سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

هو المالک بالاستحقاق
و بعد باعث بر تحریر این کلمات شرعیه الدلالات آن است که با تحقق کافّه شرایط شرعیه حاضر گردید عالیقدر آقا علی اصغر ابن مرحوم آقا نصرالله حاجی رمضان نراقی و بیع نمود و بفروخت بمبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه به جناب عمدةالاعیان و التّجار آقا محمد علی آقا خلف مرحمت و غفران مأب اخوند ملّا ابوالقاسم نراقی رحمت الله همگی و تمامی یکطاق مالکی از جمله بیست و شش طاق مدار مزرعه کَنداقه(کَندَقه) که از مزارع قصبه نراق است و مستغنی از تحدید و توصیف است با کافّه ملحقّات و منضمات و متعلقات شرعیه و عرفیه آن از ممر و مجرا و آبار و انهار و مراتع و مرابص و استلخ و قلعه و حصار و محفوره ها و باغ و کلّما یتعلق بها بقدر الحصه دون استثنا ٕ شیئی منه ذکر ام لم یذکر و سمی ام لم یسم ، به نحوی که بایع مذکور مالک بوده با جمیع اعیان و املاک و اراضی و اطراف به ثمن مال المبایعه مبلغ یکصد و چهارده تومان(نصف پنجاه و هفت تومان) قبض رایج خزانه اعلیحضرت احمد شاه مأخوذ حین العقد باعتراف الشرعی و صیغه جاری شد و بایع مزبور بعد از اخذ تمامی مال المبایعه بیع موصوف را از ید تصرف خود اخراج نموده، به تصرف مشتری مشارالیه داد.

او نیز در تمامی بیع خود تصرف مالکانه و مستحقانه نمود بین الجانبین لا علی رسم القباله مراعات قبض و اقباض و تسلیم و تسلّم و تخلیه و تصرّف و تمکین و تمکّن شرعی و تفهیم و تفهّم و اخذ و استرداد مال المبایعه مراعات شد و تمامی بیع موصوف از تصرف بایع استخراج یافته به ملکیت مشتری و معزی الیه اختصاص یافت، به نوعی که ادعای مالکانه نمود.  کتصرف الملاک فی املاکهم و ذوی الحقوق فی حقوقهم و عقد مبایعه لازمه صحیحه شرعیه مشتمل به جمیع شرایط و ارکان خالی از کافّه نواقص و مفاسد و بطلان با اسقاط کافّه خیارات موجبه فسخ  سیما خیار الغبن و لو کان فاحشاً بل افحش و لو بنصف الثمن جمیعاً بر وجه صحت و لزوم شرعی جاری شد پس به مقتضای ما رقم تمامی یکطاق بیع موصوف حق صرف و ملک مطلق مشتری مشارالیه است و احدی را در آن به هیچ وجه حقی باقی نیست. فلّه التصرف کیف مشا ٕ و من بعد هذا بایع ملتزم شرعی شد که چنانچه از حین التحریر الی پنجاه عام در این مبایعه فسادی ظاهر شود که مستحقاً للغیر بر آمد و به ثبوت شرعی برسد کلهم بعضاً عیناً او منفعتا .
علاوه بر رد ثمن و اجرت المثل سنوات متصرفّه و غرامات شرعیه و عرفیه معادل ثمن را مجاناً به مشتری بدهد و مطالبه عوض ننماید و صیغه الزام هم بینهما جاری و واقع شد.
و کان ذالک تحریراً فی یوم پنجشنبه نوزدهم شهر صفرالمظفر من شهور سال لوی ئیل(سال نهنگ) سعادت و لیل سنه ۱۳۳۵
19 صفر 1335(برابر با 24 آذر 1295)
هوالتعالی
حاضر گردید،علیا حضرت زوجه بایع مرقوم در متن صبیه مرضیه عالی شاًن نراقی و در حالی که جمیع اقاریر شرعیه از او مسموع بود بالطوع و الرغبه دون الاکراه و الاجبار ... و تجویز و تحریر مبایعه مسطوره را نموده،  قد وقعت المبایعه الشرعیه المرقومه... و اخذ الثمن ولالزام و اسقاط ... فی الورقه
الاحقر فی بیست و پنجم شهر صفرالمظفر سنه 1335(برابر با 30 آذر 1295)
الراجی محمد بن محمدرضا


سایت سلحشوران شهر نراق ، از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی قباله فروش ملک در مزرعه کَندقه 108 سال پیش سپاس گزار می باشد.

از جناب آقای حمید سلطانی شایان فرزند اکبر از بابت تایپ و تنظیم سند 108 ساله مزرعه کَندقه نراق قدردانی می کنیم .

۰۰/۱۰/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook