سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب




http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdsdggggf.jpg



http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdtytytre.jpg

           

         ابراهیم عضایی

 

 

 

قبل از انقلاب عموم مردم با رادیو انس داشتند و کمتر از تلویزیون استفاده می نمودند . اطلاع دارید سال 1337 نخستین فرستنده تلویزیون در ایران تاسیس شد و تا سال 1355 در نراق پنج دستگاه تلویزیون بیشتر وجود نداشت . و اغلب برای دیدن سریال و فیلم به منازل این افراد می رفتند . تا سال 1357 و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی چند دستگاه تلویزیون دیگر در منازل شهروندان اضافه شد.

آقای ابراهیم عضایی فرزند ماشاءالله در سال 1357 یک دستگاه تلویزیون مدل هیتاچی مستعمل از یکی از اقوام به قیمت هزار تومان خریداری نمود تا اخبار و اطلاعات در خصوص وقایع انقلاب ایران را مشاهده کند. مقرر شد امام خمینی به ایران باز گردد ولیکن دولت شاهپور بختیار مخالفت نموده و فرودگاه های کشور را مسدود کرد . نهم بهمن 1357 اعتراضات مردمی و اعتصاب تمام ایران را فرا گرفت و شهر نراق نیز از این قاعده مستثنی نبود و راهپیمایی باشکوهی برقرار گردید و مردم خواهان بی چون و چرای بازگشت امام خمینی به ایران بودند . در اثر این فشارها بختیار مجبور به بازگشایی فرودگاه ها شد . هیئت دولت در دهم بهمن اعلام کرد ورود هواپیمای حامل امام به مهرآباد بدون اشکال است.

نهایتا روز و ساعت ورود امام مشخص شد . چندین مکان از جمله منزل ابراهیم عضایی مملو از تعدادی از اهالی نراق شده بود تا وقایع را از تلویزیون مشاهده کنند . شامگاه یازده بهمن هواپیمای حامل امام خمینی از فرودگاه شارل دوگل فرانسه به سمت فرودگاه مهرآباد تهران به پرواز درآمد . تلویزیون برفک داشت و فرزندان عضایی تا دست به دکمه ها می زدند ده ها نفر فریاد می زدند دست نزن خرابتر می شود . و بارها آنتن را از پشت بام چپ و راست می کردند ولی باز مردم می گفتند با همین شرایط نگاه می کنیم و قابل تحمل است . سرانجام ساعت نه و بیست شش دقیقه صبح روز پنج شنبه دوازدهم بهمن 1357 فرا رسید و امام امت در میان شور و حال وصف ناپذیر پس از چهارده سال تبعید وارد ایران شد و ما همه مراسم را از فرستنده نگاه کردیم . مردم انقلابی نراق نیز همسان با نقاط دیگر کشور از این موهبت الهی به جشن و پایکوبی پرداختند .



مطلب رسیده به وبلاگ سلحشوران شهر نراق 11/10/1390

 


۹۰/۱۱/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook