سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

اشک شاه را در آوردیم

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۳۰ ق.ظ

 دیپلم خود را دریافت کردم و سال 1354 برای ادامه تحصیل به ایالات متحده آمریکا مسافرت نمودم . در دانشگاه شهر لینکلن مرکز ایالت نبراسکا سکونت و مشغول تحصیل شدم .

e9631_DSC01836.jpg
جمشید عابدی


همزمان با فعالیت های مردم بر علیه رژیم ستم شاهی محمد رضا پهلوی در اقصی نقاط جهان نیز عده ای به طرفداری از نهضت به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) به پا خواسته بودند .

http://www.ido.ir/myhtml/news/1388/m11/138811174711.jpg

 

سال به سال و ماه به ماه خیانت های شاه بر ملا و مردم بیشتر به خشم آمده و عرصه را بر سلطنت تنگ تر می کردند . مدت کوتاهی تا سرنگونی پهلوی نمانده بود که اعلام شد دانشجویان در شهر صنعتی " گری " در ایالت ایندیانا که نزدیک شیکاگو قرار دارد اجتماع نمایند . هدف از برگزاری این اجتماع مخالفت دانشجویان ایرانی به مسافرت محمد رضا شاه به آمریکا و سخنرانی در این مکان برنامه ریزی شده بود .

 

http://www.hodablog.net/files/dahahfajr/shahraftemamamad_files/image019.jpg


شعار دهی و تظاهرات دانشجویان باعث شد پلیس برای متفرق نمودن ما مبادرت به پرتاب گاز اشک آور نماید . همانگونه که ما شعار می دادیم گاز اشک آور به سمت جایگاه سخنرانی شاهنشاه ایران نیز روانه شد و باعث اختلال در سخنرانی اش گردید . همزمان با معترضین اشک شاه نیز در اثر استنشاق گاز در آمد .

 

y8945_DSC01847.jpg

مراسم که پایان یافت دانشجویان گفتند همینکه اشک شاه را درآوردیم خودش ارزش داشت . آن مقطع در بین دانشجویان مذهبی و مسلمان تعداد محدودی از دانشجویان ایرانی که وابستگی به گروه های کمونیستی چپ داشتند نیز شرکت داشتند .



22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد و مردم مزد فداکاری هایشان که استقلال و آزادی بود را دریافت کردند .

w161_.jpg

جمشید عابدی فرزند علیرضا اهل شهر نراق 06/08/1391

۹۱/۱۱/۰۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook