سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

حجت الاسلام مهدی ایمانی فرزند آشورعلی در سال 1355 در شهر مشهد مرکز استان رضوی در خانواده ای متوسط و کارگری متولد و مراحل رشد را سپری نمود .

img_1615.jpg
حجت الاسلام مهدی ایمانی

سال 1361 پا به عرصه دانش نهاد و دوره ابتدایی را تا سال 1365 در مدرسه روح بخش طی کرد . سال 1368 سیکل خود را دریافت می کند .سال 1369 دوره متوسطه را در مدرسه طالقانی شهر مشهد سپری و خرداد سال 1372 موفق به دریافت دیپلم می شود .
dsc01190.jpg
پس از اخذ دیپلم به جهت اشتیاقش به دروس حوزوی در مهر ماه سال 1372 وارد حوزه علمیه مشهد گردیده و در مدرسه سعادت متعلق به آیت الله میرزا حسنعلی مروارید(1290 1383) به تحصیلات می پردازد .از سال 1374 برای ادامه تحصیل به مدرسه خضرا در مشهد مقدس منتقل می گردد .

img_2854.jpg

سال 1376 مصادف با 13 رجب به لباس روحانیت ملبس گردیده و از مشهد به شهر قم وارد و در مدرسه مدینه العلم متعلق به آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی(1278 1371) تحصیلات را ادامه می دهد .  سال 1377 مقدمات ازدواج ایشان با خانواده ای از اهالی شهرستان شاهرود فراهم می شود . حجت الاسلام مهدی ایمانی به مدت هفت سال تا سال 1384 با ذوق و شوق به سفرهای تبلیغی به استان ها و شهرهای مختلف ایران اسلامی از جمله استان فارس و شهرستانهای   کرمان ، رفسنجان ، سیرجان ، شاهرود و... داشته است .

dsc01202.jpg
حجت الاسلام مهدی ایمانی امام جمعه شهر نراق ،حجت الاسلام علی اکبر حیدری امام جمعه شهرستان شازند

علاقه به فعالیت های تبلیغی و دینی باعث شد با تاکید مرکز مشاوره حوزه علمیه پیشنهاد امامت جمعه را پذیرا شود .تاریخ 03/04/1384به عنوان اولین تجربه به امامت جمعه شهر کلاته خیج از بخش بسطام شهرستان شاهرود در استان سمنان منصوب می شود . ایشان شش سال امام جمعه کلاته خیج (کلاته خنج خرم دشت) را به عهده داشته است .

img_1720.jpg

به جهت کسب تجارب نو و آشنایی با فضاهای جدید تقاضای انتقال می نماید که پس از توافق از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به امامت جمعه شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی منصوب و پس از استقبال از او در تاریخ 18/6/1390 نماز جمعه به امامت وی اقامه می گردد .

dsc00287.jpg

قبل از ایشان شهر نراق دارای سه امام جمعه بوده است :

آیت الله سید محمدباقر شریف موسوی فرزند سید هادی مشهور به موسوی همدانی به مدت 19 ماه از تیر ماه 1359 لغایت بهمن 1360 (1304 1379)

حجت الاسلام هبت الله نوروزی فرزند حسنعلی اهل همدان به مدت 13 سال از اسفند ماه 1360 لغایت 1374 (1310 1382)

حجت الاسلام علی اکبر حیدری فرزند حسین اهل شهر نراق به مدت 16 سال و سه ماه از تاریخ 20/1/1374 لغایت 7/5/1390


طی 22 ماه که آقای ایمانی در شهر نراق حضور دارد تعامل خوبی با مردم برقرار کرد . وقار و نجابت ایشان گرایش شایسته ای به وجهه شامخ روحانیت اضافه نمود . وی انسان پر تلاشی است و ارزش زیادی به جوانان قائل هست .

http://upload.iranvij.ir/image_tir91/13402097701.jpg

به صحبت ها و درد دل جوانان و نوجوانان گوش فرا می دهد و در حد وسع و استطاعتش کمک حال فکری آنان می باشد. هیچگاه کسی ایشان را در حالت شوخی های گفتاری و استهزا کردن فردی مشاهده نکرد . ولی در عین حال همیشه خنده روست و بشاشیت و با روحیه صفابخش به دیگران نیز امید و شعف می دهد .

http://upload.iranvij.ir/image_tir91/13420024281.jpg

اهل مطالعه می باشد و با مستندات سخن می گوید و با مستندات حرف می پذیرد . وی از هر گونه بدعت و خرافه گرایی و مطالب غیر مستند اجتناب می ورزد .

دراکثر حالات و ساعت ها در اماکن مختلف حضور دارد . دعای ندبه صبحگاه جمعه ؛ نماز جماعت صبح و نمازهای یومیه دیگر ؛مراسم های مختلف مولودی و سوگواری ؛ جلسات شهر و شهرستان و ده ها فعالیت پیرامونی دیگر حضور دارد .

img_2859.jpg

حجت الاسلام مهدی ربانی(خان میرزا) امام جمعه شهرستان محلات ،حجت الاسلام مهدی ایمانی امام جمعه شهر نراق

بیشترین علاقه اش به بسیج و بسیجیان خصوصا ایثارگران دفاع مقدس می باشد . تقریبا در تمامی مراسم های پایگاه بسیج حضور دارد و از مروجین حلقه صالحین می باشد .شهید نراق را می شناسد و با بسیاری از خانواده های شهدا ملاقات حضوری داشته است . احترام ویژه ای به 8 آزاده نراق دارد و از خاطرات آنها استفاده می نماید . اکثر جانبازان شهر را می شناسد و با آنها دوست می باشد .

به صراحت عشق و علاقه اش را به معمار انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) اظهار می نماید و خود را سرباز ولایت می داند .به ورزش های مختلف از جمله شنا ؛ کوهنوردی و... علاقه دارد و با جوانان به طبیعت بکر خدادادی روانه می گردد .

img_3444.jpg   img_3508.jpg

مردم و جوانان وقتی می بینند روحانی و امام جمعه شان به فنون ارتباطی روز دنیا آگاهی دارد لذت می برند و از طریق اینترنت با آنها ارتباط برقرار می کند . در ایام خاص از طریق تلفن همراه پیام کوتاه ارسال و دریافت می کند .

img_3510.jpg

خواستیم با این مطالب کوتاه مهمان نوازی کرده و خاطرات زیبا و جذابی را در قلب و ذهن آقای مهدی ایمانی حکاکی کنیم . به نوعی از طرف کاربران محترم از زحمات شایسته این روحانی گرانقدر طی قریب به دو سال حضور در نراق تشکر و قدردانی کرده باشیم . برای ایشان در شهر قم مضجع منور فاطمه معصومه (س) آرزوی موفقیت و سربلندی داریم .

 

 

 

http://upload.iranvij.ir/image_tir91/13416831021.jpg

۰ نظر ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۵۵
سلحشوران شهر نراق

مهر ماه 1360 دو ماهی از تاسیس اولین ساختمان بسیج شهر نراق در درمانگاه صفایی گذشته بود. اسدالله خسروی در زمانی که تفنگ خود را برای شیفت نگهبانی آماده می کرد یک تیر اسلحه ام یک به اشتباه لای فشنگ ها وارد لوله ژ3 می شود .

czs1q2wq082oouscoq6.jpg

حسن نباتی

هر چه تلاش برای بیرون آوردن تیر ام 1 می کند بیشتر جای پیدا می کند . حسین نباتی به کمک می آید و با استفاده از دستگاه تنظیف و میله های لوله پاک کن کلاشینکف و ...همچنان تلاش بی اثر می ماند .

004.jpg

نهایتا لوله مناسبی پیدا می شود و با زحمت فشنگ را خارج می کنند . چون تلاش می شد به چاشنی ضربه وارد نشود . در این اثنا ضمن اینکه اعصاب ها خورد شده بود باعث خنده های شیطنت آمیز تعدادی نیز گردید .

اسدالله خسروی فرزند احمد متولد 1338 تاریخ 22/9/1360 طی عملیات طریق القدس در جبهه بستان اهواز در استان خوزستان به شهادت رسید . ایشان اولین شهید پایگاه بسیج نراق محسوب می شود .


5pufg0qgknhpvtvs6i9q.jpg

حسن نباتی فرزند مندعلی اهل شهر نراق23/10/1389  


۰ نظر ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۶
سلحشوران شهر نراق

حماسه سیاسی دیگر در انتظار است .

 

سلحشوران ؛ زنان و مردان شریف و متدین شهر تاریخ ساز نراق وعده همه ما پای صندوق های آراء ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر روز جمعه تاریخ 24 خرداد 1392

 

http://www.entekhabat.golestan.gov.ir/gallery/eeer4svr715gxdezne7116-92.jpg

 

                                                       ما اهل کوفه نیستیم ؛ علی تنها بماند

 


80 شهید نراق در انتظار پویایی راهشان
88جانباز دفاع مقدس علاقمند احترام به ایثارگری هایشان
8 آزاده چشم انتظار استقامتشان
180 رزمنده پیشقدم حماسه سیاسی تان
6 شهید گمنام دل شاد از حضور شما
48 راننده دفاع مقدس پیشاپیش همه زحمتکشان

http://www.ostan-as.gov.ir/uploads/2/Cms/pages/Record/b200.jpg

                                                                      

 

۰ نظر ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۴
سلحشوران شهر نراق


از اینکه سلحشوران دیروز جبهه ها در جهاد اصغر در رکاب حسین زمان آیت الله سید روح الله خمینی(ره) با کفار در نبرد بودند و امروز در رکاب آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) در تلاش برای پویایی کشور ایران هستند ؛ خرسندیم .

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Cccc.jpg

در 15 کیلومتری شهر نراق در قلب مشهد اردهال مضجع منور فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) به نام سلطانعلی قرار دارد .
طی هشت سال دفاع مقدس از دیار مشهد اردهال و حومه آن سرداران و رزمندگان زیادی ندای رهبر کبیر انقلاب امام راحل را شنیده و به جبهه ها رهسپار شدند . یکی از این یاوران سید ابوالفضل حسینی می باشد .

slider-big2.jpg
       سید ابوالفضل حسینی

سید ابوالفضل حسینی فرزند سید علی متولد سال 1343 در مشهد اردهال می باشد . مشهد اردهال تا چند سال پیش از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی بود و اکنون از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان محسوب می شود . با هر مشقتی که وجود داشت تحصیل و کار را در کنار هم انجام داد

http://seyedabolfazlhosseini.ir/general/-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg
    سید ابوالفضل حسینی

31 شهریور 1359 که شیپور جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نواخته شد اکثر جوانان و نوجوانان درس و مدرسه را رها کرده و برای حفاظت و مقاومت در برابر تجاوز عراق راهی سرحدات میهن اسلامی گردیدند . سید ابوالفضل یکی از این دریادلان بسیجی بود  ایشان به همراه دوستان خود لباس رزم بر تن پوشیده و مدت 24 ماه در نبرد حق علیه باطل پایداری و پایمردی کرد .

شهرستان بندری خرمشهر در استان خوزستان هنوز در اختیار ارتش متجاوز عراق قرار داشت و طی عملیات بیت المقدس رزمندگان فتحی بزرگ کردند و این شهر زیبا و پیرامون آن را طی پنج مرحله از چنگال دشمن در آوردند .
 
غریو شادی در کشور ایجاد شد . یکی از فاتحان خرمشهر سید ابوالفضل حسینی بود که تاریخ 13/02/1361 پس از خلق حماسه های ماندگار مجروح گردید . وی نام با مسمی خود را به نام جانباز دشت کربلا در تاریخ قهرمانی ملت ایران و منطقه مشهد اردهال به ثبت رسانید . او اکنون از جانبازان 35 % جنگ تحمیلی می باشد .

http://seyedabolfazlhosseini.ir/article_images/Bayanie.jpg

برادر نامبرده به نام سردار سید عباس حسینی قبل انقلاب چندین سال در شهر نراق تحصیل می کرد و با رزمندگان نراق در جبهه همرزم بود و نهایتا تاریخ 20/11/1361 طی عملیات والفجر مقدماتی جاودانه تاریخ گشت و به شهادت رسید و پیکر مطهرش اطراف ضریح منور سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در دل خاک آرام گرفت .

se57s7.jpg

پسر عموی ایشان سید مجتبی حسینی که او نیز چندین سال در نراق به تحصیل پرداخت طی عملیات غرور آفرین "فرمانده کل قوا خمینی روح خدا" تاریخ 21/3/1360 آسمانی گردید و به شهادت رسید و در کنار قبر سید عباس مدفون می باشد .

we57e57.jpg

همچنین پسر خاله اش سید تقی طالبی فرزند سید میرزاجان و برادر همسرش سید جعفر حسینی فرزند سید علی از زمره شهیدان مشهد اردهال می باشند .مهندس سید ابوالفضل پس از پایان جنگ به تحصیلات علمی و تخصصی خود ادامه داد و در توسعه و آبادانی کشور سهیم گردید .

img_1577.jpg       img_0179.jpg

این جانباز فداکار اهل مشهد اردهال موفق شد در سال 1373 فوق لیسانسش در رشته شهرسازی ؛ برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه تهران ؛ دانشکده هنرهای زیبا اخذ نماید .

صدرالذکر همواره خود را یکی از سربازان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) می داند . وی همیشه برای دفع هر گونه فتنه از نظام اسلامی آمادگی دارد .


باعث افتخار است که رزمندگان دفاع مقدس در پست های مختلف در کشور ایفای نقش می کنند . برخی از مسئولیت‌های جانباز و رزمنده دفاع مقدس مهندس سید ابوالفضل حسینی عبارتند از :

http://seyedabolfazlhosseini.ir/galleries/DSC00802.jpg

 

مسئول آستان مقدس حضرت علی‌ بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال
مجری طرح ساماندهی و شهرک مشهداردهال
مجری طرح شهرک تحقیقاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
رئیس مرکز مطالعات وپژوهش‌های مهندسی دانشگاه امام حسین(ع)
معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور
شهردار مناطق 14 و 10 تهران
مشاور معاونت هماهنگی وامور مناطق شهرداری درامور شهرسازی و
معماری
عضو هیئت مدیره سازمان پایانه‌های شهرداری تهران
هیئت مدیره شرکت نوسازان مناطق 14و10 تهران (نوسازی بافت فرسوده)
دبیر کمیته مناطق کلان شهرهای کشور
عضو کارگروه توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران
عضو هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری
مدرس دانشگاه صنعتی مالک اشتر و دانشگاه جامع علمی - کاربردی

 

۰ نظر ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۴
سلحشوران شهر نراق

دلدادگی بین بسیجیان و فرماندهان در سال 1361 حال و هوای خاصی داشته و جدایی از همدیگر آزار دهنده بوده است .برای اولین بار نامه ای از شهید عباس رمضانی فرزند حسن یکی از موسسین بسیج شهر نراق از جبهه های نبرد به فرمانده اش غلام محمد ابوالحسنی فرزند عزت الله مسئول بسیج نراق را تقدیم می کنیم .

image2759.jpg     1 (62).jpg

شهید عباس رمضانی                محمد ابوالحسنی مشهور به غلام

تیر ماه 1361 پاسدار محمد ابوالحسنی از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات طی حکمی به عنوان فرمانده ستاد ناحیه مقاومت نراق معرفی می گردد .

copy of 1 (262).jpg

شهید عباس رمضانی ، شهید محمدرضا بخشی

پس از چند روز سومین گروه از بسیجیان نراق جهت شرکت در عملیات رمضان راهی جبهه می شوند و عباس رمضانی نیز بی تاب از شهادت بهترین دوست و یاورش محمد رضا بخشی به جبهه اعزام می شود . او به دنبال محمدش و محمدهایش می گردد تا آنها را بجوید که خود کام روا و بهشتی می شود . فاصله شهادت محمد و عباس طی عملیات رمضان دو هفته است .

0013.jpg     0014.jpg

این نامه یکروز قبل از شهادت عباس رمضانی تاریخ 6/5/1361 از جبهه جنوب در نقطه صفر مرزی ایران و عراق متجاوز به محمد ابوالحسنی در نراق نوشته شده و روز بعد تاریخ 7/5/1361 جاودانه گردید و در گلزار شهیدان آرام گرفت .بهتر است خودتان مطالعه و در خصوص مجنون بودن عباس نظر دهید .

1.jpg         2.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یحب الذین یقاتلونه فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص(صف آیه 4)

خدا دوست دارد کسانی را که در راه او در صفی ؛ همانند دیواری که اجزایش را با سرب به هم پیوند داده باشند ؛ می جنگند .

 

با سلام به یاری دهنده رزمندگان حضرت مهدی(عج) و نایب بر حقش خمینی کبیر رهبر مسلمانان جهان و یاری دهنده مستضعفان و با درود به روان پاک شهیدان . با شما به وسیله نامه ارتباط بر قرار می کنم .

 image2766.jpg

                                                                                                                                                  عباس رمضانی در نوجوانی

بار الها ؛ آمدنم به جبهه را برای رضای خود دان و تو مرا از هواهای نفسانی نجات بده و هدفم را رضایت خودت و کارم را برای اسلام و هدفم را برای پیروزی اسلام و مسلمین قرار بده .

اگر من در اینجا(جبهه) کشته شدم مرگم را مرگ در راه خودت قرار بده . اکنون که این نامه را می نویسم ساعت 5/13 (6/5/1361) و همه بچه ها (سلحشوران نراق و منطقه) دور هم هستند و هادی(رزمنده هادی ایزدی) به نراق می خواهد بیاید و ما این نامه را بدست او می دهیم تا بدست شما برساند . اگر از احوالات اینجانب خواسته باشید سلامتی برقرار و خیلی خوشحالم چونکه نصیبمان جبهه اسلام شده است .

image2754.jpg

شهید عباس رمضانی

اینجانب برادر و پسر کوچک شما عباس رمضانی خدمت پدر بزرگوار و مادر عزیزم و برادران و خواهران و دوستان و آشنایان و همرزمان خود سلام می رسانم . خدمت تمام خانواده های شهدا سلام می رسانم . خدمت برادر جناب آقای نوروزی(مرحوم حجت الاسلام هبت الله نوروزی امام جمعه شهر نراق) مهدیزاده(حجت الاسلام علی محمد مهدیزاده) ابوالحسنی( محمد ابوالحسنی فرمانده بسیج نراق) سلام می رسانم .

image2901.jpg

شهید رمضانی ، شهید بخشی

برادر گرامیم ابوالحسنی(محمد ابوالحسنی) اینجانب برادر کوچک تو خدمتت سلام می رسانم و تو را از راه دور می بوسم . امیدوارم که خط خدا و خط اسلام و رهبر که همه برادران و شهیدان در این راه شهید شدند مانند محمد رضا بخشی و دیگر شهدا را بروی و راه آنها را تداوم دهی .

آری برادرم غلام(محمد ابوالحسنی) محمد(شهید محمد رضا بخشی) هم رفت . کجا رفت ؟ به آخرت مسافرت کرد و به دیگر مسافرین آخرت رسید . او مظلوم زیست و مظلوم شهید شد .

final-2.jpg

تو (محمد ابوالحسنی)همچون که می دانم برای خط شهدا زحمت می کشی . ولی از تو می خواهم برادرانه ؛ کوچکانه ؛ که برای این بچه های بسیجی ؛ این مرغان بهشتی احترام بگذاری . چون اینها برای اسلام ارزش دارند . همه پیروزی ها اول از خدا و دوم از این خون بسیجی هاست .

2.jpg       30.jpg

محمد ابوالحسنی مشهور به غلام

آری آنان که برای ریاست و مال و غیره در نراق هستند و همیشه ایجاد اختلاف می کنند آنها را سخت در هم بکوبید . به یاری خدا و اگر محمد(محمد رضا بخشی) و محمدها(شهیدان) می روند ؛ تو باید یک محمد بسازی که جای آن خالی نباشد .

اکنون ما می خواهیم تا چند ساعت دیگر در عملیات(مرحله پنجم عملیات رمضان) شرکت کنم . اگر شهادت نصیب ما شد تو ما را ببخش و به مهدیزاده(حجت الاسلام علی محمد مهدیزاده) بگو که اگر ما تخلفی کردیم و به شما خدا نکرده نافرمانی در امری کردیم ما را ببخش .

scan0038.jpg

دیگر عرض ندارم جز دوری دیدار شما عزیزان .

انشاءالله که باز هم زنده بیایم و جای محمد و محمدها را خالی نگذاریم . ولی با شهادت محمد و دیگرها چگونه ما بر گردیم .

تاریخ 6/5/1361 عباس رمضانی

 

 67رمضانی عباس.jpg

تهیه و باز خوانی متن نامه توسط سلحشوران شهر نراق 20/3/1392

 

۰ نظر ۲۰ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۲۱
سلحشوران شهر نراق

زمستان 1365 در عملیات کربلای پنج راننده بلدوزر بودم . اطلاع دادند که دو سه بلدوزر دیگر آن سوی خط مقدم در گل و لای گرفتار شده اند. شما با وسیله ات بیا تا بتوانیم آنها را بیرون بکشیم .

l30vufhjy59pmty7o7.jpg

محمد قجری

رزمندگان به ستون یک در مسیر مشخص در حال حرکت بودند . من ضمن عبور از کنار آنها متوجه می شدم صدای ضعیفی می آید و از کنار بلدوزر خاک و گل و لای پرتاب می شود و کمی هم به بدن من می پاشد .

hqod44p6bsc6e3ri5lz.jpg

از راست : محمدرضاحیدری حجت الاسلام علیرضا نظری ، محمد قجری در کنار بلدوزر

دقت که کردم دیدم از وسط میدان مین عراقی ها حرکت می کنم و مین های ضد نفر مثل تخمه در حال بو دادن از اطراف شنی بلدوزر تیک تیک منفجر می شوند .

ادامه مسیر مرد می طلبید و نهایتا به خیر گذشت . بعد با خودم گفتم اگر در این منطقه مین ضد تانک بود چه اتفاقی رخ می داد ؟

 28j2pgvxhhycsmvwx3x5.jpg

محمد قجری فرزند علی(میرزاعلی) اهل شهر نراق15/2/1390


۰ نظر ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۰۵
سلحشوران شهر نراق

در کوچه پس کوچه های شهر کهن و تاریخی نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی که گذر می کنی تقریبا به هر زن یا مردی که بر می خوری سهمی و لو اندک در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران دارد . غبطه می خورم که چرا تا کنون این همه فداکاری در تاریخ به ثبت نرسیده و معرفی نشده است

img_3272.jpg   img_3274.jpg

حاج عباس کمره ای فرزند رضا 80 ساله و متولد سال 1312 در نراق می باشد . سواد ندارد و شغل اصلی اش کشاورزی می باشد . وی می گوید توان رزم در خطوط مقدم جبهه را نداشتم .

fgid.jpg

حاج عباس کمره ای

عشق به رهبرم آیت الله سید روح الله خمینی(ره) و حفظ مملکتم از تجاوز ارتش عراق باعث گردید طی هشت سال جنگ تحمیلی دو نوبت اعزام داشته باشم. هنوز دو ماه از تجاوز ارتش عراق به میهن اسلامی ایران نگذشته بود که در آبان 1359 با همت اولین امام جمعه شهر نراق حجت الاسلام سید محمد باقر شریف موسوی از طریق فرمانداری شهرستان دلیجان به پادگان منظریه شهر قم اعزام شدیم .

img_3670.jpg             zsdrty.jpg
امام جمعه شهر نراق مرحوم آیت الله سید محمد باقر شریف موسوی


 
گروه ما 15 نفر بودیم که می بایست 15 روز ماموریت محرمانه داشته باشیم . در واقع ما جایگزین اولین گروه اعزامی بودیم . هر دوره افراد ماموریت یافته از نراق و دلیجان و حومه بودند .وظیفه ما ارسال مهمات جنگی به سرحدات آسیب دیده از جنگ بود . گروه ما یک مجروح هم داشت و حاج رضا رضایی فرزند نظرعلی در حین انتقال مهمات به دلیل لغزندگی از بارش باران از روی تریلی به سمت زمین سقوط کرد و پایش شکست . بیش از سه ماه با هزینه شخصی در منزل بستری بود و مردم به ملاقات وی می رفتند .رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) همچنان فراخوان نیرو به جبهه را اعلام می کرد . بر حسب وظیفه برای دومین بار آهنگ رفتن به جبهه کردم . این بار نیز فعالیت ما پشتیبانی و بازسازی بود .

http://majid014.persiangig.com/image/%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%20%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3%20%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86/%28248%29.jpg

ستاد لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در انرژی اتمی آبادان آسیب دیده بود و سال 1366 به حومه اندیمشک انتقال یافت . هر شهر و روستای استان مرکزی وظیفه ساخت قسمتی از پادگان تازه تاسیس را بر عهده گرفت .

http://www.navideshahed.com/attachment/1388/07/222723.jpg

مردمان فداکار و مومن شهر نراق طبق قرار داد ساخت مخابرات پادگان شهید زین الدین در منطقه صدر در پنج کیلومتری شهرستان اندیمشک استان خوزستان را تقبل نمودند . تمام امکانات اعم از مصالح ؛ آهن آلات ؛ لوازم و وسایل توسط رانندگان زحمتکش با ماشین های شخصی خود از نراق به سمت جبهه روانه گردید .مهمترین نیاز برای ساخت مخابرات نیروی انسانی بود که داوطلبین نراقی به صورت نوبه ای به مدت 15 روزه ماموریت داشتند . بنده نیز توفیق داشتم در یکی از این اعزام ها حضور داشته باشم تا اندک خدمت گذاری خودم را به پیشگاه تاریخ ملت ایران عرضه کنم .

http://upload7.ir/images/05624659600463079974.jpg

اکنون که پیرتر شده ام به عشق مملکت و رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای در تمامی مراسمات پشتیبانی از نظام شرکت می کنم . به پاسداشت 80 شهید نراق مدیون حفظ خون آنها می باشیم .

img_0202.jpg

حاج عباس کمره ای فرزند رضا اهل شهر نراق 19/02/1392

۰ نظر ۱۸ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۴
سلحشوران شهر نراق

 

 

عکس پنج بسیجی شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی که طبق ترتیب نشستن در سنگر جبهه محمدیه دارخوین (آبان 1360) به نوبت شربت شهادت نوشیده اند :

 

از راست :
عبدالله محمودی عملیات فتح المبین تاریخ شهادت 2/1/1361
مهدی عباسی عملیات فتح المبین تاریخ شهادت 2/1/1361
محمدرضا بخشی عملیات رمضان تاریخ شهادت 24/4/1361
عباس رمضانی عملیات رمضان تاریخ شهادت 7/5/1361
مصطفی طالبی عملیات والفجر یک تاریخ شهادت 16/1/1362

 

آنان را که از مرگ می ترسند، از کربلا می رانند .وهرکه می خواهد ما را بشناسد ، داستان کربلا را بخواند .خوشا آنان که مردانه می میرند وتوای عزیز! خوب میدانی که تنها کسانی مردانه می میرند که مردانه زیسته اند                                             شهید سید مرتضی آوینی

 

 

 

یادشان گرامی و روحشان شاد

 

 

۰ نظر ۱۵ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۶
سلحشوران شهر نراق

شهریور ماه 1375 خدمت سربازی من تمام شد . دقیقا ۲۴ ماه در لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) تیپ یکم خدمت کردم .

img_0695.jpg

محمود مرادی

 با اینکه سربازی بیش نبودم مسئولیت ممیزی تیپ را به عهده داشتم . فرمانده وقت لشکر سردار حاج محمد کوثری بود که اکنون نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است.جانشین ایشان هم حاج سعید سلیمانی بود که تاریخ 19/10/1384 در حادثه هواپیمای فرماندهان سپاه همراه با سردار احمد کاظمی به شهادت رسید . فرمانده تیپ هم سردار چیذری(احتمالا محسن) بود .

img_1868.jpg

تیپ یک لشکر ۲۷ دارای سه گردان عمار ؛مقداد و مالک بود که اسم آنها برای نیروهای جنگ آشنا است . در مدت دو سالی که در خدمت فرماندهان ستاد لشکر و تیپ بودم با چهره های زیادی از فرماندهان سپاه آشنا شدم .

naragh_gardesh8.jpg

 چند نفر از آنها در همین مدتی که من خدمت می کردم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند مانند حاج سعید شاهدی و شهید محمود غلامی .

http://img.tebyan.net/big/1390/10/18522921720661891501062492282249516612768118.jpg             http://www.askdin.com/gallery/images/514/1_9.jpg
             شهید سعید شاهدی                       شهید محمود غلامی

حتما شنیده اید که میگن سربازی انسان را مرد میکند . باور کنید من در این مدت دو سال به اندازه همه سال های تحصیلم درس یاد گرفتم . چند ماهی مانده بود به اتمام خدمتم که مسئول امور مالی تیپ پیشنهاد داد باید آماده استخدام در سپاه پاسداران شوی .

doctor_naraghi3.jpg

چون کار شما را کسی بلد نیست و اگر خدمت شما تمام شود کارهای ممیزی روی زمین می ماند . تعلق خاطر من به زادگاهم شهر نراق باعث شد که این پیشنهاد را نپذیرم .  با اصرار خودم مجبور شدن نیروی قراردادی استخدام کردند و من کلیه کارها را در مدت سه ماه به ایشان آموزش دادم و توانستم کارت پایان خدمت خودم را بگیرم و راهی شهرم شوم .

image۲۳۳۶.jpg

نراق که آمدم کاری برایم وجود نداشت . حجت الاسلام علی محمد مهدیزاده تازه کار بازسازی امامزاده بی بی زبیده خاتون ( از نسل چهارم امام جواد"ع" ) را شروع کرده بود .پیشنهاد داد کارگر بنایی نیاز داریم و ما هم چون کارگر زاده بودیم پذیرفتیم . اولش خیلی سخت بود .

 خاتون  در زمستان.jpg

امامزاده بی بی زبیده خاتون (س) واقع در شهر نراق

به قول معروف شغل پشت صندلی را اون هم در بهترین نقطه تهران که آینده خوبی هم داشت با کارگری در بی بی زبیده خاتون(س) عوض کرده بودم . نزدیک یک سال وضع به همین منوال گذشت .

naragh_nakhjir1.jpg

غروب یک روز که در امامزاده تک و تنها کار می کردم و هیچ کدام از کارگر ها نبودند دلم شکست . به بی بی عرض کردم خانم در دنیا و آخرت شما حکومت می کنید . من کار تهران را به عشق خدمت به شهرم نراق ترک کردم .

http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/20947239599985083609.jpg

دعا کنید کاری آبرومند برای من پیدا شود تا بتوانم تشکیل خانواده داده به سنت پیامبر هم عمل کنم . یک هفته از این ماجرا نگذشته بود که به طرز کاملا عجیبی به زور بنده را بر خلاف میل خیلی ها حتی شهردار وقت پشت میز کار در شهرداری نراق نشاندند که خود شرح ماجرای خواندنی دارد.  این مطلب و شاید خاطره را نوشتم تا خیلی ها بدانند و بفهمند که برای خدمت به خلق نیاز به توفیق الهی است نه تایید این و آن .

img_1826.jpg

استخراج از وبلاگ شهر من نراق نوشته شده توسط شهردار بسیجی آقای محمود مرادی فرزند علی محمد

۰ نظر ۱۲ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۲۱
سلحشوران شهر نراق

با همه مقاومت الهی صورت گرفته بیشترین آسیب های روحی و روانی هشت سال دفاع مقدس نصیب خانواده های رزمندگان گردید . زیرا هر روز در انتظار خبر ناخوشایندی بودند .

dsc00130.jpg

حاج حسینعلی بیابانگرد به همراه همسرش سرکار خانم قاسمی

عملیات "فرمانده کل قوا خمینی روح خدا" در خرداد 1360 در منطقه پل مارد با موفقیت به پایان رسید و تعدادی از رزمندگان شهر نراق از جمله بسیجی ابوالفضل بیابانگرد در پدافندی این عملیات در جبهه انرژی اتمی (آنسوی رودخانه کارون)حضور داشت .

1 (12).jpg
        
شهید ابوالفضل بیابانگرد
عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان انجام گرفت و 25 نفر از سلحشوران شهر نراق در جبهه محمدیه دارخوین در حاشیه رودخانه کارون خطوط پدافندی را همراه نیروهای دیگر در اختیار داشتند .

1 (71).jpg

ابوالفضل در نوجوانی

آذر ماه 1360 چند نفر از این تعداد از جمله ابوالفضل بیابانگرد از ناحیه چشم مجروح گردید و یکی از چشمانش در بیمارستان لبافی نژاد تهران تخلیه گردید .  کمتر از سه ماه بعد ابوالفضل با چشمان نافذ اما معیوب به ندای حسین زمان خمینی کبیر لبیک گفته و راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید .

1 (86).jpg  1 (89).jpg

شهید بیابانگرد در منطقه تفریحی آبشتا در شهر نراق

سال جدید نوروز که مردم عزیز میهن اسلامی را جشن گرفته بودند در تاریخ 02/01/1361 خبری دهن به دهن در شهر نراق پیچید که طی عملیات فتح المبین در جبهه شوش خوزستان چهار نفر از بسیجیان (سید غلامرضا باشی عبدالله محمودیابوالفضل بیابانگرد مهدی عباسی) به شهادت رسیده و سه نفر به اسارت نیروهای ارتش عراق گرفتار(قدرت الله ایزدی عباس باقری احمد ابوالحسنی) و بقیه نیز مجروح گردیده اند .

008.jpg

با توصیفات فوق الذکر چه قلبی از پدر و مادر شهدا و ایثارگران می تواند آسیب نبیند .

1 (93).jpg

                                                                                                                                                                                                                  حاج حسینعلی در کنار فرزند شهیدش

آقای حسینعلی بیابانگرد دچار عارضه قلبی گردیده و اکنون در بیمارستان کسری تهران تحت معالجه قرار دارد و با عملی که توسط دکترها انجام داده سلامتی خود را بازیافته است .

8jppuhy50euu48fb9b.jpg

حاج حسینعلی بیابانگرد در بیمارستان کسری

همسر مکرمه اش سرکار خانم نیر قاسمی با وجود مشکلات جسمی همچنان مواظبت از ایشان را بر عهده دارد .
فرزندان این خانواده لحظه ای پدر را تنها نگذاشته و مثل پروانه عاشقانه گرداگرد وی مشغول مساعدت به سلامتی او هستند .

jlg2mk3bug4usqzdhnw.jpg

                  آقا ماشا’الله و آقا اصغر بیابانگرد بر بالین پدر در بیمارستان کسری

حاج حسینعلی بعضا چهره فرزند شهیدش ابوالفضل که یکی از موسسین بسیج نراق بوده را مد نظر قرار داده و آرام و با طمانینه اشک می ریزد و شکر خداوند را به جا می آورد .مادر شهید فرصت را مغتنم شمرده و اظهار می دارد اواخر پاییز سال 1360 فرزندم زخمی و برای بهبودی کامل به نراق منتقل شده بود و به ایشان گفتم تا مدتی نمی توانی به جبهه بروی و او گفت :

781aaoj5yz3tq223qu8e.jpg

مادرجان خداوند به شما پنج فرزند سالم هدیه کرده و نیاز است خمس فرزندانت را ادا کنی و خمس فرزندان من می باشم . هنوز چشمش سالم نشده بود که عاشقانه و عارفانه به جهاد رفت و به معشوقش رسید .


همه با هم برای تمامی مریضان و حاج حسینعلی بیابانگرد دعای شفا بخش از خداوند مسئلت داریم .

 

img_2424.jpg

                                                                                                                                                             

۰ نظر ۱۱ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۶
سلحشوران شهر نراق

حمیدرضا  محمدی فرزند محمدجواد چندین بار خدمت حاج آقا طه مقدسی امام جمعه شهرستان محلات رسیده و از ایشان درخواست می نموده که دعا کند که شهید شود . و آقای مقدسی برای سلامتی و عاقبت به خیری اش دعا می کرده است .

0133mohamadihamidreza.jpg

شهید حمیدرضا محمدی

کار به جایی می رسد که دفعات بعد این درخواست حمیدرضا با گریه و قسم ائمه اطهار همراه می شود و حاج طه نیز وضع را که اینگونه می بیند شرط می کند که من برای شهادت تو دعا می کنم و تو هم باید روز قیامت شفاعت من را بر عهده بگیری .

1 (98).jpg

حجت الاسلام سید عبدالعلی مقدسی فرزند سید مرتضی(1304 - 1383) مشهور به حاج آقا طه امام جمعه فقید شهرستان محلات

 

حمیدرضا محمدی فرمانده تخریب لشگر 17 علی ابن ابیطالب(ع) سرانجام در عملیات والفجر 2 در منطقه مهران استان ایلام به تاریخ 11/5/1362 آسمانی شد و شربت شهادت نوشید .

  img_0843.jpg

نقل از هادی ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق 27/11/1389

 

قسمتی از وصیت نامه شهید حمید رضا محمدی :

 

برادران عزیز یاران همه صف خونین بسته و شهادت را ادامه زندگی قرار داده اند حزب ا... را یاری کرده و در صف ...قرار گیرد همه خود را آماده جنگ کنید که اسلام همیشه با کفر در جنگ است و اسلام درآینده اجتناح به نیرو دارد خواهران گرامی رسالت زینت گونه اتان را با رسانیدن پیام شهیدان به انجام رسانید و با حفظ حجاب اسلامی و نفی حجاب و فرهنگ طاغوت از پایمان شدن خون شهیدان جلوگیری کنید .

1 (37).jpg

سال 1361 جبهه های جنوب حومه آبادان استان خوزستان ،  امام جمعه محلات در بین رزمندگان

رزمندگان از راست :
ناشناس - شهید حمید رضا محمدی فرزند محمد جواد - مرحوم حجت الاسلام سید عبدالعلی مقدسی فرزند سید مرتضی مشهور به حاج آقا طه امام جمعه فقید شهرستان محلات - سید هاشم فراهانی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات - حسین نباتی فرزند شهید مندعلی محافظ آقای مقدسی اهل شهر نراق - ... قدس
نشسته از راست :
ناشناس - مرحوم سردار محمد رضا (مسلم ) شاهرخی

 

پروردگارا می خواهم خود را در راهت فانی کنم . بسوزم تا به لقا تو برسم و ترا ببنم بخواهم تکه تکه شوم تا اشید لیاقت دیدار ترا و همنشین با شهدا را پیدا کنم میخواهم با اخلاص در نیست و علم شهید شوم . می خوام با فرق شکافته و بدن غرق به خون دیدارت بیایم میخواهم سرم را در راهت بدهم اما بتو برسم .

 

روحش شاد و یادش گرامی

 

 

۰ نظر ۰۸ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۴
سلحشوران شهر نراق


mbrijg8swu1rofn71sm.jpg

 مدرسه خاطره انگیز فاضل نراقی شهر نراق ، بالای مغازه حاج قاسم اصفهانی مدت هاست به دلیل فرسوده بودن تخریب گردیده است .این عکس مربوط به قریب نیم قرن پیش می باشد که بالغ بر 150 دانش آموز در آن مشاهده می گردد .

از حاج عبدالعلی عبدالله زاده ممقانی معلم بازنشسته جهت ارائه این عکس و مجموعه آلبومش متشکر هستیم .



همشهریان نراقی هر کس دانش آموزان را شناسایی کرد همراه با اسامی پیغام بگذارد .


وبلاگ سلحشوران شهر نراق

۰ نظر ۰۵ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۰۶
سلحشوران شهر نراق

محمد ابوالحسنی مشهور به غلام متولد 1339 هست . زادگاه وی شهر زیبا و کهن نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی می باشد .

dsc00078.jpg

محمد ابوالحسنی مشهور به غلام

پدرش عزت الله ابوالحسنی فرزند احمد متولد 1310 و در سن 47 سالگی تاریخ 8/5/1354 شمسی دارفانی را ودع گفت .
dsc01065.jpg
مرحوم عزت الله ابوالحسنی

 

مادرش خانم طلعت محمودی فرزند حسین متولد 1307 با سختی فراوان هفت فرزند ریز و درشت را بزرگ کرد و عاقبت تاریخ 25/06/1389 به رحمت خداوند پیوست .

dsc01059.jpg
مرحومه طلعت محمودی

 

هفت فرزند این خانواده عبارتند از : فاطمه ، کبری(زهره) ، فرج الله ، محمد(غلام) ، گوهر ، احمد ،محمد و قاسم ابوالحسنی .

 

.jpg            img_0173.jpg


محمد قبل انقلاب که در دبیرستان حاج عباس معصومی نراق تحصیل می کرد از پیروان راستین رهبر کبیر انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی(ره) بود .

 مرحوم قاسم ابوالحسنی.jpg

                                                                                                                                                مرحوم قاسم ابوالحسنی

او تا 22 بهمن 1357 و پیروزی انقلاب مردم ایران بر علیه رژیم ستم شاهی پهلوی در مبارزه فعال بود . خرداد 1359 موفق به اخذ دیپلم شد .

49.jpg

دیری نپایید دشمنان سید روح الله خطر صدور انقلاب را متوجه و در تاریخ 31 شهریور 1359 جنگ هشت ساله را بر علیه ایران تحمیل کردند .ابوالحسنی برای حفظ دین و مملکت ده روز بعد از شروع جنگ تاریخ 11/7/1359 در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات عضویت یافت .

scan7.jpg
محمد ابوالحسنی در لباس سبز پاسداری

آذر سال 1359 در میدان شهر نراق مغازه ای از حاج سلطانعلی کاظمی اجاره و ضمن کسب معیشت خود و برادرش احمد و همچنین برای آشنایی جوانان "کتابفروشی شهید مطهری" را دایر کرد . کتابفروشی پاتوغ عده ای از بسیجیانی بود که بعد اکثرا در جبهه به شهادت رسیدند .

 (33).jpg


بسیجیان نراق مدت ها بود فعالیت داشتند و حتی یک نوبت به جبهه های جنگ اعزام شده بودند و لیکن مکانی برای استقرار نداشتند .
 
مرداد 1360 بسیجیان در درمانگاه صفایی که بلا استفاده بود مستقر و فعالیت علنی خود را آغاز کردند. یکی از افرادی که به همراه دوستان دیگر از طریق سپاه محلات نسبت به راه اندازی این مقر کوشش کرد محمد(غلام( ابوالحسنی بود .

31.jpg

نمایی از ساختمان سابق بسیج شهر نراق

یکسال بعد از پیوستن محمد به سپاه پسر عمه اش سردار کاظم محمودی(شهید) به علت تبلیغات موثر وی به سپاه پاسداران محلات پیوست .

rdu2u2e1pq6ohxlajoz5.jpg
سردار شهید کاظم محمودی

پس از انقلاب اکثر مراکز آموزشی در دانشگاه ها در اختیار گروه و گروهک های ضد انقلاب اعم از منافقین ، پیکاری ها ، توده ای ها ، لیبرالیست ها ، ته مانده عناصر رژیم پهلوی و... بود . هر روز دردسر و غائله ای برپا می کردند .به فرمان معمار انقلاب امام خمینی(ره) دانشگاه های ایران تعطیل گردید . پاییز سال 1359 دانشگاه ها با پاکسازی عناصر معاند بازگشایی شد .

38.jpg

چهار صد نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشور پس از گذراندن مراحل خاص به دانشگاه راه پیدا کردند . از سپاه پاسداران شهرستان محلات که عمده نیروهای انقلابی منطقه را پوشش می داد محمد ابوالحسنی و امرالله آمحمدعلی بیگ(احمدعلی بیگ) فرزند عزیزالله جذب دانشگاه تهران گردیدند .

8.jpg    46.jpg

محمد ابوالحسنی در دفاع مقدس

 

این 400 نفر اکثرا در دانشگده هنرهای زیبا وارد شدند و در فعالیت های هنری از قبیل عکاسی ؛ فیلم برداری ؛ فیلم سازی ؛ گرافیک ؛ تاتر ؛ بازیگری و ... به فراگیری علم پرداختند .زمانی که غائله 14 اسفند 1359 توسط عناصر سازمان منافقین و سید ابوالحسن بنی صدر در دانشگاه تهران به وقوع پیوست او دانشجو بود .

48.jpg    t8xr84jzjkevo35yzt.jpg

                                            شهید کاظم محمودی ،شهیدمظاهر لطفی ، محمد ابوالحسنی

دفاع مقدس مردم قهرمان ایران و اعزام های مکرر نیرو برای مقابله با تهاجم ارتش بعث عراق تحمل را از این 400 دانشجو گرفته و اکثرا به مرور به جبهه ها روانه شدند و تعدادی به شهادت رسیده و عده ای نیز مجروح گردیدند . ایشان نیز به دلیل حضور در جنگ ؛ دانشگده هنرهای زیبا را رها و در خطوط مقدم حاضر شد .

32.jpg

تاریخ 20 خرداد 1360 سید ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور از مقام فرماندهی کل قوا عزل گردید . رزمندگان به میمنت این خبر فرخنده عملیاتی در منطقه سلمانیه و پل مارد در حاشیه رودخانه خروشان کارون بر علیه ارتش متجاوز عراق انجام دادند که نام " فرمانده کل قوا خمینی روح خدا" لقب گرفت .

22.jpg

محمد ابوالحسنی در این عملیات به واسطه ترکش به پایین کمر زخمی و پسر عمه اش کاظم محمودی نیز از ناحیه سر مجروح گردید . آن مقطع حاج محمد مهدیزاده(برادر شهید فضل الله) فرمانده سپاه محلات بود .عملیات شکست حصر آبادان تاریخ 5/7/1360 به نام ثامن الائمه شروع شد . 25 نفر از سلحشوران شهر نراق در پدافندی عملیات ثامن الائمه حضور داشتند .

17.jpg

مجموعا حدود 90 نفر از رزمندگان منطقه دلیجان ؛ محلات و نراق در غالب سه دسته به مدت سه ماه در خط پدافندی عملیات در جبهه محمدیه دارخوین مستقر بودند . محمد ابوالحسنی فرمانده یکی از این دسته ها بود .آن زمان سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشهور به رحیم مسئول محور بود . سید هاشم فراهانی نیز فرمانده سپاه محلات و علی رعیتی راد اهل نراق قائم مقام این نهاد بود .

12.jpg

غلام از ناحیه سپاه پاسداران محلات در تابستان سال 1361 به مدت چند ماه در مقام فرمانده بسیج شهر نراق انجام وظیفه نمود و توانست نیروهای مومن و علاقمند به امام راحل را جذب و راهی نبرد حق علیه باطل نماید.حفظ امنیت مردم نیز از زمره فعالیت های بسیج بود.

3.jpg

 

در چند ماه مسئولیت وی " ستاد پشتیبانی جنگ نراق" تحت مدیریت ایشان و مساعدت های بی دریغ دومین امام جمعه حجت الاسلام هبت الله نوروزی فرزند حسنعلی(1310 1382) کمک های مردم فداکار نراق به جبهه ها انتقال می یافت .

تیر ماه 1361 همزمان با شهادت پسر دایی اش احمد رضا محمودی یک دستگاه ماشین جیپ مستعمل به شماره پلاک  18996 قزوین 11 را با هزینه شخصی خریداری و پس از تعمیر تا مدت ها در اختیار بسیج قرار داشت و تمامی امورات مقر و گشت و جوله های پیرامون شهر با این وسیله رتق و فتق می گردید.

fguif.jpg    28.jpg

        محمد ابوالحسنی مشهور به غلام ، مرحوم جانباز حاج محمود رزاقی

مرداد 1361 آیت الله محمد رضا مهدوی کنی فرزند اسدالله اهل روستای کن از توابع تهران و آیت الله فضل الله مهدیزاده محلاتی فرزند غلامحسین ( 1309شهادت 1364) نماینده مجلس شورای اسلامی سفر یک هفته ای به شهر خوش آب و هوای نراق داشتند .

33.jpg

آیت الله مهدوی کنی به همراه شهید محلاتی در نراق

مهمانان در منزل تاریخی آقا تقی خان رئوفی اسکان داده شدند . فرماندار شهرستان دلیجان آقای دیبایی مقدم مسئولیت تامین حفاظت ایشان را بر عهده بسیجیان و فرمانده بسیج آقای ابوالحسنی قرار داد. آیت الله مهدوی کنی از تاریخ 17/12/1389 به مدت دو سال ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده گرفتند .

26.jpg

آیت الله مهدوی کنی ، اسماعیل حبیبی ، محمد ابوالحسنی

17 مرداد 1361 غلام در معیت حجت الاسلام هبت الله نوروزی امام جمعه فقید نراق(بعد تا زمان فوت امام جمعه رامهرمز شد) و حجت الاسلام علی محمد مهدیزاده و همراهان دیگر اجناس و کمک های مردمی شهر را برای رزمندگان به جبهه جنوب انتقال و ضمن بازدید مناطق عملیاتی با رزمندگان نیز ملاقات داشتند .

23.jpg

پیروزی های سلحشوران همچنان در جبهه ها ادامه داشت و آبان 1361 عملیات ظفرمند محرم در جبهه عین خوش موسیان استان ایلام آغاز شد .

پاسدار ابوالحسنی به عنوان مسئول تعاون گردان در اثر موج انفجار مجروح و پسر عمه اش کاظم محمودی به عنوان جانشین فرمانده گردان و بعد فرمانده گردان محمد رسول الله از تیپ 17 علی بن ابیطالب(ع) تاریخ 16/8/1361 طی عملیات محرم به شهادت رسید .

30.jpg

نامبرده تا مورخ 30/9/1361 با لباس مقدس سپاه فعالیت رسمی داشت . پس از آن در شغل های مختلف برای کسب نان حلال کوشش نمود و به مدت 17 سال به شغل فنی و تاسیسات ساختمانی روی آورد و از تجربیات وی مردم استفاده کردند .

5.jpg

فرماندار وقت شهرستان محلات آقای ناصر جمشیدی از اقوام نزدیک علی اکبر جمشیدی(ناطق نوری) رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان داشتن مسئولیت در تهران چند پیشنهاد برای پست های کلیدی دولت به او می دهد که او نپذیرفته و صرف نظر می کند .

1.jpg

برادر وی به نام احمد ابوالحسنی طی عملیات فتح المبین تاریخ 2/1/1361 پس از مجروحیت به اسارت نیروهای ارتش بعث عراق در آمد و پس از هشت سال استقامت در زندان های آن کشور مورخ 29/5/1369 به میهن اسلامی و شهر نراق بازگشت و جانباز 55 % می باشد .

.jpg        gcfgrooigiidz6sxtg2.jpg

از راست : محمد ابواتحسنی مشهور به غلام ، آزاده جانباز احمد ابوالحسنی

 

برادر دیگرش فرج الله ابوالحسنی کارمند صنایع فولاد اهواز در خوزستان بود و خدماتی طی دفاع مقدس داشته است .

 

5ioc21pmt2yh18e7r87s.jpg

       فرج الله ابوالحسنی

مادرش خانم طلعت محمودی با اینکه سرپرست خانواده بود و علاوه بر احمد فرزندان دیگرش نیز در دفاع مقدس مردم ایران حضور داشتند و عمه پنج شهید بود تحمل و مقاومت وصف ناپذیری در تاریخ به ثبت رسانید .

ait0qoirycqlbarz0e3.jpg

لحظه دیدار احمد و مادرش پس از اسارت

دو نفر از پسر دایی هایش به اسامی عبدالله و کاظم محمودی فرزندان علی و دو پسر دایی دیگرش به اسامی نصرت الله و احمد رضا محمودی فرزندان یوسف در دفاع مقدس به شهادت رسیده اند . نوه دایی اش به نام سید محمد جوادی نیز از زمره شهدای این خانواده می باشد .

7.jpg

ابوالحسنی در سال 1384 در رشته حقوق لیسانس خود را دریافت نمود و مدتی است دفتریار اسناد رسمی 650 تهران می باشد . در بهمن ماه 1391 کاندیدای مستقل چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران بود .

 

dsc00066.jpg

 

ایشان در وقت های مناسب همراه همسر مکرمه اش به فعالیت های خیرخواهانه و کانون فرهنگی و امورات بسیج می پردازند .

میوه های ازدواج حاج محمد و خانم محمودی سه فرزند می باشد که برای جامعه مفید هستند و باعث افتخار خانواده و مردم می باشند :

 

1- علی ابوالحسنی مهندسی عمران دانشگاه تهران

2- آرش(هادی) ابوالحسنی سال سوم نقشه برداری دانشگاه تهران

3- شیما ابوالحسنی لیسانس فلسفه . همسرش روح الله رجبی لیسانسه و طلبه حوزه علمیه قم می باشد .

 

این جوانان برومند عضو کانون نخبگان می باشند و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای حمایت بی شائبه ای از نخبگان کشور دارد .

img_0200.jpg

صدرالذکر همواره پیرو فرامین آیت الله خمینی(ره) و بعد از معظم له از سربازان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت اله سید علی خامنه ای بوده و هم اکنون در راه ولایت قدم می گذارد .

 

آقای محمد ابوالحسنی برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران پایتخت ایران کاندید گردیده است . انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاریخ 24 خرداد 1392 برگزار خواهد شد . شورای شهر تهران نیاز به 31 عضو اصلی و 12 نفر جانشین دارد .

۰ نظر ۰۲ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۲۱
سلحشوران شهر نراق

هدایت به بالای

folder98 facebook