سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۲۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

پنج شنبه 28 مرداد 1395 به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ورود آزادگان سرافراز از عراق به ایران همایش مشترک خاطره گویی توسط سلحشوران شهر نراق و مهدی آباد اردهال برگزار گردید .

 

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق رزمندگان این دو خطه قهرمان پرور همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع روستای مهدی آباد اردهال اجتماع کردند و در کمال صفا و صمیمیت به خاطرات چند نفر از آزادگان و طلایه داران جبهه ها گوش فرا دادند .

 

اکثر رزمندگان و اسرای نراقی به همراه خانواده در همایش شرکت داشتند که این مومنین مورد توجه زنان عزتمند مهدی آباد قرار گرفتند .

در این همایش گروه جهادی حوزه ثارالله شهر نراق که ماموریت چهار روزه در روستای مهدی آباد جهت فعالیت های عمرانی و آبادانی انجام وظیفه می کردند حضور داشتند .

 

در مجموع همایش خاطره گویی باعث آشنایی بیشتر با روحیه ایثار و از خود گذشتگی آزادگان و تالیف قلوب گردید .
یادآوری می گردد شهر نراق دارای هشت آزاده دلاور و روستای مهدی آباد دارای سه آزاده شجاع می باشند . 

 

سلحشوران شهر نراق از جناب سرگرد محمد شریفی فرمانده بسیج شهر نراق در جهت برپایی و اداره هر چه بهتر این همایش معنوی قدردانی می نماید .

 

از سردار دفاع مقدس جانباز شیمیایی حاج اسدالله محمدی که شرایط و مقدمات برپایی مراسم را انجام داد و با حال نامساعدش از تهران به مهدی آباد عزیمت نمود صمیمانه تشکر می نماییم .


۲ نظر ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۹
سلحشوران شهر نراق

سه شنبه 26 مرداد 1395 الی جمعه 29 مرداد 1395 اردوی جهادی بسیجیان حوزه ثارالله شهر نراق به روستای مهدی آباد اردهال به مدت چهار روز برگزار شد .

اهم فعالیت بسیجیان تحت نام گروه جهادی سردار شهید کاظم محمودی طی چهار روز عبارت است از :
1-لایروبی جوی آب قنات بقعه مبارک شاهزاده فضل برای کشاورزان به طول2کیلومتر
2-لایروبی استخر پایین مسجد جامع
3-شروع عملیات عمرانی بازسازی مزار پاک شهیدان
4-برگزاری نشست خاطره گویی همزمان با سالروز آزادی اسرا در حضور مردم و با شرکت رزمندگان نراق و مهدی آباد
5-حضور کارشناس کشاورزی مخصوص کشاورزان محترم
6-حضور پزشک در روستا و طرح ویزیت رایگان
7-برپایی نماز جماعت سه وعده در مسجد جامع
8-حضور گروه روحانی جهادی سه نفره و حضور در منازل مردم و یادداشت مشکلات و ارایه گزارش به سازمان های مربوطه
9- دیدار با خانواده معزز شهدا
10- دیوار نویسی جنب مسجد جامع شهر
11- جلسه با مسئول دهیاری
12 – ثبت و ضبط خاطرات جانباز شیمیایی سردار حاج اسدالله محمدی در زادگاهش
13-  رنگ آمیزی ستون های ساختمان گلزار و بقعه شاهزاده فضل
14- حضور معنوی فعالین اردوی جهادی به همراه سردار حاج اسدالله محمدی به مضجع متبرک علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال

http://bayanbox.ir/view/3059902215783281919/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5%DB%B1%DB%B2%DB%B2%DB%B9-%DB%B1%DB%B4%DB%B1%DB%B4%DB%B4%DB%B6.jpg

سلحشوران شهر نراق از جناب سرگرد محمد شریفی فرمانده حوزه ثارالله شهر نراق و مردم فهیم روستای مهدی آباد و به ویژه گل سَر سَبدشان حاج اسدالله محمدی در مدیریت گروه جهادی قدردانی می نماییم .

ازجناب آقای میثم کاظمی فرزند غلامرضا نیز که با عکسهای زیبای خود همگام با گروه جهادی سردار شهید کاظم محمودی همراه بودند نیز کمال تشکر را داریم.




http://roozgozar.com/piczibasazi/matlab/01/roozgozar.com-0019.gif

۵ نظر ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۴
سلحشوران شهر نراق

نراق بخشی از شهرستان دلیجان در استان مرکزی واقع است . از بین هشتاد شهید گلگون کفن شهر نراق پنج شهید بزرگوار در مرداد ماه طی دفاع مقدس به شهادت رسیدند :

1- عباس رمضانی نراقی فرزند حسن متولد 1341 تاریخ 7 مرداد 1361 طی عملیات رمضان در جبهه پاسگاه زید عراق به شهادت رسید .

2- داود مجیدی فرزند نصرالله متولد 1341 تاریخ 5 مرداد 1361 در جبهه سَر پل ذهاب استان کرمانشاه به شهادت رسید .

3- غلامحسین کریمی پور فرزند ماشاءالله متولد 1341 تاریخ 22 مرداد 1360 طی حادثه ای در کمیته انقلاب اسلامی تهران به شهادت رسید .

4- ابوالفضل شاطری فرزند غلامرضا متولد 1344 تاریخ 14 مرداد 1362 طی عملیات والفجر 2 در جبهه حاجی عمران پیرانشهر استان آذربایجانغربی به شهادت رسید .

5- محسن کمره ای فرزند علی متولد 1345 تاریخ 24 مرداد 1364 در پدافندی عملیات عاشورای 2 در جبهه چنگوله استان ایلام به شهادت رسید .


به روح پاک و مطهرشان صلوات نثار می کنیم :

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

۱ نظر ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۹
سلحشوران شهر نراق

پسر خاله ام آقای سعید سلیمانی در پایان خدمتش تاریخ 31 تیر 1367 به هنگام سربازی در جبهه های نفت شهر و سومار استان کرمانشاه مفقود گردید و حتی شهادتش نیز مورد تایید قرار گرفت .

 

                                      مجید خسروی                                 آزاده سرافراز سعید سلیمانی

خاله ام خانم کبری خسروی فرزند شهبازعلی و شوهر خاله ام آقای رضا(علی) سلیمانی فرزند یوسف هر دو اهل شهر نراق می باشند و پس از مفقود شدن فرزندشان رنج و ملالت های بیشماری را متحمل شدند .

image6309.jpg

سعید سلیمانی در کنار پدر بزرگوارش

دی ماه 1367 قریب 13 ساله بودم و در نراق انتهای کوچه شتران که بعد به نام شهید مصطفی طالبی تغییر نام یافت زندگی می کردیم . یک شب سرد زمستان بعد از اذان صبح درب منزلمان بلند به صدا در آمد و با پا کوبیدن درب ادامه یافت .

پدرم حاج علیرضا خسروی(مرحوم) سراسیمه به سمت درب شتافت و ما همگی به دنبالش و درب را گشود که با چهره های سیاه و خسته زن و مردی مواجه شدیم که در ثانیه ابتدایی آنان را نشناختیم . لختی بعد دیدیم خاله و شوهر خاله ام هستند .

    مرحوم حاج علیرضا خسروی

سریع با آنان به داخل اتاق رفتیم و سوال کردیم که چه بلایی بر سرتان آمده که اینگونه پریشان احوال و سیاه شده اید ؟
گفتند همانگونه که می دانید فرزندمان سعید در جبهه مفقود گشته و به ارتش و درب سفارتخانه ها و مرزهای مشترک عراق و درب مجلس شورای اسلامی و... رفته ایم ولی پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردیم. اینبار نیز به مناطق عملیاتی لشکر 58 تکاور ذوالفقار رفته بودیم تا بلکه اثر و آثاری از سعیدمان بجوییم که پس از چندین روز به هیچ نتیجه ای نرسیدیم و در مسیر بازگشت اتوبوسی که داخلش بودیم خراب شد .

   image6315.jpg

راننده با وجدان برای اینکه مسافرین از سرمای طاقت فرسا از بین نروند مجبور به آتش زدن بعضی وسایل از جمله لاستیک زاپاس ماشین شد و در اثر اجتماع دور آتش لباس و صورت ما دوده ای و سیاه گردید . آبگرمکن نفتی را روشن کردیم تا استحمام نمایند .

نهایتا 26 ماه کوچکترین خبری از سعید سلیمانی وجود نداشت و چون مفقودالاثر بود خانواده و اقوام در دلواپسی و دلهره زندگی کردند تا اینکه 26 مرداد 1369 در کمال ناباوری سر و کله سعید جزء اسرای ایرانی داخل عراق پیدا شد و مشخص گردید به صورت مخفیانه و دور از ثبت نام در صلیب سرخ جهانی در دو اردوگاه اسرا به نام بعقوبه 18 و تکریت 14 به همراه عده ای ایرانی نگهداری می شده است .

آزاده جانباز سعید سلیمانی

این آزاده و جانباز ارزشمند علاوه بر تهران تاریخ 7 مهر 1369 به دعوت اقوام و مردم فداکار از تهران به نراق تشریف فرما شد و مورد استقبال کم نظیر مردم شایسته نراق قرار گرفت .
دستان پدران و مادران بزرگوار که در انتظار خبر زنده بودن فرزندشان استخوان خرد کردند را بوسیده و از زحمات شیرمردانی که با تحمل همه ی سختی ها یک وجب خاک میهن عزیزمان را به دشمن واگذار نکردند تشکر می کنم .


آقای مجید خسروی فرزند علیرضا اهل شهر نراق 14/8/1393

۰ نظر ۲۹ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۹
سلحشوران شهر نراق

روز 28 مرداد 1332 یادآور کودتای ننگین و سیاهی است که شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را در کام ملت ایران تلخ کرد.

http://www.mizanonline.ir/files/fa/news/1394/5/27/78528_513.jpg

طرح کودتای نظامی 28 مرداد را باید در اصل، یک طرح انگلیسی دانست. انگلیس که پس از کوتاه شدن دست خود از صنعت نفت ایران، منابع بسیاری را در منطقه و خصوصا ایران از دست داده بود، با قطع امید از رسیدن به توافق، وارد مطالعه طرح یک کودتای نظامی شد. در ابتدا آمریکا مخالف بود اما پیروزی آیزنهاور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث تغییرات عمده‌ای در سیاست خارجی آمریکا شد.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2013/08/3776_orig.jpg

کرمیت روزولت رییس اداره خاور نزدیک سازمان سیا به فرماندهی عملیات انتخاب شد و آمریکا و انگلیس، ستاد مشترکی را در ایستگاه اطلاعاتی انگلیس در قبرس تشکیل دادند و عملیات کودتا را طرح‌ریزی کردند. اگرچه اجرای نقشه کودتا در 25 مرداد شکست خورد و شاه از ایران فرار کرد اما سستی مصدق و دلایل مختلف دیگر باعث شد که در 28 مرداد 1332 کودتا عملی شود و سرلشکر فضل‌الله زاهدی مجری طرح کودتا به جای مصدق نخست وزیر شد و بدین ترتیب با قبضه شدن قدرت در دست استبداد داخلی و استعمار خارجی یکی از  دوره‌های استبداد در تاریخ معاصر ایران رقم خود و باعث حاکمیت ۲۵ سال حکومت محمدرضا شاه با حمایت مستکبرین و خصوصا آمریکا گردید.
 این واقعه تاریخی در‌س‌ها و عبرت‌های فراوانی برای ملت ایران به همراه داشت و به عنوان یکی از تلخ‌ترین روزها در تاریخ ایران ثبت شده است.

جغرافیای کودتای 28 مرداد

به گزارش سلحشوران شهر نراق در نراق  که دارای افراد تحصیل کرده هستند نیز مثل سایر روستا و شهرهای ایران  در مرداد 1332 جناح بندی سیاسی وجود داشت و عده ای طرفدار دولت قانونی دکتر محمد مصدق و عده ای طرفدار کودتا و محمدرضا شاه بودند .

ژاندارم ها به همراه عده ای از نراقی ها که بیشتر به خان ها و بازاری های آن زمان منتسب بودند با دشنه و چاقو و قمه جاوید شاه می گفتند و عده ای رعیت و کارگر که بیشتر از قشر زحمتکش بودند با بیل و یاشن شعار درود بر مصدق سر دادند .
زور رعیت ها به بازاریان چربش داشت . بالای بازار شمس السلطنه به سمت کوچه حاج شیخ عباس موافقین و مخالفین در هم تنیده شدند و هر جناحی به شعار دادن خود می پرداخت .
درگیری مردم هنوز آغاز نشده بود که یکی از ژاندارم های پاسگاه نراق با اسلحه اش مبادرت به تیراندازی هوایی نمود و جمعیت فرار کرده و متفرق شدند .

نمایی از کوچه بازار و مسجد شیخ عباس شهر نراق

یکی از نراقی ها که آن مقطع ۱۰ ساله بوده به سایت سلحشوران شهر نراق اظهار داشت :
پس از تظاهرات  طرفداران دکتر محمد مصدق نخست وزیر و طرفداران محمدرضا شاه و کودتا که منجر به تیراندازی ژاندارمری نراق گردید پدرم من را روی یکی از پله های بازار نشاند و گفت پسرم تو هم شعار بده :
زنده باد نان دستی
آن مقطع نان دستی کُلُفت و سفارشی بود و به من فهماند هیچکدام از این ها بدرد نمی خورند و باید دنبال حل معیشت و رفع بیکاری مردم باشند .


۰ نظر ۲۸ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۳
سلحشوران شهر نراق

از : اسیر عباس باقری فرزند حسینعلی اردوگاه عنبر عراق
به : خانواده اش در شهر نراق
شماره اسارت : 3096

http://www.8pic.ir/images/56566599440604953888.jpg

عباس باقری فرزند حسینعلی متولد 1340 با درجه بسیج تاریخ 2/1/1361 اسیر نیروهای عراق گردید .اهل ایران – نراق – خیابان امام خمینی – کوی اسدآبادی – پلاک 2
تاریخ ورود به اردوگاه عنبر 16 /1/1361

بسم الله الله الرحمن االرحیم
یا ایها الذین آمنو استعینو بالصبر و الصلوه ان الله مع الصابرین(قرآن کریم9

==
سلام علیکم جمیعا
پس از عرض سلام پدرجان سلامتی شما خانواده گرامی را از خداوند متعال خواهانم . امیدوارم که حال خودت پدر ؛ مادرم ؛ داداش سلطانعلی و همسرش ؛ همشیره ها و قنبر و اعظم ؛ سعید ؛ محسن؛اصغرآقا و کلیه فامیل ها بسیار خوب باشد .

http://www.8pic.ir/images/75762402907901666678.jpg

ان شاءالله با توجه به ایه بالا ناراحت نباشید ؛ هر چه خدا بخواهد همان می شود . از شما می خواهم که افرادی غیر از ابوالفضل بیابانگرد(شهید) را نام هایشان را برایم بفرستید(اسامی شهدای شهر نراق را بفرستید) . و نیز از طرف من نزد مادرانشان(مادران شهدا) رفته و سلام مرا برسانید .
من در تاریخ 2/1/1361 در جبهه شوش اسیر شدم . موقعی که اسیر شدم بیهوش بودم (به شدت مجروح شده ام) ولی هم اکنون حالم خوب است . شما می توانید غیر از این دو نامه هر چند نامه دیگر که بخواهید از هلاتل احمد محل گرفته و برایم بفرستید .

http://www.8pic.ir/images/09695413152024992086.jpg

ان شاءالله این کار را بکنید و عکس از خودتان هم برایم بفرستید . این کار دیگر به عهده بابای سعید است که فکر می کنم سعید هم داداش شده باشد. نام کسانی که گفتم یادتان نرود .
جواب این نامه را که می دهید آدرس لازم نیست هر چه می توانید بیشتر نامه بگیرید بنویسید تا من جواب بدهم.
8/2/1361 عباس باقری . شماره کارت اسارت 3096

توضیحات سلحشوران شهر نراق

http://www.8pic.ir/images/60367495331099302521.jpg

بسیجی عباس باقری فرزند حسینعلی اهل شهر نراق تاریخ 2 فروردین 1361 طی عملیات فتح المبین در روستای زَعَن منطقه شِلِش شوش استان خوزستان مجروح گردید و به اسارت نیروهای ارتش بعث عراق گرفتار شد و تاریخ 29 مرداد 1369 با سرافرازی و اقتدار آزاد و به میهن اسلامی و زادگاهش نراق بازگشت

۱ نظر ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۳۷
سلحشوران شهر نراق

از : قدرت الله ایزدی فرزند عباس از اردوگاه موصل عراق
به : خانواده اش در شهر نراق
شماره کارت اسارت : 3083

تاریخ : 21/3/1366

http://www.8pic.ir/images/40871618845484755055.jpg

به نام خداوند بخشنده مهربان
حضور محترم پدر و مادر گرامیم سلام علیکم
سلام بر شما پویندگان راه حق . سلام بر تو ای پدر زحمتکش . پدرجان و مادر جان که عمرتان را در رنج و زحمت گذراندید. شما 9 پسر تحویل جامعه دادید. با چه خون دل ها بچه ها را بزرگ کردید . فراموش نمی شود روزهایی که به صحراها می رفتید برای گندم ؛ جو و بجین نخود و لدبیا و... اینها برای کی ؟ برای چی ؟
آیا تنها برای یک شکم بود ؟ آیا سَر فرو آوردن در نزد ارباب آقای فلان و فلان برای خود شخص بود ؟ هفتاد سال سیاه هم انسان این کار را انجام نمی دهد و لیکن برای فرزندان بود که ماها غذایی بخوریم ؛ درس بخوانیم .

http://8pic.ir/images/kmq9c8ilqjwqlrkok1bp.jpg

فراموش نمی شود مادر ؛ که گفتی پسر برو درس بخوان برای فردای خودت . جواب شنیدی مگر آنهایی که درس نخواندند گرسنه ماندند؟
جان ها سوخت به پای فرزند ؛ درک کردم همه آن ها را و لیکن خدای را قسم می دهم و به آن سینه شکسته فاطمه(س) و به آن مظلومیت علی(ع) که همه ماها را از آتش جهنم نجات بدهد.
دلم درد می کشد از افسوس گذشته ها و لیکن چاره ای نمی بینم فقط به درگاه باری تعالی استغفار می کنم که از سر تقصیراتمان در گذرد . ان شاالله که شماها هم در گذشته اید(مورد بخشش قرار داده اید) .

http://www.8pic.ir/images/77078596889071567359.jpg

در پایان با هم دعا می کینم : خدایا ماها را از آتش جهنم حفظ بگردان .خدایا ما را به عمل هایمان مواخذه مکن و ما را مورد رحمت خویش قرار بده .
خدایا این عمر باقی مانده را راهنمایی کرده و از وسوسه های شیطان در امان بدار . ماها را رهروان حق قرار بده و از شفاعت خاندان عصمت و طهارت بهره مند بگردان . صلوات.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
امضاء قدرت الله ایزدی مورخ 21/3/1366


توضیحات سلحشوران شهر نراق

http://www.8pic.ir/images/35339559562775505024.jpg

پاسدار قدرت الله ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق با دارا بودن همسر تاریخ 2 فروردین 1361 طی عملیات فتح المبین در روستای زَعَن منطقه شِلِش شوش استان خوزستان مجروح گردید و به اسارت نیروهای ارتش بعث عراق گرفتار شد و تاریخ 29 مرداد 1369 با سرافرازی و اقتدار آزاد و به میهن اسلامی و زادگاهش نراق بازگشت .


۰ نظر ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۳
سلحشوران شهر نراق

ایستاده از راست : غلامرضا قجری فرزند حسین-  شهید غلامرضا یوسفی فرزند عباس - حسن رزاقی فرزند غلامحسین

نشسته از راست : شهید محمدعلی نوری فرزند حسین - مرحوم حاج محمود رزاقی فرزند صفر - سید عباس جوادی فرزند سید ماشاالله


ایستاده از راست : داود محمودی فرزند حسن - سلطانعلی خسروی فرزند غلامحسین - قاسم حیدری فرزند سلطانعلی - سید مرتضی بابایی فرزند سید رضا - قاسم حیدری فرزند رضا - ناشناس

نشسته از راست : محمود(قاسم )جعفری فرزند محمد - محمدرضا عابدینی فرزند علی - تقی آعلی فرزند اسماعیل

- سعید(امیر)ایزدی فرزند عباس

اعزام سلحشوران شهر نراق به جبهه های حق علیه باطل در مقطع عملیات رمضان - تیر 1361
مقابل پادگان مام حسن(ع) تهران واقع  در اتوبان شهید دوران
ایستاده از راست : شهید محمدرضا بخشی - شهید قاسم جعفری
نشسته از راست : شهید عباس رمضانی نراقی فرزند حسن - محمد عضایی فرزند ابراهیم - محمدرضا (علی) قاسمی فرزند حسن


ایستاده از راست : سید اکبر کاظمی فرزند سید محمد - محمد(غلام)ابوالحسنی فرزند عزت الله - حسن ترابی فرزند فتح الله - شهید ....اهل محلات

نشسته از راست : علی محمد کمره ای فرزند تقی - تقی باقری فرزند حسینعلی



ایستاده از راست : هادی ایزدی فرزند عباس - ناشناس - ناشناس - ناشناس

نشسته از راست : مجتبی شریفی فرزند غلامعلی - شهید غلامرضا قجری فرزند میرزاعلی - مرحوم سید ابوالفضل بابایی فرزند سید رضا - مهدی جعفری فرزند علی - ناشناس - نصرالله حیدری فرزند رضا








مقطع عملیات رمضان – تیر 1361
بازدید امام جمعه شهر نراق و چند نفر همراه از جبهه های جنگ تحمیلی و ملاقات با سلحشوران شهر نراق
از راست : سید تقی باشی(موسویان) فرزند سید علی –ناشناس – محمد عظیمی فرزند امیدعلی – حجت الاسلام هبت الله نوروزی فرزند حسنعلی امام جمعه فقید شهر نراق – شهید قدرت الله کمره ای فرزند رمضان – ناشناس – سید مهدی موسوی فرزند سید احمد – ناشناس

مقطع عملیات والفجر 8 و فتح شبه جزیره فاو عراق – بهمن 1364
رزمندگان شهرهای دلیجان و نراق
از راست : ناشناس – ناشناس – مرحوم حسین کرباسی فرزند علی – شهید محمدعلی نوری فرزند حسین – ناشناس – محمد قجری فرزند علی(میرزاعلی) – ناشناس – سید عباس جوادی فرزند سید ماشاالله – مرحوم جانباز حاج محمود رزاقی فرزند صفرعلی- محمدرضا حیدری فرزند رضا
نشسته شهید غلامرضا یوسفی فرزند عباس(غلامعباس)

پدافندی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان در جبهه محمدیه دارخوین آبادان – آبان 1360

از است : قاسم آقاحسینی فرزند رضا – شهید قدرت الله کمره ای فرزند رمضان – شهید محمدرضا رمضانی فرزند غلامعلی – شهید مظاهر لطفی فرزند محمد – احمد خسروی فرزند قنبرعلی
رزمندگان نراقی در حال واکس زدن پوتین هایشان


مقطع عملیات کربلای 5 در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان – زمستان 1365

مجتبی مبینی فرزند حسن اهل روستای مهدی آباد اردهال(آزاده) – غلامحسین رزاقی فرزند حسن – میرزاعلی قجری فرزند غلامعلی – سید احمد باشی(موسویان) فرزند سید کاظم – غضنفر(مهدی) فروغی فرزند حسین – نورعلی آقاحسینی فرزند رضا – قنبرعلی عابدی فرزند کمال – حسین رمضانی نراقی فرزند حسن – قاسم حیدری فرزند سلطانعلی – شعبانعلی حسینی فرزند رضا

نشسته از راست : تقی آعلی فرزند اسماعیل – رضا(حمید) قاسمی نراقی فرزند حسن – محمدرضا کمالی فرزند حمزه – علی محمد پیشه ور فرزند حسین – حمید پریشانی فرزند عبدالله – غلامحسین قجری فرزند حیدرعلی – سلطانعلی خسروی فرزند احمد


اردی بهشت 1360 اولین اعزام دانش آموزان بسیجی دبیرستان حاج عباس معصومی شهر نراق به جبهه های حق علیه باطل و حضور در پدافندی عملیات فرمانده کل قوا – خمینی روح خدا تاریخ 21 خرداد 1360

ایستاده از راست : مهدی جعفری فرزند علی – احمد غریبی(طاهری نژاد) فرزند سلطانعلی – شهید محمدرضا رمضانی فرزند غلامعلی – محمد عضایی فرزند ابراهیم – شهید سید غلامرضا باشی فرزند سید علی – شهید محمدرضا بخشی فرزند عباس – عباس باقری فرزند حسینعلی – شهید ابوالفضل بیابانگرد فرزند حسین – شهید مهدی عباسی فرزند غلام محمد


این عکسها گویای خاطرات قشنگ زندگی است .خاطراتی که هنوز با وجود گذشت سالها از آن  بوی تازگی و عطر خوش مهربانی می دهد . هنوز هم که هنوز است وقتی  آلبوم خاطرات آن روزگار را مرور می کنیم اشک شوق و لبخند دلنشین  دوستی با هم در می امیزند و ساعت ها وقتمان صرف مرور این خاطرات می شود.


خاطرات خوش گذشته را با هم ورق می زنیم تا.............



سلحشوران شهر نراق

۲ نظر ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۲۴
سلحشوران شهر نراق

رهن صحیح شرعی و وثیقه اسلامیه ... نمود جناب ملا محمد صادق روضه خوان محلاتی * ساکن نراق در ازای مبلغ شش هزار دینار رایج خزانه سلطان ... ... ... یکهزار دینار رواج از مال خاص خالص عالیحضرت ملکی زینت آقا محمد جواد خَلَف مرحمت شان حاج محمد مهدی نراقی * همگی و تمامی دو جلد کتاب مالکی خود را که یک جلد کتاب کرالمصائب و یک جلد کتاب دیوان حضرت مولای متقیان امیر مومنان علی و "  وکیل در حیات و وصی در ممات "  خود بنمود مرتهن(رهن گیرنده) را که با وجود حلول اجل که یکماه هلالی است و دلوی ...... مرتهن تمامی مرهون را به مشتری بفروش رساند و یکم در ماد رجوع نماید به وجه مراهنه صحیحه شرعیه قبول به جمیع شرایط و ارکان وجه مراهنه کل هوالمفروز فی الشرع الانور .

و کان ذالک التحریر فی10 صفر المظفر 1288 ( 11 اردیبهشت 1250 شمسی)
مُهر زیر سند متعلق به ملا محمد صادق محلاتی


از استاد گرانقدر حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی این سند معتبر و با ارزش متشکریم . بازخوانی نوع خط متعلق به یک قرن و نیم پیش کاری بسی دشوار است که از عهده ی مرد ارزشمند شهر نراق جناب آقای غفاری بر آمد .

                                                   
توضیحات سلحشوران شهر نراق

1- آقای ملا محمد صادق محلاتی اهل شهر محلات استان مرکزی بود که  150 سال پیش در نراق سکونت داشته است .

2- میرزا فضل الله نراقی مشهور به معاون التجار پدرآقای محمد جواد نراقی خَلَف حاج محمد مهدی نراقی بوده است .

۳ نظر ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۲
سلحشوران شهر نراق
حبیب الله خان نراقی فرزند ملا محمد سال 1267 شمسی در نراق متولد گردید. فرزندانش بعدا شهرت نیّرسینا را به عنوان نام خانوادگی انتخاب نمودند .
حبیب الله خان به دلیل خدمات عام المنفعه ای که انجام می داد در بلدیه(شهرداری) تهران دارای مسئولیت بالا بود .
نظارت بر سنگفرش و ایجاد نهر آب و کاشت درختان چنار خیابان ولیعصر(مصدق – پهلوی) از میدان راه آهن تا میدان تجریش به طول 18 کیلومتر بر اثر حُسن توجه و مسئولیت ایشان به ثمر نشست .

http://axgig.com/images/23025386781624517324.jpg
خیابان دیگری که حدود یک قرن پیش درزمان مسئولیت حبیب الله خان نراقی (نیّرسینا) در بلدیه تهران ساخته شد خیابانی است که بعدا نام سی و چهارمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا دوایت دیوید آیزنهاور(1890 – 1969) نام آیزنهاور بر روی آن نهاده شد. تابستان سال 1339 خیابان خاکی آیزنهاور آسفالت گردید.
خیابان آیزنهاور در غرب تهران پس از انقلاب مردمی ایران در سال 1357 به خیابان آزادی تغییر نام داده شد .


نمایی از خیابان آزادی(آیزنهاور)
رضا شاه حبیب الله خان نراقی را خوب می شناخت و به نام او را صدا میزد . روزی برای بازدید از پروژه خیابان کشی و سرکشی از پیشرفت کار به خیابان در حال احداث می آیند و رضا شاه مشاهده می کند باغی در بین مسیر هنوز تخریب نشده و احتمال احراف دادن جاده امکان پذیر است .
شاه رو به حبیب الله خان کرده و می گوید چرا این تنها باغ تسطیح نشده است که حبیب الله خان نراقی سَرَش را پایین می اندازد . رضا شاه می گوید پدر سوخته با تو هستم علت هموار نکردن این باغ چیست؟

http://hw8.asset.lenzor.com/lp/3308061-8433-l.jpg
نمایی از خیابان آزادی(آیزنهاور)
حبیب الله با احترام فائقه عنوان می دارد این باغ مربوط به یکی از وابستگان جناب عالی است که هنوز تسطیح آن میسر نگردیده است. رضا شاه رو به روی حبیب الله خان نراقی قرار گرفته و انگشت سبابه اش را روی بینی اش گذاشته و می گوید حبیب الله اگر برای صاف کردن این مسیر بینی من هم مزاحم کارَت بود بِِبُر تا خیابان بر اساس نقشه هموار گردد .

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/39900193.jpg
حبیب الله خان دارای دو فرزند بود که در زادگاهشان شهر نراق رشد و نمو یافته و بعد به تهران نقل مکان نمودند :

منوچهر نیّرسینا کارمند شرکت نفت که تاریخ 28 اردیبهشت 1388 فوت و در قطعه 222 ردیف 46 شماره 1 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .
حسام الدین نیّرسینا کارمند دفترخانه ثبت اسناد که تاریخ 29 آذر 1380 فوت و در قطعه 243 ردیف 39 شماره 34 بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شد .

حبیب الله خان فرزند ملا محمد نراقی سال 1267 شمسی در نراق متولد گردید و زودهنگام سال 1312 شمسی در سن 45 سالگی بدرود حیات گفت و از فوت او 83 سال می گذرد .
حبیب الله دارای برادری به نام دکتر هدایت الله نیّرسینا نراقی ترانه‌سرای ایرانی بود. هدایت الله زمانی ریاست شورای شعر رادیو ایران را بر عهده داشت . این شورا وظیفهٔ بررسی درستی اوزان و عروض و قافیه، پاکی کلام و تمیزی زبان و روشنی پیام شعرهایی را داشت که از رادیو خوانده می‌شد .

دکترنیّرسینا استاد و عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و مولف شماری از کتاب های درسی مدارس ایران از جمله قرائت فارسی ؛ املاء(دیکته) و جغرافیا ؛ ت‍ع‍ل‍ی‍م‍ات‌ ادب‍ی‌ م‍ش‍ت‍م‍ل‌ ب‍ر ان‍ش‍اء م‍راس‍لات‌ و م‍س‍ائ‍ل‌ ادب‍ی‌ و اخ‍لاق‍ی‌ و اج‍ت‍م‍اع‍ی و... بود .
دکتر «هدایت نیّرسینا نراقی » گرچه در اصل استاد دانشگاه بود، ولی در حافظه جمعی هنرمندانی که به نوعی با شعر و ترانه سر و کار داشتند، بیشتر در مقام مسئول حذف و حشو، و یا رد و تائید اشعاری که قرار بود به‌ صورت ترانه از رادیو پخش شود، به‌یاد می‌آید .
او که خود اشعاری برای اجرای ترانه سروده، زمانی در اداره رادیو، رئیس شورای شعر رادیو ایران فعالیت داشت . چون رادیو رسانه‌ای عمومی و سراسری است، باید زبان و گویشی که در آن به کار گرفته ‌شود، پاک و عاری از اشتباه و بی‌نقص باشد. این فکر یا سیاست طبعاً شامل اشعاری که برای اجرای ترانه سروده شده بود نیز می‌شد. بررسی درستی اوزان و عروض و قافیه، پاکی کلام و تمیزی زبان و روشنی پیام، از وظایف شورای شعر بود که ریاستش به عهده دکتر « هدایت الله نیّرسینا اهل شهر مشاهیرخیز نراق » بود .

استاد نیّرسینا تاریخ 1 آبان 1356 بازنشسته گردید و اوایل انقلاب ایران را به سمت فرانسه ترک نمود و بعد از مدتی برای همیشه در ایالات متحد آمریکا اقامت یافت . یادشده تاریخ 26 مرداد 1377 در سن 83 سالگی در آمریکا فوت و همانجا خاکسپاری گردید .
حبیب الله برادر ناتنی اش هدایت الله را تحت تربیت و تعلیم خود قرار داد و او را به علم و تحصیل ترغیب نمود و پشتیبان او بود تا به درجات عالی رسید .


از جناب آقای محمود فروغی پور فرزند حبیب الله اهل شهر نراق از بابت اطلاعات موثق در این پست کمال قدردانی را می نماییم .


۱ نظر ۲۰ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۴۶
سلحشوران شهر نراق

گواهی نامه پایان تحصیلات ابتدایی متعلق به جناب آقای سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود متولد 1327 دارای شناسنامه 2782 دانش آموز دبستان نراقی شهر نراق در مهر ماه 1339 که با معدل 45/15 قبول شده است .

۰ نظر ۱۹ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۵۷
سلحشوران شهر نراق
17 مرداد روز خبرنگار می باشد . سلحشوران شهر نراق به خبرنگاران شهر نراق تبریک و خدا قوت گفته و برای خبرنگاران متوفی صلوات نثار می نماید.

اسامی خبرنگاران شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی طی هفتاد سال فعالیت این حرفه عبارتند از :


١- مرحوم حاج عباس جعفری فرزند صادق از مومنین شهر بود و بیش از هفتاد سال قبل در مقطعی که ارتباطات به سختی انجام می گرفت و ترددات مشکل بود با هر زحمتی گزارش هایی را از نراق به روزنامه کیهان ارسال و پوشش خبری می داد . یادشده نماینده و خبرنگار کیهان در نراق بود .
مسجد بالای مغازه اش و کوچه منزل سکونتش همچنان پس از سالیان به نام شیخ عباس معروف می باشد .
ایشان جنب مغازه برادرش مرحوم شیخ محمد جعفری دارای مغازه خراطی بود .آقای عباس جعفری تاریخ 26/12/1355 فوت نمود .


٢- مرحوم حاج مرتضی جعفری فرزند عباس خبرنگار روزنامه کیهان بود.ایشان به همراه پدر گرانقدرشان به تهیه خبر و توزیع مجلات و روزنامه های منتشر شده در موسسه کیهان مشغول بود.
مرحوم مرتضی جعفری متولد 1317 هجری شمسی و تاریخ 03/03/1383 دارفانی را وداع گفت.


٣ - مرحوم حاج سید محمود غفاری فرزندسیدجعفر خبرنگار شهر نراق و نماینده رسمی روزنامه اطلاعات و مجله سپید و سیاه بود .
حاج آقا غفاری از چهره های درخشان مذهبی و از معتمدین نراق بود و مغازه اش ابتدای بازار شمس السلطنه قرار داشت . در همین مکان ضمن توزیع روزنامه ؛ اخبار شهر را ارسال می نمود .ایشان همچنین اولین فردی بود که شعبه نفت را در زادگاهش راه اندازى نمود.
آقای غفاری متولد 1292 هجری شمسی و تاریخ 16/05/1364 در سن ٧٢ سالگی فوت نمود.


۴- آقای سید مهدی غفاری فرزند سید محمود
مرحوم سید مهدی از چهره های موثر فرهنگی بود که به عنوان خبرنگار جذاب ترین مطالب تلخ و شیرین نراق را به روزنامه کیهان ارسال می نمود .
آقا سید مهدی تاریخ ١٨ مرداد ١٣٢١ در نراق متولد و تاریخ ١٩ مهر ١٣۶١ در سن چهل سالگی در اثر بیماری دارفانی را وداع گفت و در قطعه ٩ ردیف ١٢٣ شماره ٣٧ بهشت زهرا س خاکسپاری گردید.


٥- آقای سید مصطفی غفاری فرزند سید محمود
آقا سید مصطفی از فرهنگیان کوشا و زحمتکش شهر نراق بود که دهه چهل ناب ترین اخبار نراق و حومه را به عنوان خبرنگار نمونه به روزنامه اطلاعات ارسال می نمود .نامبرده نماینده و خبرنگار روزنامه و کلا نشریات موسسه اطلاعات و مجله مکتب اسلام بودند .
ایشان ۴٥ سال قبل در کنار این حرفه در غالب طرح پیشاهنگی به جوانان راه و رسم کارآموزی و اشتغال را آموزش داد .

 
6- آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود خبرنگار افتخاری مجله جوانان وابسته به موسسه اطلاعات زحمات موثری در امر آگاهی مردم را ایفاد نمودند.


7- آقای سید مهدیار غفاری فرزند سید مجتبی خبرنگار ویژه فوتسال و بعضا فوتبال می باشد و با نشریات مختلف در مقاطعی همکار می کند . ایشان چند صباحی مدیریت شرکت توسعه ورزش بستر نو را به عهده داشت . آقا سید مهدیار در مسابقات یورو 2016 فرانسه هم حضور داشت.


8- آقای علی محمد احمدی فرزند عبدالکریم همانند ابوالزوجه اش مرحوم حاج سید محمود غفاری خبرنگار روزنامه اطلاعات در شهر نراق بود .
ایشان از کارمندان درد آشنا و صدیق بانک ملی نراق بود که به تهران منتقل گردید و بعد از چند سال بازنشسته شد .



9- آقای محمدرضا خسروی فرزند قنبرعلی خبرنگار روزنامه های اطلاعات،جمهوری اسلامی و ایران بود. ایشان از معلمین مومن آموزش و پرورش بود که به افتخار بازنشستگی نایل آمد .فعالیت های فرهنگی وی با راه اندازی انتشارات فاضل ادامه داشت و یکی از مهمترین موفقیت های او نوشتن کتاب " نراق در آیینه ی تاریخ " در بهار 1375 می باشد .


  
10 - آقای حاج حسینعلی محمودی فرزند علی خبرنگار روزنامه کیهان بود .
ایشان از عناصر فرهنگی و از معلمین شهر نراق و بازنشسته آموزش و پرورش هستند .
 
 
11- آقای غلامرضا کریمی فرزند علی اکبر کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و خبرنگار روزنامه فرهنگ آفرینش و هفته نامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی بود.

 
12- آقای محمد مهدی ایزدی فرزند حسن از سال 1378 فعالیت خبرنگاری و روزنامه نگاری خود را آغاز نموده و صدها مطالب و خبر در خبرگزاری ها و مجلات مختلف به ثبت رسانده که از جمله همکاری با روزنامه کیهان ؛ ایران ؛ هفته نامه های استان مرکزی ؛ ارائه دیدگاه و نظرات ارزشمند در جراید بوده است .
ایشان در طول سالها فعالیت خود با مجله فرهنگی " هیئت " وابسته به هیئت رزمندگان اسلام ؛ مجله معارف اسلامی، خبرگزاری های تخصصی بسیج ؛ سپاه نیوز ؛ قرآن (ایکنا) خبرگزاری دانشجو، آژانس عکس خبری ایران، صدا و سیمای استان مرکزی همکاری داشته است.
ایشان در حوزه دفاع مقدس نیز داری اخبار، مطالب و یادداشت ها مختلفی بوده و عضو تشکل های مردم نهاد استان مرکزی (سمن) می باشد .

http://bayanbox.ir/view/3895808088229142381/jpg.jpg
١3 - آقای داود عابدی فرزند امرالله متولد ١٣٥۴ فارغ التحصیل رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد می باشد.
پدرش حاج امرالله عابدی فرزند محمدباقر و مادرش خانم بهجت السادات میرسلطانى فرزند سید محمود هر دو اهل شهر نراق می باشند .
آقای عابدی خبرنگار مشهور ورزشی در تهران می باشد ک گزارشات وی روزانه از سیمای جمهوری اسلامی ایران منعکس می گردد.

http://bayanbox.ir/view/8481600963178324810/200571.jpg
همسر ایشان خانم المیرا شریفى مقدم نیز از گویندگان اصلی شبکه خبر می باشد.


١4 - آقای میثم کاظمی فرزند غلامرضا
ایشان خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهرستان دلیجان تحت نام پیام دلیجان بود و اتفاقات مختلف شهرستان دلیجان را منعکس نماید.


هادی عابدی

15- آقای هادی عابدی فرزند عابدین
عکاس و خبرنگار صدا و سیمای استان مرکزی و همچنین در این حرفه برای سایت های پیام دلیجان ، اراک امروز ، دیارآفتاب ، دانا، شهرداری نراق، ایسنا و ایرنا در شهر تاریخی نراق فعالیت دارد . ایشان مسئولیت روابط عمومی ستاد نماز جمعه و شهرداری نراق را نیز بر عهده دارد . عابدی همچنین عضو انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان می باشد .


١6- عضایی ها دو تَن از نویسندگان سایت سلحشوران شهر نراق
  همچون خبرنگاران فعال و پُرشور چند سال است در راستای اهداف ارزشی و همچنین مسائل تاریخی و فرهنگی نراق مبادرت ورزیده  و خدمات قابل توجهی را به صورت داوطلبانه ارائه می نمایند . این دو نفر با پشتکار وصف ناپذیر برای اولین بار به ثبت و انتشار خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و شناسایی مشاهیر نراق و استعدادهای این دیار اقدام نمودند . این دو در حد خود با کاربران  زیاد در استان مرکزی کم نظیرترین فعالیت داوطلبانه را دارا می باشند. آنان موفق شدند با انتشار عکس و خاطرات غبار فراموشی از ایثارگری هاى مردم و خصوصا تاریخ این سامان بزدایند .



۱۷-  آقای حامد قاسمی نراقی فرزند عبدالرحیم
خبرنگاری را از ۱۴ سالگی آغاز کرد . او تا کنون در روزنامه‌های همشهری، اعتماد، کسب‌وکار، هفت صبح و دنیای اقتصاد و در سایت‌های خبری ایتنا، علم روز، دیجیاتو، زومیت، گجت نیوز، اقتصاد نیوز، آنا و کلیک قلم زده است.
حامد قاسمی نراقی که نوشتن را در حوزه ورزشی آغاز کرد و پس از آن در بخش اجتماعی ادامه داد، سال‌ها در حوزه اخبار اقتصادی به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودرو خبرنگاری کرده است‌.
ایشان در کنار خبرنگاری، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و تولید برنامه‌های ویدیویی در صداوسیما و سایت‌های تصویری را به عهده داشته و همچنان به فعالیت در این امور ادامه می دهد.

١٨_ حبیب اله کریمی فرزند علی اصغر و نام مادرش مرحومه خدیجه احمدی نراقی فرزند علی می باشد . آنان از خانواده های اصیل و محبوب نراق می باشند که نامی نیک آنها شهره است .
جناب کریمی طی ۶۳ سال منهای دوران کار آموزی ، قریب به نیم قرن با رسانه های دیداری ،نوشتداری ،شنیداری ،همکاری حرفه ای داشته و دارد . آقای کریمی علاوه بر آن از روزنامه نگارهای حرفه ای نیز می باشد .
آقا حبیب زاده کاشان است ولی والدین و اجدادش نراقی الاصل می باشند . در طول این سال ها بارها در باره نراق و کمبودها و کاستی های آن در رسانه هایی که فعال بوده مقاله نوشته است .
نراق را بخاطر زیبای ها ی کوچه باغ های قدیمی اش ،خاطرات دوران کودکی و .... همچنان دوست دارد و پیرامون آن قلم فرسائی می کند .


تهیه و تنظیم از سلحشوران شهر نراق – ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
۷ نظر ۱۷ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۸
سلحشوران شهر نراق

روزهای معنوی و حماسه ساز طی سه روز در کهن شهر تاریخی نراق سپری شد که خاطرات زیادی را به یادگار گذاشت .

پنج شنبه 7 مرداد 1395 هجدهمین یادواره شهدای شهر نراق برگزار و شب جمعه با حضور انبوه مردم در گلزار شهدا دعای کمیل قرائت گردید .

جمعه 8 مرداد 1395 مراسم شبی با شهید گمنام در گلزار شهدای نراق در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ره)منعقد گردید.

شنبه 9 مرداد 1395 تشییع پیکر شهید گمنام و خاکسپاری در حوزه علمیه الغدیر انجام گرفت و شب هنگام شام غریبان شهید گمنام بر مزارش روحانیت خاصی در مجلس ایجاد گردید.

نمونه های شعارنویسی بر روی شیشه عقب ماشین های نراقی ها که به صورت خودجوش و علاقمندی خودشان نوشته شد :

شهدا امامزادگان عشقند

عالم محضر شهداست ؛ اما کو مَحرَمی

سفیر عشق شهید است ؛ ارباب عشق حسین

 

ای شهیدان عشق مدیون شماست

ما تا آخر ایستاده ایم

بیاد 80 آلاله شهید شهرمان نراق

 

ملت ایران تا ابد مدیون شهداست

عشق یعنی سینه های چاک چاک ؛ عشق یعنی استخوان و یک پلاک

شهادت بارانی است که بر هر کَس نمی بارد

 

شهادت مرگ تاجرانه است

جوانان از راه امام خمینی که تنها راه به سوی الله است منحرف نشوید(شهید محمدعلی قجری)

شهیدان ؛ عشق مدیون شماست

 

شادی ارواح شهدا صلوات

بسم رب الشهدا و الصدیقین

هیهات من الذله

 

با ولایت تا شهادت

شهادت مرگ انسان های زیرک و هوشیار

شهادت هنر مردان خداست

 

شهادت قسمت ما می شد ای کاش

ای جوانان نکند در غفلت بمیرید

رفتند ولی راه ادامه دارد

 

گر همسفر عشق شدی مرد سفر باش

شهادت برترین معراج عشق است

شهدا شرمنده ایم

 

شهدا شمع محفل بشریتند

الهم عجل لولیک الفرج

از راه حق که راه زینب و فاطمه است خارج نشوید(شهید غیاث عابدی)

 

به یاد هشتاد آلاله شهید شهرمان

ما شهادت را در آغوش می گیریم

مادر؛ من نمی خواهم در بستر بمیرم(شهید سید حسن جوادی)

 

در عالم رازی است جز به بهای خون فاش نمی شود

شهید قلب تاریخ است

شهدا از دست نمی روند بدست می آیند

 

شهید مسافر هفت اقلیم عشق

شهادت لاله ها را چیدنی کرد

نراق شهر شهیدان

 

شهدا مرغان خوش الحان جنت الحسین هستند

یاد شهدا مصداق یاد خداست

سرخی فلق از خون شهداست

 

سلحشوران شهر نراق از خطاطان چیره دست آقایان غلامحسین اسدالهی فرزند شهید غلامحسین و همچنین حاج تقی آعلی فرزند اسماعیل که با زحمت هایشان شهرهای دلیجان و نراق را با شعارنویسی روی ماشین ها زینت دادند قدردانی می نماید .



۴ نظر ۱۴ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۳۰
سلحشوران شهر نراق
سلام بر تو که آلاله پرورى مادر
گلوى فاجعه را خشم خنجرى مادر
سلام بر تو که خورشید احترامت کرد
بهشت گستره‏ ى خویش را به نامت کرد
سلام بر تو که در راه دل پسر دادى
براى پیشکشى پاره‏ى جگر دادى
تو را قسم به گل پرپرت بگو با من
چه آمده است بگو بر سرت بگو با من
بگو که عقده‏ ى دل واشود ، جوان داده !
کویر آینه دریا شود ، جوان داده
بگو چگونه زمین را به اشک خود شستى
ندانم ابر شدى یا به اشک خود شستى
بگو گلوى شهیدت ستاره باران بود
شب عروج ، خدا در دل تو مهمان بود
چگونه آن همه شب سوختى و دم نزدى
مدام دیده به در دوختى و دم نزدى
بگو کتاب شهادت همیشه یارش بود
دعاى خیر تو آن شب به کوله‏ بارش بود
شهید داده ! فقط عاشق است مى‏داند
که عشق چیست ، شبیه چه چیز مى‏ماند
نهنگ از دل مرداب سخت بیزار است
ستاره‏ى سحر از خواب ، سخت بیزار است
اگر چه خواب خوشى باز از پسر دیدى
بلند قامت او را بدون سر دیدى
مباد ! آنکه به یاد شهید گریه کنى
به جاى خالى او روز عید گریه کنى
چگونه تیغ خدا در نیام مى‏ماند ؟
دلى که پخته شود خشک و خام مى‏ماند؟
چنان که کوه ز موج بلا نمى‏ترسد
غزا کننده زحکم قضا نمى‏ترسد
بدان که مرد خطر را امید مى‏داند
و روز کشته شدن را چو عید مى‏داند
کسى که عشق بورزد به فکر هستى نیست
که در شراب سلامت نشاط مستى نیست
زمانه‏اى که سر سوزنى تفاهم نیست
سرودن از گل و آیینه کار مردم نیست
چنان که از دل شب آفتاب مى‏جوشد
حقیقت است که مثل شراب مى‏جوشد
اگر چه مدعیان حربه‏اى دگر بزنند
گل شهید تو را خارها به سر بزنند
به هوش باش ! زمین بى‏خدا نمى‏ماند
و بوى لاله ز گل‏ها جدا نمى‏ماند
قسم به نام بلندت که قوت دل‏هاست
در این جهنم نامردمى خدا با ماست
به نام نامى‏ات این مثنوى بلند افتاد
همیشه نام تو خورشید آسمانم باد


دوشنبه 11 مرداد 1395مراسم تشییع پیکر پاک مومنه حاجیه خانم سیّده نقیبیان فرزند سید مرتضی راس ساعت 9 صبح به آدرس :
30 میتری نیروی هوایی – خیابان 27/8 یا شهید طباطبایی – پلاک 11 – حومه پارک پیروزی برگزار می گردد .

   
                               مرحوم حاج رضا عبداللهی                       مرحومه حاجیه خانم سیّده نقیبیان
مراسم ختم روز چهارشنبه 13 مرداد 1395 از ساعت 17 لغایت 19 در مسجد حسنی واقع در 30 متری نیروی هوایی - ایستگاه سنگکی (خیابان حافظیه) منعقد خواهد شد .

متوفی مادر شهید بزرگوار علی اصغر عبدالهی فرزند رضا می باشد که فرزندش طی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر آسمانی شد .
همچنین مرحومه مادر بزرگ شهیدان حمیدرضا عابدینی فرزند علی اکبر و سید بهرام موسوی فرزند سید محمود می باشد .

سلحشوران شهر نراق مصیبت وارده را به خاندان معزا تسلیت می گوید .

۵ نظر ۱۰ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۲
سلحشوران شهر نراق

هدایت به بالای

folder98 facebook