سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

عزاداری شیعیان افغانستان در شهر نراق

دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۱، ۰۶:۵۱ ب.ظ

 

چند سالی است در ایام محرم الحرام و سوگواری سالار شهیدان دشت کربلا حضرت حسین بن علی(ع) عده ای مسلمان شیعه از کشور افغانستان در مسجد صاحب الزمان(مسجد حاج صغری) شهر نراق در استان مرکزی به عزاداری خالصانه مشغول می شوند .

 

rtzgl40n3jbyjlajy.jpg        6cldcw950zzjtv5l1n0s.jpg

 

محرم سال 1391 نیز عزاداری تحسین برانگیز مردان و زنان افغان ادامه یافت و بر ظلمی که حاکمان جبار بن امیه بر علیه خاندان مظلوم بنی هاشم و به ویژه امام حسین علیه السلام روا داشتند گریسته و به سوگواری پرداخته و شعار آزاد مرد جهان "هیهات من الذله" را سر دادند .

 

8swc4u2z4dk38c2ad3g.jpg    zjh6jkp9pm8e8x8im6fq.jpg

 

عزاداری در غربت و مهاجرت و نشستن بر سفره طعام با برکت حسینی برایشان حال و هوایی دیگری دارد . سی هفت خانوار شیعه افغانی متشکل از بیش از دویست و بیست نفر در شهر نراق حضور دارند که در کمال احترام از طرق مختلف به زندگی مشغول و امرار معاش می کنند . با توجه به مشترکات دینی و فرهنگی مردم دو کشور ایران و افغانستان ، مهاجران افغان ساکن ایران از مهر ماه 1359 لغایت مرداد 1367 در جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران اسلامی همپای رزمندگان سلحشور شرکت داشتند .

 

f9n2hcon8zb7a3uaku.jpg

 

افغان ها با عشق و ارادتی که به رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله سید روح الله خمینی داشتند با شعار " سکوت هر مسلمان خیانتی است به قرآن " در دفاع مقدس هشت ساله شرکت کرده و از سرزمین های اسلامی محافظت و بالغ بر 318 شهید تقدیم آرمان های ارزشمند خود نمودند . از این تعداد چهار نفر از شهیدان افغان مفقود الجسد می باشند . پس از پایان یافتن جنگ و محکوم شدن عراق به تجاوز و پرداخت غرامت توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد نیروهای افغانی در کنار نیروهای کار ایرانی در بازسازی مناطق جنگی مساعدت داشتند .

۹۱/۰۹/۰۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook