سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

قدرت الله ایزدی فرزند عباس اهل و ساکن شهر نراق در حال حاضر پنجاه و پنج ساله می باشد . در سن 22سالگی (2 فروردین 1361) با جسمی نیمه جان به اسارت دشمن در آمد و مدت صد و یک ماه از بهترین دوران عمرش را در اردوگاه های عنبر شهر الانبار و موصل استان نینوا عراق به سر برد .

rZlXE

حاج قدرت الله ایزدی

ایشان در خاطرات خود از محرم در اسارت گفت : ایّام سوگواری سالار شهیدان ما بیشتر در اردوگاه موصل به صورت مخفیانه مراسم برگزار می کردیم ، از طرف عراقی ها عزاداری ممنوع بود چرا که مامورین اردوگاه اکثرا غیر شیعه بودند و ما مجاز به عزاداری نبودیم .

YPjlI

بنابراین از اسرای خودمان فردی را جلوی درب آسایشگاه نگهبان می گذاشتیم ، مامور عراقی که از آسایشگاه ما دور می شد نوحه خوانی و سینه زنی صورت می گرفت .

cBxD2

گاهی دسته سینه زنی در آسایشگاه راه می انداختیم و در حالی که نگهبان عراقی بر می گشت و نزدیک آسایشگاه می شد نگهبان خودمان اعلام وضعیت قرمز می کرد و اسرا که در حال عزاداری بودند هر کدام دراز می کشیدند گویا هیچ صدا و خبری نیست .

JJI6e

خیلی با سختی عزاداری بر پا می کردیم اما عشق و علاقه مان به اهل بیت نمی گذاشت آرام و بی تفاوت باشیم .

xBZlf

چندین سال روز عاشورای حسینی برای جلو گیری از عزاداری ایرانیان در بند ؛ ساعت ده صبح که می شد عراقی ها فیلم عربی با آن تشکیلات قدیم یعنی همان دستگاه نوار فیلم حلقه ای که می چرخید تصویر را بر روی دیوار می انداختند و جمعیت بالای چهار صد نفر را جمع می کردند برای تماشا و این جمع کردن و تماشا کردن اجباری بود و اگر کسی نگاه نمی کرد با کشیده و لگد بر سر و صورت او می زدند و ما حق نداشتیم حتی چشممان را ببندیم .به طور پراکنده بعضی از اسرا کتک می خوردند ولی فیلم را خوب نگاه نمی کردیم .

 

8nITv


این آزاده سر افراز اظهار داشت :

حسین جان بگو چه کرده ای که گفته تو بر دل و جان نشسته "که نه ظلم کن و نه زیر بار ظلم برو" و این منطق حسین است . درسته که اسیران در دست دشمن بودند ولی تن به ذلّت ندادند . خدا را شاکرم که بهترین لحظات عمرم برای دین و اسلام و عترت صرف گردید .

 

a2QzG

از بسیجی آقای میثم کاظمی فرزند غلامرضا جهت تهیه و انتشار این خاطرات سپاسگزاریم .

 

۹۳/۰۹/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook