سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

خدایا هنوز بوی عطر شهیدان در فضای منازل و مناطق جاری است . هنوز به یاد سلحشوری و ایثارگری های شهدا زندگی می کنیم . اما چرخه زندگی و تقدیر الهی برای افراد به طور مختلف رقم می خورد .بسیاری از پدر و مادران شهدایمان دار فانی را وداع گفته اند و عده ای پیر شده اند . آنان به دو طریق پیر شده اند . یکی مصائب در داغ جوانشان و دیگری پیری و کهولت روزمره .

 

c8891_image4191.jpg

محمد کاظمی در نوجوانی

 

آقای رمضان کاظمی فرزند محمد باقر اهل شهر نراق اکنون 81 ساله است . همسر مکرمه اش سرکار خانم زیور کرباسی فرزند علی متولد 1321 می باشد . دارای شش فرزند به اسامی معصومه ، اکرم ، اعظم ، علی ، محمد و مهدی کاظمی هستند که یکی از فرزندانشان به نام محمد در عنفوان جوانی در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده است .

v8627_Picture_619.jpg

خانم زیور کرباسی ، آقای رمضان کاظمی

 

آقا رمضان به سختی تکلم می کند و می گوید اوایل نوروز سال 1366 بود که با فرزندم محمد برای رفتن به جبهه داوطلب شدم لیکن توفیق اعزام نصیبم نشد و فرزندم آموزش های لازمه را فرا گرفت و به جبهه ها روان گشت . متولد 1348 و هجده بهار بیشتر از عمرش نگذشته بود که فروردین 1366 پرپر شد .

j7778_image4176.jpg

شهید محمد کاظمی

 

سرکار خانم زیور کرباسی مادر مکرمه شهید با صبوری و احترام ویژه اظهار می دارد پسرم محمد کاظمی در دبیرستان نمونه منطقه سه راه تختی تهران تحصیل می کرد . یک درس دیگر بیشتر نمانده بود تا دیپلم خود را بگیرد که گفت جبهه واجب تر است . یکسال و نیم تا پایان جنگ نمانده بود و نیاز مبرم به نیرو در جبهه ها احساس می شد . امام خمینی(ره) نیز برای رفتن جبهه فراخوان نموده بودند .

 

g857_image4203.jpg

 

به او گفتم محمدم حداقل آخرین درست را امتحان بده تا مدرک دیپلم را گرفته باشی . گفت به درد من نمی خورد و مدرک عالی تر را در جبهه ها دریافت می کنم . عشق و شعور حسینی در محمد فوران زد . پسر خاله اش علی اکبر صادقی فرزند منوچهر(امرالله) تاریخ 12/12/1365 طی عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید و تاثیر زیادی روی او گذاشته بود .

 

q4442_image4156.jpg

شهید علی اکبر صادقی ، شهید محمد کاظمی

 

محمد کاظمی به مادر شهید علی اکبر صادقی که خاله اش می باشد قبل از اعزامش گفته بود خاله جان فرزندت علی اکبر من را کربلایی کرد . محمد از طریق بسیج هنرستان به پایگاه معرفی و با دوستانش به جبهه اعزام شد . مسئولیت وی امدادگری بود . عملیات کربلای هشت در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان فرزندم محمد را آسمانی کرد .

تاریخ 31/01/1361 به شهادت رسید و جنازه اش مدت یازده روز در منطقه عملیاتی باقی مانده بود تا اینکه معرکه جنگ فروکش کرد و توانسته بودند پیکر مطهرش را به عقبه خط منتقل و به تهران بفرستند

w428_image4173.jpg

                                                                                                                                                                                                               تشییع جنازه شهید در تهران

 

جنازه پاکش را در منطقه افسریه تهران تشیع و در قطعه 29 ردیف... شماره... در دل خاک آرام گرفت . قبر ایشان کنار یکی دیگر از شهدای اهل نراق به نام علی اصغر فروغی که در عملیات کربلای 8 شهید شده دفن می باشد .

 

 

f385_shahid_kazemi.jpg

برادرم حسن کرباسی فرزند علی متولد 1348 تاریخ 21/1/1365 طی پدافندی عملیات والفجر هشت در جبهه فاو عراق به شهادت رسید .

b779_shahid_karbasi.jpg

خواهر زاده ام علی اکبر صادقی فرزند منوچهر(امرالله) متولد 1348 تاریخ 12/12/1365 طی عملیات کربلای 5 در جبهه شلمچه خرمشهر به شهادت رسید .

e8653_shahid_sadeghi.jpg

دو برادر شهید کاظمی به اسامی علی و مهدی کاظمی از رهروان راه برادرشان محمد می باشند . لحظات کوتاهی مهدی کاظمی حین ملاقات خانواده اش مشاهده شد و اجازه گرفتن یک عکس یادگاری را به ما داد .

 

o556_image4167.jpg              e5654_Picture_628.jpg

              علی کاظمی                                     مهدی کاظمی

از جانباز قدرت الله آقاصادقی فرزند علی محمد که شرایط مصاحبه با ابوالزوجه و مادر همسرش را در منزلش نراق فراهم نمود صمیمانه تشکر می شود .


c2947_56_.jpg

۹۱/۱۱/۰۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook