سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


قبل از انقلاب مدرسه که می رفتم عید نوروز همزمان با سال جدید تعدادی دانش آموز نیز نو نوا می شدند و کت و شلوار یکرنگ به تن می گردند و مدرسه دارای جلوه ای خاص می گردید . مرحوم حاج علی قاسمی یکی از توزیع کنندگان لباس ها بود . چند سال به همین منوال گذشت . شبی از پدرم پرسیدم معصومی کیست ؟

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ofieee.jpg


گفت حاج عباس معصومی فرزند علی اهل شهر نراق می باشد . از جنس همین مردم است . مثل همه بود . بیشتر از بقیه زحمت کشید و خداوند اراده کرد تا بیشتر مال و اموال داشته باشد . ولی مهم این است که ایشان فقط برای خودش نیست و دستانش را مقابلش گرفت و مشاهده کردم لای انگشتانش باز است و ادامه داد این رمز و راز ماجراست . یعنی در این دارایی بخشش وجود دارد . خداوند می دهد و او هم میزانی از آن را به نیازمندان و عام المنفعه بذل می کند . او مرد مذهبی و علاقمند به خلق است .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/rtsrtsrtiop.jpg

حاج عباس معصومی

اکنون که ملاحظه می کنم مراکز دولتی شهر نراق عموما از خیرین از جمله حاج عباس معصومی درست و راه اندازی شده است .

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hgfppoi.jpg
ساخت منازل سازمانی نراق نو از بابت وقوع سیل به همراه مرحوم حاج روح الله شنتیایی سال 1348

      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zxffgf.jpg
دبیرستان حاج عباس معصومی شهر نراق تاسیس سال مهر 1353    

      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ghjklllll.jpg
مدرسه راهنمایی  مرحوم حسین معصومی تاسیس سال 1358

      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/gzsgsg.jpg
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر نراق تاریخ 17/1/1367 تاسیس و مهر 1367 شروع به فعالیت نمود

و فعالیت های دیگر.....

اول مهر 1359 تا مرداد 1367 جهانیان جنگ هشت ساله ای را بر میهن اسلامی ایران تحمیل کردند و همه مردم به هر طریقی مبارزه و مقاومت کردند تا اجازه ندهند یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن متجاوز قرار بگیرد . باز افراد خیر از جمله حاج معصومی در دفاع مقدس از اموال خود گذشتند تا همانگونه که جوانان از جانشان گذشتند .ذکر یک نمونه اینکه در سال 1366 نیمی از هزینه ساخت مخابرات لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) پادگان زین الدین حومه اندیمشک متعلق به سپاه پاسداران را ایشان متقبل کرده و نیمی دیگر را مردم فداکار نراق مساعدت داشتند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/222723.jpg

پنج شنبه 22/4/1391 با استاد فروغی در وادی السلام نراق در گنجی نشسته و از چند ناحیه بحث شد و از آن جمله گفتم از مرده پرستی ایرانی ها بدم میاد و علاقه دارم یادبودها و زنده نگاه داشتن افراد در زنده بودن آنها باشد . غافل از همه چیز و همه جا حاج عزیز گفت بسم الله . اتفاقا ما پنج شنبه هفته آینده دقیقا همین برنامه ریزی را داریم تا از حاج عباس معصومی و مرحوم حاج روح الله شنتیایی تجلیل کنیم . شما و دوستانتان هر مساعدتی می توانید در این رابطه داشته باشید .

افکار شایسته ای در نراق ظاهر شد که در حیات انسان ها از آنها تجلیل شود . فلذا با درایت و همت شخصیت فرهیخته و فرهنگی چون حاج عزیزالله فروغی همایش نکو داشت دو تن از خیرین نراق روز پنج شنبه 29/04/1391 در محل کتابخانه شهر به طور ویژه برگزار گردیدبسیجی جانباز تقی آعلی مجری توانمند برنامه از حاج عزیزالله فروغی به عنوان مسئول برگزار کننده همایش دعوت نمود تا در جایگاه تشریف فرما شده تا ضمن تشریح جلسه به مدعوین خیر مقدم عرض نماید .ایشان پس از ارائه مطالب سودمندی از جوانان و مسئولین درخواست نمود تجلیل از خیرین و جانبازان و ایثارگران شهر ادامه داشته باشد .

تعدادی از مدعوین همایش عبارت بودند از : عده ای از خانواده های شهدا ؛ تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس ؛ دو نفر از آزادگان ؛ فرهنگیان و خیرین ؛ فرماندار بسیجی شهرستان دلیجان حاج احمد آزاد ؛ ریاست آموزش و پرورش شهرستان دلیجان آقای محمد نجفی ؛ آقای غلامعلی صفری از فرهیختگان و مسئول کتابخانه های شهرستان دلیجان ؛ حجت الاسلام مهدی ایمانی امام جمعه شهر نراق ، حجت الاسلام علی اکبر حیدری امام جمعه شهرستان شازند اراک ؛ شهردار بسیجی نراق مهندس محمود مرادی ، آقای مرتضی رادفر از فرهیختگان و از چهره های فرهنگ دوست و اعضای بسیجی شورای شهر که هر کدام لوح های تقدیر و تشکر خود را تقدیم حاج معصومی نمودند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/4646ysghff.jpg

جان کلام و مخلص این همایش حاج احمد ابوالحسنی بود که به دعوت مجری در جایگاه قرار گرفت و به عنوان آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس به حاج عباس معصومی اظهار داشت :

شما خودتان جزء ایثارگران هستید چون حتی قبل از انقلاب در بذل اموالتان ایثار می کردید . درد و سوز خانواده های شهدا را لمس کرده اید چون یکی از جوانانتان به نام حسین معصومی در عنفوان جوانی طی سانحه ای فوت نموده و داغ جوان را می شناسید .

وی در ادامه افزود فرزندان بسیجی شما در حال تلاش برای چاپ خاطرات سلحشوران شهر نراق هستند و از شما نیز استمداد می طلبند . و اطلاع داشته باشید برابر سرشماری که به تازگی صورت گرفته شهر نراق با جمعیت سه هزار نفره دارای 80 شهید ، 88 جانباز( که یک چهارم آن فاقد پرونده هستند) ، 8 آزاده و 180 رزمنده در طول 8 سال دفاع مقدس بوده است . همچنین 38 راننده وسایط نقلیه مختلف در جنگ فعالیت داشته اند و 18 جهادگر و 88 پاسدار و 480 بسیجی نیز از زمان تاسیس تاکنون حفاظت از دستاوردهای انقلاب را بر عهده داشته اند . زنان قهرمان نراق بیشترین سهم را در ستاد پشتیبانی جنگ ایفاد نموده و مردم نیز بالاترین مساعدت و کمک های خود را برای رزمندگان هدیه کرده اند .

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/yaeysdrya.jpg

  احمد ابوالحسنی

در پایان نیز ابوالحسنی یک جلد کتاب نفیس قرآن مجید هدیه کرده و چفیه ارزشمند و با لیاقت که نماد جبهه و دفاع مقدس بود را به دوش آقای معصومی انداخته و عنوان می دارد اکنون ما شما را یک ایثارگر بسیجی می شناسیم. جالب توجه اینکه تا ساعتی پس از مراسم همچنان چفیه بر روی دوش مشارالیه جلوه ویژه ای را به وجود آورده بود .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/wrtasry.jpg

یک لوح زیبا و ارزشمند با مهر و امضای سر لشکر پاسدار محمد علی جعفری ملقب به عزیز فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پاسداشت زحمات و تلاش های حاج عباس معصومی در ستاد پشتیبانی جنگ مهیا گردید که به دلیل عدم حضور فرمانده سپاه پاسداران ناحیه شهرستان دلیجان از سوی سرگرد مهدی نباتی فرمانده بسیج نراق طی تجلیل خاصی به ایشان تقدیم گردید .

همچنین در این همایش تجلیل از مرحوم حاج روح الله شنتیایی به شایستگی تقدیر که لوح های تشکر از خدماتش به نمایندگان ایشان تقدیم شد .یکی از خدمات ارزشمند و مورد نیاز توسط ایشان راه اندازی درمانگاه یا مرکز بهداشت و درمان شنتیایی نراق در تاریخ 6/6/1352 می باشد که با تغییراتی همچنان درحال خدمات رسانی به اهالی می باشد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ydtigufi.jpg

یادآوری می گردد آقای روح الله شنتیایی فرزند اسدالله تاریخ 31/6/1390 فوت نموده و در قطعه 18 بهشت زهرا’(س) تهران به خاک سپرده شده است .

 

۹۱/۰۴/۳۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook