت خداجو و خمینی دوست شهر نراق که در این روز تاریخی و ادامه مبارزات حماسه ها خلق کردند .
وبلاگ سلحشوران شهر نراق سی و سومین سالروز یوم الله 12 فروردین را به ملت ایران و مردم صمیمی شهر نراق تبریک می گوید .

 

 

سایت  سلحشوران شهر نراق 12/1/1391

 

۰ نظر ۱۲ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۱۶
سلحشوران شهر نراق



چهارشنبه 9/1/1391 سالروز ولادت حضرت زینب(س) است . در تقویم کشور عزیزمان ایران این روز شکوهمند به " روز پرستار " نام گذاری شده است .

در شهر کوچک اما زیبای نراق سی و هفت سال است مادری رنجور از فرزند معلولش در منزل پرستاری می کند و صادقانه آنچه در توان دارد برای دلبندش در طبق اخلاص گذاشته و شادی های زندگی اش را با غم های فرزندش معاوضه می کند.

علی ترابی فرزند فتح الله در سال 1354 در شهر نراق متولد شد و از ابتدا با معلولیت کامل مواجه و از نعمت زبان نیز محروم می گردد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1358.jpg

با همه دشواری هایی که وجود دارد سرکار خانم مهری اکبری فرزند نعمت الله وهمسرش آقای فتح الله ترابی فرزند تقی از علی آقا مراقبت و مواظبت می کنند.


http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1354.jpg

علی با نجواهای داستان گونه مادر روی تخت ثابت خود روزگار می گذراند و از دنیای پر جنب و جوش فضای خارج از خانه بی اطلاع می باشد .

مادر می گوید علی برکت زندگی من است و با همه مشکلات و دشواری هایی که وجود دارد از خداوند متعال شاکرم و برای فرزندان میهن اسلامی و دیگر فرزندانم آرزوی سلامتی و عاقبت به خیری دارم .


http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1357.jpg

خانم مهری اکبری می گوید دیگر فرزندم حسن ترابی از نوجوانی به عضویت بسیج شهر نراق در آمد و پس از آموزش های لازم از سال 1361 به بعد به فرمان رهبرش امام خمینی(ره)به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در دفاع مقدس پر تلاش ظاهر شد .


http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dtst.jpg

 

زمان جنگ از نراق رزمندگان زیادی به جبهه اعزام می شدند و متناوبا در این شهر تشیع جنازه شهدا و مراسم های آنان بود . مادران و خانواده ها با همه علاقمندی و پشتیبانی که از امام خمینی(ره) و دفاع مقدس داشتند لیکن فرزند نیز جگر کوشه آنها است . من اغلب در کنار تخت فرزند معلولم علی اشک می ریختم و برای رزمندگان و پسرم حسن ترابی نیز دعا می کردم .

از طرفی تنها دامادم آقای سید رضا هاشمی فرزند سید علی که ارتشی بود همزمان در هشت سال دفاع اکثرا در جبهه حضور داشت که این موضوع برای همسر و فرزندانش و ما مصائبی را به دنبال داشت.

خانم اکبری اضافه می کند در همه حال از نعمت های دیگر خداوند سپاسگزارم که فرزندان دیگرم برای جامعه مفید هستند.

حسن ترابی لیسانس مدیریت دولتی اکنون لباس سبز سپاه پاسداران بر تن دارد.

 عباس ترابی کارمند دانشگاه آزاد از بسیجیان مقطع دفاع مقدس تا کنون می باشد.

حسین ترابی لیسانس مدیریت دولتی و مسئول کتابخانه عمومی شهر نراق 

محمد ترابی فوق لیسانس میکرو بیولوژی و استاد دانشگاه اصفهان

این خانواده موفق اکنون از زمره افراد جامعه هستند که در زعامت رهبری آیت الله سید علی خامنه ای برای نظام جمهوری اسلامی فعالیت دارند .

روز پرستار را به همه پرستاران کشورمان و خصوصا مادر (پرستار) نمونه خانم مهری اکبری تبریک و تهنیت می گوئیم.

 

 


سایت سلحشوران شهر نراق 8/1/1391

 

 

۰ نظر ۰۹ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۰۹
سلحشوران شهر نراق

هدایت به بالای

folder98 facebook