سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

مصالحه نمود این اقل طلبه شیخ سلمان و جناب آقا حسین وصی و ناظر مرحمت و غفران پناه آقا میرزا احمد خان غُفرانه از جانب زهرا خانم صَبیه صغیره آن مرحوم به والده مُکرمه او اُسوه المُخدرات صغری خانم همه و تمامی سهم الارث صغیره مسطوره را از تَرَکَه و محلقه مرحوم والد مسطورش در عوض مبلغ معین که معادل قراض(خراج و عشور بر مال) آنمرحوم بود و شرط شد که مسماه سطوره از حال التحریر الی پنجسال کامل هلالی دیگر متکفل خوراک و لباس و سکنای صغیره مذکوره حسب الشان والتعارف بگردد و مسماه مسطوره حاضر شد و قبول مصالحه سطوره نمود و تمام تَرَکه تحویل آن مخدره شد و قروض آن مرحوم از آن مخدره گرفته شد و به طلبکارهای آن مرحوم داده شد .

فی 15 شهر ربیع الاول 1337(برابر 27 آذر 1297)

🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁


مدیر سایت سلحشوران شهر نراق از بابت ارائه سند ارزشمند 101 ساله توسط جناب دکتر محمودرضا رضایی نراقی فرزند حسن ابن محمود و از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به دلیل بازخوانی این سند قدیمی صمیمانه قدردانی می نماید .

۰ نظر ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۲۱
سلحشوران شهر نراق

آنگونه که در تاریخ ذکر گردیده نراق و مردمان نیکویش در جای جای تاریخ به شایستگی حضور فعال دارند .
29 اردیبهشت 1396 یکی از روزهای زیبای خداوند برای ایرانی ها بود . نراقی های همیشه در صحنه نیز همپای سایر هموطنان روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 پای صندوق های دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا حضور یافته و از حد انتظار هم فراتر ظاهر گردیدند .

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/5/12/1776796_291.jpg

نتایج آمار انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 1396 در شهر نراق :
مجموع آراء .... رای
آقای سید ابراهیم رئیس السادات(رئیسی) 1072 رای
آقای حسن روحانی 650  رای
آقای سید مصطفی هاشمی‌طبا ... رای
سید مصطفی آقامیرسلیم ... رای
آراء باطله ... رای

نتایج آمار انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی 29 اردیبهشت 1396 در شهر نراق :


مجموع آراء : ...

1- آقای مهدی آعلی فرزند ماشاءالله(نعمت الله) دارای 786 رای

2- آقای سید مهدی موسوی فرزند سید حسین دارای 653 رای


3- آقای امین فروغی فرزند عزیزالله دارای 651 رای

4- آقای علی محمد میرشکاری فرزند علی دارای 566 رای

5- آقای سید مسعود موسوی فرزند سید هادی دارای 533 رای

6- آقای احسان رمضانی فرزند علی دارای 509 رای

7- آقای میلاد طالبی فرزند مجتبی دارای 465 رای

8- خانم خدیجه کریمی نراقی فرزند ابوالفضل دارای 308 رای

9- آقای محمدعلی(امیر) ایزدی فرزند حسن دارای 296 رای

10- آقای سید جواد هاشمی فرزند سید رضا دارای 279 رای

11- آقای جابر ایزدی فرزند یوسف دارای 269 رای

12- آقای محمدرضا رزاقی فرزند مرتضی دارای 153 رای

13- آقای حسن شفیعی فرزند بشیر دارای 137 رای


14- آقای علی اکبر اصغری فرزند علیرضا دارای 13 رای


در پی حضور پر شکوه و حماسی مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تشکر و قدردانی صادر و بر نکات مهمی تأکید کردند.

http://noandish.com/files/fa/news/1394/12/7/30204_934.jpg

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز ایران
جشن حماسی انتخابات دیروز،‌ بار دیگر گوهر درخشانِ عزم و اراده‌ی ملی را در برابر چشم جهانیان به جلوه آورد. مشارکت گسترده و پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراکز رأی‌گیری، و تشکیل صفهای طولانی برای رسیدن به صندوق‌های رأی در همه جای کشور، و از همه‌ی قشرهای اجتماعی، نشانه‌ئی آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار بود و ایران و ایرانی را در آزمونِ میدان‌عمل، سرافراز و روسفید کرد.

دیروز با این حضور متراکم و افکندن بیش از چهل میلیون برگه‌ی رأی در صندوقها، نصاب تازه‌ئی در انتخابات ریاست جمهوری پدید آمد و پیشرفت روزافزون ملت ایران را در عرصه‌ی حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد. ایران اسلامی بار دیگر بدخواهان و کین‌ورزان و حسودان را عقب نشانید و دل دوستان و تحسین‌کنندگان خود را لبریز از شادی و افتخار کرد. پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید و نظام جمهوری اسلامی است که به رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به طور فزاینده جلب کند و در هر دوره درخشش تازه‌ئی نشان دهد. آزمون برجسته‌ی دیروز تنها مشارکت گسترده نبود، آرامش و متانت و نجابت شرکت کنندگان که امنیت انتخابات را تضمین کرد، نیز بخش مهمی از این آزمون خیره‌کننده بود.

همه‌ی قشرها، همه‌ی سلیقه‌ها، همه‌ی گرایشهای سیاسی در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.
اینجانب با خشوع در برابر خدای بزرگ، جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم، و لطف و رحمت و پاداش شایسته برای ملت ایران مسئلت می‌نمایم و به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه عرض سلام و اخلاص میکنم و نکاتی چند را متذکر می‌شوم:

 

۱ـ به مردم عزیز، عرض میکنم خدای را بر موفقیت در برگزاری انتخابات شکر گزارید و پس از التهابِ روزها و هفته‌های پیش از انتخابات، اکنون به اتحاد و اتفاق عمومی بیاندیشید که بی‌شک یک عامل مهم استحکام و اقتدار ملی است. همه در زیر سایه‌ی نظام جمهوری اسلامی و فرزندان این میهنِ سرافرازید، بکوشید تا سهم خود از وظیفه‌ی پیشبرد کشور به سمت هدفهای بزرگ را بشناسید و دنبال کنید. برآمدن همه‌ی آرزوهای ملی در گرو چنین اندیشیدن و چنین عمل کردن است.

 

۲ـ به رئیس جمهور محترم و همه‌ی کسانی که در دولت آینده شرکت خواهند داشت سفارش و تأکید میکنم که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند و لحظه‌ئی از این خط مستقیم غفلت نکنند. رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، در نظر گرفتن اولویتها، برخورد با فساد و با آسیبهای اجتماعی ، باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.
۳ـ عزت ملّی و رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار بین‌المللی نیز از جمله‌ی اولویتهای مدیریت انقلابی و اسلامی است.

۴ـ لازم میدانم از یکایک آحاد شرکت کننده در انتخابات و نیز کسانی که در ترغیب آنان به این وظیفه نقش آفریدند تشکر کنم، بویژه مراجع معظم و علماء اعلام و نخبگان دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی و هنری.
۵ ـ لازم میدانم از حضرات نامزدهای ریاست جمهوری نیز که در این روشنگری و شورآفرینی برای انتخابات تأثیر جدّی بر جای نهادند تشکر کنم.
۶ـ لازم میدانم از همه‌ی دست اندرکاران اجراء و نظارت انتخابات ریاست جمهوری و نیز انتخابات شوراهای شهر و روستا که متحمل زحمات طاقت فرسا شدند تشکر کنم.

۷ـ لازم میدانم از حافظان امنیت انتخابات و نیز از رسانه‌ی ملّی که انتخابات پرشور، مرهون تلاش شبانه‌روزی و هنرمندانه‌ی آنان است سپاسگزاری کنم.
۸ ـ در پایان، خود و همگان را به تقوا و تلاش در راه وظیفه‌ی الهی و اجتماعی و پایبندی به مسیر انقلاب که میراث ارزشمند امام خمینی بزرگ و شهدای گرانمایه است دعوت میکنم و شادی روح و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.
والسلام علیکم و رحمة‌الله
سیّدعلی خامنه‌ای
سی‌ام / اردیبهشت‌ماه / ۱۳۹۶

   


۱ نظر ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۰۰
سلحشوران شهر نراق

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ مردم مومن و مذهبی شهر نراق خود را برای حضور در پای صندوق های رای روز جمعه 29 اردی بهشت 1396 آماده کرده اند .

نراقی های آگاه با مطالعه و تفکر به فرد منتخب خود برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و همچنین انتخاب پنج نفر برای شورای اسلامی زادگاهشان وارد صحنه خواهند شد .

http://www.mizanonline.ir/files/fa/news/1396/2/21/1124904_978.jpg

قاطبه مردم نراق از جمله جوانان قصد دارند در هر خانواده ای آراء خود را به نیت قربه عندالله و دلشادی یکی از 80 شهید این دیار و هفت شهید گمنام به صندوق بیاندازند .

۲ نظر ۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۳۷
سلحشوران شهر نراق

در تاریخ هفتم شهر ربیع الاول 1336 (برابر 30 آذر 1296) در حضور اشخاصی که حاشیه ورقه را مُهر نموده اند حاضر شدند جناب آقا ابوالقاسم تاجر نراقی و جناب آقای حاجی محمد علی تاجر یزدی بابت ارسال مرسول و محاسبه عمل ساوجبلاغ که فیمابین ایشان بود ختم محاسبه ایشان بموجب شرح ذیل شد.
ومبلغ یکصد و هفتاد و دو تومان یکهزار چهار عباسی که محل حساب آقا محمد علی بود نقدا دریافت نمود و دعاوی بین ایشان بشرح ذیل باقی ماند .
اولا پنجاه و هفت تومان وجه نقد آقا محمد علی که در حجره غارت شده قرار شد که هر وقت آقا محمد علی بخواهد آقا ابوالقاسم را قَسَم بدهد یا اینکه خودش قسم بخورد نگیرد .

ثانیا بابت چهار توپ مِتقال سفید که غارت شده هر وقت آقا محمد علی بخواهد آقا ابوالقاسم را قَسَم بدهد که عین متقال او بوده است .
ثالثا بابت مُطالبات که در محل است چنانچه مدیونین حاشا نمایند که ابدا هَمچه محلی آقا محمدعلی نزد ما ندارد آقا ابوالقاسم باید از عهده برآید سَوای این مطلب فوق الذکر دیگر ابدا حق و حسابی با یکدیگر ندارند و هریک در مقام ادعا برآیند عاطل و باطل است .
سنه 1336 قمری (برابر با 1296 شمسی)

در تاریخ 9 شهر جمادی الاول 1336(برابر 1 اسفند 1296) دو فقره دعاوی جناب آقا محمدعلی تاجر یزدی که با جناب عُمده التجارآقا ابوالقاسم تاجر نراقی داشت که یک فقره او پنجاه و هفت تومان است که آقا ابوالقاسم مذکور میگوید در حجره غارت شده و یک فقره چهار توپ متقال سفید که آنهم آقا ابوالقاسم می گوید غارت شده هر دو فقره را ختم نمودند به پنجاه تومان که آقا ابوالقاسم به آقا محمد علی یزدی بدهد دیگر از بابت این دو فقره مذکور به هیچ وجه آقا محمد علی حقی به آقا ابوالقاسم ندارد .

هرگاه منبعد آقا محمدعلی در این دو فقره ادعایی از آقا ابوالقاسم بنماید عاطل و باطل است و مبلغ پنجاه تومان را آقا ابوالقاسم نقدا به آقا محمدعلی رد نمود بتاریخ فوق
آقا محمد علی تاجر یزدی اقرار نمود

🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁


مدیر سایت سلحشوران شهر نراق از بابت ارائه سند ارزشمند 102 ساله توسط جناب دکتر محمودرضا رضایی نراقی فرزند حسن ابن محمود و از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به دلیل بازخوانی این سند قدیمی صمیمانه قدردانی می نماید .

۱ نظر ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۲۲
سلحشوران شهر نراق

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛از بین ۸۰ شهید شهر شهیدپرور نراق  چهار نفر نام مبارکشان مهدی است :


۱- مهدی عباسی فرزند غلام محمد متولد ۱۳۴۱ تاریخ ۲ فروردین ۱۳۶۱ طی عملیات فتح المبین به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای نراق خاکسپاری گردید.


۲- مهدی اسماعیلی فرزند حسن متولد ۱۳۳۷ تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۵۷ به هنگام تصرف کلانتری ۶ میدان ثریا تهران توسط دژخیمان پهلوی به شهادت رسید.


۳- مهدی اکبری فرزند اکبر متولد ۱۳۴۰ تاریخ ۲۴ اردی بهشت ۱۳۶۲ طی عملیات والفجر یک در زبیدات عراق به شهادت رسید.


۴- مهدی قیومی فرزندسلطانعلی متولد ۱۳۴۹ تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۶۵ طی عملیات کربلای ۵ در شلمچه خرمشهر استان خوزستان به شهادت رسید.

💝💙💝💙💝💙💝💙💝💙💝💙💝💙💝💙💝💙💝💙

۰ نظر ۲۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۵۳
سلحشوران شهر نراق

ریاست شعبه مرکزی(بانک رفاه کارگران)

نظر به اینکه اینجانب علی اصغر عبدالهی کارمند دایره صندوق برای انجام وظیفه عازم جبهه جنگ می باشم ؛ لذا خواهشمند است بلامانع بودن ماموریت اینجانب را در شعبه مرکزی به اداره کارگزینی اعلام نمائید .

با تقدیم احترام 8/1/1361

بانک رفاه کارگران
شماره : 32-1011
تاریخ : 9/1/1361
به : اداره کارگزینی
از : شعبه مرکزی
موضوع: رسیدگی به تقاضای آقای عبدالهی

عین تقاضای آقای علی اصغر عبدالهی کارمند این شعبه جهت اطلاع و اقدام مقتضی به پیوست ارسال و استحضارا اضافه می نماید اعزام نامبرده از نظر این شعبه بلامانع می باشد .

امضاء : شعبه مرکزی . از طرف خسرو آریائی


یادآوری می گردد : علی اصغر عبدالهی فرزند رضا متولد 1334 کارمند بسیجی بانک رفاه کارگران و یکی از شهدای منتسب به شهر نراق تاریخ 17 اردیبهشت 1361 طی عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر استان خوزستان پس از خلق حماسه های ماندگار به شهادت رسید .

۰ نظر ۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۱۱
سلحشوران شهر نراق

مادرم یاس‌ها عطرشان را از بوی تن تو به عاریت می‌گیرند
شبنم گل واژه اشک‌های توست
ای شقایق دشتستان صبوری
ای هم آغوش پروانه‌ها
ای صفای گل سرخ
ای نرگس عشق
تو از همه گل‌ها زیباتر و از همه آن‌ها خوشبوتری
در نبودنت عطر همه گل‌های شکفته را نثار وجودت می‌کنیم


حاجیه خانم معصومه حیدری

خانم معصومه حیدری فرزند علی بدرود حیات گفت . حاج محمود و مرحوم حاج ابوالقاسم ایزدی فرزندان حسین از خادمین و رزمندگان دفاع مقدس در دامن قهرمان پرور این مادر نمونه رشد یافتند .

  

احمد و سلطانعلی ایزدی از زمره مومنین فرزندان نیکوسرشت دیگر متوفی هستند .

ساعت 16 دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 مراسم تشییع پیکر پاک این مادر مومنه از مقابل منزلش در شهر نراق به سوی وادی السلام انجام گرفت و خاندان حیدری و ایزدی را در ماتم فرو برد .

مرحوم حاج حسین ایزدی و مرحومه حاجیه معصومه حیدری


سلحشوران شهر نراق مصیبت وارده را به خاندان ایزدی و حیدری تسلیت می گوید .

۵ نظر ۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۳۲
سلحشوران شهر نراق

کتاب حزب دمکرات کردستان ایران در 831 صفحه به کوشش آقای محمود نادری توسط موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی سال 1394 چاپ گردیده است .

در صفحه 674 در ارتباط با پیوست ها مرقوم گردیده :

پس از آن که ارتش آمریکا و نیروهای متحدین در فروردین سال 1382 کشور عراق را اشغال و رژیم بعثی حاکم بر این کشور را سرنگون کردند ؛ مراکز اطلاعاتی و امنیتی عراق توسط مردم تسخیر شد و اسناد موجود در آنجا به دست آنان افتاد که شماری از ان اسناد به ایران انتقال یافت و در اختیار مراکز اسنادی ایران قرار گرفت .

این اسناد دارای ارزش ممتاز تاریخی است . بخش عمده این اسناد مربوط است به حزب دمکرات کردستان ایران که بالغ بر هزاران برگ می باشد . انتشار و استفاده از این اسناد که عمق وابستگی حزب دمکرات به رژیم بعثی را نشان می دهد فرصت و مجال دیگری می طلبد . در اینجا فقط چند نمونه از آنها انتشار می یابد .

صفحات 702 الی 704 سند سری داخلی استخبارات دولت عراق که از عربی به فارسی بازخوانی شده توجه فرمایید :


منبع اصلی خبر : حزب دمکرات کردستان ایران
منبع ناقل : منبع کد دار امین
زمان وقوع خبر : ا/5/1987 ( جمعه برابر 11 اردی بهشت 1366 و 2 رمضان 1407)

محل وقوع : کورشیرنی(گوره شیره) سردشت
امضاء

در تاریخ 1/5/1987(11/2/1366) رزمندگان حزب دمکرات کردستان ایران در منطقه کورشیرنی محور سردشت علیه نیروهای دشمن ایرانی اقدام به عملیات نظامی نمودند که بر اثر این عملیات 18 نفر از افراد دشمن کشته(شهید) و 30 نفر مجروح و دو نفر دیگر به اسارت در آمدند :

اسامی کشته شدگان(شهدا) عبارتند از :

   

شهید جعفر کمره ای

1- جعفر کمری(کمره ای) پاسدار – فرمانده نیرو
2- محمد عبدی – پاسدار
3- خالد محمدیان – پاسدار
4- بهرام علی مغانی – سرباز
5- مهدی زین الدین – پاسدار
6- اسماعیل زنده دل – پاسدار
7- عبدالله تیمورزاده – پاسدار
8- حسین ژاله – مزدور محلی(پیشمرگ کُرد مسلمان)
9- محمدامین عثمان پور – مزدور محلی(پیشمرگ کُرد مسلمان)
10- ناصر ژاله – مزدور محلی(پیشمرگ کُرد مسلمان)
11- اسماعیل حسین نژاد – مزدور محلی(پیشمرگ کُرد مسلمان)

حسین سیرنه پی از جمله اسراء است .


توضیحات :

- یکی دیگر از شهدا پاسدار صادق کلهر فرزند پرویز اهل روستای گورخانه از توابع دهستان خندان شهرستان طارم سفلی استان قزوین بود .

- بعضی از پیکر شهدا از جمله جعفر کمره ای توسط عناصر ددمنش و تهی مغز حزب منحله دمکرات آسیب می بینند و پس از آزار یک هفته بعد به خانواده ها تحویل می شود . شهید جعفر پس از تشییع پیکرش در شهرهای شهید پرور دلیجان و نراق سرانجام در گلزار شهدای نراق در کنار سایر گلگون کفنان میهن اسلامی خاکسپاری گردید .

پیکر مطهر شهید جعفر کمره ای

- حزب منحله دمکرات کردستان ایران به مثابه مزدور در قبال دریافت پول و امکانات از رژیم بعث عراق مانع پیشرفت و آبادانی و امنیت منطقه کردستان بود . جوانان بیشماری همچون جعفر کمره ای توسط نیروهای تجزیه طلب دمکرات و حتی گروهک الحادی کومله طی سال های متمادی به اسارت آنان گرفتار و مورد شکنجه های قرون وسطایی قرار گرفته و پس از به شهادت رساندن انسان های بی گناه باعث مشکلات عدیده ای برای خانواده ها گردیده اند .

۵ نظر ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۱۹
سلحشوران شهر نراق


سلحشوران شهر نراق در مقطع عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر – اردیبهشت 1361

علی اکبر کمره ای فرزند باقر – علی محمد کریمی نراقی فرزند ابوالفضل – علی(میرزاعلی) قجری فرزند غلامعلی – سید مرتضی میرسلطانی فرزند سید جعفر
محمدرضا(علی) قاسمی نراقی فرزند حسن – شکرالله شریفی فرزند اسماعیل – مرحوم حسین کرباسی فرزند علی

آیین مذهبی نخل گردانی روز عاشورا سال ... در شهر نراق
اشخاص قابل شناسایی از راست : مرحوم منصور رضی فرزند رضی – ناشناس – سلطانعلی کاظمی فرزند ... – مرحوم سلطانعلی طالبی فرزند علی – مرحوم حسین ایزدی فرزند اسدالله



... ماندنی فرزند سلطانعلی – مرحوم علیرضا بحرینی فرزند حسین – محمود کاظمی فرزند قاسم






از راست : هادی ایزدی فرزند عباس – مرحوم ابوالقاسم ایزدی فرزند حسین





این عکسها گویای خاطرات قشنگ زندگی است .خاطراتی که هنوز با وجود گذشت سالها از آن  بوی تازگی و عطر خوش مهربانی می دهد . هنوز هم که هنوز است وقتی  آلبوم خاطرات آن روزگار را مرور می کنیم اشک شوق و لبخند دلنشین  دوستی با هم در می امیزند و ساعت ها وقتمان صرف مرور این خاطرات می شود.


خاطرات خوش گذشته را با هم ورق می زنیم تا.............


سلحشوران شهر نراق

۰ نظر ۱۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۲۷
سلحشوران شهر نراق

چون در تاریخ سیزدهم جمادی الثانی 1313 (برابر 10 آذر 1274) فیمابین جناب عالی مرتبت آقا ابوالقاسم و جناب آقا محمد مهدی خلف مرحوم آقا ملا رضا جان تاجر نراقی موافق شرکت نامچه علیحده عقد شراکتی واقع گردید که نُسخَتین در نزد هریک ضبط است لهذا فیمابین جناب آقا مهدی حفظه الله تعالی و جناب مستطاب عمده التجار آقا محمد رضا سلمه الله وکالتا و ولایتا از جانب صغار مرحوم آقا محمد جواد رحمت الله عقد شراکت واقع شد .

سرمایه معین مشخص مبلغ دویست و پنجاه تومان چرخی قلمداری و دو هزاری سکه ناصرالدین شاهی که جناب آقا محمد مهدی هم تمام همین تنخواه مذکور را به همان طریق که در شرکت نامچه علیحده فیمابین آقا ابوالقاسم ضبط است شریک بوده باشد و آنچه ان شاءالله تمام شراکت آقا ابوالقاسم سهمی جناب آقا محمد مهدی می شود دوسهم آقا محمد مهدی و یک سهم جناب آقا محمد رضا که وکیل صغار و وصی مرحوم آقا محمد جواد است متصرف شوند .

و هرگاه خدای ناخواسته ضرر و خسارتی هم وارد شد از قرار مرقوم تقسیم شود به هیچ  وجه  شرکت نامچه و قراردادی که فیمابین جناب آقا مهدی و آقا ابوالقاسم بوده .... موضوع نباید شود .
تقسیم شراکت از این قرار است
سود و زیان تنخواه صغار
سود و زیان به عهده خودشان  166 تومان

از تنخواه صغار سود و زیان به عهده آقا محمد مهدی 83 تومان
سود و زیان تنخواه آقا ابوالقاسم موافق نُسختین شراکت نامچه علیحده خودشان به عهده آقا محمد مهدی است . ....

🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁

مدیر سایت سلحشوران شهر نراق از بابت ارائه سند ارزشمند 125  ساله توسط جناب دکتر محمودرضا رضایی نراقی فرزند حسن ابن محمود و از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به دلیل بازخوانی این سند قدیمی صمیمانه قدردانی می نماید .
 

۰ نظر ۱۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۵۵
سلحشوران شهر نراق

سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری(1358) و روز معلم  می باشد .
بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛   یاد و خاطره سه تَن از شهدای شهر نراق که  زمان حیات در کِسوت معلمی فعالیت داشتند را گرامی می داریم :

1- معلم بسیجی  داود مجیدی فرزند نصرالله متولد 1341 تاریخ 5 مرداد 1360 در جبهه سرپل ذهاب استان کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نایل آمد .

2- معلم بسیجی نهضت سوادآموزی عبدالله محمودی فرزند علی متولد 1343 تاریخ 2 فروردین 1361 طی عملیات فتح المبین در جبهه شلِش شوش استان خوزستان به شهادت رسید .

3- معلم بسیجی نهضت سوادآموزی مصطفی طالبی فرزند حسین متولد 1341 تاریخ 16 فروردین 1362 طی عملیات والفجر 1 در جبهه زبیدات عراق به افتخار شهادت نایل گردید .

۰ نظر ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۶:۴۷
سلحشوران شهر نراق

حاضر شد ... رقیه خانم بنت مرحوم آقا حبیب اله بعد حصول معرفیها و کونها معروفه مصالحه لازمه شرعبه اسلامیه با عالیحضرت رفیع منزلت عمده التجار آقا محمد رضای تاجر نراقی همه و تمامی دعاوی خود را که داشت از صبایای مرحوم کربلایی ابراهیم که بنام ....... خانم و فاطمه خانم و مریم خانم هستند که ..... وجه خانه معین واقع در محله کبابیان(شهر همدان) که محدود به ذیل است :
به خانه ورثه حاج ملا رسول
به خانه ورثه آقا سید محمد
به خانه تقی نژاد
به شارع

و شما سه نفر اولادهای کربلایی  ابراهیم هستید ؛ علم دارید که پدر شما وجه خانه مرقومه را نداده و حال من به قدر حصه(سهم) از شما سه نفر مطالبه میکنم و مُخَلَّقَة (لایق و سزاوار) پدر شما به شما رسیده باید حصه مرا بدهید و سایر دعاوی دیگر شما مصالحه کائنا ما کان(هر چه باشد) بطوریکه حقی و حرفی و اسمحلاقی ذبیده فیضی از برای شما مصالحه باقی نماند عرض نهایت المصالحه مبلغ دو تومان پول سیاه دانه یکشاهی که نقدا واصل شد و ضمیمه شد معین موهوب(بخشیده شده) صیغه جاری شد بعد ذالک ... رقیه خانم مصالحه به هیچ اسم و رسم حقی بر سه نفر متصالحه(آشتی) و بر َترَکه (اموال و حقوق بر جاى مانده از میّت) مرحوم کربلایی ابراهیم و بر خانه مرقومه ندارد تماما به مصالحه شرعیه ساقط شد هرگاه ادعایی نماید از درجه اعتبار عاطل(بیهوده) و باطل است .
حَرّر(نوشت) فی هفتم شهر رجب المرجب سنه 1310
7 رجب 1310 برابر با 6 بهمن 1271


مدیر سایت سلحشوران شهر نراق از بابت ارائه سند ارزشمند 128 ساله توسط جناب دکتر محمودرضا رضایی نراقی فرزند حسن ابن محمود و از جناب استاد سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به دلیل بازخوانی این سند قدیمی صمیمانه قدردانی می نماید .

۰ نظر ۱۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۵۴
سلحشوران شهر نراق

وقتی عراقی ها در اردوگاه اسیران ایرانی ها را تنبیه و فَلَک می کردند ما داد می زدیم : فَلَکَ به عباس یعنی به جناب عباس نزن و نیروهای عراقی چون نام حضرت ابوالفضل(ع) را می شنیدند احترام کرده و ما را رها می ساختند لذا بعضی مواقع دهان اسیر را می بستند تا قَسَم ندهد .

راوی : جانباز و آزاده دفاع مقدس حاج احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله اهل شهر نراق

۰ نظر ۱۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۴۰
سلحشوران شهر نراق

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ تقی عبدالمحمدی تاریخ 1 مهر 1337 در شهرستان محلات استان مرکزی متولد گردید . چهره مومنی بود و حتی قبل انقلاب و در شرایط آن مقطع نماز شب می خواند .

شهید تقی عبدالمحمدی

محوریت جوانان محلات در مسجد جامع سفلی را داشت . تقی از دوستان سردار شهید علی پورآغاسی جانشین فرماندهی سپاه محلات بود که به اتفاق در فراگیری نهج البلاغه و قرآن مسلط بود .
دعای ندبه را به صورت گل نرگس طراحی کرده و با دست نوشته داخل ساقه و گل آن دعا را نوشته بود و می خواند . به یقین در مقطعی 40 هفته بدون وقفه از محلات به جمکران قم می رفت و با خداوند به راز و نیاز می پرداخت .

تقی عبدالمحمدی در آبان 1360 با رزمنده های نراق و محلات و دلیجان در پدافندی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان در جبهه محمدیه دارخوین حضور فعال داشت .
در جبهه محمدیه در زمان اجرای آتش تهیه بر علیه مواضع نیروهای ارتش متجاوز عراق از ناحیه سَر مجروح گردید و مدتی در بیمارستان آپادانا تهران در خیابان شهید خالد اسلامبولی تحت مداوا قرار گرفت . با عشق و علاقه ای که به مقتدایش حضرت سید روح الله(ره) رهبر کبیر انقلاب داشت به ندای هل من ناصرا ینصرنی حسین زمان لبیک گفت و مجددا راهی جبهه گردید .

در عملیات غرورآمیز و موفق محرم شرکت داشت و تاریخ 17 آبان 1361 در جبهه عین خوش موسیان استان ایلام  پس از خلق حماسه های جاویدان شهادت را در آغوش کشید و توانست نام خود را در جرگه ی لایقان لقاءالله ثبت نماید . 
محلاتی های شهید دوست پیکر این نخبه تقوی و فضیلت را بر دوش کشیدند و در گلزار شهدای محلات تا ظهور مولایش به امانت گذاشته شد .

سایت سلحشوران شهر نراق از جانباز و آزاده دفاع مقدس حاج اسدالله  احمدعلی بیگ فرزند عزیزالله از بابت مساعدت در این پست قدردانی می نماید .

۰ نظر ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۲۸
سلحشوران شهر نراق

یَخدان صندوقچه چوبی با روکِش فلزی بود که در شهر نراق مصرف فراوانی برای نگهداری البسه یا مایحتاج گوناگون داشت .

http://www.nasimekhondab.ir/uploads/posts/2015-11/1448775623_02636611243394083861.jpg

در زمان قدیم دخترانی که ازدواج می کردند دو عدد صندوق که به گویش محلی به آن" یَخدان" می گویند به عنوان جهیزیه به عروس هدیه می دادند. از این صندوق ها عروس یکی را به عنوان کُمد لباس و دیگری را برای نگهداری مواد غذایی خشک از جمله جوزغند استفاده می کردند .

 

این دو صندوق را اغلب قسمت پایین اتاق و طرفین درب ورودی می گذاشتند. یخدان عموما از جنس چوب با رویه ی فلزی نقش دار یا ساده و دارای چهار پایه کوچک و یک عدد چِفت بود که با قفل های های استوانه ای فلزی با کلید پیچی قفل می شد .
درب یخدان به صورت عمودی باز وبسته می شد. چفت آن به درب عمودی وصل بود و قلاب به بدنه جلو صندوق وصل بود .

نمونه ی خیلی کوچک با همین طرح با روکش مخملی وجود داشت که به آن "مَقبره"می گفتند و  عروس خانم ها بیشتر از آن  برای نگهداری وسایل بهداشتی و آرایشی استفاده می کرد .
نمونه ی دیگری هم در ابعاد کوچکتر وجود داشت که از جنس چوب بود با همان طرح یخندان که به آن مِجری می گفتند و از آن براى نگهداری پول و اسناد و اشیای قیمتی استفاده می کردند.

یخدان و مجری کم و بیش در منازل سالخوردگان نراق یافت می شود و  تعدادی از علاقمندان نیز  این دو وسیله را در منازل به عنوان دکور و یادگاری از والدین نگهداری می کنند . 

از جناب آقای مرتضی علی آقایی در تهیه این پست سپاسگزاری می شود .

۰ نظر ۰۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۲۰
سلحشوران شهر نراق

زندگینامه شهید منتسب به نراق مجید ترابی فرزند حسین متولد 1348 دارای شناسنامه 2161

روز 15 دی 1348 و هوای سرمای زمستان بود . عقربه های ساعت گوی سبقت را یکی یکی از هم می ربودند و شب را به سپیدی صبح گره می زدند . صدای روح نواز کودکی، سکوت را در هم شکست و با صدای گریه ی کودک ؛ مادر او نیز اشک شوق ریخت زیرا یقین کرد که خداوند فرزند سالمی به او هدیه کرده است.


مجید ترابی

مسافر تازه از راه رسیده پسری بود که اسم مجید را برایش انتخاب کردند. او در آغوش گرم و پر مهر و در محیطی بی تکلف و سرشار از عطوفت و ایمان زندگی را آغاز نمود .
پدرش آقای حاج حسین ترابی فرزند محمود ابن رضا اهل شهر تاریخی نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی و مادر بزرگوارش سرکار خانم ام البنین خانی فرزند صفرعلی ابن محمدعلی اهل روستای کلاته از توابع ورامین استان تهران می باشند .

 

   حاج حسین ترابی           حاجیه خانم ام البنین خانی

مجید در منطقه ابن بابویه شهر ری به دنیا آمد و اولین فرزند خانواده می باشد . سال 1354 کلاس ابتدایی را در مدرسه قائمیه اسلامی در خیابان مولوی تهران آغاز و تا سوم ابتدایی در این مدرسه تحصیل نمود و بقیه سطوح دبستان تا ششم را در منطقه چشمه علی شهر ری که دارای آثار باستانی است ادامه داد .
سال 1357 انقلاب مردمی به رهبر قائد عظیم الشان حضرت سید روح الله خمینی(ره) به پیروزی رسید مجید 9 ساله بود و در مقطع اول راهنمایی در مدرسه چشمه علی تحصیل می نمود .

ابتدای مهر 1359 عراق جنگ را بر ایران تحمیل نمود مجید 11 ساله بود . در سال 1361 در سن 13 سالگی به عضویت پایگاه بسیج مسجد رضوی منطقه ابن بابویه در آمد و به فعالیت های فرهنگی از قبیل کشیدن تصاویر شهدا ؛ نوشتن پلاکارد و غیره همت گمارد .

او در انجام وظایف دینی از جمله فرایض نماز و روزه اهتمام می ورزید . فردی مردم دار ؛ مهربان و با ایمان بود . وی به شغل خطاطی ؛ نقاشی و عکاسی می پرداخت و به ورزش های رزمی از جمله کاراته نیز علاقه داشت .

سال 1361 از طریق بسیج مسجد رضوی جهت فراگیری دوره آموزش های نظامی به پادگان امام حسین(ع) تهران ماموریت یافت .

اولین بار سن 13 سالگی تاریخ 13 شهریور 1361 با دستکاری در شناسنامه اش تولد سال 1348 را به به سال 1345 تغییر داد و به مناطق عملیاتی غرب کشور یعنی استان کردستان اعزام گردید و در گشت جندالله در شهرهای سقز و بانه به مبارزه با تجزیه طلبان گروه های معاند از جمله کومله و دمکرات پرداخت . البته وجود ارزشمند پدر در لباس سبز رنگ سپاه پاسداران نیز مزید بر علت بود که به سن کم او حساسیت نداشته باشند .

هنوز سن مجید قانونی نشده بود که به واسطه دایی اش(شهید حسن خانی) که مسئولیت گروهان را داشت موفق شد در سن 14 سالگی از سد نیروهای پذیرش جنگ عبور و برای دومین بار تاریخ 28 اردیبهشت 1362 راهی جبهه شود .
یادشده اسفند 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون عراق شرکت داشت و به وسیله تهاجم هوایی ارتش بعث عراق شیمیایی گردید .

مجید به ادامه تحصیل مباردت ورزید و خرداد 1365 کلاس دوم راهنمایی را از مدرسه راهنمایی شهید صادقی اخذ و در ادامه سال سوم راهنمایی اش را از مجتمع آموزشی شهید حاج همت دریافت نمود .

  

   مرحوم محمود ترابی               مرحومه معصومه شاطری

مجید به شهر نراق زادگاه پدر و جد پدری اش علاقه داشت و بعضی اوقات تابستان ها و یا ایام محرم برای دیدن پدر بزرگش آقای محمود ترابی و مادر بزرگش خانم معصومه شاطری به شهر مشاهیرخیز و سرسبز نراق مسافرت داشت .

  

پاسدار شهید حسن خانی

دایی ایشان پاسدار سبزپوش به نام حسن خانی فرزند صفرعلی متولد 1341 با داشتن همسر و فرزند و از فرماندهان دفاع مقدس تاریخ 19 تیر 1365 طی عملیات کربلای 1 در ارتفاعات قلاویزان حومه شهر مهران استان ایلام مظلومانه به شهادت رسید و در گلستان شهدای ورامین خاکسپاری گردید و روحیه خواهر زاده اش مجید ترابی مکدر گردید .

صدرالذکر برای سومین مرتبه در پاییز 1365 به جبهه اعزام گردید و در لشکر 27 محمد رسول الله(ص) گردان مقداد – گروهان ایثار – دسته 1 سازماندهی گردید .
عملیات غرورآفرین کربلای 5 در شلمچه آغاز گشت و مجید 17 ساله تاریخ 21 دی 1365 طی این عملیات آسمانی و به شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه سهمگین عملیات مفقود گردید .

همزمان با مجید سه تَن از همرزمانش که قبلا با همدیگر آشنا بودند به اسامی : مهدی بهرامی – رضا بهرامی و سید جلال شوری به شهادت رسیدند .

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) تاریخ 7 اردی بهشت 1371 در آدرس : ابن بابویه شهر ری – خیابان محمدی – کوچه 8 متری شهسواری – پلاک 18 در منزل شهید مفقودالجسد حضور پیدا کرد و با والدین شهید معزز ملاقات نمود .

این ملاقات در جوّ صمیمی و با محبت صورت گرفت و رهبر معظم با دستخط مبارک پایین عکس شهید مجید ترابی مرقوم فرموند : بسمه تعالی – خداوند این شهید عزیز را با یاران حضرت ابی عبدالله علیه السلام محشور فرماید . سید علی خامنه ای

 

پیکر مجید که مفقودالجسد بود پس از هشت سال به همراه عده ای از شهدای دیگر مورد تفحص قرار گرفت و پس از تشییع با شکوه تاریخ 17 اسفند 1373 بر اساس وصیتی که نموده بود در گلزار شهدای ورامین در جوار دایی شهیدش حسن خانی فرزند صفرعلی خاکسپاری گردید .

 

به پاس احترام والدین و ارزش نهادن به ایثارگری های این جوان رعنا در گلزار شهدای شهر نراق سنگ یادبودی به نام شهید مجید ترابی نصب گردیده ولی سال تولد ایشان به جای 1348 اشتباها 1340 مرقوم شده است .

زندگینامه شهید مجید ترابی برای اولین بار تهیه و در فضای مجازی منعکس می گردد فلذا هر گونه استفاده از مطالب منوط به ذکر نام منبع " سایت سلحشوران شهر نراق " می باشد .


مسئولیت: پیک گردان
وصیتنامه شهید مجید ترابی فرزند حسین متولد 1348 دارای شناسنامه 2161


بسم الله الرحمن الرحیم
قال پیغمبر(ص) : فَوقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بِرٌّ حتّى یُقتَلَ الرجُلُ فی سبیلِ اللّه ِ ، فإذا قُتِلَ فی سبیلِ اللّه ِ فلیسَ فَوقَهُ بِرٌّ

با سلام و درود بى کران بر حضرت بقیة اللّه الاعظم امام زمان(عج) و نایب بر حقش حضرت آیت اللّه العظمى الامام الخمینى و با سلام به امید امام امت آیت الله منتظری و با سلام به کلیه مجروحین، معلولین، جانبازان، اسرا و خدمتگزاران اسلام و با سلام خدمت ملت زجر کشیده که مانند بنیانى مرصوص در مقابل کفر جهانى ایستاده اند و با نثار خون خویش و دادن مال از هیچگونه کمکى به انقلاب دریغ نمى کنند.

من لیاقت آن را ندارم که چیزى به عنوان وصیت نامه بنویسم ولى براى اینکه به گفته ى رسول اکرم(ص) عمل کرده باشم چند خطى به عنوان وصیت نامه از خود باقى مى گذارم .
اصولا طبع انسان از جنگ و خونریزى متنفر است و از جار و جنجال بدش مى آید، انسان طبعا دوست دارد در زندگى آرامش و آسایش داشته باشد و در همه جا صلح و آرامش برقرار باشد؛ مخصوصاً ما مسلمان ها و شیعیان مکتب عدالت پرور على علیه السلام که همواره شیعیان خود را به عدالت و درستى و تقوا سفارش مى نمود، بیشتر به صلح و عدالت علاقمندیم و از ظلم و جنایت متنفریم.

پیغمبر اکرم(ص) فرموده است: «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم : کسى که روز را شب کند و به فکر آسایش دیگران نباشد او مسلمان نیست». ولى گاهى براى انسان مسائلى پیش مى آید که باید بجنگد ؛ باید بکشد؛ زیرا اگر ما در مقابل بعضى از مسائل حیاتى بى توجه باشیم و نیروى دفاع از حقوق مشروع خود را از دست بدهیم و با ستمگران و جنایتکاران نجنگیم، علاوه بر نابودى خود و ملت هاى محروم تحت ستم و استقرار نظام طاغوت ، نظام جامعه انسانیت از بین مى رود و دنیا به آتش کشیده مى شود و فساد و بدبختى و محرومیت و استثمار، جهان را به نابودى مى کشاند.

این جاست که قرآن مجید جهاد را به عنوان حق مشروع زندگى بر همه ى مسلمین واجب کرده است، مى فرماید: « شما در راه خدا مبارزه نمی کنید و در راه نجات مردان و زنان و فرزندان مستضعف و ناتوانى که فریاد مى کشند خدایا ما را از این قریه و آبادى که اهلش ظالم و ستمگر است نجات ده و براى ما از جانب خود ولى و سرپرستى قرار ده».

ملاحظه کنید خداوند در این آیه شریفه به صورت یک فریضه الهى بندگان خود را براى گسستن زنجیر استعمار و نجات از دست جنایتکاران امر به جهاد مى کند. طبق این فریضه الهى تمام مردم عدالت خواه و صلح دوست جهان، مخصوصاً یاران و پیروان على علیه السلام باید با ستمگران و جنایتکاران بجنگند . باید ریشه ى ظلم و استبداد را قطع کنند؛ زیرا تا ریشه ظلم در جهان قطع نشود و تا این غده سرطانى از بین نرود، صلح و آرامش و امنیت در جهان به وجود نمى آید.

این دنیایى که ظلم و جنایت همه جایش را فرا گرفته و یک عده حیوان درنده به صورت انسان هاى جنایتکار بر جهان حکومت مى کنند اما انسان هایى که مکتبشان اسلام و قانونشان قرآن است و جنگ را با زورگویان عامل پیروزى و سعادت مى دانند باید بجنگند.
قرآن مجیدی که به مسلمین خطاب می کند : « کسى که در راه خدا مى جنگد چه کشته شود و چه پیروز، در هر دو صورت، ما به او اجر و پاداش عظیمى عطا مى کنیم » چرا با ستمگران مبارزه نکنند ؟

این جامعه اى که شعارشان کلام على(ع) است که مى فرماید: « کونوا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا » شما یار و یاور مظلوم و دشمن ظالم باشید ؛ چرا با ظالم نجنگند ؟ چرا ریشه ى فساد را قطع نکنند؟

پس باید جنگید ؛باید انسان هاى محروم را از چنگال اهریمنان نجات داد. هر گاه انسان ستم دیده اى از ظلم ظالم فریاد زند: اى مسلمانان به فریادم برسید و مرا از دست ستمگر نجات دهید، اگر در مقابل فریاد مظلوم احساس مسئولیت نکنید و به فریادش نرسید، شما مسلمان نیستید. مسلمان آنست که در مقابل هر حرف زورى محکم بایستد و با کمال قدرت تو دهنى به دشمن بزند.

در همین موضوع پیغمبر اکرم(ص) مى فرماید: هر انسان ستمدیده اى که مظلوم است چه می خواهد مسلمان باشد و چه کافر، باید مسلمان ها به فریادش برسند و جهاد به منزله مریضى می ماند که احتیاج به درمان دارد ؛ دارویى که مریض مى خورد تلخ است ولى باید این تلخى را تحمل کند. زیرا مریض مى تواند با خوردن داروى تلخ سلامتى خود را باز یابد؛ هم چنین ملتى که مورد ظلم و ستم قرار گرفته مریض است ؛ درد دارد ؛ دردش محرومیت و بدبختی و بیچارگی است ؛ دوای این درد گرفتن حقوقش از دست دشمن است که دشمن آن را به زور از او گرفته است.

حال که مى خواهد حق مشروعى را از دشمن بگیرد به آسانى نمى تواند بگیرد باید بجنگد باید جهاد کند باید کشته بدهد باید اعضاى سالم بدن خود را از دست بدهد.
جنگ این ناراحتى ها را دارد باید صبر کند باید این تلخى جنگ را تحمل کند زیرا مى داند در مقابل این مصیبت دشمن را از بین مى برد، امنیت و آسایش را براى نسل هاى آینده خویش تأمین مى کند و حقوق از دست رفته ى خود را باز مى یابد. در مقابل این تلخى اندک، عاقبت زندگى شیرین و لذت بخشى نصیبش مى شود؛ زیرا اگر روح مبارزه و جهاد را از دست بدهد و از جنگ بترسد باید خود را براى همیشه به ذلت و بدبختى بیفکند. دشمن که فهمید در این جامعه ى محروم، روح سلحشورى و فداکارى از بین رفته دیگر دست از سر این ملت برنمى دارد و آن ها را در بین مرگ و زندگى نگه مى دارد!

شما از این جنایت و زندگى صدام و لشگر وحشى عراق خیلى تعجب نکنید، زیرا این خصلت کثیفى است که از آبا و اجدادشان به ارث رسیده و در مقابل این شیران روز و زاهدان شب مثل یک موش شده و به قول امام عزیزمان خمینى بت شکن، صدام یک سیلى خورده و گیج است. ان شاء اللّه به زودى زود راه کربلاى حسینى باز شود و اول خانواده ى شهدا و بعد جانبازان و معلولین و اسرا و رزمندگان به زیارت مرقد پاک و مطهر آقا حسین بن على(علیه السلام) برویم و با امامت روح خدا بت شکن تاریخ ایران به نماز بایستیم.

وصیت شهید مجید ترابی به بسیجی ها

وصیتی دارم با شما برادران بسیجى، کارهای شما امروز زیر ذره بین قرار دارد، مبادا از خط امام خارج شوید، مبادا خسته شوید و خون شهدا را پایمال سازید، شما باید براى مردم الگویى باشید هم چون یاران حسین(ع) مبادا شیطان بر شما غلبه کند. همان طورى که انقلاب را یارى کردید و یارى مى کنید به کارتان ادامه دهید؛ تا آخرین قطره خون خود از اسلام دفاع کنید و خود را هیچگاه تسلیم دشمن زبون نسازید، مانند شیر بر کفار بغرید و با چنگ و دندان کفار را از روی زمین بردارید و فریاد ظلم شان را در نطفه خفه کنید و انشاء اللّه که اسلام و امام زمان(عج) یارتان خواهند بود.


وصیت شهید مجید ترابی به خواهران دینی

سخنى دارم با خواهران، شما امروز از روى موج خون شهدا قدم برمى دارید، سعى کنید از اسلام فراتر نروید . حجابتان را که بهترین و بالاترین زینتتان است حفظ کنید، مبادا خون شهدا را پایمال سازید. دنیا فانى است براى آخرت خود توشه فراهم سازید.

وصیت شهید مجید ترابی به مردم

اى مردم ستمدیده اسلامى امام امت را یارى کنید و از هیچ کمکى به جبهه دریغ نکنید. از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیرى نکنید نمازهایتان را سر وقت بخوانید و دعاها و مخصوصاً نماز جمعه را ترک نکنید و در گروه هاى مقاومت شرکت کنید و همیشه مواظب منافقین و منحرفین باشید که از پشت خنجر مى زنند و فرصت به این خون خواران بدتر از مغول ندهید.

طلب حلالیت شهید مجید ترابی از عموم

در آخر هر کس از این جانب بدى دیده، غیر ممکن است که بدى ندیده باشد، من غلط کردم، تو را به جان مهدى(عج) مرا عفو کنید، زیرا که حق الناس خیلى سخت است اگر کسى از من طلبى دارد از خانواده ام بگیرد.



وصیت شهید مجید ترابی به دوستان محله اش

دوستان دور و بچه هاى محل راه این شهدا را ادامه بدهید. مواظب کارهایتان باشید، در کارهایى فرو نروید که برایتان مدت کوتاهى خوشى و لذت داشته باشد، همیشه دنبال کارى باشید و توشه اى جمع کنید که در آخرت سر بلند باشید.


وصیت شهید مجید ترابی برای والدینش

سخنى دارم با والدین گرامى و عزیز، مادر جان از تو کمال قدردانى و تشکر را دارم که مرا از کوچکى تا به حال بزرگ کردى و چه شب هایى براى من بى خوابى کشیدى و من نتوانستم حتى ذره اى از زحمت هاى شما را جبران کنم . مادر و پدر هم اکنون که این وصیت نامه را مى نویسم عشق به شهادت در درون قلبم شعله مى کشد و بدنم را مى سوزاند و این را هم بدانید که همگى ما روزى از این جهان رخت خواهیم بست و مى دانم که شهادتم براى شما سخت است، اما راهى است که خودم انتخاب کرده ام و آگاهانه در این راه قدم گذارده ام و خواهم جنگید.


پدر عزیز و گرامیم از شما مى خواهم که صبور باشى ؛ خودم مى دانم و سال هاست که درک کرده ام که چقدر زحمت مى کشى و بیشتر از هر کس که فکرش را مى کنم تنها تو زحمتکش هستى ؛ ولی اجرت با خداى کریم. در جهان آخرت با حسین بن على(ع) و علی(ع) روبرو خواهى شد. ما تمام جوانان ایران باید مردانى جنگى و در درجه اول ایمان داشته باشیم . زیرا اگر ایمان نداشته باشیم کارمان تمام است. ایمان همان سلاحى است که سال اول انقلاب داشتیم . بنابر این پدرم بى تابى نکن اگر شهید شدم با سربلندى هر چه بیشتر به کارهایت ادامه بده و این مراکز معنوى را ترک نکن که تمام مسائل اسلامى در این ها نهفته است و بدان که از بهترین پدرانى هستى که شهید مى دهى .

از خانواده ى عزیزم مى خواهم در صورتى که توفیق شهادت را یافتم، شهادتى که آرزوى دیرینه من است خود راناراحت نکنید چرا که نزدیک ترین راه براى رسیدن به معبودم شهادت خواهد بود و از شما مى خواهم که خداى ناکرده مرگ مرا یک مصیبت به حساب نیاورید، بلکه به خود افتخار کنید که خون فرزند شما در کنار صدها همرزم دیگر در جبهه پیوند خورده و نهالى به وجود آورده که فریاد مى زند. جبهه اى که ما در آن شهید شدیم جبهه ى کوچکى است بر علیه یکى از عوامل امپریالیسم جهانى به سرکردگی آمریکا می باشد . جبهه ای که شما در آن هستید صدها برابر از جبهه ما بزرکتر است ، شما در آن جبهه باید علیه هر نوع ظلم و زور و بى عدالتى و به طور مستقیم با دشمن شماره یک بشریت در جهان یعنى آمریکا مبارزه کنید . چون زندگى چیزى جز مبارزه به خاطر آزادى و آزاد زیستن نیست.


از راست : حسن ترابی فرزند فتح الله ، حسین ترابی فرزند محمود

پدر و مادر عزیز و گرامى ام هر چقدر که در اندیشه داشتم نوشتم ولى نتوانستم احساس درونى خود را نسبت به شما بیان کنم، مقام شما خیلى والاست. نیکى کردن به شما سعادت مى خواهد که انسان بتواند به پدر و مادر خود نیکی کند .
خدایا سعادت اینکه به پدر و مادرخود خدمت بی ریا کنم به من حقیر عنایت فرما . از شما می خواهم اگر یک وقت اشتباهى از من سر زده مرا ببخشید و براى من دعا کنید که خداوند گناهانم را ببخشد و بیامرزد. دعاى شما زودتر مورد قبول خداوند قرار مى گیرد. دیگر حرفی با شما ندارم فقط یادتان نرود که خیلی محتاج به دعا هستم تا آن جا که مى توانید و در حدّتان است برایم دعا کنید.

وصیت شهید مجید ترابی به برادرش ابوالفضل

سخنى دارم با برادر خود ؛ ابوالفضل جان(متولد 1354) تو در سنى نیستى که بتوانى اسلحه بردارى و به جنگ کفّار بروى، از تو خواهش مى کنم که تا آن جا که در توان دارى درس بخوان، زیرا من اشتباه کردم و درس نخواندم ولى امتحان را در نزد حسین بن على(ع) به پایان رساندم. ابوالفضل همیشه در نمازهاى جماعت شرکت کن؛بخصوص مجالس دعا .


وصیت شهید مجید ترابی به برادرش علی اکبر

سخنی دارم با برادر کوچکم اکبر، تو خیلى کوچک هستى سفارشت را به پدر و مادر مى کنم. پدر و مادرم ؛ برادرانم را طوری تربیت کنید که در آینده بتوانند خدمتی به مردم محروم و شهید پرور ایران بکنند . در مجالس قرآن و مجالس معنوى آنها را شرکت دهید.


وصیت شهید مجید ترابی به خواهرش زینب

سخنی دارم با خواهرم ، از تو خیلی توقع دارم که زینب زمان باشى که من نظاره گر آن باشم. مى دانم که شهادت من براى تو سخت خواهد بود. از تو خواهش مى کنم که حجابت را حفظ کنى . زینب جان، پدر و مادر، رنج دیده اند و سختى کشیده اند، تجربیات آن ها بیشتر از توست هر چه مى گویند گوش کن. من امانتى از جانب خداوند در نزد پدر و مادر هستم، خداوند هر موقع که امانتش را بخواهد پس مى گیرد. مُردن حق است چه بهتر که در سنگر و در جنگ با کفار بمیریم. خداوند هر طور که صلاح بداند مرا از این دنیا مى برد، شاید پودر بشوم و شاید بدنم سالم باشد، هیچکس براى من گریه نکند براى حسین بن على(ع) و 72 یارانش گریه کنید که سر سالار شهیدان را از تن جدا ساختند و بدن مطهرش را زیر سُم اسبان خورد کردند.

من در مقابل این ها هیچ چیزى نیستم که بخواهید برایم زارى کنید. من دوست دارم که در مُردَنَم همه شادى کنند و مثل خودم خوشحال باشند زیرا که من افتخار مى کنم که به این صورت از دنیا رفتم و در بستر خوارى از دنیا نرفتم. اگر جنازه ام بدستتان رسید از در خانه پدرم به سمت مسجد و پایگاه بسیج و از آن جا به مرقد پاک شهداى ورامین در کنار دایى عزیزم(شهید حسن خانی) به خاک بسپارید که آرزوى من این بود که جسمم در کنار دایى عزیزم به خاک سپرده شود.

سفارش شهید مجید ترابی به پدر در خصوص خرج و هزینه

پدر جان براى مجالس من زیاد خرج نکن هر چقدر که مى خواهى خرج کنى به مستضعفین بده یا به جنگ.
مقداری از حقوقم را نگه دار اگر کسی از من طلبی داشت به او بدهی و دیگر من پول جمع کردم برای ازدواج و خودم می دانستم که شهید می شوم ؛ هر چقدر پس انداز دارم به برادران و خواهرم بدهید که در آینده با آن مقدار اندک بتوانند برای خود کاری بکنند .


حلالیت و سفارش شهید مجید ترابی به اقوام

از کلیه کسانی که برای من زحمت کشیده اند : عموها و زن عموها ؛ دایی ها و زن دایی ها ؛ عمه ها و خانواده و خاله ها با خانواده ؛ مادر و پدر و مادر بزرگ و پدربزرگ و دوستان فامیل و دور و نزدیک حلالیت می طلبم و امیدوارم که در پیشبرد انقلاب اسلامی نقش موثری داشته باشند .




مناجات شهید مجید ترابی با محبوب

خدایا قلبم در حجاب است و عقلم مغلوب و نفسم معیوب و هواى نفسم غالب و طاقتم قلیل و معصیتم کثیر . خودم اقرار مى کنم اى برطرف کننده کدورت ها و پوشنده گناهان و اى داناى غیب ها ؛ استغفار می کنم به درگاهت و از تو به حرمت محمد و آل محمد(ص) طلب بخشش می کنم ای آمرزنده گناهان توبه کنندگان .
والسلام
مجید ترابی 24/7/1365

یا على(ع) در شب اول قبر به فریادم برس

تنظیم وصیتنامه توسط سایت سلحشوران شهر نراق انجام پذیرفت .


۳ نظر ۰۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۱۷
سلحشوران شهر نراق

هدایت به بالای

folder98 facebook