سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

کتک خوردن اسرا به خاطر خواندن دعا

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۰۷ ب.ظ


اینجانب عباس باقری فرزند حسینعلی اهل شهر تاریخی نراق تاریخ 2/1/1361 طی عملیات فتح المبین در روستای زعن در منطقه شلش شوش در استان خوزستان مجروح و سپس به اسارت نیروهای ارتش عراق درآمدم و تاریخ 29/5/1369 با سایر اسرا آزاد و به میهن اسلامی ایران بازگشتم .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hklv.jpg

آزاده جانباز عباس باقری

علی رغم پیروزی های چشمگیر رزمندگان سلحشور ایرانی طی عملیات فتح المبین عراقیها از تعداد اندک اسرای ایرانی سوء استفاده نموده و در مسیر و شهرها خصوصا در بغداد به وسیله اتوبوس چرخانده شدیم تا بلکه کمی از شکستشان را پوشش دهند . سرانجام در بیمارستان اردوگاه عنبر تحت مداوا قرار گرفتم .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image4420.jpg

از راست : آزاده جانباز قدرت الله ایزدی ، آزاده جانباز عباس باقری ، آزاده جانباز احمد ابوالحسنی

اردوگاه عنبر در شهر الانبار در استان پر مساحت الانبار قرار داشت و مرکز این استان شهر الرمادی می باشد .بیمارستان عنبر حدود چهل مجروح از رزمندگان ایرانی تحت ضعیف ترین درمان ها قرار داشتند . سی دو روز پس از اسارت یعنی تاریخ 4/2/1361 برای حفظ روحیه و بالا بردن توان دفاعی و توسل به ائمه اطهار به خواندن دعای توسل بدون داشتن کتاب دعا پرداختیم . یک شعری بود که آقای غلامرضا سازگار به صورت مداحی خوانده بود که :

کربلای ما خودش یه کشوره           دامنش پر از گل های پرپره

این مطلب را من بین دعا از حفظ خواندم و روحیه ی خوبی دریافت نمودیم . غافل از اینکه سرگرد مشعل ، محمودی و عثمان پشت پنجره بیمارستان صداهای دعا خواندن ما را شنیده اند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fguovgj.jpg

باقری در میان انبوه استقبال کنندگان شهر نراق

 

محمودی که به زبان فارسی کاملا مسلط و اهل یکی از شهرهای مرزی بود و با عراقی ها همکاری صمیمانه داشت وارد بیمارستان شدند و مشعل گفت کی میخواهد شربت شهادت بنوشد . من را بردند داخل حمام و با وضعیت وخیمی که داشتم تا توان داشتند کتکم زدند . یک دشداشه عربی تنم بود و زمانی که نگاه کردم از خون سرخ شده بود .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ffxx33.jpg

 

باز خوانی و تفهیم گذاری نامه اسارت آزاده عباس باقری تاریخ 26/5/1391

از ایران و شهر نراق

به اردوگاه موصل عراق آقای عباس باقری فرزند حسینعلی کارت اسارت 3096

بسم الله الرحمن الرحیم

در بستر خویش آسودن را   در ساغر مرگ سرخ ، لب سودن را   بنگر که چه عاشقانه تفسیرش کرد    با خون گلوی خویش بودن را

خدمت دوست و برادر عزیز عباس باقری سلام علیکم و بما صبرتم

با درود و سلام بر منجی عالم و نائبش ( حضرت آیت الله سید روح الله خمینی) و دوستداران آنها . عباس جان انشاءالله که حالت خوب باشد و در پناه ایزد یکتا محفوظ باشی . نامه ات رسید بی اندازه خوشحال شدم و تا کنون یک نامه از شما بیشتر نرسیده و من این سومین نامه است که می نویسم . از نامه ات بسیار بهره مند شدم . منتظر ادامه آن هستم و در آرزوی روزی هستیم که مانند قبل آن همه خاطره ها و با هم بودن ها را تازه کنیم ولی با این تفاوت که بهترین یاران ( شهیدان شهر نراق) از میان ما هجرت کردند و ما را تنها گذاشتند . باشد که خدا به ما صبر و بردباری عطا کند انشاءالله . قاسم حسینی ( پاسدار) و حسین حسینی(بسیجی) و کلیه برادران ( بسیجیان و رزمندگان شهر نراق) خدمت شما سلام می رسانند . از قول ما هم خدمت احمد ابوالحسنی و قدرت الله ایزدی ( دو نفر از اسیران نراق) و کلیه برادران ( اسرا) را سلام برسان . جایگاه هم پاسگاه می شود ( ستاد ناحیه مقاومت شهر نراق به پاسگاه سپاه ارتقاء می یابد) و وضع خوب است ( جذب نیرو و اعزام افراد به جبهه ها مناسب است) . ولی خوب بعضی موقع ها بی خبران از قدرت خدا و منافقان سد راه می کنند و می خواهند مانع حرکت شوند ( بد خواهان نظام چوب لای چرخ می گذارند) که عنایت خداوند بالاتر از این هاست . عباس جان انشاءالله که ما را از دعای خیر خود فراموش نکنی . به امید دیدار و به امید رهایی . (بازگشت اسیران به ایران . باباجان ( حضرت آیت الله سید روح الله خمینی رهبر کبیر انقلاب) با کلیه بچه هایش ( طرفداران نظام و ولایت و رزمندگان ( حالشان خوب و سلام و دعا می رسانند خدا حافظ التماس دعا

دوستدارت محمد تاریخ 17/1/1363

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

از اردوگاه موصل عراق عباس باقری کارت اسارت 3096

به ایران و شهر نراق

بسمه تعالی

خدمت برادر گرامی و دوست صمیمی سلام

پس از تقدیم عرض سلام ، موفقیت شما عزیزان اسلام را از یکتای هستی بخش جهان بشریت خواهان و خواستارم . امیدوارم که هیچگونه نگرانی نداشته باشید و برای خدمت به اسلام عزیز موفق و موید باشید و مکتبی که اثبات کرد به جهانیان مدعی که انسان چیست و احترام به حقوق آن به چه نحو خواهد بود . برای کسانی که در دنیای امروز مدعی اند که متمدن و پیشرفته اند و با سلاح های مدرن می توانند با اسلام مبارزه کنند . اما غافل از هست پروردگار مکتب توحیدند . یک موقع قدرت های کذاب از خواب خرگوشی بیدار شدند ودیدند که اسلام قدرتی مافوق قدرت ها و دارای سلاح های بت شکن و اهریمن شکن است که هر موقع اراده کند می تواند هر طغیانگر و تجاوزگر را سر جای خود بنشاند . پس بیائید قدر این فداکاری ها و راد مردی ها را بدانیم و از خداوند پیروزی اسلام را طلب کنیم . محمد جان نامه پند آمیز شما برای من و احمد ابوالحسنی رسید و خیلی خوشحال شدیم . انشاءالله که ما را از موعظه و پند توسط مکاتبه فراموش نکنی و سلام ناقابلم را پذیرفته و خدمت خانواده مهربانت و خانواده ام و خانواده شهدا و کلیه دوستان و خویشاوندان برسانی و مرا از احوال خود و دگرگونی های بیشتر از این مطلع سازی


کسی که همیشه به یاد شماست الاحقر عباس باقری تاریخ 25/4/1363

 

 

 

آزاده جانباز عباس باقری فرزند حسینعلی اهل شهر نراق 03/03/1391

 

 

۹۱/۰۵/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook