سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب
سلام هدیه ای کوچک است بر آستان انسان های پاک . السلام علیکم یا انصار دین الله

دوم شهریور 1345 در محله سر آسیاب دولاب تهران خیابان کرمان نوزادی چشم به جهان گشود و نام او را حمید رضا گذاشتند . آن روز هیچ کس تصور نمی کرد او مصداق روایت نبوی باشد که فرمودند :

http://www.shohada13.ir/website/shohada/n2/hamidreza%20abdini.jpg

شهید حمیدرضا عابدینی


خداوند در آخرالزمان خوبان امت من را با شهادت گلچین می کند .

وی اولین فرزند خانواده آقای علی اکبر عابدینی بود و خداوند مقدرات او را اینگونه رقم زده بود تا نامش در ردیف انسان های بزرگ بر تارک تاریخ بشر بدرخشد . آن هم در زمانی که بشر در تاریکی و ظلمت غفلت غوطه ور بود .
http://www.shohada13.ir/website/shohada/n1/seyed%20ali%20madahi.jpg

مرداد ماه سال 1360 برای اولین بار به عنوان امدادگر راهی جبهه شد وحدود دو ماه فعالیت داشت . پس از بازگشت در مدرسه ثبت نام کرد لیکن فقط یک ماه تحصیل کرد و به فرمان رهبرش امام خمینی(ره) مجددا آهنگ جبهه نمود .
0054.jpg
 قبل از اعزام آموزش تکمیلی نظامی را فرا گرفت . مقطع آموزش وی و همراهانش مصادف با زمستان و سرمای طاقت فرسا بود . لیکن ایشان با شور و اشتیاق و عشق تمرین های نظامی خود را سپری کرد .

این مسیر الی الله ادامه یافت تا اینکه سرانجام مخاطب فارجعی الی ربک یار قرار گرفت و تاریخ 15/8/1362 بود که ملائکه مامور شدند تا این بسیجی 17 ساله را در کنار شهدا به عنوان شاهد همیشه تاریخ جای دهند .

yicy.jpg

اما از آنجا که خداوند سرنوشت ها را گوناگون رقم زده ؛ برای او اینگونه پسندید که پیکر مطهرش پس از 10 سال در منطقه عملیاتی والفجر 4 درجبهه پنجوین عراق باقی بماند و تاریخ 23/10/1372 بسان کبوترهای مهاجر از شهر عشق به زادگاهش کوچ کند .


1.jpg  3.jpg

پیکر پاک و مطهرش بر روی دستان خانواده و مردم شهید پرور تشیع گردید و در قطعه 28 ردیف 8 شماره 1 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) میزبان زائران عاشق گردید .

مادر شهید حاجیه خانم انسیه عبداللهی فرزند رضا و پدرش حاج علی اکبر عابدینی فرزند رحمت الله هر دو اهل شهر نراق می باشند . پدر این شهید بزرگوار فوت نموده و در بهشت زهرا(س)تهران به خاک سپرده شد .

4.jpg


بازخوانی یک فقره نامه ای که شهید حمیدرضا عابدینی از جبهه های نور علیه باطل برای خاله اش سرکار خانم زهرا عبداللهی ارسال نموده است :

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

با درود به رهبر کبیر انقلاب ؛ امام امت خمینی کبیر و با سلام بر تمامی خدمتگزاران دین و قرآن .

با عرض سلام و سلامتی خدمت خاله مهربان و گرامیم . امیدوارم که حالتان خوب باشد و ناراحتی نداشته باشید و در پناه خداوند تبارک و تعالی زندگی را به خوبی و خوشی بگذرانید .
خاله جان امروز صبح امیر نسترن آمد اطاق ما و نامه ات را به دستم داد و گفت ببین سلام من را به خانه مان رسانده است ؟

watermark.png

الان که دارم این نامه را برایت می نویسم نزدیک ظهر است . خوب خاله حال محمود آقا چطور است؟ از قول من سلامش برسان . حال همگی ما(رزمنده ها)در اینجا خوب است ولی یه کمی حوصله مان سر رفته . امیدوارم که به زودی زود به جبهه ها(از پادگان به خط مقدم) برویم .

موقعی که نامه ات آمد من داشتم کوله پشتی خود را که از باند ؛ گاز ؛ قیچی ؛ شریان بند ؛ پَت جنگی و غیره جمع و جور می کردم .
خاله دیشب قبل از نماز عشاء حجت الاسلام قرائتی(محسن) آمد جبهه و سخنرانی کرد . ما دیروز رفتیم حرم دانیال نبی در شهر شوش و دوباره به پادگان برگشتیم .


برای سلامتی امام صلوات

بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

8عابدینی حمیدرضا.jpg

امدادگر رزمنده حمید رضا عابدینی 10/11/1361



با تشکر از حاجیه خانم زهرا عبدالهی فرزند رضا خواهر شهید علی اصغر عبدالهی و خاله شهیدان حمید رضا عابدینی فرزند علی اکبر  و سید بهرام موسوی فرزند سید محمود اهل شهر نراق
4/9/1392



۹۲/۱۰/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook