سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حضور محترم سراسر سعادت مطاع محترم مهربان قبله معظم آقای معظم جناب مستطاب آقای معاون التجار(فضل الله نراقی فرزند محمد جواد) دام اجلاله
تصدق حضور مبارک شوم
دیرگاهی است که سلامتی حالات نیکو سمات آنجناب اطلاعی ندارم ،امیدوارم که همواره سلامتی برای مزاج مبارک در کمال صحت و سلامت است . چنانچه از فرط مرحمت جویای حال این فدوی(جان نثار) باشید چندی است که در راوَنج(روستایی از توابع دلیجان) به دعاگویی اشتغال داشته و دارم و چند مرتبه در خیال حرکت برآمده مریضی ها مانع شدند .

بدیهی است که به مدد از فضل حق این جزء اشیائی که توی خانه است سپرده آن حضرت است و هرچند کاغذ از خارج به اسم چاکر آمده باشد در پُستخانه مقرر فرمائید آقای رئیس بدهند به حامل عریضه بیاورند و ضمناً مستدعی و متمنی که گاهگاهی این چاکر را به دو کلمه دستخط  .... و بَینَ القران(بین همگنان) مفتخر و سرافراز فرمائید . مع سلامتی مزاج مبارک آقا زادگان اعظام جانم فدای ۹ نفر آقایان به موسی کلیم از جان و دل مشتاق ملاقات و سلامتی مزاج مبارکشان بوده و هستم . چنانچه اطلاعی از آقای آقا میرزا عباس(عباس مهدوی نراقی فرزند فضل الله) دارید مرقوم فرمائید که این چاکر هم خوشبخت شوم .

خدمت اخوی مهربان آقای میرزا عبدالحسین(عبدالحسین مهدوی نراقی فرزند فضل الله) مع نورچشمان را احوالپرس هستم و عذر عریضه جداگانه می خواهم .
خواستم مخصوصاً این دو روزه شرفیاب شوم چون حضرت مستطاب اجل آقای ضیاء السلطان(ضیاءالسلطان فرزند حاجی صدر راوَنجی حاکم نراق ) چاکر را احضار فرمودند نتوانستم مشرف شوم این بنده را به دستخط مبارک سرافراز خواهید فرمود .

خدمت آقا ملا اسحاق را زحمت کشیده اطلاع دهید که این بنده در راوَنج هستم و سلامتی برایم حاصل است اگر عمر باقی باشد چند یوم دیگر شرفیاب خواهم شد  زیاده ندارد . مهدی یهودا
نوشته روی پاکت :زحمت کشیده این کتابی که به خط عمرانی هست با یک شیشه که حبّ سیاه(هلیله سیاه) در او میباشد بدهید به راوی بیاورد نشانی کتاب جلد سیاه است و کلفت میباشد و روی جلد به خط فارسی نوشته .

عذر مُهر(نزدن مُهر پاکت نامه) : مهدی یهودا
وصول ۲۳ شوال ۱۳۳۵ (۲۱مرداد۱۲۹۶)
قصبه نراق
در خدمت کامل العبد والاقبال جناب جلالت مآب اقل اکرم افخم مطاعی آقای معاون التجار(فضل الله نراقی فرزند محمد جواد) مد ظله العالی مشرف شود .
فی یوم یکشنبه ۲۲ شهر شوال المکرم سنه ۱۳۳۵
(برابر ۲۰ مرداد ۱۲۹۶)


از استاد گرانقدر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه مهدی یهودا به فضل الله نراقی معاون تجار در ۱۰۷ سال قبل سپاس گزار می باشیم .

۹۹/۱۲/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook