سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بسیجی حسن عابدینی نراقی عاشق اهل بیت

پنجشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۱، ۰۶:۴۰ ب.ظ

در بین سوگواران ابا عبدالله الحسین(ع) جوانی از سینه چاکان اهل بیت بود . در برپایی و راه اندازی هیئت فعالیت و عاشق مولایش بود . بارها خودش در مظلومیت خاندان بنی هاشم نوحه خوانی می کرد . به جبهه هم رفت تا بلکه راه را برای زیارت عتبات نزدیکتر کند ولی اجل مهلت نداد .

b7j646p3cwdcjuhus8yr.jpg

تاریخ 21/12/1370 و یک هفته مانده به عید نوروز ، حسن عابدینی فرزند رضا متولد 1341 در سن 31 سالگی در اثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت و در قبرستان وادی السلام شهر نراق در دل خاک قرار گرفت . او در میدان به موتور سازی اشتغال و شاد زیستن و شاد کردن مردم را در سر لوحه زندگی اش قرار داده بود.

حسن عابدینی از نیروهای داوطلب بسیجی و از رزمندگان دفاع مقدس بود که طی سه یا چهار نوبت اعزام دویست روز سابقه حضور در جبهه در کارنامه دارد . یکی از ماموریت های ایشان از تاریخ 20/8/1361 لغایت 20/12/1361 به مدت چهار ماه به یاری حسین زمانش حضرت آیت الله سید روح الله خمینی رهبر کبیر انقلاب شتافت .

ysf68vghzznxgnz3laof.jpg

 

او همراه دیگر سلحشوران شهر در روز اعزام به جبهه فریاد برآورد :
هیهات من الذله

عابدینی طی این مدت در پدافندی عملیات پیروزمندانه محرم و بعد پشتیبانی عملیات والفجر مقدماتی حضور داشت و جبهه های دشت عباس و پاسگاه شرهانی عراق محل استقرارش بود . از 27 نفر که در آن مقطع برای یاری دین خدا از نراق به جبهه ماموریت یافته بودند دو نفر به اسامی مندعلی نباتی فرزند حسین و علیرضا رزاقی فرزند مصطفی به شهادت رسیدند و چند نفر نیز مجروح شدند .

 

r6rg1v7w6hk67shihjqg.jpg

   نشسته از راست : مرحوم حسن عابدینی در بین رزمنگان نراقی

عده ای از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس یکشنبه 5/9/1391 در عصر عاشورا و همزمان با روز بسیج مستضعفین بر خود لازم دانستند در منزل مرحوم عابدینی در کوچه شربتی ها حضور به هم رسانده و ضمن یادآوری خاطرات گذشته از پدرش آقای رضا عابدینی فرزند روح الله که دو سال قبل در تصادف ماشین آسیب دیده است عیادت کنند .

jnz4lj005khfj88x884n.jpg

 

آقا رضا از رانندگان دفاع مقدس می باشد که دو نوبت با ماشین نیسانش کمک های اهدایی مردم فداکار شهر نراق را به جبهه های غرب و جنوب انتقال داده است . ایشان با صوت دلنشینش اشعار عاشورایی خواند و تعجب حضار را برانگیخت .

سرکار خانم حاجیه کوچکی باریکرسفی فرزند میرزاآقا از حضور بسیجیان تقدیر و تشکر نمود و برای همه عاقبت به خیری دنیا و آخرت از خداوند طلب نمود .

 

ls7rh1dg668ys6uho0y.jpg

 

تنها فرزند ذکور خانواده آقای سلطانعلی عابدینی از حضور با صفای بسیجیان در منزلشان سپاسگزاری کرد .

 

x2cb6w842o1y6nhotgm.jpg

 

سه داماد متعلق به این خانواده از زحمتکشان دفاع مقدس بوده اند .از بسیجی و جانباز دفاع مقدس آقای علی قجری فرزند احمد که مقدمات این ملاقات با مادر همسر و ابوالزوجه اش را فراهم نمود صمیمانه تشکر می نمائیم .

 

71j07xaz4is02ieatqr.jpg


۹۱/۰۹/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook