سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 27 جمادی الثانی و دومین جمعه مهر ماه سال 1356 مصادف با سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال بود و مراسم ویژه ای همراه با در دست داشتن چوب و شستن نمادین قالیچه توسط فینی های کاشان در شرف انجام بود .

http://media5.irna.ir/1391/13910917/80444969/80444969-3525588.jpg
        مراسم سنتی قالیشویان مشهد اردهال

 

 مردم در صحن بزرگ اجتماع کرده بودند . سربازان ارتش نیز در تمام نقاط از جمله اطراف زیارتگاه به حالت آماده باش بودند.حجت الاسلام محمد فروغی فرزند حسین اهل شهر نراق گفت میرزاعلی برو بالای پله ها خانم چادری با پوشیه ایستاده بگو از طرف شیخ محمد آمده ام(احتمال قوی همسر خودش خانم رضایی بود) .

b634_1_61.jpg
حجت الاسلام محمد فروغی


 
یک گونی پر از اعلامیه های علما از جمله آیت الله سید روح الله خمینی(ره) را از مشارالیها گرفتم . از پله ها بالا رفتم و در پشت بام قرار گرفتم . فینی ها با مراسم آیینی خود با چوب در حال سوگواری بودند . برایم این صحنه عجیب بود چون تا کنون از بلندی آنها را به این زیبایی ندیده بودم .

m7341_1_6.jpg                l598_image5593.jpg
علی(میرزاعلی) کمره ای

 

با شجاعت هر چه تمامتر از خدا مدد خواستم و شروع کردم به پخش اعلامیه ها . جمعیت آنقدر بود که به هر فردی یک نسخه برسد . چندین بار دست در گونی کردم و اعلامیه ها را برای مردم ریختم . اعلامیه ها پرواز کنان به پایین می رفت .

همه این صحنه طی مدت محدود انجام گرفت . چند جوان تا به خود آمدند که به سراغم بیایند من به سرعت از پشت بام به پایین آمدم . تا لب سنکاب که نزدیک محل نگهداری نخل است رسیدم یکی از اهالی نراق به نام احمد ابراهیمی فرزند عباس را دیدم که به من گفت دمت گرم خوب پخش کردی .

 

      http://www.roshd.ir/portals/fajr88/rooz/22%282%29.jpg

 

رنگم پرید و جا خوردم . باورم نمی شد که ایشان من را دیده است . غرورم اجازه نمی داد از احمد خواهش کنم که مسئله را نادیده بگیرد . ابراهیمی در آن زمان در میدان شهر نراق دارای یک دکه آب میوه فروشی بود و هر روز نگران بودم که برود پاسگاه نراق و لو بدهد و ادامه فعالیت مان با مشکل روبرو شود . ولی او مرد بود و آزاده .

 

o7683_112_7.jpg

شهید احمد ابراهیمی در مشهد اردهال

 

انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید . احمد ابراهیمی به سربازی اعزام شد و همزمان جنگ نیز آغاز شده بود . تاریخ 5/10/1359 در سر پل ذهاب استان کرمانشاه طی نبرد با ارتش مهاجم عراق به شهادت رسید . من به او ارادت دارم و همیشه در گلزار شهدای نراق برایش فاتحه می خوانم و یاد ایام انقلاب را پیش خودم مرور می کنم .

 

d8348_DSC00007.jpg

 

علی(میرزاعلی) کمره ای فرزند فتحعلی اهل شهر نراق 25/03/1391

 

۹۱/۱۱/۰۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook